Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 1:42 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mar 29, 2007 5:52 pm 
Terug in de tijd met circus Caroly

GOOR - "Hooggeëerd publiek, maak u klaar voor een reis door de tijd." Dat zijn de eerste woorden van de nieuwe voorstelling van jeugdcircus Caroly. Afgelopen zaterdag en zondag presenteerden zij hun nieuwe show Back in Time in een nagenoeg uitverkochte zaal in De Reggehof in Goor.



Op muziek van Pirates of the Carribean, de Vengaboys en circusdeuntjes halen de veertig circuskinderen halsbrekende toeren en magische kunsten uit.

Wekenlang is getraind voor de nieuwe show. De zesjarige Nel Gerben uit Stokkum moest op trappen klimmen en een radslag leren. "Mijn ouders hebben het gezien en heel hard voor mij geklapt", vertelt ze trots.
De zaal is laaiend enthousiast: ze klappen mee op de maat, houden hun adem in en lachen luid. Jan Meijer uit Goor is een avondje uit met zijn gezin. Zoon Bart (3) en dochter Anouk (6) kijken met open mond over de balustrade van het balkon naar het podium. Anouk is helemaal weg van de trucs op de eenwielers. "Dat kan ik niet, maar dat is ook wel heel gevaarlijk."
Het circus neemt het publiek mee door de oertijd, ijstijd en pruikentijd. Maar ook bijzondere perioden in de muziekgeschiedenis worden belicht. De nieuwe kostuums van de circuskinderen zijn hierbij van groot belang. De pruiken zijn soms een halve meter hoog en de glitterkostuums van de acrobaten schitteren in de spotlights. Ook de attributen zijn vernieuwd. Zo geven de jongleerballen licht in het donker.
Natuurlijk zijn de acts ook veranderd. Zo worden halsbrekende toeren uitgehaald op spijkerbedden en zijn buikdansen ingestudeerd. Er wordt een Weense wals gedanst door eenwielers en Elvis blijkt goed te zijn met diabolo's. Ook het evenbeeld van Freddy Mercury verschijnt op het podium met een felroze stofzuiger.
Niet alles verloopt vlekkeloos. Zo vliegt een jongleerbal de verkeerde kant op en laat de magiër zijn stok vallen.
Ook bij de spijkerbedact van de dertienjarige Teun Ankersmid uit Rietmolen gaat iets mis. "Ik lag op een stukje waar hele scherpe spijkers zaten, waardoor ik een paar kleine wondjes kreeg. Dat is op zich niet zo erg, want dan ziet het publiek dat het allemaal echt is en niet zo makkelijk als het soms lijkt."

Na de shows in De Reggehof gaat jeugdcircus Caroly op tour door Nederland. "Elk jaar mogen we her in der in het land optredens geven in theaters en ziekenhuizen. Het maakt niet uit waar je komt, overal kijken de mensen hun ogen uit", vertelt Carla du Plessis, trainster en creatief brein van Caroly. "Het publiek staat versteld van de trucs van de kinderen en het enthousiasme waarmee ze in de piste staan."
Het première-weekeinde is geslaagd. Du Plessis: "Iedereen deed zijn ding zoals het moest. Een staande ovatie van het publiek was de beloning, een kroon op het harde trainen. Op naar de volgende voorstelling."

Bron TC Tubantia


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.