Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 4:09 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2012 7:07 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
circusmeisje schreef:
Eindelijk! Een verslag met mooie foto's! Daar hebben we driekwart seizoen op gewacht!
Niet helemaal eerlijk, want verslagen waren er al eerder van Arnold Balk en Silletje.
Maar op de foto's moesten we wachten.
We hadden die eigenlijk al verwacht nadat het circus in Almere stond, maar een mens kan ook maar 1 ding tegelijk.
Mooie foto's, dat schreef ik al, het valt niet mee om steeds maar weer originele plaatjes van zo ongeveer hetzelfde onderwerp te maken.
Toch is dat maar weer gelukt!


Dan heb je niet goed genoeg gekeken ;) Er waren al foto's van mijn kant toen ze in Breda stonden een tijdje geleden. Maar het is wel een beetje verwarrend als er weer repo's komen in het tournee info gedeelte terwijl de meeste repo's per plaats doen.

@ Ron dan is de geluidsinstallatie er op vooruit gegaan want in Breda was het bagger meer mono dan stereo zonder enige hoge tonen daarom klinkt ook de micro zo dof.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2012 10:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De muziek klonk uitstekend. Zowel laag als hoog prima in evenwicht. Daarom verbaast het me dat de micro juist moeilijk of zelfs helemaal niet te verstaan was. Aan de versterker en luidsprekers kan het niet liggen.

De voorstelling was redelijk goed bezocht. De foto met de lege tribune is zo'n 20 minuten voor aanvang gemaakt. Er zijn op dat deel nog wel mensen er bij gekomen. De meesten zaten echter meer naar voren. Omdat ik over de hoofden heen wil fotograferen zat ik bijna achterin. Daar willen de meeste bezoekers niet zitten. Waarom is mij niet duidelijk, want zo extreem ver zit je toch ook weer niet van de piste verwijderd. Er zijn 9 rijen, maar het gradin is kleiner dan de 9 rijen bij Hermen Renz. Planken nemen nu eenmaal wat minder ruimte in!

In Zeist stond overigens ook een middelgrote voortent (maat als die van CHR als ze de rode voortent met twee masten opbouwen i.p.v. 3 masten) met de buffetwagen. Lekkere koffie, koeken erbij en voor de fris- en bierdrinkers ook voldoende aanbod. En uiteraard de bekende circusversnaperingen. Tafels met stoelen en enkele statafels maakten de inrichting compleet.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 7:23 am 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Leuke foto's van de show.
Ben van de zomer ook naar de voorstelling geweest, eenvoudig programma, komt beetje armoedig over allemaal.
Deze zitinrichting kan echt niet meer anno 2012


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
stars schreef:
komt beetje armoedig over allemaal.
Deze zitinrichting kan echt niet meer anno 2012

Zeker nog nooit bij het prestigieuze circus Roncalli op de tribune gezeten? :wink:


(ik zal het gelijk maar verklappen; daar zit je ook op plankenbanken, ook in 2012)

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 7:05 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Tijger schreef:
stars schreef:
komt beetje armoedig over allemaal.
Deze zitinrichting kan echt niet meer anno 2012

Zeker nog nooit bij het prestigieuze circus Roncalli op de tribune gezeten? :wink:


(ik zal het gelijk maar verklappen; daar zit je ook op plankenbanken, ook in 2012)


Het programma van circus Roncalli is wel meer waard om op een houten bank te zitten!
Ik bekijk een circus altijd vanuit de ogen van een "normale" bezoeker en niet vanuit de ogen van een circusliefhebber, die misschien alles wel charmant vind. Het is niet voor niets dat de meeste bedrijven tegenwoordig gelukkig kuipstoelen hebben.
Vind Italiano een armoedige uitstraling hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 7:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik kan geen 2 uur lang op een houten tribune zitten, meestal geef ik dan ook maar wat meer uit voor een kuip/logestoel.
Ooit bij universal renz op een houten tribune met te steile rugleuning gezeten... een ramp.

Bouglione in Brussel had op de tribune kussens/zachte zitting gemaakt, dat maakt alles een stukje aangenamer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 7:56 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
ga morgen naar Brussel dus zullen het zien.
Voor mij ook geen plank, gewoon lekker op een stoel.
Is typisch Frans die houten banken, maar een bedrijf met de uitstraling van Bouglione zou ioch meer verdienen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 7:59 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
stars schreef:
ga morgen naar Brussel dus zullen het zien.
Voor mij ook geen plank, gewoon lekker op een stoel.
Is typisch Frans die houten banken, maar een bedrijf met de uitstraling van Bouglione zou ioch meer verdienen.


De tribune in brussel is sowieso heel raar , ook de loges staan beetje ongelukkig.
Tip is op een middelste loge te vragen , dus van de vier blokken een van de middelste 2 ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 8:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Neem je tip zeker mee!
Goede voorstelling?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 8:09 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Nog een tip van mij. Ik zit meestal stalles is ook erg mooie plek bij de meeste circussen.
Ik heb jaren bij Wintercircus Apeldoorn op een houte tribune gezeten en moet je eerlijk zeggen dat liever in de sfeervolle tent van toen zit. Dan de mega tent die er nu staat en na de feestdagen half gevuld is. En er was een rug leuning :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 8:16 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
stars schreef:
Neem je tip zeker mee!
Goede voorstelling?


Ja mijn foto's en "verslag" vind je terug bij Belgische Circussen ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 8:31 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
nog een tip; neem een euro of zo mee los in je broek.
Het is normaal het personeel dat je naar de plaats brengt een fooitje te geven.
En als je die euro niet geef loop je de kans dat ze de rest van de einlatz precies over jouw plaatsje doen :wink:

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 8:40 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
zembla schreef:
nog een tip; neem een euro of zo mee los in je broek.
Het is normaal het personeel dat je naar de plaats brengt een fooitje te geven.
En als je die euro niet geef loop je de kans dat ze de rest van de einlatz precies over jouw plaatsje doen :wink:


Alleen als het druk is , toen ik er op woensdagmiddag was had ik de 50 cent al in mijn zak en er werd niet om een tip gevraagd. normaal gaat het handje open (was bij firmin bouglione), dus de 50 cent is in mijn zak gebleven en ook geen gezeur gehad.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2012 7:14 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Die welp kon wel eens eigendom zijn van de groep fotografen die tijdens de inloop en het eerste nummer geld verdient met bezoekers op de foto te zetten. Want het circus zelf heeft alleen maar drie tijgers. Ik zag zo´n groep fotografen eerder bij het circusfestival in Namen (B). Gelukkig waren ze er niet meer bij toen datzelfde circus voor de kerst naar NL kwam. Maar dan rijst toch de vraag "waar zijn die welpjes dan?".

De dame met pruik en te grote borsten zet in ieder geval een typetje neer waarvan iedereen verwacht dat ze elk moment van de ladder af dondert. Ik heb me er niet aan gestoord. Maar ja, smaken verschillen nu eenmaal.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 4:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ron_Mikkenie schreef:
Die welp kon wel eens eigendom zijn van de groep fotografen die tijdens de inloop en het eerste nummer geld verdient met bezoekers op de foto te zetten. Want het circus zelf heeft alleen maar drie tijgers. Ik zag zo´n groep fotografen eerder bij het circusfestival in Namen (B). Gelukkig waren ze er niet meer bij toen datzelfde circus voor de kerst naar NL kwam. Maar dan rijst toch de vraag "waar zijn die welpjes dan?".
De discussie die ontstond over het gebruik van welpjes als fotomodel gaat verder op:
viewtopic.php?f=3&t=4444

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.