Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 8:44 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 11:31 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
'Meewerken aan het circus geeft echt een kick'

HAAREN - Het is begin juli, bijna vakantie. Zoals ieder jaar raakt een groot deel van Haaren in de ban van het circus.

Carla Kennes (46) ook. Ze is al ruim 25 jaar betrokken bij jeugdcircus Il Grigio. Op dit moment is ze er zelfs dagelijks mee bezig. Ze traint de acrobatengroep, naait mee aan de kostuums en ze is betrokken bij de aankleding van de foyer.

"Vroeger zat ik zelf bij de acrobaten. Ik ben rond mijn zevende begonnen en heb tien jaar in de piste gestaan. Daarna werd ik medewerker. Toen ik ging werken en kinderen kreeg, ben ik er een tijd uit geweest, maar het ging toch weer kriebelen. Ik heb dus maar eens gebeld. Er was genoeg te doen. Het gevoel was meteen terug. Die geur van zaagsel in de piste vergeet je nooit. Het is echt een onderdeel van mijn leven geworden en ook twee van mijn kinderen doen inmiddels fanatiek mee."

Jeugdcircus Il Grigio bestaat al 47 jaar. Jaarlijks zijn tachtig kinderen en tachtig medewerkers week in week uit bezig om in juli een reeks fraaie voorstellingen neer te zetten. In manege Het Edele Ros wordt iedere avond getraind om op tijd klaar te zijn voor de première op 12 juli, waarna nog achttien voorstellingen volgen. "Ieder jaar na de herfstvakantie beginnen we met trainen. Dit jaar zitten er negentien kinderen in de acrobatengroep, die wekelijks bij elkaar komt in een gymzaal. We beginnen altijd simpel, met een koprol en een radslag, en op een gegeven moment komt het nummer dan tot stand. Ik heb vroeger zelf veel geturnd en ook op de Pabo die ik heb gevolgd, leer je wel het een en ander over gymnastiek. We doen van alles: trampolinespringen, draadlopen en op je handen lopen. Daarbij zit ik in de naaigroep. De meeste kinderen doen mee in twee nummers, dat zijn 160 kostuums. Na de kerst al struin ik meestal de stad af, op zoek naar leuke pakjes, die altijd vermaakt en opgepimpt moeten worden."

Meewerken aan het circus en een mooie show neerzetten geeft echt een kick, volgens Carla. "Natuurlijk kost het veel tijd en blijft in deze periode het stof wel eens op de kast liggen, maar het zaagsel in de piste trekt me veel meer."

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ti ... n-kick.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.