Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 6:13 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: zo feb 23, 2014 12:03 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Circus Barani komt naar .....

Circus Barani tourt vanaf 5 maart weer door Nederland en geeft voor het derde achtereenvolgende jaar voorstellingen in diverse Nederlandse plaatsen. Na het grote succes van afgelopen jaar komt familie Robert Zinnecker met een geheel vernieuwde show waarmee hij hopelijk ook dit jaar weer een volle tent zal trekken!

Circus Barani is een echt familiecircus van hoogstaand niveau en een uitgebreid programma. Zo presenteert men luchtacrobatiek, tempojongleren, dierenacts met geiten, duiven, honden en (nieuw dit jaar) pony's. Natuurlijk ontbreekt ook onze dolkomische clown die volwassene en kind weer flink aan het lachen zal maken niet. De show duurt ongeveer een uur en drie kwartier zodat ook de jongsten zich niet zullen vervelen.

Kortom een show die u niet mag missen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: za mar 08, 2014 10:34 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Een uitgebreide recensie van Jan Kamminga met foto's op
http://www2.rtvkanaal30.nl/index.php?op ... o&Itemid=6

Circus Barani in Burgum

BURGUM - Op de Loswal in Burgum heeft familie Circus Barani haar tenten opgesteld. Een circus waar met slechts 5 personen een prachtig programma aan het Hooggeëerd publiek word getoond. Naast jongleren en luchtacrobatiek ook veel dieren in dit circus. Pony’s, geiten, honden, eenden en zelfs een aantal poezen die een prima demonstratie van hun kunnen lieten zien. Natuurlijk ontbrak de clown niet. Bijna 2 uur prima vermaak voor het hooggeëerde publiek.

Niet uitverkocht maar gezellig vol is de tent die op de loswal staat, en met de aankondiging ‘Dames en heren, jongens en meisjes hooggeëerd publiek van harte welkom bij familie circus Barani’ begon de voorstelling.

Vlot achterelkaar werden de acts opgevoerd, het begon met Miss Lea die ruim 2 meter boven de piste haar kunsten vertoonde op een zeer strak gespannen staaldraad. ‘Plagerijtjes’ van een clown kon haar niet weerhouden van een prima optreden.
Met zeer korte pauzes tussen de acts ging het programma verder met zeer diverse optredens.
Dressuur met pony’s maar ook met 3 honden een aantal poezen en eenden waren prima verdeeld over het programma. Ook de acrobatische acts waren uitsteken aanwezig. Jongleren met ringen, knotsen en zelfs brandende fakkels erg mooi om te zien. Hoepelen met 30 hoepels, Lea kon het, ik echt niet ! Zeker vermeldenswaardig was de duiven act, met hoeveel geduld die duiven getraind zijn weet ik niet maar ze deden precies wat gevraagd werd.

Wie welke act nou uitvoerde heb ik niet bijgehouden maar met slecht 4 artiesten en 1 jonge man die samen met de acteurs de voorbereidingen van de acts op zich nam was het verbazing wekkend hoe snel Lea, Norman, Johan en Robert het programma maakten. Speciaal was wel Lea, ze moest volgens mij bij 7 of 8 verschillende acts in de piste staan en elke keer had ze andere kleding aan. Volgens mij was dat al een act op zich, omkleden inclusief ander schoeisel in minder dan 30 seconden.

Bijna anderhalf jaar geleden mocht ik circus Barani namens Kanaal30 ook al eens bezoeken, was het toen al zeer geslaagd deze keer overtroffen ze zichzelf zeker weten, veel nieuwe acts en dieren onderdelen ‘verpakt’ in een show van 1 uur en 45 minuten die het bezoeken zeker waard is.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: za mar 08, 2014 2:22 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Leuk verslag en mooie foto's van deze seizoensopening!
Zo blijven we tenminste goed op de hoogte!
En die paardjesprimeur verdient volgens mij best wel een plaatje:

