Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 4:17 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 5:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Cirque du Soleil komt met de voorstelling AmaLûna in Amsterdam vanaf 17 maart t/m 24 april 2016.
De aanvangsdatum staat vast, de einddatum niet, er is een uitbreidingsmogelijkheid bij grote belangstelling.
In de Grand Chapiteau op de vertrouwde plaats: parkeerterrein P2 aan de Borchlandweg (bij de ArenA).
Op loopafstand van die ArenA en het gelijknamige NS-station.
We noemen het voor het gemak Amsterdam, maar in feite staan ze op het grondgebied van Duivendrecht en dus in de gemeente Ouder-Amstel.

Leden van de Cirque Club kunnen nu al kaartjes kopen op de site van CdS! https://www.cirquedusoleil.com/en/shows ... fault.aspx

Op dit moment staat de voorstelling in Brussel. Daar werd eerder over gemeld:

viewtopic.php?f=61&t=5761#p45683

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 09, 2016 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inmiddels verlengd t/m zondag 1 mei!
De link naar de kaartverkoop: https://www.cirquedusoleil.com/netherla ... uy-tickets

Even persoonlijk uitgeprobeerd, en het werkt!
Zelfs beter dan in het verleden, waaraan ik mijn bescheiden steentje heb bijgedragen.
Noem het snoeven, noem het wat je wilt, maar in het verleden (tot twee jaar geleden) kon je bij CdS in Nederland uitsluitend kaarten in de voorverkoop aanschaffen wanneer je over een creditcard beschikte.
Nou doet het grootste deel van hun klantenkring dat mogelijk ook wel, maar toch fietsten ze voorbij aan het idee dat wij Nederlanders voor van alles en nog wat kunnen pinnen.
Met een gewoon bankpasje. Daar zijn we best uniek in, zelfs en met name Duitsland loopt op dat gebied bijvoorbeeld danig achter.
Ooit gaf ik ze wat tips op dit gebied, waaronder IDEAL als ideale betalingsmogelijkheid. Waar je met een pasje van alle mogelijke Nederlandse banken terecht kunt.
En zie daar: het is zo ver en werkte dus perfect.
Zonder extra kosten bovendien. Wel betaal je € 1,50 voor een e-card, maar dat is altijd nog een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld bij Carré (€ 4,-) en een euro goedkoper dat het opsturen van de kaart per post.

Wanneer je plaatsen wilt selecteren: kies eerst de gewenste voorstelling. Vervolgens het gewenste aantal en de rang.
In eerste instantie krijg je dan één (de beste?) mogelijkheid te zien, weiger je die dan kun je vervolgens kiezen uit drie mogelijkheden.
Daar kies je er dus één van en gaat verder. De rest wijst zichzelf in feite.
En hier ligt die dan: uitgeprint en wel, voor deze gelegenheid in kleur.

Goedkoop is wat anders, maar soms mag je jezelf (en iemand anders) best eens verwennen!
Wil je niet te duur wacht dan niet te lang, er kwamen al diverse voorstellingen voorbij waarbij de goedkoopste rang(en) waren uitverkocht!
Die goedkoopste rang kost € 35,- en € 25,- voor kinderen t/m 12 jaar. In vijf stappen lopen de prijzen op tot € 130,-/€ 120,-.
Daarboven is er dan nog de speciale VIP-behandeling, met hapjes en drankjes en kennismaking met de artiesten, voor € 230,-/€ 220,-.
Maar dat zijn prijzen die uitsluitend de Amsterdamse bovenwereld zich kan veroorloven!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo begon het allemaal: met de eerste voorstelling in een tent in 1984:

Afbeelding



Prachtige fotoserie van deze voorstelling in de Royal Albert Hall in Londen, waar ze tot en met afgelopen zondag stonden: http://www.royalalberthall.com/about-th ... irque-pics


