Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:06 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 10:45 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Vanavond in het gemeentehuis van Assen: Raadsvergadering om 19.30 uur.

Op de agenda staat "het vermarkten van speelvergunningen" of in gewoon Nederlands: Het geven van de vergunning aan het circus (of kermisexploitant) die er het meeste voor betaalt. Cultuur als commercieel goed en als melkkoe! Dat kan niet waar zijn. Of verwacht Assen het steenrijke Cirque du Soleil naar Drenthe te kunnen lokken?

Grote kans dat er ook weer eens zo'n PvdD/PvdA/wddtu motie wordt ingediend als het toch eenmaal over evenementen zoals het circus gaat.

Inspreker is VNCO-voorzitter Adri Lammers. Hij kan uw morele steun en aanwezigheid gebruiken. Schud Adri een hand bij binnenkomst. Praat met het in de pauze. En applaudiseer na afloop van zijn inspraakminuten. Zo laten we \ien dat het circus OOK een netwerk heeft!

Gemeentehuis: Noordersingel 33, 9401 JW Assen
Agenda op http://www.assen.nl/Raad_en_college/Gem ... ember_2012

o.a. "onderzoek circusdieren", "onderzoeksverslag circus" en "richtlijnen circusdieren".

Het wekt de indruk dat Assen met het veilingsysteem op een creatieve manier de wet wil ontduiken. Het weigeren van circussen omwille van vermeende aantasting van dierenwelzijn of slechts de aanwezigheid van dieren behoort niet tot de gemeentelijke bevoegdheden. Ook het buiten de deur houden van circussen met dieren via een veiligsysteem is niet toegestaan.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 11:16 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
wens ik ze met circussen succes in assen want zo geweldige plaats is dat niet meer
maar ja waar nou 2 jaar terug die bijeenkomst voor was in utrecht?
weinig meer van gehoord daarna


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Goed lezen blijft een kunst!
Als je alles leest, wat verwacht mag worden, staat er dat men scenario 3 voorstelt.
Dat komt er op neer dat uitsluitend VNCO-leden nog in Assen mogen komen.
Vandaar waarschijnlijk dat we meneer de voorzitter bij aankomst een hand moeten geven, om hem te feliciteren!

Daarmee wordt het dan wel een beetje eentonig in Assen. Drie keer in het jaar Circus Herman Renz, vraag me af of ze dat wel willen.
Want denk niet Circus Sijm en Magic Circus plotseling de reis naar het barre noorden willen maken.
O nee, Freiwald's Menagerie Circus mag dan natuurlijk ook komen, als buitenlands lid van de VNCO.
Blijft dat de initiatiefnemers, die figuren van PLOP die de Partij voor de Dieren vervangen, in het eerste en laatste geval toch weer tegen die erg ongewenste 'wilde dieren' aan moeten kijken!

Inclusief het circus dat er volgende week staat (Renaissance) is Assen de laatste tijd UITSLUITEND bezocht door vier circussen die geen lid zijn van de VNCO!
Dus hoezo: vrije marktwerking?

Laten ze daar in Assen eerst maar eens zorgen voor een fatsoenlijk en diervriendelijk circusterrein in plaats van dat armoedige en troosteloze Veemarktterrein!!!


Laatst gewijzigd door circusmeisje op do sep 20, 2012 5:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 5:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
circusmeisje schreef:
Laten ze daar in Assen eerst maar eens zorgen voor een fatsoenlijk en diervriendelijk circusterrein in plaats van dat armoedige en troosteloze Veemarktterrein!!!
Zoals Alberto vanmorgen al over de radio zei: de prioriteit in Assen ligt bij het aanleggen van rotondes.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 6:40 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Scenario 3: Veilen met gunningcriteria gelijk aan richtlijnen brancheorganisatie (=Richtlijnen uitgegeven door VNCO) betekent toch echt niet dat er dan alleen nog maar VNCO leden in Assen kunnen komen. De "Richtlijnen" zijn een openbaar document. Elke gemeente en elke circusmedewerker kan ze gratis en zonder lidmaatschap lezen op http://www.vnco.info/p-httpd/multimedia ... dieren.pdf En alle circussen mogen ze toepassen. Dus ook de circussen die van oudsher in het "Hoge Noorden" reizen! Maar ja, dat zo heeft ons circusmeisje dat nog nooit gelezen.