Afbeelding

(uit de serie van Jan Kamminga)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: ma mar 31, 2014 4:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Afgelopen zaterdagmiddag naar de voorstelling van Circus Barani geweest in Olst.
Het pittoreske Olst (welgemeende excuses voor deze toeristische mededeling), maar ze stonden jammer genoeg niet in het centrum van het leuke dorp.
Ruim opgezet hadden ze een plaats gevonden op het parkeerterrein van een beetje buiten de kom gelegen Sporthal De Hooiberg, overigens wel een accommodatie die iedereen in de wijde omgeving met z'n ogen dicht weet te vinden.
De zomer was begonnen op de laatste dag van de wintertijd.
Ja, dan kan er maar weinig mis gaan!

Met een indruk van het prima programma zal ik u verder niet lastig vallen. Dat valt al te lezen in het uitstekende verslag hierboven van Jan Kamminga die hen bezocht in de eerste speelplaats van dit jaar, het Friese Bergum (Burgum), en waar ik me graag bij aansluit.
Die seizoensaftrap deed mij vermoeden dat ze daar wel zouden hebben overwinterd. Tenslotte deed Renz Berlin dat een paar jaar geleden ook al eens.
Maar dat bleek een misvatting. Ze overwinterden, na het naar eigen zeggen bijzonder succesvol verlopen Wintercircus in Emmeloord, alsmede de Kerstvoorstellingen in Theater De Meenthe in Steenwijk, weliswaar in het Noorden. Maar in de provincie Groningen om precies te zijn.
De juiste plaats noem ik niet, want ook op dit gebied liggen er kapers op de kust!

Inderdaad heel wat wijzigingen en waardevolle aanvullingen.
Niet alleen in het programma, ook en met name wat de entourage betreft.
Yoshi constateerde uit eerdere foto's al een voortent. Die bleek toen geleend of gehuurd.
Nou, die is er inmiddels wel degelijk, alleen is het meer een overkapping van het voorterrein. Zoals bijvoorbeeld bij Belly Wien.
Daaronder staan lange banken en tafels, zodat je zittend de in de nieuwe verkoopwagen aangeschafte consumpties kunt nuttigen.
Iets soortgelijks trof ik achter de tent als een overdekking van de stallen. Geen idee of de zijkanten daarvan ook dicht te maken zijn bij minder mooi weer, denk het wel.

Dat het circus investeert in de toekomst -zonder ook maar de pretentie te hebben ooit uit te groeien tot een 'groot' circus- blijkt wel uit de laatste aanwinst: een vijfde vrachtwagen, nu nog bestaande uit een cabine (met windvanger) en een kaal chassis, maar binnenkort afgebouwd en geschikt gemaakt voor het transport van het toenemende aantal dieren. En dan met name de pony's.
Op de foto hierboven ziet u de twee grotere nieuwe aanwinsten die met hun fraaie roodwitte pluimen een uitstekende vrijheidsdressuur lieten zien. Let op de bijpassende kleding van One of the Barani Brothers! (Mooie naam voor een circus, trouwens!)
Van blijdschap beet de achterste me zaterdag in mijn hand! Die hij aanzag voor een wortel, want die had ik ook bij me. Niks erg, altijd eigen schuld wanneer je gebeten wordt door een paard! Alleen het bloedde nog al.... Blauw, uiteraard!

Nog een primeur op het gebied van het materiaal: hagelnieuwe afzettingen rond de buitenstallen. De stickers zaten er nog op!
Echt mooi en niet de allergoedkoopste, met vergrendelbare ingangen voor het personeel! Dat zag ik nog niet eerder!
En nadrukkelijk aanwezig, in het eerdere verslag las u het al, de nieuwe man. Heel druk in de weer als stalknecht, pisteknecht, kaartjescontroleur, plaatsaanwijzer en wat al niet meer!
Een steun en toeverlaat als het ware! Die niet in een of ander hok of tussen de dieren hoeft te slapen maar in een keurige vrij nieuwe KIP-caravan.

