Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mar 19, 2024 8:40 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 05, 2013 8:22 pm 
Bas-Roest schreef:
het matriaal staat er al zag ik vanmiddag


Ik hoorde dat ze zijn weggestuurd, want geen toestemming om al zolang op voorhand aanwezig te mogen zijn.
Verder is tilburg altijd een flop geweest als het om een wintercircus gaat, en dat ook toen een aantal jaar geleden de economie nog
plankgas draaide en het geld niet op kon, dus waar ze de moed vandaan halen om in die stad én in deze tijden van crisis een wintercircus
te organiseren, is me dan ook een raadsel. Ik kan maar 2 dingen bedenken, en dat is dat ze een hoop uitkopen/sponsors hebben, of dat
de hele familie het programma zelf voor hun rekening neemt, en zo de kosten erg laag kunnen houden, maar anders heb ik er een hard hoofd in.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 06, 2013 2:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Zoals op de site te lezen is organiseert Belly Wien dit kerstcircus niet zelf, maar is er wel nauw bij betrokken.

Citeer:
CHAREL MULLENS jr. HEET U HARTELIJK WELKOM VOOR EEN WERVELENDE VOORSTELLING MET TOPARTIESTEN

In 1984 richtte Charel jr. zijn eigen circus op en ieder jaar op Witte Donderdag werd in zijn thuisstad Tilburg het nieuwe programma voor het seizoen gepresenteerd.
Het was Mullens een doorn in zijn oog dat uitgerekend in zijn stad nog nooit een echt kerstcircus was.
Na 3 jaar onderhandelen met de gemeente is er nu een vergunning en is de 1e editie van HET GROOT TILBURGS KERSTCIRCUS een feit. Dit kerstcircus is de start van een steeds terugkerend evenement in Tilburg.
De naam Mullens is uw garantie voor een wervelende voorstelling met spanning en sensatie. Maar ook spontane lachsalvo’s zullen regelmatig door de tent golven. Een voorstelling van Mullens is authentiek, echt en ontspannend. Charel Mullens heeft zelf overal ter wereld als artiest gewerkt en door de vele kontakten die hij tijdens die reizen heeft gelegd is hij in staat het beste van het beste te bieden.
Juist met kerstmis moet een circus extra magisch zijn, het hele circus moet zowel van binnen als van buiten in kerstsfeer zijn. Bij aankomst op het terrein staat er al een woud van verlichte kerstbomen.
Wij gaan er een kleurrijk feest van maken. Een mix van klassiek circus en modern circus. Kortom een 2.15 uur durend feest waar zowel jong en oud van zullen genieten.


Artiesten van het circus zelf dus en ingehuurde.
Op zich geen raar idee, zo'n dorpie is Tilburg toch ook weer niet.
Maar ga dan wel een beetje secuur te werk, zoals met de presentatie van het programma.
Zoals gemeld staat op de programmapagina (tussen de foto's van de tot nu toe bekende artiesten) een foto van de tijgers van Belly Wien met de naam Roman Zinnecker eronder. Dat zou een goede zaak zijn: het enige kerst- of wintercircus in ons land waar roofdieren te zien zijn, zeeleeuwen uitgezonderd.
Dat optreden wordt vervolgens dan weer tegengesproken door iemand, kennelijk namens het circus.
De organisatie vindt het zelf niet nodig hierop te reageren en zwijgt in alle talen.
Dat op deze wijze onduidelijkheid ontstaat en het publiek mogelijk misleid wordt krijgt vervolgens de instemming van de CKC, of wat daar nog van rest.

Ook al is de circuswereld vaak een wereld van illusie, ook hier geldt: eerlijkheid duurt het langst!
En dat geldt zelfs in Tilburg!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 14, 2013 11:08 am 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
volgens circusweb aan het programma toegevoegd, Mitchel Drost: Tempo Jongleur


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 16, 2013 12:18 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
De tijgers werken toch. Dan weten jullie dat!

