Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:12 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2016 7:41 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De piste melde het al en nu staat het ook op o.a. www.circusweb.nl net als op www.chapiteau.de

Het programma van 2017 heet "De toekomst van de historie". Om aan te tonen dat het klassieke circus nog altijd een toekomst heeft. En ja, dat betekent weer meer dieren én zaagsel in de piste.

Allison Togni & Alex Sijm - vrijheid met vier mini paardjes en vier alpacca's
Tatyana Levkova - ringtrapeze
Di Lello's - muzikale clowns
Curatola Brothers - hand op hand
Jasper Bolechowski - doekennummer
Dressuur met vier geiten
Sijm showballet

Zo te zien blijft Circus Sijm inversteren in kwaliteit. De Curatola Brothers zijn bijvoorbeeld een grote naam in de circuswereld. Onder meer Carré, Stuttgart en Roncalli staan op hun lijstje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2017 4:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Volgens de site:

TOURNEE 2017

Vanaf begin maart tot en met eind oktober zijn wij op tournee met de productie: De Toekomst van de Historie.

Vanaf 1 februari 2017 start de kaartverkoop en maken wij onze tournee bekend.

De première zal plaatsvinden op 4 maart 2017 in Wormer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 20, 2017 1:26 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Heb gisteravond de voorstelling in Schoorl bezocht. Dit circus kan je gerust het pareltje vsn de Nederlandse circussen noemen. Stond in volle glorie opgebouwd op een grasveld aan de rand van het dorp op loopafstsnd van het centrum. Helaas ook hier weinig mensen, waren er niet meer dan 70. Maar de voorstelling werd vol passie gebracht door het team van Alex Sijm.
Grappige dierennummers, acrobatiek, maar vooral clownerie. De Di Lello's zijn rasartiesten die juist in deze entourage volledig tot hun recht kwamen. Muzikaal bovendien en dat zie je niet zo vaak meer. Voor mij vormden zij het hoogtepunt van deze voorstelling.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 20, 2017 8:43 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Lees net op circusonline dat Jasper Bolechowski het Circus Sijm verlaten heeft. Uit De Piste had ik begrepen dat dit zijn laatste seizoen bij Sijm zou zijn. Gisteravond trad hij nog gewoon op.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 21, 2017 10:37 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Ik wil niet de indruk wekken dat ik uitsluitend het circus zoals het er nu niet meer is waardeer. Je mag wel terugkijken maar het gaat natuurlijk om het heden. Circus Sijm is het perfecte voorbeeld hoe een circus vandaag de dag kan worden geëxploiteerd. Naast een zeer zakelijke eigenaar die de centjes goed in de gaten houd ook een juiste strategie. Hij weet precies hoe het vol te houden is en ik denk zelfs met winst. Die winst komt hoogstwaarschijnlijk door de vele uitkopen. Uitkopen die mogelijk zijn door de beperkte grootte van het circus. Voor Herman Renz moest je al gauw 15 of 20 duizend euro neertellen terwijl Sijm voor 4 of 5 duizend komt. Zeer interessant voor inhuurders. De tournee ligt wat gevoeliger maar door de continuïteit in hele linie voordeliger dan te veel pauzes tussen de uitkopen door. Maar nog zal hij regelmatig tevreden zijn over de resultaten in de speelplaatsen. De uitstraling van circus Sijm is dik in orde en het programma zeer boeiend voor een familiepubliek. Ik ben zelf slechts 1x geweest enkele jaren terug. Ik vind persoonlijk de zitinrichting kinderachtig. Houten schoolbanken maakt het kinderlijk. Daar valt nog eer te behalen. Het wordt voor dit soort kleine circussen steeds makkelijker om gerenommeerde artiesten in te huren voor een relatief lage gage. Er zijn immers weinig circussen meer en wel veel artiesten. Vraag en aanbod heet dat. Toni Alexis stond vorig jaar zelfs bij Malter en Rosyans clowns bij Firmin Bouglione. Relatief kleine zaken. Ook artiesten doen water bij de wijn. Iets waar een circus als Sijm nu van profiteert. Gewoon 2 of 3 zeer goede nummers in de show aanvullen met gewoongoed en je hebt een prima show. En dat voor een eerlijke toegangsprijs. Daar kan menige Duitse collega nog wat van leren. In de jaren tachtig had je circus Aladdin van Ben Berdini en Frits de Vries. Ik zie veel parallellen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 25, 2017 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Lees net op circusonline dat Jasper Bolechowski het Circus Sijm verlaten heeft. Uit De Piste had ik begrepen dat dit zijn laatste seizoen bij Sijm zou zijn. Gisteravond trad hij nog gewoon op.


Dan heb je nog net geluk gehad Hugo! Want een dag later was toch echt (helaas) de laatste keer dat hij daar te zien was.
Het circus meldt daar zelf over:

JASPER BEDANKT! Vandaag heeft Jasper Bolechowski voor de laatste keer opgetreden bij Circus Sijm.
Sinds 2008 behoorde hij tot de vaste kern van ons bedrijf.
Met vele verschillende acts stond hij in de piste. Jasper gaat zich nu geheel richten op zijn bedrijf in souvenirlampjes.
Wij wensen hem heel veel succes en kijken terug op geweldige jaren.


Met daarbij een aantal leuke foto's.

Zo gaat het nu eenmaal in het leven: aan alles komt een eind.
Jammer is het zeker, want Jasper was onmiskenbaar een zeer groot en met name veelzijdig talent.
In de loop der jaren heeft hij zo ongeveer alles gedaan bij Circus Sijm wat maar mogelijk is.
Jammer ook dat zijn talent voor de circuswereld verloren dreigt te gaan.
Wie weet bedenkt hij zich nog eens, want souvenirlampjes kunnen nog zo leuk zijn, ze geven leuk licht maar heel weinig applaus!
Niemand is onvervangbaar, maar het zal wel de nodige inspanning vergen om hem te doen vergeten.
En dat juist op ongeveer hetzelfde moment dat met veel succes het tweede circus van Sijm van start is gegaan.
Daarover elders meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eens dooft het licht.......
Namens zeer veel circusbezoekers: bijzonder bedankt voor al die keren dat je ons hebt laten genieten!
Het ga je goed!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.