Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 1:01 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2016 4:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Tamelijk groot nieuws vandaag op de facebooksite van Circus Sijm:

Vandaag mogen wij het bekend maken: Circus Sijm 2.0 is een feit.
In de maanden augustus, september en oktober 2017 zullen wij reizen met twee producties.
Om aan alle aanvragen van bedrijven, instellingen en evenementen te kunnen blijven voldoen, zijn wij tot dit besluit gekomen.
Ook de belangstelling voor de reguliere shows blijft groeien.
Met twee producties kunnen wij beide markten bedienen en Circus Sijm 1.0 de komende jaren verder uitbouwen tot het Circus van naam en faam.


Nou, als dat geen groot nieuws is in deze tijden van negativisme en doemdenken weet ik het niet meer!

Ook al is het me allemaal nog niet geheel duidelijk, maar dat komt vast wel.
Ik ben van een generatie die de term 2.0 totaal niet ziet zitten. Maar het zal nodig zijn om de jeugd te bereiken.....
Want wanneer je daarop voortborduurt, wat is nu precies een circus 1.0?
Twee is geweldig, één maar voor de helft?
Naam en faam hadden en hebben ze al, dus daar valt weinig aan uit te bouwen.
Aan het imago wel, dat merkten we hier nog kortgeleden.
Maar we zullen het allemaal gaan meemaken en gaan zien, ik twijfel er niet aan of het komt dik in orde.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2016 4:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Om in dezelfde terminologie te blijven: ik denk dat het huidige circus iets zal uitbreiden, net als andere jaren. Daarnaast zal er vermoedelijk een "light" versie door het land reizen voor de instellingen en bedrijven.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2016 5:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdeed. Het gaat er ook om dat het aantal uitkopen de mogelijkheden overtreft. En het steeds groter groeiende circus kan in bepaalde gevallen niet overal (meer) terecht.
Hoezo: geen markt meer voor het circus......?

Lang leve het circus!
En de ondernemer die durf en lef toont!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 13, 2016 10:21 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Fijn dat er ook nog eens goed nieuws komt uit de circuswereld! Ik ben benieuwd naar beide programma's!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2016 4:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Teneinde verwarring te voorkomen liet het circus weten:

Circus Sijm reist gewoon gedurende het seizoen. En bezoekt veel reguliere plaatsen.
De 2e productie reist alleen in augustus, september en oktober en doet uitsluitend uitkopen.


Lijkt me verder duidelijk......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2016 4:43 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
vind het mooi om te zien hoe sijm alsmaar groter wordt klein begonnen in de regio en steeds grotere tent denk dat veel circussen in de Benelux hier een voorbeeld aan moeten nemen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 28, 2017 4:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En het succes is nauwelijks te meten! De productie 'Circus in de Zorg' is behalve in Den Haag ook dagelijks onderwerp van gesprek in de provincie:

Onze productie "Circus in de Zorg" (Sijm 2.0) was na Hoofddorp, vandaag te gast in Haarlem.
600 Gasten mochten op uitnodiging van Alzheimer Kennemerland naar deze speciale voorstelling.
De burgemeesters van Zandvoort en Bloemendaal, evenals een wethouder van Haarlemmermeer waren hierbij aanwezig.
Inmiddels zijn er zoveel aanvragen voor 2018, dat nu reeds is besloten dat de productie volgend jaar op 70 locaties gaat spelen. http://www.circusindezorg.nl


(Genoemde site is echter inactief. Nadere informatie krijgt u wel op: https://heleenvogel.wixsite.com/circusindezorg)

Afbeelding

alsmede ruime publiciteit:

Afbeelding

Afbeelding

En vorige week:

Afbeelding

Vandaag TV-opname bij Circus in de Zorg. Hoofdpersoon: Nigel Voets.
Eerder was hij al te zien in het programma Hollands Got Talent.
Een jong en enthousiast talent!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 03, 2017 5:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En soms lekken dan de gegevens van een voorstelling van Circus Sijm 2.0 voortijdig uit.
Niet dat het cirsus daar zelf echt ruchtbaarheid aan geeft, er worden hoogstens speelplaatsen genoemd.
Maar doordat de instelling die ze gaan bezoeken daar in de plaatselijke media wel aandacht voor vragen.
Dus bent u in de buurt en wilt u het niet missen: haast u naar onderstaande instelling waar de kaarten 'gewoon' in de voorverkoop te verkrijgen zijn.
Voor € 7,50 en de voorstelling duurt ongeveer een uur.

DONGEN - Volckaert-Dongepark, Dongepark 1
zo 15 okt om 11.00, 13.30 en 15.30 uur.


Kaarten zijn vooraf verkrijgbaar bij de receptie van Volckaert Dongepark, Dongepark 1 in Dongen.
Voor meer informatie vragen naar Lilian van Mierlo of Anneke van Laarhoven, telefoon 0162-375100.