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 09, 2016 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Kaarten voor de premiere zijn deze week binnen gekomen! ben benieuwd!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 10, 2016 1:24 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Ik ben alvast benieuwd naar jullie recensies, wie weet ga ik dan wel naar Knokke deze zomer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 18, 2016 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Naar de première geweest, en het kan gezegd worden: het was weer indrukwekkend.
Een prachtig decor, letterlijk en figuurlijk een schitterende uitlichting, artiesten die vlekkeloos perfectionistisch optreden, en live muziek en zang.
De sterren van de show zijn voor mij persoonlijk de half-mens-half-hagedis Cali (Viktor 'Kee' Kiktev) met zijn prachtige staart, met op het einde een staartloos optreden als jonglage-virtuoos, waarbij de ballen uit de nok komen vallen. Ook de eerder op dit forum beschreven 'mikado-dame' (Lara Jacobs) was indrukwekkend (ondanks de audio met gesteun en gesis), en het luchtnummer aan de ring (Marie-Michelle Faber) fantastisch en in zeer hoog tempo.
De (natuurlijk eveneens perfekte) groep van 9 chinese acrobaten konden mij minder boeien, maar dat is persoonlijk.
En ik heb weinig met diabolo-acts, maar hier vond ik het erg knap.
Zonder meer verassend leuk: de repriseclowns (al zullen die misschien niet zo heten bij CdS): de dikke schoonmaakster en de stoere zeekapitein zijn verliefd, en vullen op komische wijze de ruimte tussen de nummers. En soms duiken zijn ook tijdens een act op.

En de draaiende piste met binnen- en buitenring en vele 'putdeksels' met toegang tot de ruimte eronder draagt op inventieve wijze bij tot het succes.
Na de voorstelling en in de pauze was er tijd om de vrienden en bekenden uit de circuswereld te ontmoeten, al gaat dat met 2500 bezoekers wat moeizaam; vandaag kwamen via Facebook de eerste reacties binnen: "héla, was jij er ook?"
Met 2500 stoelen in de Big Top betekent het overigens dat je krapper zit dan bij Ryanair. Voor wie gaat: laat je jas in de auto of de garderobe, want binnen zit je gezellig warm schouder aan schouder. Persoonlijk had ik ook graag mijn oordopjes meegehad; muziek en zang zitten soms tegen de pijngrens aan.
Voor wie met kinderen gaat een aanrader om zelf oordopjes mee te nemen (de gehoorbescherming van de audiotechnicus (blijkbaar nodig) werd -heel aardig- uitgeleend aan een kind).
De ontvangst van het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam, daarentegen is de speaker die de voorstellingstijd, de tijden voor het kopen van een parkeerticket (€12,-)en het verbod op fotograferen aankondigt van het type slavische schoonmaakster die je met een zwaar accent toebijt dat je niet op haar net gedweilde vloer mag lopen. Maar voor de rest is de ontvangst goed, en zo georganiseerd dat je in korte tijd op je plaats zit, dankzij meerdere ingangen.

Voor de foto's:
http://www.dameskarlette.com/2015/11/le ... aluna.html
http://www.express.co.uk/pictures/galle ... ndon-96793

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Laatst gewijzigd door Tijger op vr mar 18, 2016 10:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 18, 2016 7:41 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik vond Amaluna de minste van de drie Soleil-shows die ik in Nederland zag.
Was meer geïnteresseerd in de techniek dan in de meeste nummers, de schoonmaakster en kapitein waren inderdaad wel leuk.
Vond ook de band wel bijzonder, bestaande uit enkel en alleen vrouwen..... vrouwen hadden een groot aandeel in de show, wat je als mannelijke kijker dan weer niet zo erg vind. :)

Het was mooi , maar ik zou er zelf niet de prijs voor neerleggen wat het kost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 19, 2016 2:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
wat je als mannelijke kijker dan weer niet zo erg vind.


Ik ken mannen die daar heel anders over denken.....

Gelukkig was de beschrijving van Tijger aardig positiever.
Smaken verschillen uiteraard, of ben jij soms een beetje verwend?
Steeds maar naar dat prachtige Kastello, bijvoorbeeld, kan je onafhankelijke oordeel wel eens in de weg staan!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 19, 2016 5:28 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De recensie in De Piste een tijdje geleden was ook niet super enthousiast....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 24, 2016 7:33 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik hoorde van een andere grote Cirque du Soleil liefhebber dat ze de show vond tegenvallen.

"Het was allemaal wel perfect, en heel knap, maar het kon toch niet helemaal overtuigen. Een beetje voorspelbaar, wat 'saai' en verder is het moeilijk uit te leggen. Sommige acts zijn technisch ook wat zwakker, wel enkele uitschieters, vooral in het tweede deel. De 'clowns' waren wat voorspelbaar een flauw, wel live-muziek."

Aldus haar


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 25, 2016 3:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Lekker zelf gaan kijken, dat lijkt me toch het beste!
Ik hoor ook wel eens een 'haar' iets vertellen, maar overtuig toch liever mezelf!

