Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mar 19, 2024 8:26 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 5:21 pm 
circusmeisje schreef:
Wel eens geprobeerd een krant van zaterdag te lezen? Het lijkt van niet....

Gelukkig heb je van circussen en vooral Tilburg meer verstand!

Dom hè, zo'n organisatior die toch al wel z'n hele leven het klappen van de zweep (letterlijk en figuurlijk) kent.....
Had hij nou maar eerder naar jou geluisterd, dat had een hoop energie (en geld!) bespaard!


Ik weet niet waar jij woont, maar waar ik woon komt er ook een krant op zaterdag, en sterker nog, op zondag krijgen
we nog een zondagskrantje gratis in de bus.
Verder hoeft hij mij helemaal niet naar mij te luisteren, want dat had elke circusorganisatie hem wel kunnen vertellen dat hij in
tilburg weg had moeten blijven, dus dat gedeelte van het klappen van de zweep, heeft ie dan nog niet onder de knie.
Nou mag ik wel voorbarig zijn, maar als ik de feiten uit het verleden bekijk, dan zou er nu een wonder moeten gebeuren,
en ik geloof niet, en ook niet in wonderen, maar wel in feiten verzamelen en daar van leren.


Laatst gewijzigd door circusfan op zo dec 22, 2013 11:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 5:32 pm 
circus oke schreef:
Hier dan toch even een leuk nieuwtje na de tijger discussie, Ambra heeft gistermiddag 3 prachtige welpjes op de wereld gezet en dat gaat vast nog wel wat extra bezoekers trekken.

Oh die tijgerdiscussie. Dat lijkt wel op een liedje van donna summer waar men de tekst een beetje op aanpasten in,
"ze komen niet, ze komen wel, ze komen niet, ze komen wel, ze komen niet, ze komen wel..." :mrgreen:
Anyway, de tijgers hadden zwangerschapsverlof, dus ze traden gisteren in elk geval niet op.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 5:40 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
circusmeisje schreef:
Beste circusfan: er is geen enkele krant in Nederland die op zaterdag nog wat voor bericht dan ook kan meenemen van een première op vrijdagavond!


Een activiteit van vrijdagavond kan nog wel degelijk in de zaterdagochtend krant! Deadline voor een ochtendkrant is volgens mij een uur of 1 's nachts. Als bij de redeactie vooraf bekend is dat ze aandacht gaan besteden wordt er wel ruimte vrijgehouden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 8:32 pm 
P.d.V. schreef:
circusmeisje schreef:
Beste circusfan: er is geen enkele krant in Nederland die op zaterdag nog wat voor bericht dan ook kan meenemen van een première op vrijdagavond!


Een activiteit van vrijdagavond kan nog wel degelijk in de zaterdagochtend krant! Deadline voor een ochtendkrant is volgens mij een uur of 1 's nachts. Als bij de redeactie vooraf bekend is dat ze aandacht gaan besteden wordt er wel ruimte vrijgehouden.


circusmeisje denkt vast nog dat een journalist nog met een antiek fototoestel werkt en een kladblok, en dat stukje op een
remington schrijfmachine uitgetikt moet worden voor de man achter de letterbak, die de tekst letter voor letter nog
in een machine moet stoppen, en het fotorolletje nog eerst door de doka moet. :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 22, 2013 9:00 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7472
Locatie: Maassluis
zaterdag komt mijn NRC-next pas om half tien, en door de weeks hoor ik de brievenbus om een uur of vijf al klepperen (als ik hem hoor).
Dus dan zal de deadline ook wel wat later zijn.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2013 12:00 am 
heuvels schreef:
zaterdag komt mijn NRC-next pas om half tien, en door de weeks hoor ik de brievenbus om een uur of vijf al klepperen (als ik hem hoor).
Dus dan zal de deadline ook wel wat later zijn.


