Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 7:46 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 24, 2017 3:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het plaatselijke en regionale dagblad De Stentor besteedde er ruime aandacht aan: Circus Bossle is neergestreken in het Zuiderpark te Apeldoorn.

Lees maar mee en zie het filmpje: http://www.destentor.nl/apeldoorn/warmt ... ~a5bbb2b3/

Afbeelding

Warmte concurrent voor circus Bossle in Apeldoorn

Video | Het weer is eigenlijk een beetje té mooi. Maar Lennart Schoppers verzekert dat het deze week goed toeven is bij Circus Bossle.
Op de hoek van de Maasstraat met de Oude Beekbergerweg heeft het circus de tenten opgezet.


Vanaf woensdag 24 mei tot en met zondag 28 mei zijn er dagelijks voorstellingen.
,,We blazen frisse lucht de tent in'', legt de man achter clown Frasco uit. ,,En als het publiek het toch warm krijgt, er zijn koele frisdranken te koop.''

Het familiecircus is zeer te spreken over de omstandigheden in Apeldoorn Zuid. Het gras staat er lekker hoog, zodat de dieren prima kunnen grazen.
Onder meer lama's ezels, paarden en dwerggeiten zijn in de show te zien. Er zijn jongleurs, acrobaten en er is een vuurspuwer. Ook een messenwerper ontbreekt niet.

Schoppers beseft dat met het mooie weer de concurrentie groot is. ,,De voorstelling is in ieder geval de moeite waard.
Veel mensen hebben meerdere dagen vrij. Dan ga je een dag lekker naar het zwembad en kom je op een andere dag bij ons kijken.''



Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 24, 2017 7:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Pinnen niet mogelijk....?? In welke tijd leven deze mensen?!
Zelfs de daklozenkrant kan je tegenwoordig met pin of contactloos afrekenen
:D


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 24, 2017 10:08 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
liefhebber schreef:
Pinnen niet mogelijk....?? In welke tijd leven deze mensen?!
Zelfs de daklozenkrant kan je tegenwoordig met pin of contactloos afrekenen
:D


Er is welgeteld één circus in Nederland waar je kunt pinnen. Dus zo gek is het helemaal niet van Bossle.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 25, 2017 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Tijger schreef:
liefhebber schreef:
Pinnen niet mogelijk....?? In welke tijd leven deze mensen?!
Zelfs de daklozenkrant kan je tegenwoordig met pin of contactloos afrekenen
:D


Er is welgeteld één circus in Nederland waar je kunt pinnen. Dus zo gek is het helemaal niet van Bossle.


aanvuling: en bij een tweede circus kan dat soms, maar niet altijd. Dat is zo klein dat ik het over het hoofd had gezien.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 26, 2017 10:35 am 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Ik vind het niet van deze tijd!
Dames en heren circus eigenaren:
https://www.mijnpin.nl/betaalautomaten/ ... 0wodeAEKZw
pinautomaat vanaf €139,- zonder abonnement.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 26, 2017 3:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hier is al wel eerder over gediscussieerd. Maar in die tijd kostte pinnen al gauw minimaal € 1.000,- per jaar.
De reactie was daar steevast op: weet je wel hoeveel pakjes hooi we daarvoor kunnen kopen?
Er kleven nog wat andere aspecten aan dit 'probleem'.
Doorgaans gaat het om Duitse bedrijven en in Duitsland wordt NOG STEEDS niet of nauwelijks gepind!
Dat weet ik uit ervaring, ik kom er zeer regelmatig.
Wil je als Nederlander in Duitsland pinnen dan moet je bij bedragen onder de € 10,- (als het al mag!) kosten bijbetalen.
Net als bij ons in het begin.
En dan heb je ook nog geluk als je pasje werkt, want bij Duitse passen zit de chip er anders op dan bij ons, namelijk in het midden gezien vanaf de lange zijden.
Soms kun je zelfs bij een Duitse bank in de automaat met een Nederlands pasje geen geld opnemen!

Die extra kosten betaalt het circus overigens zelf ook per transactie (€ 0,25) zelfs bij het goedkoopste aanbevolen systeem, dat bovendien niet kan printen.
En bij creditcards zelfs bijna drie procent!
Nog altijd worden bedrijven bedonderd door mensen die zogenaamd pinnen en op het laatste moment afmelden tijdens de transactie.
Om dat te voorkomen zou je dus altijd een bon moeten uitprinten.