Het orkest, zoals Martijn al schreef volledig bestaande uit dames. Lijkt me redelijk uniek in de circuswereld.

Afbeelding

Beelden van de première-party:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.facebook.com/Amaluna/videos ... =2&theater

en er was inmiddels een fotoshoot voor JAN Magazine:

https://www.facebook.com/janmagazine/vi ... 5/?fref=nf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 25, 2016 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En een circusschool uit Enschede ging er kijken, de dag voor de Nederlandse première. Op uitnodiging...

http://www.tubantia.nl/regio/enschede-e ... -1.5830705

Afbeelding

Met slechts één reactie tot op heden, ik wil hem jullie niet onthouden:

Ik dacht dat circussen uitgestorven waren

Mooi voor die kinderen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2016 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Uiteraard ben ik zelf wezen kijken. Want ik ken misschien wel leukere maar zeker geen mooiere voorstellingen dan die van Cirque du Soleil.
Jammer dat wij -en ik maak me er ook schuldig aan- altijd alles in vakjes moeten plaatsen en vervolgens aan het vergelijken blijven.
Zie een voorstelling als iets dat op zichzelf staat en ga er onbevangen heen. Ik weet ook wel dat dat haast niet kan.
Goed, ooit waren er voorstellingen van CdS die amper te overtreffen waren. In het begin en later bijvoorbeeld Corteo van vier jaar geleden. Doordat er een compleet verhaal op een fantastische manier verteld werd, wat niet altijd lukt of goed overkomt. Maar om die andere voorstellingen daarop dan maar als slecht of minder goed te kwalificeren gaat echt te ver.
Want er bestaan echt maar een paar andere circussen die in hun streven naar kwaliteit en perfectie in de buurt komen van wat hier standaard is.
Ja hoor, ik weet het, soms is het voor de betrokken artiesten een lijdensweg om die hooggestelde doelen te halen. Maar er zijn nog altijd ook heel velen, ook uit de 'normale' circuswereld, die maar wat graag de kans zouden willen krijgen hier aan de bak te komen.

En nu is de show in Amsterdam over. Ze zijn al vertrokken, richting Frankfort dit keer. Daarna krijgen de medelanders en zuiderburen die er nog niet waren van de zomer een herkansing in Knokke aan de altijd leuke en gezellige Belgisch kust. Doe maar gerust, het is absoluut de moeite waard!
Ga je naar CdS dan moet je wel een klein beetje slim zijn. Tenzij je zo belangrijk bent dat je uitgenodigd wordt voor een stampvolle première, kun je het beste kaarten boeken op een doordeweekse middag wanneer het minder druk is. De goedkoopste kaarten - altijd nog duur genoeg- maar met zo goed als zeker een opwaarderingsgarantie. Onder leiding van het gastvrije personeel kan je dan zo maar twee of drie rangen duurder komen te zitten. Boek wel altijd plaatsen die het beste uitzicht geven voor het geval er niet kan worden 'verplaatst'. En heel slecht of achter een dikke mast ofzo zit je nooit...
Op de woensdagmiddag dat ik er was werd me al bij binnenkomst verteld dat ik best een flink stuk naar voren mocht gaan zitten. Nee, dat doe ik dan niet. Want dan heb je nog de kans dat je net achter die reus van een metertje of twee komt te zitten, en dan gaat er wel veel verloren. Ik ging een paar vakken naar rechts, zo ongeveer in het midden ten opzichte van de piste of het toneel.
Vervolgens als enige op de achterste rij en vier rijen helemaal niemand voor me, ideaal. Want ik ben nu eenmaal snel afgeleid....

De eerste twee regels van Tijger klopten als drie zwerende vingers:
Citeer:
Naar de première geweest, en het kan gezegd worden: het was weer indrukwekkend.
Een prachtig decor, letterlijk en figuurlijk een schitterende uitlichting, artiesten die vlekkeloos perfectionistisch optreden, en live muziek en zang.