Inderdaad: Goed lezen blijft een kunst!


Wees blij dat een paar mensen in Nederland hun nek uitsteken om het circus te behouden! Het circus kapot schrijven is inderdaad veel makkelijker. En daar is helaas niet alleen Leonie Vestering heel goed in...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 9:29 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Het is altijd makkelijk praten tegen de mensen die hun nek voor het circus uit steken. Velen weten het altijd beter maar doen helemaal niks dan alleen maar schreeuwen langs de zei lijn. Er zijn in Nederland maar enkele mensen die zich druk maken voor het circus en dat vrijwel geheel zonder daar een salaris mee te verdienen ( als ze alle uren die er ingestoken worden betaald moeten krijgen is dit nooit te betalen ). En mensen die dan schreeuwen er komt toch niks van terecht die liegen dat ze barsten, natuurlijk is het niet mogelijk alles wat besproken word te realiseren, maar wat gerealiseerd word mogen we blij mee zijn!!

En voor de mensen die aan de zei lijn zo mooi staan te schreeuwen weten totaal niet hoe ze met bepaalde omstandigheden en schreeuwen zo uit onwetendheid of onmacht.

De personen die zich zo voor het circus inzetten hebben weleens een grote schouderklop verdiend dan in plaats ervan bezeken te worden en afgesnauwd te worden, totaal niet op zijn plaats.

Ik hoop persoonlijk dat deze personen ( ik noem geen namen voor het geval ik er 1 vergeet ) nog vele jaren inzetten voor het geen waarvan wij allemaal zo houden het circus.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: do sep 20, 2012 11:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
circus@achterhoek schreef:
Het is altijd makkelijk praten tegen de mensen die hun nek voor het circus uit steken. Velen weten het altijd beter maar doen helemaal niks dan alleen maar schreeuwen langs de zei lijn. Er zijn in Nederland maar enkele mensen die zich druk maken voor het circus en dat vrijwel geheel zonder daar een salaris mee te verdienen ( als ze alle uren die er ingestoken worden betaald moeten krijgen is dit nooit te betalen ). En mensen die dan schreeuwen er komt toch niks van terecht die liegen dat ze barsten, natuurlijk is het niet mogelijk alles wat besproken word te realiseren, maar wat gerealiseerd word mogen we blij mee zijn!!

En voor de mensen die aan de zei lijn zo mooi staan te schreeuwen weten totaal niet hoe ze met bepaalde omstandigheden en schreeuwen zo uit onwetendheid of onmacht.

De personen die zich zo voor het circus inzetten hebben weleens een grote schouderklop verdiend dan in plaats ervan bezeken te worden en afgesnauwd te worden, totaal niet op zijn plaats.

Ik hoop persoonlijk dat deze personen ( ik noem geen namen voor het geval ik er 1 vergeet ) nog vele jaren inzetten voor het geen waarvan wij allemaal zo houden het circus.

Mooi geschreven. Ik ben het volledig met je eens!!!!

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2012 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ron_Mikkenie schreef:
Wees blij dat een paar mensen in Nederland hun nek uitsteken om het circus te behouden! Het circus kapot schrijven is inderdaad veel makkelijker. En daar is helaas niet alleen Leonie Vestering heel goed in...


Je zult het wel niet willen geloven, maar dat ben ik heus wel.
Alleen denk ik wel dat het meer effect sorteert wanneer meer neuzen dezelfde kant uitwijzen!
En, dat is misschien wel het belangrijkste: de waarheid wordt gesproken!
Want niet alleen bij de Partij voor de Dieren en Wilde Dieren de Tent Uit regeert de leugen, ook in de circuswereld kunnen ze daar wat van!
Gelukkig wel minder dan bij die zogenaamde partij en zelfverheerlijkende actiegroep!

