Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 7:40 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2019 10:55 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Magic Circus gaat nu ook optredens verzorgen voor mensen die slecht tegen een overdaad aan prikkels kunnen. Dus rustige muziek, geen lasershow en geen drukke clowns. Hele kunst. Het publiek moet niet in de stress raken, niet in slaap vallen en toch genieten.
Ik hoop dat het een succes wordt. In ieder geval op het lijf geschreven voor Jofri.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1322508 ... rme-circus

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2019 2:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:16 am
Berichten: 58
Beste Sjaak,

De reden waarom dit uniek is in Europa is, is dat het dus juist niet uitsluitend voor mensen met autisme is. Wij richten ons op mensen met een niet direct zichtbare beperking of aandoening én mensen met een prikkelgevoeligheid. Dat betekend dus ook chronische vermoeidheid, fibromyalgie, lyme, reuma, artrose, niet-aangeboren hersenletsel, multiple sclerose, chronische pijn, sarcoïdose, dystrofie, kanker, astma, Crohn, spierziekten, autisme en meer. Deze ziektes brengen met grote regelmaat ook overgevoeligheid voor prikkels met zich mee.

Giffords richt(te) zich (net als Big Apple en collegae in de USA) vooral op HSP's Higly Sensitive Persons, onze doelgroep is dus veel breder. Ook richten wij ons niet alleen op kinderen zoals het AD abusievelijk berichtte, maar blijven wij trouw aan ons motto "Circus voor iedereen!"

Voorbeelden van mensen die reeds gereserveerd hebben en verhalen met ons gedeeld hebben:
- De moeder die ons schreef dat haar zoon zo graag wilde maar vanwege zijn autisme niet kon.
- Een familie waarvan de oma na ternauwernood een ernstig ongeluk overleefd te hebben nu extra gevoelig is voor prikkels. Zij kan nu toch haar oudste kleinkind voor het eerst meenemen naar het circus.
- Ouders die nu eindelijk samen met hun kinderen van circuscultuur kunnen komen genieten.

Ik ben overstelpt met hartverwarmende reacties van mensen die zo blij zijn dat zij naar het circus kunnen. Het lijkt er dus op dat het idd een succes gaat worden.

Mochten er nog circusfans zijn die mensen kennen die vanwege de vele prikkels wegblijven bij reguliere circusvoorstellingen. Zij kunnen kijken op www.prikkelarmcircus.nl of dit iets voor hen is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 27, 2019 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou zeg, wat een doelgroepen! Daar is over nagedacht!
Ondanks dat slechts de helft van het aantal gebruikelijke kaarten verkocht wordt zal de tent wel vol komen!
Fijn ook voor mij: kan ik eindelijk eens een hele voorstelling bijwonen, ook al duurt die 'maar' (liefst) 45 minuten.
Zonder licht- en geluidseffecten, al die zaken die een gebruikelijke voorstelling vaak bederven.
Zonder applaus, al lijkt me al die in de lucht zwevende handen ook wel heel erg druk.
Zonder artiesten, dat zou nog rustgevender zijn.

Ach ja, men probeert wat......
En uiteraard gun ik iedereen wel zijn pleziertje.
Zelfs de bedenker hiervan.....

Was afgelopen zondagmiddag bij een voorstelling van Hans Kazàn en zijn jongste zoon Steven in Zuidlaren.
Leuk theatertje in een seniorencentrum, met 70 belangstellenden redelijk gevuld.
De meeste bezoekers kwamen dan ook per rollator.
Die helaas (van de brandweer, denk ik) niet in de zaal mochten staan. Tot verdriet van velen.....
De voorstelling duurde exact 50 minuten. Dat was maar 5 minuten langer dan onze spanningsboog kan bevatten! Bijna perfect!
Moest onwillekeurig bij diverse acts aan Jofri denken. Zoals bij het touwtjes doorknippen en het touw daarna weer tot één geheel maken.
De act met de kokers, glazen en flessen zag ik nog niet heel lang geleden een andere clown doen.
En zo kregen we in feite een circusshow te zien die werd gepresenteerd aan een nieuwe doelgroep.
Ja hoor, er waren dus ook wel ouders met (kleinere) kinderen, maar die waren overwegend toch gerelateerd aan de bewoners.
Toch nog scheve gezichten: die kindjes kregen na afloop een glas limonade en een zak snoep. Maar wij niet!
Dat zorgde dan weer wel voor enige ongewenste geprikkeldheid!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.