Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:23 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Doel voorbij geschoten
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 4:30 am 
Zoals bijna alles in Nederland is dit forum zijn doel voorbij geschoten.
Ik geloof niet dat de oprichter/beheerder dit forum ooit heeft opgezet om alle prietpraat zoals deze geschreven wordt een kans te geven.
Het is bijna allemaal negatief en haatdragend wat ik hier tegen kom.
Dat is de reden dat ik na enkele ECHTE circusverhalen (enkele maanden terug) gestopt ben met schrijven.
Daar kwam overigens nauuwelijks reactie op!!

Is niet interessant!!
Nee, het gaat bij de meeste forumleden om het negatieve.
Mijn advies: Donder op.

Neem ik bij deze nog wel even de kans om het volgende te schrijven:
* Degenen die het wagen om met modder te gooien richting de Familie Teutenberg verdienen het met een doorntak in hun hart aan hun einde te komen.
Deccenialang boden zij topvermaak met hun circus Royal en zij hebben altijd met keihard werken laten zien wat "circus maken" is.
Waar zijn diegenen die op kosten van Joop de boel leegzopen ?
Waar zijn diegenen die de familie tot in de hemel prezen ?

* Waar zijn de adembenemende reacties op dat ene nummer in het wintercircus Utrecht? Welk nummer? Uhh?
Ja jongens, dat van Louis Knie. Het beste paardennummer wat er momenteel is en met de beste presentatie mogelijk !!
Hier stond één van de grootste vak- en showmannen welke in Nederland te zien was.
Maar ja, daar moet je OOG voor hebben en dat zijn nu de leuke dingen waar over geschreven moet worden!!

* Jan Plug (clown Frenky) bedankt voor 12 jaar plezier brengen in circus Herman Renz.
Toen ik je een jaar geleden sprak zei ik dat ik je steeds verder zag groeien en afgelopen jaar heb je daar wederom dikke scheppen bovenop gedaan in je dubbelrol. Het woord clown doet jou te kort. Je bent een entertainer/komiek.

* Ook heb ik over carré nauwelijks wat gelezen. Monte Carlo in Nederland. Dit komt omdat Dhr van der Meijden geen vrijkaarten rondstrooit en het merendeel van dit forum geen 50 euro uitgeeft voor een kaartje. Uiteraard bezoek ik als echte circusliefhebber elk jaar dit circusfeest en een recentie is niet eens nodig. Ga zelf maar kijken.

* Tot slot wil ik iedereen meegeven NIET te reageren op gezeur maar wel op mooie berichten als bijvoorbeeld de TV registratie van circus Maximum. Circus zoals circus moet zijn.

vr gr
Alfons Borm (echte naam)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Doel voorbij geschoten
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 10:43 am 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Het voorgaande bericht onderschrijf ik van harte. Rondreizende circussen hebben het momenteel niet makkelijk: er is een recessie aan de gang en gemeentes vragen hoge leges & leggen veel beperkingen op. Daarnaast hangt het kabinetsvoornemen inzake circusdieren als een zwaard van Damocles boven de markt. Dierenactivisten volgen circussen op de voet en bestoken pers & politiek met behoorlijk leugenachtige propaganda. (Activisten mogen vinden wat ze willen, maar niet liegen wat ze willen. Helaas doen ze dat wel.) Zowel circusvrienden en circusdirecties willen in zo'n situatie iets meer nadenken over wat ze zeggen. Mede door de discussie over het dierenwelzijn liggen circussen onder het vergrootglas. Daarom mijn verzoek aan iedereen: denk na over wat je zegt, vóórdat je het zegt. Wat voor indruk geef je hiermee van jezelf en van het circus? Wie is gebaat bij je opmerking en wie wordt er door geschaad?

Niet alleen mensen hier op het forum flappen er iets te snel & teveel uit - ook circusdirecties doen dat. Even een kort verhaal ter illustratie. Eens per jaar word ik gevraagd om (als nevenverdienste) enkele scripties te begeleiden. De opbrengst van deze begeleiding is een leuk extraatje. Eén jaar heb ik overwogen om dit extraatje te doneren aan drie of vier circussen in Nederland. Eén directeur was echter - omdat ik naast zijn circus ook andere (Duitse) circussen bezocht - zó onvriendelijk tegen mij, dat ik van dit voornemen afzag. Met vriendelijkheid kom je verder (en je portemonnee ook) - met onvriendelijkheid kom je nergens. Ben beleefd en vriendelijk tegen je publiek.

Een andere suggestie aan circusdirecties: roddel niet over een ander circus. Als je met modder gooit, krijg je vieze vingers. Voor het grote publiek zijn circussen 'een grote familie'; als het ene circus kwaad spreekt over het ander, schaadt dat de branche als geheel.