Klets ik uit mijn nek? Dacht het niet.
Een paar voorbeeldjes, allemaal over het raadsvoorstel in Assen.

De conclusie na een gesprek met de VNCO is ondermeer dat Nederland 4 kleine, 3 middelgrote en 2 grote circussen telt.
(Ben benieuwd naar de invulling, vooral wat dat tweede grote circus betreft....)

De buitenlandse markt (in Nederland) kent 2 kleine en 2 middelgrote circussen.
(Ben benieuwd naar de invulling, mis er toch echt een paar...)

Grote buitenlandse circussen hebben hun markt in eigen land en komen niet naar Nederland.
(Nooit? Allicht niet naar Assen....)

Bij het publiek is er een afnemende belangstelling voor circussen (Kijk eens aan, hetzelfde roepen die dierenactivisten...) waardoor circussen ermee ophouden of failliet gaan.
(Ben benieuwd welke circussen er hier bedoeld worden...)

Dus: er is sprake van een kleine, krimpende markt.
(Op de circusagenda van Circusweb weinig van terug te vinden...)

Leden van de VNCO houden zich aan de zelfopgelegde regels.
(Is vaak waar, maar niet altijd....)

Bij niet-leden is het vaker slecht gesteld met het dierenwelzijn.
(Onzin, er zijn zelfs niet-leden waar het beter is gesteld dan bij leden)

Dit zijn vaak de circussen die negatief in de media verschijnen en voor veel ophef zorgen.
(Zoals het circus dat volgende week in Assen staat? Waarvan de directeur actief was bij het opstellen van eerdergenoemde regels? Onzin dus!)

Dan een conclusie van de gemeente Assen: Voldoende kennis en kunde op het gebied van dierenwelzijn is op dit moment (bij ons) niet aanwezig.
(Lekkere gemeente! Wel hondenbelasting incasseren en nergens verstand van hebben!)

Nog een conclusie: Een groot aantal faillisementen en circussen die stoppen.
(Alweer benieuwd naar een lijst....)

En ter geruststelling over het verkeerd hebben gelezen van scenario 3: daarin gaat het over "De VNCO en haar leden...." en "Rotte appels kunnen op deze wijze geweerd worden".

Ik heb geen zin om hier en nu over de exacte inhoud van genoemde VNCO-regels in te gaan.

En nog iets voor mensen die daar aan twijfelen: ik ben niet alleen maar kritisch maar lever praktisch dagelijks ook nog bijdragen aan de promotie van CIRCUSSEN IN HET ALGEMEEN, zonder wat voor onderscheid dan ook.
Dat kost me (bijna) dagelijks heel wat uren, waar ik OOK niet voor wordt betaald. Hetzelfde soort liefdeswerk dus.
Waar ik mij verder (dan hier) niet op voorsta want bij ieder circus dat ik bezoek koop ik gewoon een kaartje.
Al is het maar om te voorkomen dat ze failliet gaan of hun dieren niet goed meer kunnen verzorgen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2012 5:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Hé wat leuk! Iets voor een nieuwe rubriek op het forum... Fact checking! (oftewel het controleren van uitspraken). Dit fenomeen brak vooral door met de verkiezingen, waarbij de hh politici elkaar bestoken met getallen en interpretaties.

Inderdaad kan men er in de circuswereld ook wat van, en al helemaal van de kant van het activisme want daar lopen nogal wat slimme jongens en meisjes rond, die gestudeerd hebben en weten hoe je de massa kunt beïnvloeden met half-ware of verdraaide uitspraken.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2012 5:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
heuvels schreef:
Inderdaad kan men er in de circuswereld ook wat van, vooral van de kant van het activisten want daar lopen nogal wat slimme jongens en meisjes rond, die gestudeerd hebben en weten hoe je de massa kunt beïnvloeden met half-ware of verdraaide uitspraken.


