Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 9:09 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 5:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooi zo!
Maar ik vrees wel dat de meereisontheffing tot olifanten beperkt blijft.
Over de zebra's lazen of hoorden we al niets (bleven die in Duitsland of zijn die verhuisd?) en met tijgers lijkt me ook gevaarlijk experimenteren!
Die zijn namelijk aanzienlijk eenvoudiger in beslag te nemen en willen die rare AAPen maar wat graag hebben teneinde hun nieuwe onderkomen in Spanje te vullen!

Nog een interessant weetje (en niet alleen voor Polianta) over olifanten, het stond denk ik in alle kranten.
Er is ontdekt waardoor de kans dat een olifant ooit kanker krijgt en/of daaraan overlijdt aanzienlijk kleiner is dan bij andere onderzochte zoogdieren, inclusief de mens.
In het DNA van een olifant zitten namelijk wel 20 'herstelpunten' indien zich een kankercel aandient, tegen bij de mens maar één!
Procentueel gezien is de kans dat een olifant ooit kanker krijgt 4,6% en ligt dat bij een mens op 11 tot maar liefst 25!
Ook op dit punt kunnen we dus van die olifanten nog heel wat leren, en het is te hopen dat een dergelijk onderzoek daaraan bijdraagt!
Het stond er niet bij, maar zal naar alle waarschijnlijkheid ook verband houden met de voeding. Vegetariërs hebben daarbij al snel een voorsprong, en dat heb ik niet geleerd van de Partij voor de Dieren! Ik ben het niet eens (fanatiek) en laat mijn lichaam zelf kiezen......

(Hopelijk is deze bijdrage positief genoeg.)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2015 1:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Ik was gisteravond bij de voorstelling van Circus Freiwald. Laatste nummer voor de pauze laat de filmbeelden van Buba zien. Erg indrukwekkend.... Beetje triest ook al proefde je van het publiek grote steun want dit was het gespreksonderwerp in de pauze.
Natascha Freiwald vertelde dat er 40.000 handtekeningen nodig zijn om de kwestie Wilde Dieren in het Circus op de agenda in de Tweede Kamer te krijgen. Er zijn er nu 14.000 nog wel wat nodig dus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 3:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ze kan vertellen wat ze wil, de Tweede Kamer gaat echt niet opnieuw in discussie of het verbod moet blijven of weer moet verdwijnen!
Lees ook wat ik daar al eerder over schreef op 29 september en 3 oktober.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 3:58 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Ze kan vertellen wat ze wil, de Tweede Kamer gaat echt niet opnieuw in discussie of het verbod moet blijven of weer moet verdwijnen!
Lees ook wat ik daar al eerder over schreef op 29 september en 3 oktober.

Als er nieuwe inzichten zijn, kan "met de kennis van dan" wellicht de bewuste regeling geëvalueerd worden.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wellicht, wellicht? Graag wat meer argumentatie over de mogelijkheden die de wet op dat gebied kent!
Of kun je je herinneren dat ze in de Tweede Kamer wel vaker neuzelen over eerder in werking getreden wetten omdat daar 40.000 handtekeningen over binnen kwamen? Dacht het niet!
Zoals ik al eerder memoreerde: alleen de gang naar de rechter kan daar verandering in brengen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 4:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Het ijzer smeden als het heet is, even afwachten maar.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 4:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gaan we mysterieus doen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2016 12:43 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
viewtopic.php?p=47547#p47547

Zie ook bovenstaande link
De laatste dagen van olifant Buba in circus bij de familie Freiwald. Na 27 jaar mag ze niet meer optreden in het circus vanwege een nieuwe wet. Ze is al die tijd een volwaardig lid van de familie geweest. *

Olivier Middendorp won de tweede prijs Zilveren Camera 2015 categorie Cultuur & Entertainment

Zie de foto's op
http://www.oliviermiddendorp.nl/buba/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2016 2:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Prachtige serie, die we nu voor het eerst volledig te zien krijgen!
En nog altijd heel erg actueel, want het nieuwe seizoen nadert met rasse schreden en wat gaat er met Buba gebeuren......? Of is er misschien al gebeurd?

De tweede prijs dus.
Maar ook de eerste prijs mag er zijn, zeker voor dierenliefhebbers!
Het is een schitterende reportage van de fotografe Sanne Donders met als titel 'Een dag uit het leven van de Rotterdamse Eveline Ketterings'.
Voor wie het niet weet: dat is een theater- en filmmaker, performer en operazangeres.
Het werd een verbluffende serie, met name door de grote hoeveelheid dieren die deze mevrouw in een dag stopt! En dat in Rotterdam!

De serie vindt u hier: http://www.zilverencamera.nl/winnaars-2 ... ne-donders

De foto die ik graag bij wilde voegen is zo snel niet te vinden. Van een paard ja, dat dit keer dus niet in de gang staat......
Dit paard had ze al als veulen, zag ik toevallig. Ze heeft er meer, ook in de serie is dat te zien.

Overigens woont de fotografe op Katendrecht, waar ze ook haar studio heeft. Op zes minuten lopen van het Deliplein, waar zeer binnenkort ons Magic Circus aan de tournee 2016 gaat beginnen!
En zo is de circuscirkel weer helemaal rond!
Hoop dat ze komt kijken, uiteraard mèt camera!

De derde prijs ging ondertussen naar David Peskens, ook al de moeite waard.
Hij fotografeerde de performer Kokoro tijdens diens dansmarathon van Heerlen naar Maastricht.
En ook daar spelen paarden een rol in!

http://www.zilverencamera.nl/winnaars-2 ... id-peskens


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2016 10:53 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5417
Locatie: Belgie
heuvels schreef:
Olivier Middendorp won de tweede prijs Zilveren Camera 2015 categorie Cultuur & Entertainment

Zie de foto's op
http://www.oliviermiddendorp.nl/buba/


Mooi mooi!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2016 10:12 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Mooi initiatief om de Freiwalds en Buba te helpen.

http://www.dreamordonate.nl/6500-olifant-buba

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.