Tot slot nog een aspect dat een beetje gevoelig ligt maar waar ik toch niet omheen wil.
Met name bij die buitenlandse bedrijven wordt de kaartverkoop lang niet altijd gedaan door iemand die volledig de Nederlandse taal machtig is.
In zo'n geval kan ik het me voorstellen dat ze het niet willen.
Al ben ik er evenzeer van overtuigd dat het klanten en omzet kost wanneer er niet gepind kan worden. Daar was ik vaak genoeg ooggetuige van.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 26, 2017 5:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het tegenovergestelde kennen we in Nederland inmiddels ook.
Deze week werd in Groningen in een gedeelte van het voormalige pand van V&D onder grote belangstelling -met name uit de branche!- de eerste Foodmarkt City geopend.
Het is, kortgezegd, een mix van Jumbo en La Place. Waar je dus alles wat je in de winkel koopt ook ter plaatse op kunt eten. Hoeft niet, mag wel.
Waar het echter om gaat: je kunt er UITSLUITEND pinnen, er is geen eurocentje te vinden in het hele pand!
Dit tot grote ergernis van de al wat oudere bewoners van het centrum, die toch echt nog de voorkeur geven aan cash.....

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 27, 2017 9:16 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Didier schreef:
Doorgaans gaat het om Duitse bedrijven en in Duitsland wordt NOG STEEDS niet of nauwelijks gepind!
Dat weet ik uit ervaring, ik kom er zeer regelmatig.
Wil je als Nederlander in Duitsland pinnen dan moet je bij bedragen onder de € 10,- (als het al mag!) kosten bijbetalen.
Net als bij ons in het begin.


Bovenstaande is voor de pinnende Nederlander misschien vreemd, maar het klopt. Sterker nog: het neemt toe!
Onze Oosterburen hebben gemiddeld €103,- in de portemonnee.
De gegevens hieronder geven ook aan dat over alle leeftijden gezien het liefst kontant betaald wordt.
Een restaurant zoals in Groningen onlangs geopend, waar uitsluitend gepind kan worden, zou in Duitsland geen enkele overlevingskans hebben.


Afbeelding
Afbeelding

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 27, 2017 9:23 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
wenn bargeld durch elektonic ersetzt wird, hat das finanzamt und der staat alles fest im griff |o| ...und das gilt nicht nur für den circus :wink: wer kann das schon wollen :mrgreen:
georg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 27, 2017 10:38 am 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
georg schreef:
wenn bargeld durch elektonic ersetzt wird, hat das finanzamt und der staat alles fest im griff |o| ...und das gilt nicht nur für den circus :wink: wer kann das schon wollen :mrgreen:
georg


Eindelijk iemand die zegt waar het op staat en de boel begrijpt - dank Georg.
Enerzijds begrijp ik de wens van het publiek om ook Pinbetalingen toe te laten, het lijkt immers allemaal zo makkelijk.
Anderzijds wegen de nadelen (op zowel de korte als langere termijn) zwaarder.

Bedoelde wens van een deel van het publiek is evenwel ingegeven door gemakzucht en kortzichtigheid (strategische dommigheid). De overheid en bankenkliek hebben nu al teveel kapsones en macht, waarom zou je jezelf vrijwillig naar de slachtbank laten afvoeren - en die zieke kliek nog meer macht geven?
Als iedereen maar blijft overstappen op digitale rommeltechnieken en rotzooitoepassingen (die als ''klantvriendelijk'' worden aangeprezen - terwijl zij dat toch echt niet zijn), dan staan wij toe dat de roverheid (samen met de banken die maar wat graag meewerken) meer inzage (macht) krijgt over ieders doen en laten en zij de grip op ieders leven nog verder vergroot. De overheid heeft nu al teveel inzage, macht en kapsones.

Er is een gezegde, en dat luidt: Cash is King.
En zo is het.

Terug naar het topic: Bossle speelt in Apeldoorn.
Ik ga heen :D

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 27, 2017 3:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zo, over lekker negatief uiten gesproken! Jammer dat je je op een circusforum op dit gebied zo gigantisch overtrokken uitleeft.
De oorzaak zal ergens in een persoonlijk verleden liggen.....
Dat gaat ons niet aan en interesseert ons ook niet, als het goed is.
Het zou prettiger zijn ons er dan ook niet mee lastig te vallen.

