Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:53 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 31, 2013 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do okt 31, 2013 4:28 pm
Berichten: 7
Hoi iedereen,

Ik ben Karen, zit niet in een circus, maar wel op turnen en elk jaar doen wij een grote show. Dit jaar zijn wij 90 jaar, dus een grote show, en ik maak met mijn groep gebruik van een Lyra of een aerial hoop. Ik weet niet hoe ze dit in het Nederlands noemen eigenlijk. Nu vroeg ik mij af waar jullie (die de Lyra beoefenen) de tape gaan halen om de hoepel mee in te tapen en wat voor tape is dit?

Mvg,

Karen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 31, 2013 4:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do okt 31, 2013 4:28 pm
Berichten: 7
http://gravityplanet.files.wordpress.co ... 9768_n.jpg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 10:24 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
In duitsland verkopen ze die tape bij de Drogisterij , gewoon een soort Sporttape.
In Nederland bij grotere sportzaken, alleen heeft niet elke sportzaak dit.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 1:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do okt 31, 2013 4:28 pm
Berichten: 7
Zit er hier een goede tussen: http://www.decathlon.be/Kopen/tape. Zo ja de welke? En is dit echt de tape dat je rond je hoop wikkelt? Is er eigenlijk een Nederlandse naam of noemt iedereen het aerial hoop?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 3:09 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
In de circuswereld wordt het een ringtrapeze genoemd. Niet te verwarren met een trapeze waar twee kleine ringen onder hangen. Wat betreft de tape heb ik geen idee.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 3:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
ff gegoogeld:
http://www.sportemotion.com/products.asp?ID=1078&AppMode=PRODPAGE&ItemCode=10323
meer voor het mooie dan voor anti-slip.
Je ziet wel dat turners hun handen intapen voor een betere grip.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 4:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Jawel, mooie glimmende tapejes zijn er genoeg te koop.
Maar ik denk toch eigenlijk dat deze mevrouw zit te wachten op een advies van een ervaringsdeskundige op dit gebied!
Want zoveel weet ik nog wel uit diverse sporten: lang niet alle tape is zomaar overal geschikt voor!
Het zal, vermoed ik, vooral om de kwaliteit gaan en pas op de tweede plaats om de mooie kleurtjes en glittertjes.
Dus zou het leuk en aardig zijn wanneer zij in contact zou worden gebracht met iemand die deze act doet in een circus!

Wie weet de weg.....?


Laatst gewijzigd door circusmeisje op vr nov 01, 2013 5:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 4:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do okt 31, 2013 4:28 pm
Berichten: 7
circusmeisje schreef:
Jawel, mooie glimmende tapejes zijn er genoeg te koop.
Maar ik denk toch eigenlijk dat deze mevrouw zit te wachten op een advies van een ervaringsdeskundige op dit gebied!
Want zoveel weet ik nog wel uit diverse sporten: lang niet alle tape is zomaar overal geschikt voor!
Het zal, vermoed ik, vooral om de kwaliteit gaan en pas op de tweede plaats om de mooie kleurtjes en glittertjes.
Dus zou het leuk en aardig zijn wanneer zij in contact zou worden gebracht met iemand die deze act doet ik een circus!

Wie weet de weg.....?


Heel juist ;)

Ik ben al heel blij eigenlijk dat jullie me willen hebben en natuurlijk is een leuk kleurtje mooier dan zwarte of witte tape, maar mijn prioriteit is toch veiligheid ;)

Mijn grootste vraag is gewoon wat voor tape ze gebruiken en dan kan ik ernaar op zoek...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 4:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di dec 29, 2009 1:37 pm
Berichten: 69
Locatie: Tiel
Even na gevraagd bij een kennis : een goeie kwaliteit pleistertape van de apotheek, en je handen goed met magnesium. Succes!!

_________________
www.circushondjes.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Ik ben al heel blij eigenlijk dat jullie me willen hebben.......


Natuurlijk willen we je hebben, sterker nog, we willen je nooit meer kwijt!

Maar je bedoelt ongetwijfeld helpen.
Ja, een vergissinkje is snel gemaakt, ik schreef ook 'ik een circus' i.p.v. in een circus....

Et voilá: de eerste serieuze tip.
Nog maar even geduld, er komen er vast nog wel meer....

Schitterend luchtnummer zoals je bedoelt pasgeleden gezien bij Circus Iarz Italiano, de lucht in vanaf een paard èn weer terug aan het eind. Die juffrouw zou je dus alles kunnen vertellen en laten zien.... Niet te bescheiden hoor, circusmensen zijn heel aanspreekbaar!
Geen idee waar je woont maar ze staan nu in Almere-Haven en volgende week in Wageningen, zie de agenda onder circussen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 7:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do okt 31, 2013 4:28 pm
Berichten: 7
Haha ja ik bedoelde helpen :)

Ik ben van België. Ik zal nog even afwachten voor wat antwoorden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 7:41 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
KarenSchepers schreef:
Zit er hier een goede tussen: http://www.decathlon.be/Kopen/tape. Zo ja de welke? En is dit echt de tape dat je rond je hoop wikkelt? Is er eigenlijk een Nederlandse naam of noemt iedereen het aerial hoop?


Bij de Decathlon hebben ze vaak niet de goede weet ik uit ervaring toen ik op pad ben gestuurd voor tape te kopen.
proberen bij de Apotheek/Drogisterij en even de verpakking open laten maken om te kunnen voelen of het niet glad is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 9:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do okt 31, 2013 4:28 pm
Berichten: 7
Dus het moet zo van die stofachtige zijn?
http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/124857 ... c_Tape.jpg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 01, 2013 10:04 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Je hebt sowieso tape nodig die niet glad is om meer grip te hebben.de artieste die ik ken heeft dan witte tape omdat ze ook een witte ring heeft. Dit heeft ze gewoon bij de apotheek gehaald (wel in Duitsland omdat ze daar toen verbleven)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 02, 2013 2:51 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ha en die juffrouw die Martijn bedoelt staat met haar circus Renz International komende week dicht bij België, namelijk in het (Nederlands) Limburgse Maasbree!
Ligt het er dus maar weer aan waar in België je woont....

Nog iets anders dacht ik vannacht, bezorgd als ik altijd ben.
Nu gaat het steeds over die tape, maar je zorgt er toch ook wel voor dat de ringtrapeze's zelf van een stevige kwaliteit zijn?
Want met lichte ringen van bijvoorbeeld plastic buis kletter je wel naar beneden hoor!
En geen idee hoe hoog jullie denken te gaan, maar dan komt er ook nog zoiets als 'zekeren' bij kijken!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.