Waar circusmeisje woont is dat schijnbaar 2 dagen later ipv een paar uur. :shock:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2013 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Wie mij een uitgebreide circusrecensie kan laten zien in de krant van de volgende dag (en dan heb ik het niet eens alleen over de zaterdageditie, die wordt grotendeels in de loop van de week gemaakt) wint 1000 euro!
En waardoor wordt die zaterdageditie niet in de nacht van vrijdag op zaterdag gemaakt -met uitzondering van heeel actueel nieuws, haast uitsluitend op de voorpagina-? Omdat er vroeger journalisten waren die dag en nacht in de weer waren om een goed en concurrerend product te leveren, terwijl tegenwoordig de van 9.00 tot 17.00-mentaliteit overheerst. Deels ook financiëel gedwongen, dat geef ik toe.
Bovendien kennen dagbladen amper nog concurrentie, en dat is ook al allerminst bevorderlijk voor de actualiteit.

Dan nog een ander aspect en wel het onderwerp.
Sinds wanneer zijn er in ons land nog kranten (en dan bedoel ik geen huis aan huis-bladen) die staan te popelen om een circusrecensie te brengen?
Laat staan dat daar speciaal op vrijdagavond ruimte voor wordt vrijgehouden terwijl ook dan de krant echt om 22.00 uur 'zakt'.
En kijk: op dat tijdstip is een beetje première nog niet eens afgelopen. En dus ook niet gevolgd door dat goede nagesprek met de directeur en die feestelijke borrel...

Een paar voorbeeldjes? Afgelopen donderdag (de 19e) was de première van het WereldKerstCircus in Carré. Inderdaad, dat is al een stuk beter dan op vrijdag!
Vervolgens geen recensies in de kranten van de volgende dag, maar de eerste pas op zaterdag. Dat is dan wel weer mooi in te passen.
Maar in de Volkskrant, met de redactie in Amsterdam, verscheen die pas vandaag, maandag 23 december.
Dat had overigens wel weer een andere reden. De recensent wilde namelijk een vergelijking maken tussen good-old Carré en het nieuwe wintercircus bij de Arena. En dat begon (ook) pas op de 21e!
Voor wie het niet las: Carré won het duel met ruime voorsprong. Vier sterren en de nieuwkomer maar twee.

Dan nog even over de zogenaamde domheid van de Tilburgse aanvangsdatum en de daaraan verbonden verwijten van gebrek aan ervaring, althans op dit gebied.
Laten nu geheel toevallig ook de kerst- of wintercircussen in Heiloo, Emmeloord, Eindhoven, Enschede, Utrecht (2x!) en de al genoemde ArenA Amsterdam òòk allemaal op de 21e begonnen zijn!
In Limburg bakten ze het nog bruiner en was de aftrap op zondag de 22e.
En dan zwijgen we nog maar over Apeldoorn (dinsdag de 24e) en Roermond (woensdag de 25e).

Inderdaad, circusfan, met zoveel onbenul in de Nederlandse circuswereld moet het allemaal wel nooit meer goedkomen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2013 4:46 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
Het heeft geen zin om er tegen in te gaan, want circusmeisje (?) weet alles toch beter en heeft overal een antwoord op merk ik wel.

Als ik kijk hoe de Leeuwarder Courant de laatste dagen berichtgeving doet over Serious Request in Leeuwarden werkt men ook na 17:00 uur (zelfs in de nacht), normaal overigens ook weet ik uit eigen ervaring. Ook in de courant staan gewoon nog stukken die die avond plaats hebben gevonden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2013 5:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ha, Serouis Request. Inderdaad een heel spektakel. Maar wat heeft dat met circus te maken?
Ik schreef niet dat er nooit meer een journalist na 17.00 uur werkt, maar had het over een overheersende mentaliteit.
Natuurlijk hebben journalisten ook avond- en weekenddienst. En vinden alle culturele evenementen (komen we toch weer in de richting van het circus) meestal 's avonds plaats. Overigens worden recensies voor een steeds groter wordend deel door mensen geschreven die niet in vaste dienst zijn, dat maakt het dan weer aardig goedkoper....
Valt me nog mee dat je niet het Friese Kerstcircus als voorbeeld noemt. Want met een krant als medesponsor (of partner) kun je natuurlijk wel wat potten breken!
Bovendien is de première niet 's avonds, dat maakt het ook weer een stuk makkelijker!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2013 6:02 pm 
circusmeisje schreef:
Wie mij een uitgebreide circusrecensie kan laten zien in de krant van de volgende dag (en dan heb ik het niet eens alleen over de zaterdageditie, die wordt grotendeels in de loop van de week gemaakt) wint 1000 euro!
En waardoor wordt die zaterdageditie niet in de nacht van vrijdag op zaterdag gemaakt -met uitzondering van heeel actueel nieuws, haast uitsluitend op de voorpagina-? Omdat er vroeger journalisten waren die dag en nacht in de weer waren om een goed en concurrerend product te leveren, terwijl tegenwoordig de van 9.00 tot 17.00-mentaliteit overheerst. Deels ook financiëel gedwongen, dat geef ik toe.
Bovendien kennen dagbladen amper nog concurrentie, en dat is ook al allerminst bevorderlijk voor de actualiteit.