Daarnaast wil ik graag mijn waardering uitspreken voor circusmensen die begrijpen hoe het wel kan. Alberto Althoff is altijd heel hartelijk naar ondergetekende en Wouter Zuidema zet ook een heel goede sfeer neer bij Renz International en Renz Berlin. Hetzelfde geldt voor de mensen van Harlekino, Freiwalds Menagerie en vele andere circussen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Doel voorbij geschoten
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 2:52 pm 
AlfonsBorm schreef:
Zoals bijna alles in Nederland is dit forum zijn doel voorbij geschoten.
Ik geloof niet dat de oprichter/beheerder dit forum ooit heeft opgezet om alle prietpraat zoals deze geschreven wordt een kans te geven.
Het is bijna allemaal negatief en haatdragend wat ik hier tegen kom.
Dat is de reden dat ik na enkele ECHTE circusverhalen (enkele maanden terug) gestopt ben met schrijven.
Daar kwam overigens nauuwelijks reactie op!!

Is niet interessant!!
Nee, het gaat bij de meeste forumleden om het negatieve.
Mijn advies: Donder op.

Neem ik bij deze nog wel even de kans om het volgende te schrijven:
* Degenen die het wagen om met modder te gooien richting de Familie Teutenberg verdienen het met een doorntak in hun hart aan hun einde te komen.
Deccenialang boden zij topvermaak met hun circus Royal en zij hebben altijd met keihard werken laten zien wat "circus maken" is.
Waar zijn diegenen die op kosten van Joop de boel leegzopen ?
Waar zijn diegenen die de familie tot in de hemel prezen ?

* Waar zijn de adembenemende reacties op dat ene nummer in het wintercircus Utrecht? Welk nummer? Uhh?
Ja jongens, dat van Louis Knie. Het beste paardennummer wat er momenteel is en met de beste presentatie mogelijk !!
Hier stond één van de grootste vak- en showmannen welke in Nederland te zien was.
Maar ja, daar moet je OOG voor hebben en dat zijn nu de leuke dingen waar over geschreven moet worden!!

* Jan Plug (clown Frenky) bedankt voor 12 jaar plezier brengen in circus Herman Renz.
Toen ik je een jaar geleden sprak zei ik dat ik je steeds verder zag groeien en afgelopen jaar heb je daar wederom dikke scheppen bovenop gedaan in je dubbelrol. Het woord clown doet jou te kort. Je bent een entertainer/komiek.

* Ook heb ik over carré nauwelijks wat gelezen. Monte Carlo in Nederland. Dit komt omdat Dhr van der Meijden geen vrijkaarten rondstrooit en het merendeel van dit forum geen 50 euro uitgeeft voor een kaartje. Uiteraard bezoek ik als echte circusliefhebber elk jaar dit circusfeest en een recentie is niet eens nodig. Ga zelf maar kijken.

* Tot slot wil ik iedereen meegeven NIET te reageren op gezeur maar wel op mooie berichten als bijvoorbeeld de TV registratie van circus Maximum. Circus zoals circus moet zijn.

vr gr
Alfons Borm (echte naam)



Ik kom hier alleen rond de kerstdagen op dit forum, en de rest van het jaar zie je mij hier dan ook niet, maar elke keer als ik
hier kom en wat zeg, dan word ik meteen aangevallen en afgebrand, dus kan ik me voorstellen wat voor een zooi het moet zijn
tijdens de rest van het jaar.
Dan verwijt jij dat het hier zo'n zooitje is, maar daar doe je dus zelf aan mee, want je schijft nu dingen waar de honden geen brood van lusten
en wel "Degenen die het wagen om met modder te gooien richting de Familie Teutenberg verdienen het met een doorntak in hun hart aan hun einde te komen."
Nou, dergelijke uitspraken vind ik gewoon te bezopen voor woorden, want doodverwensingen heeft hier zover ik weet nog niemand geuit,
dus waar haal je dan de gore moed vandaan om dat te doen, en dan anderen bechuldigen dat ze hier dingen roepen die zogezegd niet kunnen?
M.a.w., je bent dus geen haar beter!
Oh, en ik kom nooit op premieres, ik zuip nooit hun drank op en ik bedel nooit om een vrijkaartje, en lik en slijm dan ook niet met de directies,
en roep hoera als een circus mij bevalt, en roep boe als ik het ergens niet mee eens ben, en dat laatste schijnt hier niet te kunnen en te mogen, want een circus kan het bij de forummers never nooit verkeerd doen, en word je afgeslacht als je dan commentaar hebt.
Nou, ik ben niet partijdig en heb geen roze circusbril op, en dat is het grote verschil met de rest hier.
Verder heb ik in het verleden opgenomen voor de circusdieren en heb menig activist dan ook op hun nummer gezet, en ipv dat ik bijval kreeg
vd forummers hier, werd ook door hun aangevallen, en toen had ik iets van, bekijk het dan maar.
Verder is een forum er dus niet voor alleen maar mooipraterij, dus wanneer leert men eens kritiek te accepteren? Want dat hoort er ook bij,
en ipv ruzie te gaan maken, zou men juist die kritiek ter harte moeten nemen en daarvan moeten leren, maar nee, een circus doet nooit wat verkeerd hoor, en dan word je als een paria behandeld!
Een circus is net als een bekende nederlander publiek bezit, want wie met z'n kop boven het maaiveld uitsteekt krijgt veel lof, maar ook veel kritiek over zich heen, en als je daar niet tegen kunt, dan moet je een burgermannetje worden met een doorsnee baan, want dan krijg je ook
geen aandacht meer en dan ook geen comentaar. Zo simpel is het!
En als er dingen gezegd worden over bepaalde circussen, dan zijn die wel mans genoeg om zef hun mond te roeren op dit forum, dus
hebben ze geen burgernitwits nodig om voor hen als spreekbuis te fungeren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Doel voorbij geschoten
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Het moment dat ik me registreerde leefde dit forum nog aardig.