Verdere informatie: https://dongen.nieuws.nl/nieuws/2017092 ... ar-dongen/

Compleet met een luchtfoto van Sijm 1.0 en een link naar een compilatie van seizoen 2016.

Het valt natuurlijk niet mee, maar bij twee circussen is het wel zaak een en ander toch wat gescheiden te houden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 19, 2017 5:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Circus in de Zorg was onlangs ook te gast in Assen. In het grote Dagblad van het Noorden en in de regionale pers kreeg het nogal wat publiciteit, met name uiteraard door de opzet.
En door de (gewaagde?) combinatie van tamelijk oud en heel erg jong publiek. Interzorg koos op die manier bewust voor een mix, die uitstekend uit bleek te pakken.
Ook de èchte doelgroep, de bewoners van drie zorginstellingen, vonden dat en genoten extra van het enthousiasme van de kleuters.
Nota bene van een basisschool in mijn woonplaats... Tja, daar was ik dus te oud voor. En voor de andere groep weer te jong....
Hoewel ik volgens sommigen hier toch al wel flink aan het dementeren ben.... Jaja, met wat geduld mag ik binnenkort ook mee naar het circus.
Een mooie toekomstverwachting, fijn om nu al vast van te dromen!

Het verslag in de krant: http://www.dvhn.nl/drenthe/In-Assen-sta ... 56415.html

In Assen staan de rollators naast de circustent (+video)

Afbeelding
Even hiervoor was Veronica Faltiny nog een oude vrouw. Maar hier bewijst ze dat ze nog net zo lenig is als vroeger.

De clowns en acrobaten van circus Sijm traden vrijdag in Assen op voor een bijzonder publiek: de oudere bewoners van verschillende verpleeglocaties van Interzorg én basisschoolkinderen uit Roden.

De circustent staat op het terrein van Nieuw Graswijk, aan de rand van Assen.
De rolstoelafhankelijke bewoners van verschillende Interzorglocaties in Assen, Smilde en Vries worden naar het midden van de tent gereden.
Buiten de tent is een twintigtal rollators geparkeerd.

Zingend naar binnen

De kinderen van obs de Marke in Roden gaan zingend naar binnen. ‘Circus, Circus!’, klinkt het enthousiast.
De voorstelling begint met trompetmuziek. De ouderen neuriën het 'O sole mio' mee.

Dan kom een oud stel binnen. Hij met bierbuik, zij met rollator. ,,Vroeger werkten wij ook bij het circus", begint de man.
Toen was jij mooi, zó mooi. En moet je nu eens zien."
Het publiek barst in lachen uit.

Acrobatenkunsten en clownsgrappen

,,Kan je nog steeds je been in je nek leggen?", vraagt de man aan zijn vrouw. Verrek, dat kan ze. De oude vrouw verandert plotseling in haar jongere zelf.
De acrobate klimt in de doeken, hangt op de kop, laat zich naar beneden rollen en maakt een luchtspagaat.
De ‘oohs’ en ‘aahs’ zijn niet van de lucht.

Met verwachtingsvolle gezichtjes kijken de kinderen, die vooraan zitten, toe.
Af en toe mogen ze helpen, als Clown Frenky onverwacht een act in zijn eentje moet doen, bijvoorbeeld.

,,Als er een bordje gaat vallen, moeten jullie roepen welk bordje.” ,,Eeéén”, klinkt het al snel. ,,Drie, drie, drieeee!”
De ouderen in het publiek stoppen lachend hun vingers in de oren.
En als de acrobate sierlijk vijf hoepels in de lucht houdt doen twee dames enthousiast mee. Met hun armen imiteren ze haar bewegingen.

Rust en een persoonlijk welkom

Een uurtje, dan is de voorstelling alweer voorbij. Een bewuste keuze, vertelt Jan Plug van het circus. ,,We hebben veel ervaring met dit publiek.
Zo is de opbouw rustiger dan bij een gewoon circus, heten we iedereen persoonlijk welkom en is de muziekkeuze op de doelgroep afgestemd.”

Mevrouw Tjoelker uit Assen komt met een glimlach de tent uit. ,,Ik vond het hartstikke mooi. Ik ben vroeger heel sportief geweest, ik zat op turnen.
En dan zie je haar in die doeken, dat vond ik echt een diamantje. Ook die jongen met de ballen vond ik kunstig!”
,,Wij speelden vroeger thuis altijd circusje”, vertelt mevrouw van Dijk. "Ik ben een van een tweeling, dan sprongen we zo op elkaars nek!”