Dan nog een ander aspect en wel het onderwerp.
Sinds wanneer zijn er in ons land nog kranten (en dan bedoel ik geen huis aan huis-bladen) die staan te popelen om een circusrecensie te brengen?
Laat staan dat daar speciaal op vrijdagavond ruimte voor wordt vrijgehouden terwijl ook dan de krant echt om 22.00 uur 'zakt'.
En kijk: op dat tijdstip is een beetje première nog niet eens afgelopen. En dus ook niet gevolgd door dat goede nagesprek met de directeur en die feestelijke borrel...

Een paar voorbeeldjes? Afgelopen donderdag (de 19e) was de première van het WereldKerstCircus in Carré. Inderdaad, dat is al een stuk beter dan op vrijdag!
Vervolgens geen recensies in de kranten van de volgende dag, maar de eerste pas op zaterdag. Dat is dan wel weer mooi in te passen.
Maar in de Volkskrant, met de redactie in Amsterdam, verscheen die pas vandaag, maandag 23 december.
Dat had overigens wel weer een andere reden. De recensent wilde namelijk een vergelijking maken tussen good-old Carré en het nieuwe wintercircus bij de Arena. En dat begon (ook) pas op de 21e!
Voor wie het niet las: Carré won het duel met ruime voorsprong. Vier sterren en de nieuwkomer maar twee.

Dan nog even over de zogenaamde domheid van de Tilburgse aanvangsdatum en de daaraan verbonden verwijten van gebrek aan ervaring, althans op dit gebied.
Laten nu geheel toevallig ook de kerst- of wintercircussen in Heiloo, Emmeloord, Eindhoven, Enschede, Utrecht (2x!) en de al genoemde ArenA Amsterdam òòk allemaal op de 21e begonnen zijn!
In Limburg bakten ze het nog bruiner en was de aftrap op zondag de 22e.
En dan zwijgen we nog maar over Apeldoorn (dinsdag de 24e) en Roermond (woensdag de 25e).

Inderdaad, circusfan, met zoveel onbenul in de Nederlandse circuswereld moet het allemaal wel nooit meer goedkomen!


Het is anders normaal dat je op donderdag of vrijdag een premiere houd, zodat er in het weekend nog wat in de krant verschijnt
en je dan meer volk trekt, want van de weekenden moet je het hebben, en niet de dagen waarop iedereen werkt.
Waarom al die genoemde circussen dan voor zo'n ongelukkige datum hebben gekozen, is me dan ook een raadsel, en is het dan ook
hoogst ongebruikelijk en een gemiste kans om nog eens in lek geval te proberen om extra de aandacht te trekken voor dat eerste weekend.
Verder geef je zelf al aan dat het verhaal van carré/tentcircus in a-dam een andere reden heeft, dus overbodig om die dan toch in je vergelijking
mee te nemen, en kom je met datums aan van circussen die op de laatste dag van dat weekend en na dat eerste weekend van start gaan,
dus totaal niet te vergelijken met mijn stelling, en die is dat als je dan toch het weekend mee wil pakken, je dan op voorhand de premiere
zou moeten doen, zodat je in dat kostbare weekend meer aandacht trekt, en meer betalende bezoekers trekt, want een kerstcircus telt in de meeste gevallen, maar 2 tot 3 weekends, en die dagen zou ik dan niet laten schieten, door dan pas een premiere te doen met over het algemeen
vrijkaarten, en er zo dus geen cent verdient word, en dat dan zonde is van dat kostbare eerste weekend, en dat is wat ik ermee wil zeggen, en meer niet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2013 6:37 pm 
P.d.V. schreef:
Het heeft geen zin om er tegen in te gaan, want circusmeisje (?) weet alles toch beter en heeft overal een antwoord op merk ik wel.

