Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 8:48 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Pipo in Westende
BerichtGeplaatst: wo jul 24, 2013 9:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Afgelopen week was circus Pipo te gast op de terreinen van rust en verzorgingstehuis 'De Branding' in Westende. Vorig jaar had ik dit circus voor het eerst bezocht in Middelkerke en ik vond het toen een aangenaam familiecircus. De samenwerking met Barones is dit jaar stopgezet en in de plaats reist men nu verder met de familie Pauwels, waardoor er natuurlijk een nieuwe show op de planken staat. Reden genoeg dus om dinsdagmiddag even naar de nieuwe voorstelling te gaan kijken.
De temperaturen kwamen aardig in de buurt van de 30° waardoor het niet zo simpel was om een parkeerplekje te vinden in de buurt van het circus. Niet omdat heel Westende nou meteen storm liep voor de voorstelling, wel omdat de tent vlakbij het strand staat opgesteld. De ruimte die het circus gekregen heeft is vrij beperkt. Hierdoor beperkt de ruimte van de dieren zich vaak tot de staltent maar men moet het natuurlijk doen met wat men krijgt.
Uiteindelijk zaten er toch nog een 90 - tal mensen in de tent, waarvan een 20-tal senioren van het ernaast gelegen rusthuis. Misschien een deal ivm de standplaats?
Net als vorig jaar wist het circus mij ook dit jaar te bekoren. De Folco's waren er ook nu terug bij met onder meer een goochelact in het teken van de piraten, acrobatie aan het touw en Argentijnse folklore. Vooral hun piratenact vind ik nog steeds fijn om te zien. De familie Pauwels zorgde ondermeer voor leuke toevoegingen met een handenstandact, waarbij men tot vijf stoelen hoog ging, en de nodige dosis clownerie (samen met huisclown Pipo, die trouwens ook nog een leuke Blues Brothers jongleeract deed waarbij hij tot acht ringen ging). Het dierenaanbod bestond uit ganzen, een pony, een hond, lama's, ezels en gedresseerde koeien.
Na een 2 uur durende voorstelling (incl. pauze) liep de voorstelling alweer op zijn einde. Net als vorig jaar bracht dit circus opnieuw perfect wat je van een familiecircus kan verwachten: een fijne show gegeven door enthousiaste en gedreven circusmensen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.