Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 2:23 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Sijm 2012
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 9:04 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het eerste Nederlandse circus dat het winterkwartier heeft verlaten is Circus Sijm. De eerste voorstellingen zijn intussen gegeven. Om precies te zijn in Velserbroek. Circus Sijm is de waardige opvolger van Circus Bongo als we naar de voorstelling en de toegankelijkheid kijken. Bongo geeft alleen nog maar uitkopen en de voorstelling van Circus Sijm biedt dezelfde kwaliteit en uitstraling als Circus Bongo. Nog een parallel: Velserbroek was ook jarenlang de plek voor de start van de tournee. Tot zover drukt het impresariaat een stempel op beide circussen. Circus Sijm is eigentijds met het materiaal, de muziekkeus en de inhoud van het programma. Een circus in de categorie "klein maar fijn". Wie in zijn jonge jaren Sijm bezoekt snakt naar meer en vindt de weg naar de bekende grote zaken die in ons land reizen. Waar een klein circus groot in kan zijn: Al voor de aanvang van de eerste voorstelling is er al een keurig verzorgd programmaboekje!

De Di Lello clowns zijn zeer muzikaal en doen de spiegelentree op hun eigen manier. Heel verrassend en spontaan. Voor de volwassenen zijn de clowns, de antipode en de prachtige kostuums de hoogtepunten van Circus Sijm. De kinderen vermaken zich prima met alle acts, zodat dit circus een aanrader is voor jong en oud. Voor fotografen is de lichtdoorlatende tent een uitdaging. Maar als het overal zo druk is als in Velserbroek dan gaat Circus Sijm in 2013 op reis met een "donkere tent" met ronde tribune en lichtinstallatie. Dan zal alleen Jasper ons nog herinneren aan Circus Witova...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Sijm 2012
BerichtGeplaatst: ma mar 12, 2012 2:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat een prachtige foto's meneertje Mikkenie, je hebt jezelf overtroffen!

En wat een leuk programma. Inderdaad, mijn grootste 'angst' als kind: degenslikkers, spijkereters en fakirs!
En die lichtdoorlatende tent heeft juist zijn scharme, van die andere zijn er genoeg!
De kids vonden het vast fantastisch, en daar gaat het tenslotte allemaal om! In ieder geval bij een circus van dit formaat. Klein van buiten, groot(s) van binnen!

Natuurlijk ook nog wel iets te zeuren: jammer dat de naam van de maker van de foto's er zo prominent op staat, soms zelfs dwars door mensen heen. Kan het misschien een onsje minder? Want zelfs een beetje doorsnee-leek heeft die naam er als hij wil echt zo afgepoetst hoor. En de rechten kun je ook wel op een andere wijze kenbaar maken.

Neemt allemaal niet weg dat natuurlijk iedereen best mag weten wie deze prachtbeelden gemaakt heeft....
Dus nogmaals: chap(it)eau!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Sijm 2012
BerichtGeplaatst: di mar 13, 2012 8:44 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Didier,

Dank je voor de digitale bloemen.

Helaas is het toch noodzakelijk om foto's te merken. Vooral de commerciële TV stations willen, als ze op zoek zijn naar beeldmateriaal dat ze in hun shownieuwsprogramma's op TV willen laten zien, nog wel eens foto's gebruiken zonder dat daarover afspraken zijn gemaakt. Vanwege de productiedruk is het voor dit soort bedrijven net iets te veel werk om de informatie weg te poetsen in een fotoprogramma.

Goede persbureaus kunnen de copyrightinformatie en nog veel meer bruikbare gegevens halen uit de IPTC info die in de bestanden zit opgeslagen. Ja, een digitale camera levert meer dan alleen maar het plaatje. Maar daar hebben piraten geen boodschap aan. Die jatten en foto wel eventjes van de een of andere fotowebsite.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Sijm 2012
BerichtGeplaatst: di mar 13, 2012 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ron_Mikkenie schreef:
Vooral de commerciële TV stations willen, als ze op zoek zijn naar beeldmateriaal dat ze in hun shownieuwsprogramma's op TV willen laten zien, nog wel eens foto's gebruiken zonder dat daarover afspraken zijn gemaakt. Vanwege de productiedruk is het voor dit soort bedrijven net iets te veel werk om de informatie weg te poetsen in een fotoprogramma.


Nou, dat lijkt me dan aleen maar kassa! Goed opletten of ze het doen en soms een beetje speurwerk. En vervolgens gewoon de rekening sturen!

Verder snap ik ook wel dat het moet. Maar ik zie het liever niet. In elk geval niet al te opvallend en dwars door mensen heen, zoals ik schreef.
Daarom vroeg ik dan ook 'een onsje minder'. Zoals Martijn en Guido bijvoorbeeld doen: ergens bovenin aan de zijkant.

En er bestaan nog betere beschermprogramma's hoor. Zodat je normaal niets op de foto ziet staan totdat hij wordt gedownload. Op dat moment staat je naam zelfs dwars over de hele foto.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Sijm 2012
BerichtGeplaatst: di mar 13, 2012 7:34 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Maar dat werkt dan niet meer wanneer je een kopie van je beeldscherm maakt. In het meest eenvoudige geval met de PrtScrn knop of de screencapturefunctie van fotobewerkingsprogramma's en zeker niet als je het op de "domme manier" doet die altijd werkt: met een fototoestel een plaatje schieten van je scherm.

RTL4 betaalt die rekeningen niet. Daarvoor hebben ze te goede advocaten in dienst. Als ik een paar miljoen op de bank had staan zou ik ook zo'n Moskowitch nemen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Sijm 2012
BerichtGeplaatst: zo mar 25, 2012 3:31 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Op 24 maart 2012 is Circus Sijm toegetreden als lid van de Vereniging Nederlandse Circus Ondernemingen VNCO.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Sijm 2012
BerichtGeplaatst: di mar 27, 2012 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Is me ook opgevallen ja. Ofwel is het intwee verschillende voorstellingen genomen of hij laat onder de act zijn neus verdwijnen.
Zijn pruik die gaat altijd af tijdens de ballet act: das al jaren zo.

Maar je verschijnt of in vol ornaat met alles erop en eraan of zonder schmink
maar toch zo geen tussenoplossingen als in de ene act eens een neus op in de andere niet.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Sijm 2012
BerichtGeplaatst: di mar 27, 2012 7:44 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik kan het weten: Het zijn twee voorstellingen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Sijm 2012
BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 7:19 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Afbeelding

Ik bezocht het circus in Groet. Ik was er een paar dagen met de boot. Het was trouwens mijn eerste bezoek aan dit circus, ook aan Groet trouwens. Wat mij betreft volgend jaar weer. Zowel het plaatsje langs de duinen als het circus zijn mij goed bevallen. Ik kan beamen dat het allemaal klein maar fijn is (zie bovenstaande recensie van Ron). Wat mij gelijk al opviel is dat de voorste rijen gereserveerd zijn voor kinderen. Ouders en grootouders dienen achter hun plaats te nemen. Dit voorkomt dat grote lummels het zicht benemen van kleintjes. Dit bevordert de sfeer ten zeerste!
Het programma werd door groot en klein goed ontvangen. Dolle pret met de dieren en vooral met de Di Lello clown met zijn slapstickachtige nummers. De muzikale nummers van de Di Lello's zijn van grote klasse.

De rest van mijn foto's op
http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.