Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 9:17 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mar 18, 2012 10:05 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Ondertussen is men aan de opbouw te Amsterdam bezig, hier alvast enkele cijfers:

De showlocatie

• De mobiele showlocatie van Cirque du Soleil bestaat uit de Grand Chapiteau (Big Top), artiestentent, entreetent, vip-tent, kassa's, keuken, school, kantoortrucks, magazijnen en nog veel meer.
• Voor de complete showlocatie, met inbegrip van tenten en trailers, is zo'n 17.000 m² nodig.
• De artiestentent heeft een oppervlak van 120 m² en herbergt: een garderobe, een warming-up- en trainingsgedeelte, een ruimte voor fysiotherapie en kleedkamers.
• Het kost meer dan 200 medewerkers, inclusief 100 plaatselijk ingehuurde medewerkers, 11 dagen om de volledige uitrusting van de show van stad naar stad te vervoeren.
• Het duurt zeven dagen om de locatie op te bouwen en twee dagen om de zaak weer helemaal af te breken.
• Dit zijn ten minste 11.000 manuren; als iemand dit alleen moest doen, zou hij 5,5 jaar bezig zijn!
• Er zijn gemiddeld 55 trailers nodig om de bijna een miljoen kilo aan uitrusting van stad naar stad te brengen.
• De showlocatie is volledig onafhankelijk wat betreft de stroomvoorziening; er is op de plaats van bestemming alleen een wateraansluiting en een telecommunicatieverbinding nodig.

De Grand Chapiteau (Big Top)

• De Grand Chapiteau heeft een diameter van 50 meter en wordt gesteund door vier stalen masten met een hoogte van 25 meter.
• De Grand Chapiteau is opgebouwd uit 18 panelen brandvertragend vinylcanvas en is gemaakt in Bordeaux, Frankrijk, door Voileries du Sud-Ouest, een internationaal toonaangevende producent van circustenten.
• De Grand Chapiteau is voorzien van klimaatregeling en biedt plaats aan meer dan 2500 toeschouwers.
• De Big Top wordt vastgezet met ongeveer 400 haringen van anderhalve meter lang.
• De nok van de koepel is 16 meter boven de grond.
• De Big Top kan windstoten van maximaal 200 km/u opvangen.
• De levensduur van een Big Top is ongeveer tien jaar, afhankelijk van de omstandigheden tijdens het gebruik (opslag, temperatuur en frequentie van opzetten/afbreken).
• De infrastructuur van de Big Top kost pakweg € 1,2 miljoen. Daarbij zijn de stands en andere tenten niet meegerekend.

Bron: http://www.cirquedusoleil.com

Zie ook de voorpret bij toerinformatie viewtopic.php?f=18&t=4009
(red)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 18, 2012 10:13 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Enkele opbouwfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Themepark.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 4:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou kennelijk gaan we hier verder. Want dit onderwerp bestond al onder dezelfde naam. Bijna dan, in plaats van de dubbele puntjes stond er 'met'.

Nog wel een aanvulling of verbetering. Want op die andere plaats schreef ik eerder dat ze maar t/m 22 april in Amsterdam komen.
Kennelijk geven ze de datums in gedeelten vrij, om te voorkomen dat iedereen in de laatste periode gaat omdat hij denkt: "Dat kan nog wel".
Want eerst stonden de voorstellingen er wel op alleen maar tot 22 april.
Nu is het al wat langer, tot 13 mei. Omdat in het begin al aardig wat uitverkocht is denk ik.
Ook op Circusweb houdt het op die datum op.
Maar laat je maar niets wijsmaken! In werkelijkheid staan ze in Amsterdam tot en met zondag 3 juni!

Even voor jullie geteld: 88 voorstellingen om precies te zijn!
Ik ben blij dat ik niet mee hoef te doen!
Maar ja, dat geldt natuurlijk voor iedere circusvoorstelling!
Leuk dat het bestaat, vooral om naar te kijken!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 5:08 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik ben op zoek geweest naar speeldata en -tijden. Op de eigen website is het lastig zoeken. Ze hebben allerlei acties en aanbiedingen, met elk weer andere voorstellingen. Ook is het mogelijk kaartjes van allerlei anders sites te betrekken, met daarbij ook weer verschillende data.
Ik heb maar zo goed mogelijk de data overgenomen van de eigen website. Als er iemand een mooie overzichtelijke lijst ergens vindt.... graag!

Informatie over data, tijden en prijzen hoort overigens thuis in de rubriek toerinformatie. Gegevens over programma, fotoseries en recensies horen thuis in de rubriek circussen.