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 16, 2013 3:36 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Het blijft een vreemde uitdrukking: tijgers die wel of niet werken. Want uit principe doen die luilakken dat eigenlijk nooit!
Optreden, dat is het juiste woord!
En zie daar: wie kreeg er gelijk?
Niet dat het mij daar echt om gaat, wat veel en veel belangrijker is is het feit dat er dit jaar met de Kerst tenminste ergens in ons land een Kerst- of Wintercircus plaats vindt met roofdieren op het programma!
Daarom: HULDE aan de organisatoren van het Kerstcircus in Tilburg!
En een extra reden om er vooral en allemaal heen te gaan!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 19, 2013 9:35 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Vanmiddag in Tilburg geweest , de paarden waren zo te zien van Circus Bellmondo.
Daar stond namelijk een dierentrailer van achter de paardencontainers.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2013 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Daarmee schrijf je gelijktijdig wel nieuws: het genoemde circus heeft in meerdere plaatsen in ons land vergunningen aangevraagd.
Als voorbeeld Amstelveen, waar het feest echter niet doorgaat wegens het ontbreken van een geschikte locatie.


Citeer:
Circus in Amstelveen

Aanvraag buiten behandeling gesteld voor een circus, verzonden 18 november 2013.

Type: evenementenvergunning

Subtype: procedure afgebroken

Startdatum publicatie: 27 november 2013

Einddatum publicatie: 27 november 2014

Gepubliceerd in: Gemeenteblad Amstelveen

Einddatum Bezwaartermijn: 30 december 2013

Zaaknummer: Z-2013/054704

Locatie: Amstelveen

Betreft: Aanvraag van een circus is buiten behandeling gesteld vanwege het ontbreken van een geschikte locatie.

Ter inzage: De bijbehorende documenten kunt u inzien bij de Balie Bouwen en Vergunningen in het raadhuis, Laan Nieuwer-Amstel 1 te Amstelveen.


Ha, de naam van het circus ontbreekt! Maar hier toch niet:

Citeer:
Procedure afgebroken voor Circus Bellmondo van 2 tot en met 11 mei 2014, verzonden 8 augustus 2013


Eenzelfde aanvraag van Barani is wel in behandeling genomen.
Lijkt me niet onlogisch gezien de behoefte aan een minder groot terrein.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 2:44 pm 
Een kennis van mij is naar de premiere in tilburg geweest, en naar zijn zeggen stonden er een stuk of 50 auto's voor de deur vd bezoekers
en binnen zaten dan ook naar zijn schatting 250 mensen. Mijn voorspelling gaat dan ook uitkomen, en daarvoor hoef je dan ook geen
glazen bol te hebben, want zoals ik al eerder zei, tilburg is nog nooit iets geweest voor een kerstcircus. Wellicht dat ze nog op de kerstdagen
zelf een paar keer de tent goed vol zullen krijgen, maar de rest vd dagen gaat het niks worden, en dat bijna 2 weken lang.
Ook stom om de premiere op zaterdag te doen, want ik zou dat op vrijdag gedaan hebben, zodat de pers dan al zaterdag wat in de krant had kunnen schrijven, want van die weekends moet je het wel hebben tijdens de feestdagen, want dat publiek had het dan mooi rond kunnen vertellen voor diegene die dan met de kerstdagen willen gaan, dus niet erg strategisch te noemen. Daarnaast komt de organisator zelf uit tilburg, dus die zou dan toch als geen ander moeten weten dat het daar geen plaats is voor een kerstcircus?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 3:07 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Erg fijn en bedankt voor al die opbouwende kritiek!
Ja, je hebt er echt veel verstand van. Alleen jammer dat je als superfan niets (meer) in die richting doet!

Dat je er echt kijk op hebt blijkt al wel uit die opmerking over die première op zaterdag waardoor er die dag nog niets over in de krant staat.
Beste circusfan: er is geen enkele krant in Nederland die op zaterdag nog wat voor bericht dan ook kan meenemen van een première op vrijdagavond!
Zelfs niet als om 22.15 uur de tent afbrandt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 3:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
circusmeisje schreef:
Erg fijn en bedankt voor al die opbouwende kritiek!
Ja, je hebt er echt veel verstand van. Alleen jammer dat je als superfan niets (meer) in die richting doet!

Dat je er echt kijk op hebt blijkt al wel uit die opmerking over die première op zaterdag waardoor er die dag nog niets over in de krant staat.
Beste circusfan: er is geen enkele krant in Nederland die op zaterdag nog wat voor bericht dan ook kan meenemen van een première op vrijdagavond!
Zelfs niet als om 22.15 uur de tent afbrandt!


hebben we een brand gemist?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 3:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
hebben we een brand gemist?


