Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 12:58 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Sijm in Lelystad - 2014
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 5:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Op 25 oktober, de laatste zaterdag van de herfstvakantie -in onder meer dat deel van het land- ben ik in Lelystad naar een voorstelling van Circus Sijm geweest.
Na afloop bekroop mij een groot gevoel van spijt.
Niet vanwege een tegenvallende voorstelling, juist integendeel. Maar omdat dit mijn allereerste bezoek aan dit circus was en ik dus alle voorgaande versies had gemist!
Want wat een klasse, wat een schoonheid, wat een sfeer en wat een oprechte circusliefde kreeg het uiteraard hooggeëerde publiek daar voorgeschoteld!
Inderdaad: haast niet te beschrijven.....
De mensen die dit jaar de voorstelling wel zagen mogen zich dan ook terecht gelukkig prijzen!

Stom genoeg dacht ik altijd: 'Ach, zo'n kleiner circus, het zal. En dan ook nog altijd ver uit de buurt, behalve wanneer je in Noord-Holland woont...'
Ja, en dan hoor of lees je te laat dat ze tijdens een geheime voorbereidings- of campingtour in feite bij je om de hoek hebben gestaan....
Bijna was ik eerder dit jaar naar een winkelcentrum in Haarlem gereisd toen ze daar stonden, maar daar kwam toen iets tussen.

Nu moest het er maar eens van komen, want dichterbij Drenthe dan Lelystad kwamen ze vast niet....
Die hoofdstad van Flevoland was al uitzonderlijk -want toch echt wel buitenland vanuit Noord-Hollands oogpunt- en het gevolg van het partnerschap met DEEN-supermarkten dat daar ter plaatse ook filialen heeft.

Vooraf even mijn lijstje bijgewerkt: het werd mijn 31e circusbezoek dit jaar en daarmee mag ik mij vast wel bovengemiddeld noemen!
Om het gemiddelde van 1 per week te gaan halen zal ik in de winterperiode alle zeilen bij moeten zetten!
Misschien moet ik ook maar eens een klassering van bezochte circussen gaan bijhouden. Circus Sijm zou hoog scoren!

En dat voor die prijs!
Kaartje reserveren via internet? Hup: € 3,50 korting!
Heel wat anders dan extra kosten voor administratieve handelingen die in sommige gevallen wel eens oplopen tot een hoger bedrag! Niet waar? Wel waar: een e-card in Carré kost standaard € 4,-!
Dus voor € 9,- p.p. wist je alles!
Keurig en gastvrij te woord gestaan, ook dat is wel eens anders.
Druk was het zeker, uiteraard door de vakantie maar ik denk ook doordat eerder in de week een dag niet gespeeld kon worden wegens de dreiging van de eerste herfststorm van dit jaar. Achteraf viel het allemaal mee, maar risico werd er simpelweg niet genomen!
Goed, je zit op een tribune.
Een loge is er wel, maar uitsluitend (en terecht) voor de kids.
Prima zich, prima licht, uitzonderlijk goed gekozen muziek. En niet al te hard, ook daar mag menig circus wel eens beter op letten.
Een programma met een uitermate mooie en sfeervolle opening en tevens het begin van de rode draad. Daar houd ik van!
Met internationale artiesten van grote klasse.
En met internationaal bedoel ik dan niet anderhalve buitenlander, maar in dit geval 13 artiesten van 9 verschillende nationaliteiten. (Weten jullie wel dat Circus Carl Busch, toch één van de grotere Duitse circussen, de hele voorstelling maar met 11 artiesten maakt? Inclusief familieleden!)
Waar behalve opperspreekstalmeester Alex Sijm geen Nederlander aan te pas komt. Want die Nick en Simon in de voorstelling lijken nog eerder op palingen dan op Volendammers! (Maar nu kan ik de plank goed misslaan, ik heb begrepen dat ze tot de menagerie van Sijm persoonlijk horen en dus kunnen ze best verwekt zijn aan de boorden van het IJsselmeer....). Na eerder Milko had nu Edi Laforte ze in bruikleen...

U las het al eerder, het programma dit jaar heette FantAzië.
Geheel terecht, want dat werelddeel was flink vertegenwoordigd.
Met acrobatiek en balans en een uitstekende act op het slappe koord.
Met daarnaast de veelvuldig actieve Franse clown Joanes en zijn levenspartner Vanessa Labat. Eerder te zien bij Bouglione en volgend jaar bij Herman Renz.
Met tot tweemaal toe eerdergenoemde Laforte, persoonlijk hoofdonderdeel van de rode draad.
Met een prima illusionist, die we hier vast nog zullen terugzien omdat hij ook op andere wijze aan dit circus verbonden is.
Eén act die eerder dit jaar wel te zien was kwam, om verder onbekende redenen, niet voorbij: de Electric Brothers. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Misschien was de stroom op?

Kortom en in een woord: GENOTEN!
Een ding weet ik dan ook zeker: daar wil en ga ik vaker heen!
Ha, het Wintercicus in Heiloo! Ook dat moet ook een uitstekende circuservaring zijn.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 7:21 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Jasper , de illusionist , is ook een Nederlander en is de partner van Alex Sijm.
Heb Sijm vorig jaar één keer mogen zien (aangepaste show ivm uitkoop) , alles tot in de puntjes verzorgd!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2014 3:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Fijn dat je alles zo secuur leest, anders zouden de fouten immers nooit gevonden worden!
Tja, en laat ik nu op het verkeerde been gezet zijn door zijn achternaam Bolechowski, toch niet echt alledaags Nederlands....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2014 7:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2014 7:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
wat sfeer foto's

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2014 7:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2014 8:37 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Alweer prachtige foto's van een top show en circus!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 17, 2014 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, daar zijn ze dan! De prachtige plaatjes die meer zeggen dan duizend woorden!
Het heeft even geduurd, maar ons wachten is zeker beloond!
Voor alle duidelijkheid: de foto's zijn gemaakt tijdens en rond de voorstelling die ik eerder poogde te omschrijven.
De eerste middagvoorstelling op zaterdag 25 oktober in Lelystad.
Namens ons allen: zeer bedankt maar weer JMK!

Een kleine toevoeging: de foto's van de voorstelling zijn niet volledig chronologisch weergegeven. Zo ziet u de spectaculaire opening pas bijna aan het eind...
Maar een kniesoor die daar over valt.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 8:59 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Mooi gedaan hoor, jmk!...
Welke tool gebruik jij om de foto's op deze manier te presenteren?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 3:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste lijkt me meer iets om in een pb te bespreken, straks gaat iedereen het nog (na-)doen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 10:05 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
dank Nik, Didier en Heuvels.

@heuvels : tool? tis kwestie van knippen en plakken.

Didier is ws bang dat ie bedolven wordt onder pop-ups, maar ws heb je daar alleen heel veel last van als je via een openbaar bibliotheeknetwerk het forum bezoekt.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.