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(In de echte krant stonden meer en grotere foto's. Ik had het geluk een Drentse editie te vinden in de trein, op de terugreis van het èchte Circus Sijm dat ik bezocht in Soest.
Zo kwam ik dus ook prima aan mijn trekken, alleen niet zo dicht bij huis.....)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 26, 2017 6:55 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Afbouw van de nieuwe unit van Circus Sijm te Lutjebroek: Circus in de Zorg.

https://www.youtube.com/watch?v=UfTU7EtToy4

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 27, 2017 2:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afgelopen woensdag was dit circus voor drie uitverkochte voorstellingen in het Groningse Hoogkerk.
Opnieuw toonde het Dagblad van het Noorden belangstelling, zelfs compleet met een filmpje.
Dat het op dit moment even niet doet, waarschijnlijk door de grote belangstelling.....

Op internet en in de krant het volgende verhaal:

Circus Sijm maakt ouderen aan het lachen

Afbeelding

Normaal gesproken eten ouderen rustig hun lunch in Restaurant Gabriël in Hoogkerk.
Woensdag waren ze het hooggeëerd publiek van Circus Sijm.


Vijftig jaar geleden stapte Anneke Portman (78) voor het laatst het échte circus binnen.
Een heel grote tent, met wilde dieren en acrobaten die op gevaarlijke hoogte aan een trapeze heen en weer zwaaiden.
De wilde dieren waren woensdag niet in Hoogkerk.
Maar Portman is toch in haar nopjes met de komst van Circus Sijm.
,,Ze deden het heel leuk. Knap werk hoor. Vol met liefde.’’

Goh, dat klinkt leuk

De geel met blauwe circustent van Circus Sijm verrees naast woonzorgcentrum Gabriël.
Pieter van Delden (44), normaal gastheer en kok in het centrum en vandaag clown, wilde iets leuks organiseren voor de ouderen.
Hij zag het circus staan op de site van het Ouderenfonds en dacht: goh, dat klinkt leuk.

,,Ik vertelde het idee eerst aan een van de bewoners, maar zij verklaarde me voor gek’’, zegt hij terwijl hij zijn felgekleurde pruik rechttrekt.
,,Mij leek het leuk. Dus nu ben ik al heel de zomer bezig met het kopen van clownspakken en knuffeltijgers via Marktplaats.’’
Hij heeft zichzelf en alle vrijwilligers in vrolijke pipo-outfits gestoken.
,,Ik moet wel het goede voorbeeld geven natuurlijk.’’

Uitverkocht

De tent stroomt vol. Jong en oud neemt plaats op de donkerblauwe plastic stoeltjes.
Een clown met konijnen en drie kippen, een ontzettend lenige dame en een jongen die met meer dan zes ballen kan jongleren passeren de revue.
En de slotact? Een duizelingwekkende show op rolschaatsen waarbij een man in een strak wit pak de zeer lenige vrouw in het rond zwiept.

Drie voorstellingen, elk voor tweehonderd mensen. Een kaartje kost 10 euro en daar zit eten en drinken bij inbegrepen. Alle kaarten waren uitverkocht.
Circus Sijm geeft speciale voorstellingen voor ouderen.
,,We reizen naar de zorginstellingen toe, kiezen voor ouderwetse muziek en de tent is rolstoelvriendelijk’’, zegt directeur Alex Sijm.

Het publiek verlaat druk kletsend de piste.
Een vrouw trekt haar dochter aan haar mouw. ,,Ik dacht even dat ze echt viel toen ze bovenin de tent aan die doeken hing. Knap, hé? Hoe ze dat deed.”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In de echte krant daarbij nog drie 'belevenissen' met portret van twee vrouwelijke en een mannelijke bezoeker in leeftijden variërend van 76 tot 81 jaar.
Alledrie uiteraard vol lof!

De link: http://www.dvhn.nl/groningen/Video-Circ ... 08196.html

Inmiddels met twee reacties.
Vooral de laatste is zeer de moeite waard!

Anita Carels schreef:
Het was super Pieter !!
Mooi om te zien hoe de bewoners ervan genoten hebben.


Pieter van Delden · Winschoten schreef:
Wat hebben we genoten vandaag van 3 voorstellingen circus.
De ouderen zijn weer 10 jaar jonger en praten een dag niet over hun klachten en kwaaltjes.
Daar doen we het voor.

Bedankt namens team gabriel


Laatst gewijzigd door Didier op vr okt 27, 2017 3:38 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 27, 2017 3:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Werkt het filmpje van Hoogkerk nog steeds niet, dan hier een paar 'troostprijzen'.

Zoals dit van Dedemsvaart in september: https://www.youtube.com/watch?v=oU2xhFa4VcQ

Of dit van Goes: https://www.youtube.com/watch?v=Gdq_QqGn0BE

Rotterdam - IJsselmonde: https://www.youtube.com/watch?v=MYRijameelE

Ede: https://www.youtube.com/watch?v=dhALa1PhT-0

Met name deze laatste is veelzeggend!

Maar zo zijn er vast nog wel meer.....

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.