Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:41 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hoe word ik circus manager?
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 11:35 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
gevonden op internet:
http://tbforum.mobi/thread/154966.html

een simulatie programma voor circussen. jaren terug hadden we SimCity, waarmee je een stad kon bouwen en beheren. Nu dus ook voor het runnen van een circus. In tekstversie.

Toekomstige circusmanagers kunnen hier dus even droogzwemmen.
Is er al iemand die dit programma geprobeerd heeft?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
Heb het van binnen eens gekeken maar ziet er niet zo denderend uit...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 8:18 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Ik weet niet of de maker er kaas van gegeten heeft maar een tournee maken is niet zomaar iets. Daar komen honderden dingen bij kijken maar als ik zo lees wat er staat is mijn conclusie ( als ex-tourneemanager ) dat deze man er weinig kaas van gegeten heeft. Tourneemanager is een vak dat je niet kan leren 1, 2, 3 maar waar je in rolt en wat je door te doen leert en vooral het verschil groot/klein circus komt hier om de hoek kijken. Ik zal niet zeggen dat er qau papier werk veel verschillen inzitten voor een klein of groot circus maar wel wat betreft locaties enzo.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2011 10:24 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
circus@achterhoek schreef:
Ik weet niet of de maker er kaas van gegeten heeft maar een tournee maken is niet zomaar iets. Daar komen honderden dingen bij kijken maar als ik zo lees wat er staat is mijn conclusie ( als ex-tourneemanager ) dat deze man er weinig kaas van gegeten heeft. Tourneemanager is een vak dat je niet kan leren 1, 2, 3 maar waar je in rolt en wat je door te doen leert en vooral het verschil groot/klein circus komt hier om de hoek kijken. Ik zal niet zeggen dat er qau papier werk veel verschillen inzitten voor een klein of groot circus maar wel wat betreft locaties enzo.


Ben ik met je eens maar dit is natuurlijk virtueel en een simulatie spel, dus lang niet zo echt in RL. Maar voor de liefhebber die de nodige kennis van PHP / MySQL (waar dit in geschreven is) heeft kun je het natuurlijk nog verder uitbreiden. Er zijn nog mogelijkheden genoeg. Maar dan moet je je afvragen of je de kosten er uit krijgt. Inmiddels is het script al 2 keer verkocht dus zal het binnenkort vast wel weer eens ergens online komen ;-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 08, 2011 10:16 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dit is gewoon een van de vele management-games die wereldwijd in omloop zijn. Voor mijn werkgever heb ik in het verleden vaker aan "live management games" deelgenomen. Steeds was het een verzonnen bedrijf dat je moest leiden. Deze producent heeft kennelijk voor een circusbedrijf gekozen. Maar zonder te weten hoe het in de circusbranche werkelijk functioneert. Lees er automobielfabriek voor, vervang circusbezoekers door autokopers, vervang circusartiesten door lopendebandmedewerkers en je hebt een betere weergave van het bedrijfsmodel.

Verder is het dus geen aantrekkelijk computerspel dat je even relaxed achter je PlayStation kunt spelen. Het is een "text-based simulation" die wordt gebruikt om management-games tijdens bijvoorbeeld bedrijfstrainingen of assessments aan te kunnen sturen vanuit een realistisch businessmodel.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.