Terug naar het door mij geschetste voorbeeld in Groningen. Het navolgende is sarcastisch bedoeld, dat u dat maar vast weet....
Bij een groot bedrijf als Jumbo, niet voor niets de tweede kruidenier van ons land, werken uitsluitend domme zolen die er alleen maar naar streven de overheid en de bankenkliek zoveel mogelijk macht te geven.
Onzin natuurlijk, het bedrijf probeert op een slimme manier zoveel mogelijk winst te maken en is tevens bezig zijn achterstand op nummer 1 te verkleinen.
Onder meer door het op de markt zetten van nieuwe producten en nieuwe formules. Die in Groningen was de eerste in ons land, er zullen er nog heel wat volgen.

Het betalen met plastic was tot voor kort in binnen- en buitenland iets dat uitsluitende bestemd was voor de elite.
Eerst alleen in de vorm van credit-cards, en al meer dan een halve eeuw heel algemeen in bijvoorbeeld de Verenigde Staten.
Ook wel in ons land, al kwam jan met de pet daarvoor niet in aanmerking.
Met de pinpasfunctie van een bankpas is daar een grote verandering in gekomen.
Het is haast op het belachelijke af dat ik hier de voordelen van minder contant geld moet gaan benoemen en verdedigen.
Zo is bijvoorbeeld het aantal overvallen op personen en bedrijven daardoor gigantisch afgenomen.
Om over het gemak nog maar te zwijgen. Helemaal nu dat in steeds meer gevallen ook contactloos kan.

De hierboven toegejuichte mening van Georg is in mijn ogen alleen van toepassing indien er sprake is van zwart geld.
Een oude hobby van roofridders die we hier gelukkig behoorlijk hebben ingedamd.

Inderdaad, ik denk wel dat eerlijkheid het langste duurt.
En sociaal gevoel helpt daaraan mee.

Over Duitsland maak ik me overigens geen zorgen.
Persoonlijk ken ik daar iemand met een winkelbedrijf waar doorgaans duurdere aankopen worden gedaan. Het aantal pintransacties neemt daar behoorlijk snel toe.
Ik geef de Duitsers vijf jaar, en dan wil ik nog wel eens vergelijken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 31, 2017 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En dit bestaat dan ook nog:

LET OP pinnen niet altijd mogelijk aan de circuskassa! (Slechte ontvangst)

, gelezen op de site van een Nederlands circus.
Dus daar is het soms wel, maar niet altijd. Een extra verrassing, als het ware.

Kreeg nog een mail van iemand die hier wel meeleest maar zelf niet schrijft.
Dat zal ook wel met anonimiteit te maken hebben, denk ik dan......
Hij schreef nog ter aanvulling op mijn eerdere betoog onder meer 'Wat je niet bij je hebt kun je ook niet verliezen', plus een advies aan de heren die zo mordicus tegen pinnen waren om vooral ONMIDDELLIJK hun mobiele telefoons in een diep water te smijten.
Want als er iets is waar Frau Merkel of de Nederlandse overheid je mee in de gaten kunnen houden is het wel die telefoon!
Ongeacht of je er gebruik van maakt of niet. Ongeacht of die gecodeerd verzendt of niet, een kennelijke hobby van veel criminelen of anderen die iets te verbergen hebben.
En daarnaast alle gebruik en contact met zogenaamde sociale media als bijvoorbeeld Facebook met directe ingang beëindigen! Want ook daarop kan door minder gewenste instanties vrolijk worden meegekeken!

Afbeelding

Een hutje op de hei lijkt me nog de beste oplossing.......
Terug naar het Stenen Tijdperk!
Gelukkig was er toen al Circus met Dieren:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 01, 2017 3:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dieren waren er ook bij Circus Bossle in Apeldoorn, waar afgelopen zondag onderstaande promofilm werd opgenomen:

https://www.youtube.com/watch?v=Py2mmFPp9TE

Leuke film, alleen jammer dat door het extreem warme weer de onderkant van de tent open bleef staan ter verkoeling van de dappere aanwezigen.
Een kwestie van kiezen, en dan kies je de minst slechte optie......

Nog een voorbeeldje van hoe we in de gaten worden gehouden?
Toen ik zojuist het filmpje (weer) opende zat er een reclamespot van de in een eerder bericht genoemde Jumbo Food Markt City voor!
Niets ontgaat die slimmeriken......
Tja en ik heb er uiteraard van de week gepind, ook dat nog......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jun 03, 2017 3:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Apeldoorn, waar gastoptredens plaatsvonden van Clown Frasco en Spreekstalmeester Yoshi, getuige deze foto:

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.