Als ik kijk hoe de Leeuwarder Courant de laatste dagen berichtgeving doet over Serious Request in Leeuwarden werkt men ook na 17:00 uur (zelfs in de nacht), normaal overigens ook weet ik uit eigen ervaring. Ook in de courant staan gewoon nog stukken die die avond plaats hebben gevonden.


Nou, er is toch een ding waar zij geen antwoord op heeft, en dat is op de vraag van hoe ze erbij komt, dat er op zaterdag geen kranten zouden uitkomen? Want daar praat ze gewoon overheen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2013 7:54 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 03, 2013 9:09 pm
Berichten: 25
Ik wil mij er niet mee bemoeien met deze discussie maar laten we voorop stellen dat naar mijn weten (ook al kom ik hier niet zo lang) dit forum niet bedoeld is om uren te discussieren en dan met meerdere personen tegen 1.
Laten we elkaar met circusrespect behandelen en in de circuswereld mag veel gezegd worden (mijn ervaring) maar ik denk dat beide punten van alle betrokken personen nu wel duidelijk zijn.

Laten we verdergaan over het Tilburgs kerstcircus waar ik trouwens veel over gehoord heb maar niet geweest ben helaas, al dat circus bezoek is voor mij nog niet zo heel erg gemakkelijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2013 8:59 pm 
CircuswinkelMirable schreef:
Ik wil mij er niet mee bemoeien met deze discussie maar laten we voorop stellen dat naar mijn weten (ook al kom ik hier niet zo lang) dit forum niet bedoeld is om uren te discussieren en dan met meerdere personen tegen 1.
Laten we elkaar met circusrespect behandelen en in de circuswereld mag veel gezegd worden (mijn ervaring) maar ik denk dat beide punten van alle betrokken personen nu wel duidelijk zijn.

Laten we verdergaan over het Tilburgs kerstcircus waar ik trouwens veel over gehoord heb maar niet geweest ben helaas, al dat circus bezoek is voor mij nog niet zo heel erg gemakkelijk.


Hoi circuswinkelmirable, Het woord forum betekend niks anders dan discussie, en dat is nou waar forums, incl. dit forum, voor bedoeld zijn, discussiëren that is. Verder zie je dat c.m. zo'n beetje in alle topics het laatste woord heeft, en dus zwaar op dit forum aanwezig is,
en gaat zij altijd in de aanval met iedereen wiens mening haar niet aanstaat, en dan is het niks gek dat ze dan ook van iedereen antwoord krijgt.
Dus doe geen moeite om het voor haar op te nemen, want haar honger naar aandacht is oneindig. |o|


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2013 9:15 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Toch geen slecht idee om het weer over het Tilburgs Kerstcircus te hebben. Het gezever van jullie beiden fan en meisje gaat vervelen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 23, 2013 9:57 pm 
Hugo schreef:
Toch geen slecht idee om het weer over het Tilburgs Kerstcircus te hebben. Het gezever van jullie beiden fan en meisje gaat vervelen.


Hee gezellig Hugo kom lekker onder je tegel vandaan om het vuur op te poken. Altijd gezellig een beetje licht en warmte in
deze koude en donkere dagen, nietwaar?
Btw, ik had het al over het circus, maar ik was vergeten om mijn post éérst aan cm voor te leggen, met de vraag of het haar
goedkeuring wel kon wegdragen, tja, en dan krijg je de wind van voren, maar dapper als ik ben, zeil ik gewoon tegen de wind
in, want ik kan wel tegen een windje. sterker nog, ik laat er zelf wel eens eentje. :mrgreen:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.