Als u goed leest is dat ook precies wat ik schreef!
Hoe was dat spreekwoord ook al weer? Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: vr sep 21, 2012 6:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De teksten waar Circusmeisje zo veel commentaar op heeft komen uit het "Onderzoeksverslag circus" [sic] dat te vinden is op http://www.assen.nl/Raad_en_college/Gem ... ember_2012

Daarin wordt weliswaar met de woorden "Uit het gesprek met de brancheorganisatie VNCO en de afdeling vergunningen en handhaving is het volgende beeld van de huidige markt naar voren gekomen...." verwezen naar een gesprek met iemand van de VNCO (Adri Lammers???)

Het "onderzoeksverslag" [sic] staat op de website van de Gemeente Assen, maar nergens in het verslag staat de naam van een auteur genoemd. Dat maakt het al een twijfelachtig verslag. Het zijn niet de woorden van de VNCO of haar voorzitter Adri Lammers maar de woorden van de anonieme auteur waar Circusmeisje commentaar op levert.

Het doel van dat verslag is duidelijk: Het circus met dieren de nek omdraaien. Dat begint al met de afbeelding op de voorpagina. Op die manier gaan circussen al meer dan 140 jaar niet met hun dieren om...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: zo sep 23, 2012 11:34 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het "onderzoeksverslag" is in opdracht van de gemeente Assen door een stagiaire opgesteld. En blijkbaar nooit nagekeken door haar stagebegeleider of door de opdrachtgevende ambtenaar. Daarmee is het twijfelachtige niveau van dat verslag meteen verklaard. En is het ook te begrijpen dat niemand zijn of haar naam aan zo'n vodje wil verbinden.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2012 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ron_Mikkenie schreef:
Het "onderzoeksverslag" is in opdracht van de gemeente Assen door een stagiaire opgesteld. En blijkbaar nooit nagekeken door haar stagebegeleider of door de opdrachtgevende ambtenaar. Daarmee is het twijfelachtige niveau van dat verslag meteen verklaard. En is het ook te begrijpen dat niemand zijn of haar naam aan zo'n vodje wil verbinden.


Zie hier: een fraai staaltje onderzoeksjournalistiek! Daar kunnen we tenminste iets mee (sic)!

En dus bestreed de heer Lammers tijdens zijn inspraak de inhoud ervan in felle bewoordingen?

(Want geloof het of niet, de circuswereld in Nederland is ècht groter dan de VNCO!
Van dit laatste zijn ze kennelijk in Assen overigens ook nog niet doordrongen zoals de onder het voorstel voorgestelde wijze van communicatie voorstelt: "Dit besluit wordt openbaar gemaakt aan de VNCO door toezending van het raadsbesluit."
En die zorgt vervolgens voor verspreiding en verder advies?
Ook aan alle grensoverwippende komedianten?)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2012 4:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Wanneer houdt dat gezeur over "wel of niet VNCO" eens op. Alle circussen zullen de klus SAMEN moeten klaren. Het is "Samen uit en Samen thuis" of samen nooit meer dieren in het circus.

Wat er gebeurt als een circusdirecteur en eigenaar van circusdieren bezoek krijgt van een dierenrechtenactiviste met een horde journalisten in haar kielzog hebben we onlangs live op de radio kunnen horen. Daar had beter iemand met kennis van de diverse dossiers kunnen staan. Wel kennis en geen emoties...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Raadsvergadering Assen
BerichtGeplaatst: ma sep 24, 2012 5:35 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ron_Mikkenie schreef:
Wanneer houdt dat gezeur over "wel of niet VNCO" eens op. Alle circussen zullen de klus SAMEN moeten klaren. Het is "Samen uit en Samen thuis"



Heel goed, daar ben ik het dus voor meer dan 100% mee eens!

Wat ik al schreef: eindelijk eens proberen alle (rode) neuzen dezelfde kant op te laten wijzen!!

Want denk er aan dat de tegenstanders die verdeeldheid maar al te mooi vinden en vakkundig zullen benutten!

En dat is in niemands belang!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.