Ja, wat moet je daar eigenlijk nog aan toevoegen....
Oké, ik schreef snel nog wel wat op in de pauze. Zoals: Een streling voor het oog en oor. Goed, de muziek was snoeihard maar van een geweldige kwaliteit. Daarbij kan het in het geheel geen kwaad wanneer je iets met hardrock hebt of hebt gehad. En dat had ik dus, met name met symfonische hardrock.
Vergelijk je CdS met andere kunstvormen als opera, theater of dans dan blijft wat je ziet van een zeer hoog niveau.
AmaLunA is niet te vergelijken met eerdere voorstellingen, volkomen uniek. Niet doen dus, je doet jezelf tekort.
De clownerie, het kwam hier ook ter sprake, is alternatief maar erg leuk, ook voor kinderen.
Het ringtrapezenummer is van ongekende klasse, de mevrouw was naar mijn idee ongeëvenaard!
De Chinese(?) equilibriste van topniveau, nat en glad en wel.
In een soort bikini, een verademing. Niet uiteraard wanneer je uitgesproken bewonderaar bent van netkousen en kunststof glitterpakjes.....
Echte stof, en niet van de minste kwaliteit, het is een soort handelsmerk van Cirque du Soleil.
Licht en geluid (surround) perfect, zoals je het hier kunt verwachten.
Er gaat wel eens iets mis. Maar dat is uiterst zeldzaam en haalt dan de wereldpers alsof er een tijger is ontsnapt tijdens de voorstelling....

Natuurlijk mis ik dieren. Maar die kan ik volgende week ergens anders wel weer bewonderen.
Het programma was denk ik ingekort, want het was na drie kwartier al pauze en in totaal ruim tien minuten eerder afgelopen dan gepland. Eén nummer minder, denk ik, ik maakte het eerder mee.
De temperatuur in de tent was uitstekend. De stoelen zijn verbeterd, alleen de is de tribune niet echt steil. Handig systeem, die stoelen. Iedere stoel is met één beweging los of vast te klikken aan een rand op de tribune.
Niet goedkoop, het is bekend. ook al zijn de consumptieprijzen enigszins naar Nederlandse prijzen aangepast. Volop merchandise, zelfs met 20% korting nog flink aan de prijs. Een petje gekocht, dat ging nog net voor € 15,-.
Nieuw is de strenge controle van jas en tas bij de ingang, dat maakte ik nog niet eerder mee. Ze waren wel verbaasd dat ik geen bomgordel droeg onder mijn jas maar een ingebouwd stootkussen....
Wat dan weer niet echt hielp toen ik een paar weken geleden een geneusde rib opliep.... Terwijl ik er toch zo in heb geïnvesteerd....
Na de pauze zag ik onder meer het meest virtuoze springplanknummer ooit. Al moet ik zeggen dat mijn geheugen me (gelukkig) wel steeds vaker in de steek laat. Dat betekent dus steeds meer genieten!
Alle nummers waren de moeite waard en speciaal voor Martijn was het takkennummer korter dan van die kleurrijke Zwitser bij Roncalli.

Dus ga gerust kijken in Knokke en geniet!

Even aan het rekenen geweest. In Amsterdam waren gemiddeld 2.000 bezoekers per voorstelling waar er (ruim) 50 van waren. Met een gemiddelde entreeprijs van € 70,- betekent dat een bruto opbrengst (alleen al aan entreegelden) van zo'n 7 miljoen euro.
Hoezo, er is geen belangstelling meer voor het circus?

Mijn traditionele vraaggesprekje met publiek in de buurt. Dat kon dus niet omdat er niemand bij me in de buurt zat, zoals ik schreef.
Dus vond dat plaats voor aanvang, toen ik heerlijk op een bankje in de zon zat te wachten tot de tent open zou gaan. Tegenover de toiletten, waar overigens wel eens in geïnvesteerd mag worden.
Vier herentoiletten en zes urinoirs is bovendien niet overdreven veel op 2.600 bezoekers.
Naast me twee dames -vriendinnen of familie- uit Coevorden die pas op de ochtend zelf besloten 'eens een keer naar Cirque du Soleil te gaan'.
Helemaal vanuit Drenthe dus, het kwam me bekend voor....
Vertelde ze dat een week eerder een circus in hun woonplaats stond. De een wist het, de ander niet. Vertelde enthousiast over de leuke dieren daar, ze kregen spijt het gemist te hebben!
Ach ja, volgende keer beter.....

(Helaas geen tijd meer om te corrigeren, volgende keer beter!)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2016 7:02 pm 
Vind circus soleil niks an. Veel te comercieel en verveel me erbij. Ben 1x geweest jaren terug. Nooit mer. Het is wel knap maar niet afwisselende genoe


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.