Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 6:39 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 4:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Ook in België is zijn site momenteel niet te traceren, evenmin als de voorverkoop


Misschien ook handiger dat u geen citaten (van mij) van enige tijd geleden (2 maart) gebruikt in een actuele discussie!
De Nederlandse site (van Circus Iarz Italiano) is vanaf de eerste speelplaats dit jaar normaal in de lucht en voor iedereen bereikbaar!
Bovendien, en dat is het meest slordig, sloeg mijn opmerking helemaal niet op dit circus maar op het Paardencircus Equidia van Emiliano Iarz, waarvan eerder gemeld werd dat het dit jaar zelfstandig in ons land zou gaan touren!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 6:43 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
haha, inderdaad, wie is wie bij sommige circussen. En onder welke naam gaan ze soms verder. Whats new bij sommigen in de circuswereld, ik weet er alles van ;o)).

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 5:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Gera heeft verwezen naar een bericht met foto waar 2012 bij staat, zo gek is mijn reactie niet.
Dat die leeuw weer opduikt is nieuw voor mij, en ook voor het tourmanagement.
Maandag wordt dat uitgezocht, en naar ik heb begrepen is het dan ook meteen afgelopen.


Dit lijkt me een hele duidelijke mededeling van Tijger.
Verdere ophef en discussie had achterwege kunnen blijven door gewoon even maandag (en dat is dus vandaag) af te wachten...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 5:33 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Een beetje ophef hier kan geen kwaad, al is het maar om activisten het gras voor de voeten weg te maaien. En de wereld te laten zien dat de circuswereld in NL zelfregulerend kan zijn.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 6:54 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik denk niet dat het zelfregulerend is op die manier, er blijven altijd circussen die hun paarden laten verhongeren, die met suffe leeuwen lopen te zeulen, die hun wielen van hun wagens laten lopen, die een spoor rekeningen achter zich laten. Je weet wat er gebeurd als je er wat van zegt bij de circusdirecties, als je daar op het terrein te gast bent. Ik kan me nog de dreigingen herinneren met een Spaans circus in Belgie, dat mij even wilde opwachten na onthullingen over vermagerde en verwaarloosde paarden. Oo bepaalde circusvrienden vielen toen over mijn woorden, achteraf werd het mooi wel bevestigd, en zijn anderen met de dood bedreigd vanwege die bekendmaking. Ik heb ze ook nooit meer op t forum gezien na die tijd. Dus waarom nog langer wachten met het vaststellen van regels. En controle op naleving is ook zo gek nog niet. Bij iedere gemeente krijg je voor de veiligheid een brandweerpeloton over je heen, iets wat mij altijd overdreven leek, dus een extra bezoekje voor dieren kan er nog wel bij.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 09, 2013 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Volgens mij, maar ik kan het mis hebben, was deze rubriek bestemd voor nieuws over de tour van Circus Iarz Italiano.
Daar lijkt het niet meer op nu een algemeen onderwerp ter discussie staat.
Ja hoor, tussen de regels door kan de ervaren lezer nog gewaar worden dat Gera met haar ongenuanceerde uitspraken dit circus, waar ze kennelijk niet van gecharmeerd is, bedoelt.
Het circus stond nota bene vorige week in haar achtertuin, ze is er niet wezen kijken. Stel je voor!
Laat ik duidelijk zijn: mocht het verhaal over die fotoleeuw waar zijn dan is dat beneden alle peil en verwerpelijk.
Terecht dat er dan aan de bel wordt getrokken.

Alle andere aantijgingen betreffen echter nattevingerwerk. Er bestaat namelijk geen circus in ons land dat zijn paarden laat verhongeren (want dan hebben ze er immers niets meer aan) en er bestaat ook geen circus dat de wielen (met opzet) van de wagens laat lopen.
Of het zou vanwege de publiciteit moeten zijn, maar dat lijkt me te ver gezocht...
De opmerking over dat spoor van onbetaalde rekeningen is allesbehalve nieuw. Dat verhaal kregen we eerder te horen bij ieder circus dat bij een kennelijk bevriend tourmanagement vertrok, het meest recente was vorig jaar Circus Sydney.
Een telefoontje had wellicht opheldering gebracht, want bij mijn weten heeft Circus Iarz nog steeds dezelfde tourmanager als vorig jaar.
Misschien ondertussen niet langer bevriend....

Wat de toestand van de dieren bij dit circus betreft waren vorig jaar diverse schrijvers hier alsmede de vertegenwoordiger van het CKC en ondergetekende het eens: daar mankeerde niets aan. Voor alle duidelijkheid nogmaals: dat fotoleeuwtje (= enkelvoud...) uitgezonderd.
Inderdaad, wantoestanden dienen zo snel mogelijk gemeld te worden. Hier en/of rechtstreeks aan de circusdirecties (of andere betrokkenen).
En dan niet meten met twee maten en het ongepast vinden wanneer het een 'bevriend' circus betreft!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 09, 2013 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Gera heeft het hier over paarden bij een circus dat in Belgie reisde. Ik kan dit beamen want ik heb met eigen ogen gezien hoe de paarden er uit zagen en dat was niet zoals het moest wezen.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 09, 2013 6:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Met de dieren bij Iarz Italiano is niets mis.
De aanwezigheid van de fotowelpen klopt helaas.

Onbevestigde berichten geven aan dat afgelopen zondag de mensen van de "fotoservice" zijn ontslagen. We hebben mondeling een beschrijving van de huisvesting van de fotowelpen ontvangen. Maar omdat het niet officieel bevestigd wordt doet de Commissie Klassiek Circus nog geen uitspraak over de huisvesting.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 08, 2013 10:28 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Bezoek Circus Jarz Italiano in Joure, Sinnebuorren, 29 augustus 2013.

Dit circus bezoekt momenteel meerdere plaatsen in Friesland. Volgens de berichten zou het programma niet veel verschillen met dat van april vorig jaar. Toch waren wij nieuwsgierig nu ook de paarden erbij zouden zijn.
En inderdaad Emiliano Jarz presenteerde een vrijheid van 6 Andalusische hengsten en een kort nummertje met 5 ponys. Pony Valentina werd in een klassiek nummer voorgebracht met 4 grote hoepels , waar zij doorheen liep of overheen sprong, door de vrouw van Emiliano.
Clown Rudy & Company ( dochter en echtgenote ) lieten gedurende het programma een aantal bekende reprises zien. Meest opvallende die met een worm in een grote appel, waarbij de worm op het eind transformeerde in een soort van heks en Rudy de piste werd uitgejaagd.
De familie Dvorak lieten een ladderbalance zien, zoon Ludovic was een uitstekende contorsionist en dochter Angelika excelleerde aan de trapeze. Ook kwam zij binnengereden achterop een hogeschoolpaard met Linda Jarz, vanaf het paard ging zij de lucht in aan een ringtrapeze waaraan zij in hoog tempo een aantal tricks deed. Linda reed ondertussen met grote vlindervleugels aan haar armen rond en deed enige hogeschoolpassen. Een aardige combinatie.
Stefanie Jarz beperkt zich dit jaar tot optreden met een hoela hoep nummer en als antipodiste, maar zeker met klasse.
Een van de directieleden Wladimir Ivanov ( Jarz ) bracht een exotenkaravaan voor met 3 dromedarissen, 2 Schotse hooglandrundern, 2 watoessirunderen en 3 lama’s.
Voor de muziek werd gebruik gemaakt van bandmuziek en een drummer. Al met al een aardig programma wat toch wel een aantal veranderingen had ten opzichte van vorig jaar.

Arnold Balk
29-08-2013

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.