Nee hoor, gelukkig niet! Dat was bij wijze van spreken. Of anders gezegd: wanneer er echt heet nieuws zou zijn geweest!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 3:30 pm 
circusmeisje schreef:
Erg fijn en bedankt voor al die opbouwende kritiek!
Ja, je hebt er echt veel verstand van. Alleen jammer dat je als superfan niets (meer) in die richting doet!

Dat je er echt kijk op hebt blijkt al wel uit die opmerking over die première op zaterdag waardoor er die dag nog niets over in de krant staat.
Beste circusfan: er is geen enkele krant in Nederland die op zaterdag nog wat voor bericht dan ook kan meenemen van een première op vrijdagavond!
Zelfs niet als om 22.15 uur de tent afbrandt!


Jij liep nog eisen te stellen over het programma, weet je nog? En doe jij nou alleen maar andere forumleden blijven aanvallen die niet
in jou straatje lullen?
En wat heeft verstand hebben van, te maken met het feit dat er maar 50 auto's stonden en er maar +- 250 mensen in de tent zaten?
Waarom zou die kennis van mij of ik dat uit m'n duim zuigen? En als ik zeg dat het nog nooit iets geweest is met de kerstweken in tilburg,
dan baseer ik dat op feiten uit het verleden van andere circussen die daar gestaan hebben. En als het dan wel wat geweest zou zijn.
dan geef je zo'n plaats niet meer op, want kom jij niet meer terug, dan gaat de eer naar de volgende die het wil hebben, en dan
ben je de plaats kwijt, maar dat is dus niet het geval, dus 1+1=2, m.a.w. het is dus geen stad voor en kerstcircus, want waar anders
zijn dan die circussen die er in het verleden hebben gestaan? Nergens dus, dus hebben ze de kost er niet kunnen verdienen, klaar!
Verder schrijven kranten wel degelijk nieuws van vrijdag in de krant van zaterdag, want anders zou de krant van zaterdag niks te melden
hebben dan oud nieuws van donderdag, en dat lijkt me sterk, vooral nu we in het internet tijdperk leven, en een journalist bij wijze van
spreken z'n stukje dan nog naar de redactie kan doorsturen, voordat hij het circusterrein verlaten heeft.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 3:42 pm 
Ik las net dat herman renz 1200 mensen tijdens de premiere binnen had zitten, dus een zwaar contrast met de 250 mensen die in tilburg
zijn geweest, en dat zegt mij dan genoeg over hoe het voor de rest gaat lopen. Ik zeg dan ook niet dat het een slecht circus is, maar puur
en alleen dat ze in tilburg er geen zin in hebben, en wijt ik dat aan de circussen die er in het verleden hebben gestaan, want dat was vaak
nou niet bepaald om over naar huis te schrijven, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
En zo zijn er wel meer plaatsen die met de kerst niet willen lopen, want ook banning heeft o.a. in maastricht een kerstcircus gedaan
en ook daar flopte het bigtime, en tilburg is ook zo'n plaats waar men niet warm loopt voor een kerstcircus.
De enige manier om daar verandering in te brengen is stug volhouden en jaarlijks gewoon terug blijven komen, maar
dan moet je wel een pak geld achter de hand hebben om de eerste jaren door te komen, en dat heeft die familie gewoon niet.
Zelfs het circusfestival in enschede heeft er in het begin geld bij moeten leggen, en is wim zomer ook klein begonnen in apeldoorn
voordat de bezoekersaantallen wat gingen voorstellen, dus een naam opbouwen de massa naar de kassa trekken, doe je niet even in
1 winter tijd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 3:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Wel eens geprobeerd een krant van zaterdag te lezen? Het lijkt van niet....

Gelukkig heb je van circussen en vooral Tilburg meer verstand!

Dom hè, zo'n organisatior die toch al wel z'n hele leven het klappen van de zweep (letterlijk en figuurlijk) kent.....
Had hij nou maar eerder naar jou geluisterd, dat had een hoop energie (en geld!) bespaard!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 24, 2009 3:55 pm
Berichten: 25
Hier dan toch even een leuk nieuwtje na de tijger discussie, Ambra heeft gistermiddag 3 prachtige welpjes op de wereld gezet en dat gaat vast nog wel wat extra bezoekers trekken.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.