Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 7:07 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 20, 2014 12:52 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
De publieks prijzen van dit jaar zijn gister tijdens de laatste voorstelling van het Wintercircus Martin Hanson 2013/2014 op 19 januari weer uitgereikt.

1ste prijs: Denis Navolnev (man-zonder-botten)

2de prijs: Four Men Group (acrobatiek)

3de prijs: Charlotte de la Bretèque (multicordes)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 06, 2014 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou, dit wordt wel een beetje een gedateerd stukje. Want op een haar na zijn we inmiddels twee maanden verder. Maar ja, steeds te druk met andere zaken en dan wordt het uitgesteld.
Nu toch maar even, anders hoeft het niet meer....

Want ik was erbij in Rijswijk op 19 januari.
Niet tijdens de bekendmaking van de prijswinnaars maar tijdens de voorlaatste voorstelling, eerder op de middag.
Evengoed wel op de allerlaatste speeldag....

Onderweg er naartoe nog wel een hele bijzondere belevenis.
Ik reisde per trein, dat doe ik wel vaker. Lekker relaxt, bekertje koffie, krantje of leuk boek, mooi uitzicht. En geen files of parkeerproblemen.
Goed, een trein heeft soms ook wel eens vertraging. Maar toch minder vaak dan dat er, zeker in het Westen, files staan, weet ik uit ervaring.
Druk was het wel die dag. Heel erg zelfs. Het was namelijk de laatste reisdag van de zoveelste Kruidvat-actie en dan moet iedereen nog even zo nodig die kaarten opmaken.
Dat weten ze wel bij de NS, ze waarschuwen tevoren zelfs voor die verwachte drukte!
Maar maatregelen treffen als een extra treinstel in de vertrekplaats, nee dat gaat dan weer te ver! Daarvoor betalen die Kruidvatters waarschijnlijk te weinig!
Dus dan maar als vee in een trein gepropt, daar hebben ze vroeger tenslotte ervaring mee opgedaan...
Zelf kies ik dan bewust voor de 1e klasse en als het even kan een doorgaande trein naar mijn eindbestemming. Wat alleen zin heeft op het beginstation en bij vroegtijdig aanwezig zijn. Want al snel worden die riantere zetels 'veroverd' door 2e-klassers die het elders te vol vinden.
Dat mag overigens niet zomaar, maar kan ongestraft, want denk maar niet dat er gecontroleerd wordt bij grote drukte.
Dan kunnen vervolgens ook laatkomers met een duurder kaartje 'gewoon' blijven staan. Maar wel in de 1e klas!
Tot zover deze reisproblematiek en terug naar mijn bijzondere belevenis.

Stopt mijn trein in Duivendrecht en wat verschijnt er voor mijn raam? Je zult het niet geloven: een volledig geflipte fakir, kennelijk weer eens ontsnapt uit een circus in een of andere bananenrepubliek!
Ze konden deze plaats voortaan beter Duivelsdrecht noemen!
Angstig keek hij om zich heen, alsof de dood hem op de hielen zat! Maar waar ik ook keek, nergens was ook maar de minste of geringste Italiaan te bekennen!
De schrik sloeg mij om het hart.... Het zal toch niet waar zijn? Met dezelfde trein naar dezelfde voorstelling? En dan de hele middag door mijn beeld fotootjes lopen maken zeker! Urghhh....
Gelukkig verdween hij evensnel als hij was verschenen richting 2e klas, de 1e was natuurlijk weer te goed voor hem....
Ach ja, misschien genoot hij ook wel van zo'n Kruidvataanbieding, wie zal het zeggen...
Een nog duisterder visioen maakte zich van mij meester: wellicht was er in Rijswijk zelfs een volledige reünie gepland van het voormalige Circusweb-trio!
En zou die Circusweb-mevrouw pal voor mij komen te zitten met al haar kleinkinderen op schoot! Allemaal als bezetenen zwaaiend met van die fel oplichtende zwaaizwaarden of rondtolllende dansclowntjes.....
Een ergere combinatie kon ik mij niet voorstellen....