Dus in beide rubrieken mag er over dit circus geschreven worden. Dit bericht hoort overigens eigenlijk thuis in de andere rubriek, maar is in dit geval een antwoord op circusmeisje.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2012 5:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ik hoop toch wel dat U het zelf nog wel uit elkaar kunt houden.
Want toeneerst ging het ook over allerlei dingen rond Cirque du Soleil en toen mocht het daar wel.
Wij weten nu eenmaal niet altijd precies waar iets wel of niet thushoort hoor.
Vandaar dus.
Maar dat maakt het wel een beetje ingewikkeld, want al die gegevens die hierboven staan kun je ook wel weer zien als tourinformatie.
En meer speeltijden ook na 13 mei kunt U vinden door net te doen of U zakelijk of voor een grote groep wilt reserveren. Dan kunt U alle datums zien als U wilt.
Ik hoop dat ik dit hier nog mocht plaatsen.
Want anders snap ik het ook niet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2012 8:58 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
En wie Corteo erg goedkoop wil zien, kan dat voor 5 Euro;
de DVD met deze show is nu al bij Blokker te koop.
Tevens Varekai, Midnight Sun, Alegria en Saltimbango verkrijgbaar.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2012 9:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
mooie tent en mooi wat er allemaal omheen staat:

maar het lijkt wel circus van de witte producten!!

Alles is wit:is wel erg kleurloos voor een circus:(

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 20, 2012 9:18 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Mario Rutelli schreef:
mooie tent en mooi wat er allemaal omheen staat:

maar het lijkt wel circus van de witte producten!!

Alles is wit:is wel erg kleurloos voor een circus:(


Vast gesponsord door Robijn voor de Witte Was


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 21, 2012 9:12 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Mario Rutelli schreef:
mooie tent en mooi wat er allemaal omheen staat:

maar het lijkt wel circus van de witte producten!!

Alles is wit:is wel erg kleurloos voor een circus:(

en dat schrijft een witte clown... :wink:

Wit staat gewoon heel chique (sjiek voor den'Ollanders) en zorgt er voor dat de bezoeker niet wordt afgeleid door kleuren en vormen aan de buitenkant van de tent. Het is maar waar je voor kiest. Want het heeft ook nadelen. De tent wordt gauw zichtbaar vuil. Dat is bij CdS van ondergeschikt belang omdat ze maar een paar keer per jaar de tent afbouwen, vervoeren en weer opbouwen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 21, 2012 9:33 am 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
nou aan een witte clown zit anders meer dan genoeg kleur hoor en vooral veel "bling bling".

Nou word een tent ook lekker vuil hoor als je ze een maand ergens laat staan.

blijft zowat gelijk denk ik.
Maar ik denk bij circus aan vrolijke kleuren: vooral rood en goud en van dat nachtblauw.
Maar Wit: naaaaaaaah

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 23, 2012 4:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do mar 31, 2011 6:41 pm
Berichten: 22
Ik vind het wit wel super mooi en echt circus, en al hou ik ook van Roncalli achtige kleuren en drukheid in de vormgeving het strakke van dit circus is in circusland toch een verrijking wat mij betreft.

Wat betreft het tentzeil is het bovenstaande alle twee waar maar dan wel in combinatie.
Door de op en afbouw van een tent beschadigt het tentzeil al is het maar heel licht en opervlakking, en door de regen en uitlaatgassen/fijnstof krijg je de de grouwe look.
Als je vervolgens gaat wassen was je op de plekken van beschadiging het vuil niet of moeilijker weg doordat het daar is ingetrokken waardoor op een gegeven moment de grouwe look niet meer weg te boenen is.
Nu valt dit niet direct op omdat de meeste (circus ) tenten van opac zeil zijn en dus niet licht doorlatend zijn zodat je van binnen de vlekken niet ziet.
Ik kan dit weten omdat ik menig m2 zeil in de handen heb gehad.

Goed terug naar dit circus, mooi maar wel heel heel duur.
Ik vind het leuk dat ze met 200 mensen de tent opbouwen en weken doen over een verplaatsing maar dat zie je wel heel erg terug in de prijs, wat dat betreft kan cirque nog een hoop leren van andere circussen.

Jasper


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 28, 2012 1:39 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Net terug van de premiere, en ik kan jullie verzekeren: van binnen is er niets wits meer te zien; allemaal prachtig uitgelicht, wervelende show, en fantastisch live orkestgeluid uit 4(!) orkestbakken.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 29, 2012 10:58 pm 
Offline

Lid geworden op: zo jul 11, 2010 6:24 pm
Berichten: 47
Nog nooit was ik zo verveeld tijdens een circusvoorstelling als Corteo. Ik was verdomd blij dat het gedaan was. Mooie infrastructuur licht en geluid maar ik mis de circussfeer...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 30, 2012 10:49 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
MoMo schreef:
Nog nooit was ik zo verveeld tijdens een circusvoorstelling als Corteo. Ik was verdomd blij dat het gedaan was. Mooie infrastructuur licht en geluid maar ik mis de circussfeer...


En ik vond juist dat Corteo wel meer circus was dan de soleil shows die ik op Tv zag.
leuke verhaallijn , grappige personages (een reus met 2 dwergen) en leuke circusacts in een aparte verpakking.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 30, 2012 6:15 pm 
Offline

Lid geworden op: zo jul 11, 2010 6:24 pm
Berichten: 47
veredeld ballet met een druppeltje circussaus erover. Ik zal nooit een fan worden van Cirque du Soleil vrees ik.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.