Er verschenen wel elke week ruime reportages van circussen zowel van buitenkant als de binnenkant.

Guido bracht er steeds goede om er één te noemen !

Nu zijn ook deze uitgebreide fotoreportages verleden tijd, en dat is jammer !!

Nu zijn er enkel nog een paar snapshots te zien....

Dat was dan ook de reden van mijn registratie in 2008 !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Doel voorbij geschoten
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 5:02 pm 
Beste circusfan,

Dit bedoel ik dus. Met een vergrootglas kijken of je iets kan vinden om op te pissen.
Nou, je hebt het gevonden. Gefeliciteerd, want over die doorntak heb je natuurlijk gelijk.
En ga je het nu weer gezellig over leuke circusdingen hebben. Daar is dit forum voor.
En dan mag er echt wel eens een discussie ontstaan hoor. Maar houdt het netjes.
Ik wens niemand dood. Ook jou niet hoewel ik je naam niet eens ken...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Doel voorbij geschoten
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 5:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Zoals bijna alles in Nederland is dit forum zijn doel voorbij geschoten.


Het hoofddoel van een forum is de discussie.
Voor mooie plaatjes is wel plaats, dat verlevendigt de boel heel aardig en maakt het geheel een stuk aantrekkelijker.
Maar voor uitsluitend mooie plaatjes en mooie praatjes heb je blogs en/of de sites van de circusssen zelf.

Dus: hoe meer discussie, hoe dichter bij het doel!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Doel voorbij geschoten
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 6:06 pm 
AlfonsBorm schreef:
Beste circusfan,

Dit bedoel ik dus. Met een vergrootglas kijken of je iets kan vinden om op te pissen.
Nou, je hebt het gevonden. Gefeliciteerd, want over die doorntak heb je natuurlijk gelijk.
En ga je het nu weer gezellig over leuke circusdingen hebben. Daar is dit forum voor.
En dan mag er echt wel eens een discussie ontstaan hoor. Maar houdt het netjes.
Ik wens niemand dood. Ook jou niet hoewel ik je naam niet eens ken...


hahaha, eerst iedereen een pin door z'n hart toewensen en dan gaan verkondigen dat men het netjes moet houden?
Maar geen nood hoor, ik ben niet zo flauw om daar over door te blijven gaan, dus krijg je van mij het voordeel vd twijfel,
en zal ik het weer over circusdingen hebben. Dat dat niet altijd gezellige dingen zijn, is nou eenmaal het leven, want het leven
gaat nooit geheel over rozen, en als men dat nou eens zou accepteren, dan zou men van de kritiek juist iets kunnen leren
en hun voordeel er mee kunnen doen.
Nou vind ik het vreselijk voor joop, want het is een superclown en een circusman in hart en nieren, en die gun ik deze ondergang niet,
maar toen ik vorig jaar zei dat ze hun vuile was maar beter niet in de media hadden kunnen ophangen, werd ik traditioneel op dit forum
tot op de grond afgebrand, en nu schrijven de teutjes zelf dat het aan de problemen en de negativiteit daar omheen lag, dus bevestigen
ze mijn woorden. Ik wil dus maar aangeven dat kritiek ook als graadmeter kan dienen, want bv ook pretparken kijken en luisteren naar kritiek
en gaan ze daarmee aan de slag, om die kritiek op die punten weg te nemen, maar hier word het meteen door de gevestigde orde op dit forum
als een aanval gezien, en word je meteen afgeslacht, en dat is het probleem hier.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Doel voorbij geschoten
BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 1:01 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 03, 2013 9:09 pm
Berichten: 25
Kijk hier beginnen we weer, discussieren mag overal maar is het niet fijn als dit met respect gebeurt?
Hier moet ieder woord op een weegschaal gelegd worden en word er dagelijks een mening door meerdere mensen de grond in getrapt, dat is toch geen discussieren meer te noemen.
Laten we menselijk blijven of dierlijk net waar jij je het prettigst bij voelt mening geven prima maar doe dit met liefde, ga geen woorden zoeken om iemand neer te halen, ga geen woorden uit zijn verband trekken om je gelijk te krijgen!
Want nee daar is een forum niet voor bedoeld.

Laten we hier informatie delen met elkaar maar ook meningen zonder iemand daar mee te beledigen!

Ik wens jullie het allerbeste voor 2014!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.