In Den Haag aangekomen zag ik ons fakirtje nog in de verte lopen met een tas vol vitaminenrijke junkfood, kennelijk zijn lunchpakket.
Gelukkig nam hij niet zoals ik de tram naar de schouwburg (makkelijk, want de halte pal om de hoek), maar begaf zich naar de stoptreinen richting Rotterdam en verder.
Nog steeds kon ik niet helemaal opgelucht adem halen, want die stoppen ook te Rijswijk! En hoewel wat lastiger, kon je van daaruit ook de schouwburg wel bereiken.
Maar mijn angst bleek ongegrond, nooit zag ik hem (die dag althans) weer!
Later realiseerde ik me dat het diezelfde dag koopzondag was in de Bankastraat te Dordrecht.
In een filmpje daaromtrent waren voorafgaand allerlei bedden te zien en mogelijk dacht het mannetje dat daar ook vast wel een leuk spijkerbedje (voor een letterlijk en figuurlijk prikje) te koop zou zijn....
Of hij ging gewoon (of ongewoon) apies kijken in Blijdorp, ook nog een mogelijkheid.
Ik hoop en vrees dat ik het nooit zal weten....

Wintercircus
De voorstelling, want daar kwamen we tenslotte voor.
Ruim op tijd aanwezig, de deur was nog niet eens open.
Mooi de gelegenheid het wagenpark in ogenschouw te nemen en de dieren te bezichtigen en deels te aaien. Wat ik nooit kan laten...
Prima cappuccino (2 zelfs) vooraf.
Gezellig gepraat met onder meer de eminance grise van de Nederlandse circuswereld Martin Hanson.
Over diverse zaken, maar ook over het weer, dat dit jaar wel heel erg mee zat. Wel wat storm en regen, maar totaal geen winterse omstandigheden.
In zijn ruime ervaring -het was niet voor niets de 35e editie van het Wintercircus- overigens niet helemaal uniek, het was wel eens eerder voorgekomen. Maar prettig was het uiteraard wel, zeker voor de artiesten.

Genieten is het altijd weer in het theater, we lazen dat al in een eerdere reactie.
Lekker warm en prima stoelen, wat wil je nog meer!
Over het programma werd eerder al geschreven, daar heb ik weinig aan toe te voegen.
Wel dat de (leuke) rode draad dit keer dan ook daadwerkelijk heel erg rood was.
Een uitgebalanceerd programma, zonder regelrechte uitschieter(s). Die je in een jubileumprogramma wellicht zou verwachten.
De uitslag van de publiekskeuze was dan ook niet te voorspellen.
De Tsjechische juffrouw met haar dieren kwam niet van een Circus Berousek, zoals ik vooraf dacht, maar van Circus Berosini. Waar er ook al meerdere van zijn....
En met mijn 'waarschuwingen' over minder gewenste diersoorten zat ik er niet eens zo heel ver naast: in eigen land fungeert niet zijzelf (zoals hier) maar een aap als berijder van de grote Tinker tijdens de 'blaffende hondenact'.
Ben ik gelijk bij mijn enige minpuntje, want ik (en velen met mij!) houd(en) niet van blaffende honden, zelfs niet als dat in een act functioneel schijnt te moeten zijn!
Maar verder, helemaal naar mijn zin gehad!

Dit jaar staan er maar weinig foto's van de voorstelling op het forum, deels veroorzaakt doordat de première 'helemaal' in het Noorden was en een sportoperatie van een anders trouwe fotograaf.
Wil je er toch nog een indruk van opdoen: Martijn maakte leuke foto's, ik denk in De Lievekamp in Oss.
Te zien op zijn fotosite: http://www.facebook.com/mhfotograaf.
Wel een beetje terugscrollen, want het is alweer een poos geleden....
En jammer dat die grote Tinker niet op de foto paste, want die zag ik er niet bij.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 22, 2014 2:30 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Een video van de antipode act van Selam en Tibelt: https://www.youtube.com/watch?v=TycjSJUZkL8


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.