Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 8:18 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kleutercircus op Startbaan
BerichtGeplaatst: za mar 17, 2007 9:51 am 
17 maart 2007
Kleutercircus op Startbaan
door Yvonne van Sebille


EINDHOVEN - In een stampvolle circustent hebben honderd kleuters van basisschool De Startbaan in Meerhoven vrijdagmiddag een circusvoorstelling gegeven voor hun ouders. De voorstelling was de afsluiting van het grote circusproject.
Reportage van EDTV
Afbeelding
De leeuwen in het circus. Foto EDTV
De generale repetitie werd 's morgens vol bewondering gade geslagen door de leerlingen van de bovenbouw.

De kinderen vinden het optreden best spannend. Onder luidkeelse aanmoedigingen van het enthousiaste publiek voeren de vier, vijf en zesjarige artiesten hun acts op. Ademloos zien de toeschouwers hoe leeuwen door een brandende hoepel springen, olifanten een levende piramide vormen, acrobaten en bevallige koordanseressen hun evenwichtskunsten vertonen, goochelaars een kleuter doorzagen en een echt konijn uit een hoge hoed toveren.

De kleintjes stralen en glunderen tijdens hun optreden en na afloop nemen ze apentrots het daverende applaus in ontvangst. De afgelopen zes weken stond bij de kleuters alles in het teken van het circus. "De kinderen mochten eerst zelf iets bedenken en oefenen. Spelenderwijs hebben ze alle aspecten van de circuswereld ontdekt. Bij dit project stonden nieuwsgierig zijn, zelfvertrouwen hebben, emotioneel vrij zijn en samenwerken centraal. De taalkundige, rekenkundige en sociaal-emotionele aspecten kwamen ook aan bod," aldus de trotse unitleider onderbouw Hanneke Hermans.

Bron Eindhovens Dagblad


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mar 18, 2007 1:36 am 
De jeugd heeft de toekomst. Een veel gehoorde kreet in de circuswereld is... ZOLANG ER KINDEREN ZIJN IS ER CIRCUS!!

Hierop reageer ik met Zolang er circus is heb ik een hobby!!

Natuurlijk is dit goed nieuws. Ligt het niet een beetje in de lijn der verwachting dat wij ...circusliefhebbers ... en gebruikers van dit forum graag dit soort projecten bejubelen?

Wat ik eigenlijk zeggen wil is, zouden wij ons niet veel meer moeten bezighouden met de propaganda voor het circus, en ons in moeten zetten voor het behoud van het cultureel erfgoed.

(en dit dan zonder naar elkaar uit te halen, schelden, sneren, hatelijke opmerkingen jegens elkaar, onderlinge vete' s.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mar 18, 2007 5:22 am 
Ik vond dit ook een erg leuk bericht! :D
En doet mij ook erg goed wanneer kinderen met circus bezig zijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mar 18, 2007 6:50 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jun 21, 2006 9:00 pm
Berichten: 106
Locatie: Hattem
Citeer:
Wat ik eigenlijk zeggen wil is, zouden wij ons niet veel meer moeten bezighouden met de propaganda voor het circus, en ons in moeten zetten voor het behoud van het cultureel erfgoed.


Nog meer? Ik vind circus en school nu al moeilijk genoeg te combineren ;)

_________________
http://www.demiori.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.