Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 1:28 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2007 7:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
Hallo,

ik heb thuis twee programmaboekjes van circus Herman Renz liggen. Voor degene die dat leuk vinden kan best dat boekje inscannen. Het gaat op 2007 en 2001. Het lijkt mij interessant om ook boekjes van andere te kijken. Dus deze inscannen als tegenprestatie graag. Ik heb alleen geen web ruimte dus het moet dan via de mail. Maar het kan ook dat jullie dit helemaal niet goed vinden, dat vind ik dan ook goed. Ik kon geen copyright in de boekjes vinden, vandaar. Ik hoor het graag van jullie. Als het mogelijk is zou ik heel graag eens een boekje uit 1998 willen bekijken.

met vriendelijke groet,

Arjen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2007 1:32 am 
Beste Arjen,

Hoe het auteursrechtelijk zit met het tonen van inhoud uit een programmaboekje weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het een tijdrovende klus is, die meestal een bedroevend restultaat geeft. Een programmaboekje moet je in je handen kunnen houden, en met je handen kunnen doorbladeren.
Er zijn gelukkig in nederland diverse circus gerelateerde beurzen waarop je programmaboekjes kunt bekijken en eventueel kopen.
Het beste is echter dat jezelf een programmaboekje koopt bij een circus en ook die show gaat bezoeken. Dan pas is je hobby compleet.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2007 11:16 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Scannen en vervolgens e-mailen is een vorm van kopiëren.
Het mag niet, maar het is niet te controleren als het toch wordt gedaan.

Maar zoals Lisa al schrijft: In de kopie gaat veel van het programmaboekje verloren. Je merkt niets meer van het meestal mooie papier of de kunstdruktechniek waarmee de foto's maximaal tot hun recht komen. Sommige programmaboekjes zijn zelfs te groot om te scannen. Dan zou je nog een digitale foto kunnen maken. Maar met glanzend papier krijg je al gauw van die storende vlekken in de foto...

Ga eens naar een kringbijeenkomst van de Club van Circusvrienden. Ook mensen die geen lid zijn van deze vereniging zijn daar welkom. In Helmond, Breda, Groningen en Enschede is er altijd een (kleine) ruilbeurs vooraf. Daar kom je programmaboekjes, affiches, boeken en heel veel andere dingen tegen die je kunt verzamelen.

Maar ook op rommelmarkten, de vrijmarkt en zelfs bij de kringloopwinkel kom je wel eens programmaboekjes tegen.

Maar je kunt ook een oproep plaatsen. Hier op Circusweb maar bijvoorbeeld ook op Ebay of Marktplaats. Want er zijn mensen die na enige tijd het programmaboekje toch weer weg willen doen en er via die weg iemand anders blij mee willen maken. Als je geen microfoonvrees hebt dan kun je vaak ook bij de regionale radio een oproep plaatsen. Succes met je zoektocht naar Renz programmaboekjes!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2007 9:00 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 07, 2007 5:50 pm
Berichten: 76
Ik snap het!

Ik ben niet echt expliciet op zoek naar deze boekjes, was enkelt benieuwd hoe ze eruit zagen. Maar jullie hebben gelijk, het is redelijk tijdrovend en het resultaat is teleurstellend (vaak).

met vriendelijke groet,

Arjen


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.