De publieke belangstelling was zaterdag uitstekend, er moesten zelfs stoelen bij worden geplaatst.
Twee rangen, Loge en 1e Rang, en iedereen zit op dezelfde soort uitstekende stoelen.
Druk was het met name door veel bezoekers met een verstandelijke beperking (en hun begeleiders) die ongetwijfeld in de directe omgeving wonen.
En die vormen maar al te vaak een heel dankbaar publiek, vooral wanneer zij speciale aandacht krijgen.
Nou, die kregen ze! Clown Robert zorgde regelmatig voor interactie met deze doelgroep (zoals een aantal keren herhaald welles - nietes), soms zwaaiden ze met hun knuffels angstwekkend boven de piste (die verleiding kon één van de honden niet weerstaan!) en in de pauze nam een aantal zelfs de hele piste in bezit! Wat ongestoord kon en mocht, er viel op dat moment weinig te vernielen!

Tamelijk nieuw zijn de poezen, en dat was best nog te merken. Vooral de slalom ging wat moeizaam, poeslief dacht kennelijk dat hij (of zij) na elke bocht een beloning kreeg! Die poezen kwamen overigens in plaats van de twee jaar geleden trots gemelde Toulouse-ganzen die het veld moesten ruimen vanwege hun eeuwige door merg en been gaande gegak en het feit dat ze in de piste naar de kinderen pikten. Onacceptabel gedrag dus!

Eén minpuntje, dat zeker aandacht verdient.
Ik constateerde het al eens eerder, maar er is nog steeds niets aan gedaan. Dat is het volledig ontbreken van wat voor sanitaire gelegenheid dan ook.
Nou stonden ze hier aardig 'op de ruimte', ook al vind ik die in de bosjes plassende mensen (in dit geval dus ook begeleide gehandicapten) persoonlijk geen gezicht.
Achteraf hoorde ik pas dat je ook in die sporthal terecht had gekund. Maar geef dat dan even aan!
En overal in den lande staat er vast geen sporthal vlakbij!
(Mooie oplossing zag ik op de foto's bij Magic: ideaal!!)

Nou, zo kan het wel weer, dacht ik. Tenslotte moet er voor jullie zelf ook nog iets te ontdekken blijven wanneer ze in de buurt komen.
Deze week staan ze in het Utrechtse Vianen om daarna verder naar het Zuiden te trekken.
Met name Limburg is hen vorig jaar meer dan uitstekend bevallen.
Een korte analyse leert dat het publiek daar precies andersom reageert als in de rest van het land.
Dat wisten wij natuurlijk al wel, daar zijn het tenslotte Limburgers voor!
Maar wat bedoeld werd is dat er daar bij minder mooi weer geen hond komt en bij prachtig weer de tent uitpuilt.
En dat is in de rest van ons land vaak precies omgekeerd. Leert de (= hun) ervaring.

Veel succes gewenst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: ma mar 31, 2014 8:22 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Bedankt circusmeisje voor dit mooie verhaal!! Heb je geen foto's gemaakt? Volgens mij heb je wel talent om mooie foto's te maken :mrgreen:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2014 3:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ach, de een schrijft een stukkie, de ander drukt op een knoppie. Zo kent iedereen wel een kunstje!
En wanneer je veel kunstjes kunt moet je in een circus gaan werken!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En zie, toch nog een programmaonderdeel vergeten te vermelden dat in het verslag van Jan Kamminga niet genoemd wordt en waarvan helaas ook de foto ontbreekt: de paardrijdende hond!
Bij het publiek zorgde dit in ieder geval voor heel veel hilariteit en groot enthousiasme.
Voor zowel deze hond als de pony, een donkere wat kleinere Shetlander, was dit het enige kunstje dat ze vertoonden.
Vanaf de pisterand sprong de hond op een speciaal zadel dat de rondjes lopende pony droeg.
En als een volleerd ruiter slaagde hij (of zij) er vervolgens tot twee keer toe in al rondhobbelend zelfs op te zitten!
Heel erg leuk!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: zo jul 27, 2014 9:21 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Op de laatste kermisdag in Tilburg ben ik naar Baranis voorstelling in Chaam gegaan. Ondanks de hitte had het circus vandaag een goede opkomst. Niet uitverkocht, maar de overgrote meerderheid van de stoelen was bezet. (Een dergelijke goede opkomst had de Tilburgse kermis helaas niet.) Veel respect voor de familie Zinnecker om met deze tropische temperaturen een mooie show - met o.a. een heel fraaie temp jonglage en een vrolijke hond die zich ontpopt als ruiter - neer te zetten en vrolijk open te staan voor het publiek. In de pauze vertelden ze dat ze de hele zomer doorreizen en de winterstop gebruiken voor reparaties en tourneevoorbereidingen. Geen vakantie voor deze hardwerkende mensen. Ten opzichte van vorig jaar lopen verschillende acts soepeler en meer geolied. Het enige dat ik miste was de messenwerp-act; ik hoop dat dit spanningselement bij de volgende tournee weer terugkeert.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2014 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja maar ja, aan de andere zijde kun je ook weer niet tot in het oneindige dezelfde act blijven vertonen. Ook al niet omdat er meerdere kleinere circussen zijn met deze act. En wanneer je dan op herhaling komt in een bepaalde plaats, ja, dan moet je van tijd tot tijd wat nieuws bedenken.
Ik fantaseer maar wat voor de vuist weg hoor. Misschien is er kortgeleden wel iets misgegaan bij deze act, dat kan best gevoelig zijn.....
Zo gevoelig dat ze er nu even van af zien.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2014 9:09 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Ik was er Zaterdag. En daar vertelde Robert dat de hitte het meswerpen te gevaarlijk maakt. Zweethanden zorgen voor onzorgvuldig gooien. Dus als de temperatuur daalt komen de messen weer terug.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: wo jul 30, 2014 3:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ha, een hele goede reden dus!
Ik was zaterdag bij een ander circus en ook daar was het bloedheet in de tent.
Het messenwerpen ging gewoon door, zelfs op een volledig losstaande mevrouw uit het publiek!
Tot genoegen van haar man en kinderen, dus kun je vraagtekens bij de relatie plaatsen.....
Maar inderdaad: niet van gevaar ontbloot.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: do okt 16, 2014 5:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Barani in Spijkenisse,
filmpje op youtube
https://www.youtube.com/watch?v=cGBHdkFEtdY#t=286

en ook nog eens opnamen uit Woerden
https://www.youtube.com/watch?v=Sgd6FX78hRY

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Barani 2014
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2014 11:30 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Circus heeft het moeilijk

EIBERGEN - Het was nog even de vraag of het doorging, want veel kaartjes had het Circus Barani gistermiddag nog niet verkocht voor de eerste voorstelling met pony's, geiten, honden, eenden en een aantal poezen. Maar uiteindelijk vulden toch enkele tientallen toeschouwers de circustent op de Nieuwe Maat.

"Het is moeilijker geworden voor het circus", merkt Johan Zinnecker van Circus Barani. "Het wordt allemaal een beetje minder, mensen houden het geld in de portemonnee."

Mede daarom begon de familie Zinnecker (vader, moeder en twee zoons) drie jaar geleden voor zichzelf een kleinschaliger circus. En dat is even wat anders dan het Circus Renz of het Freiwalds Menagerie Circus, dat de afgelopen jaren naar Eibergen kwam. Geen leeuwen, tijgers of olifanten. Geen spectaculair ogende tent, maar een knussere variant. En ook geen tien verschillende caravans voor diverse artiestenfamilies, want het aantal artiesten blijft beperkt tot de vier Zinneckers. Volgens het circus is het lastig om in deze tijd te overleven. De kosten van een groot circus zijn veel te hoog. Een 'klein maar fijn familiecircus' past beter bij de tijd. "We hebben tien jaar met Circus Belly Wien opgetreden in Oostenrijk, België, Duitsland en Nederland", zegt Johan Zinnecker. "Nu treden we alleen nog op in Nederland."


Lees verder op http://www.tubantia.nl/regio/achterhoek ... -1.4603673

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.