Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:52 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 11, 2013 11:55 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Man slaat tentharing in waterleiding
Stukgeslagen leiding zet circus onder water

Afbeelding

TEMSE - Tijdens het opstellen van de tent van circus Pipo is gisteren een waterleiding geraakt. Een half uur lang spoot er water in een grote fontein over het domein. Het circus hoopt dat hun voorstellingen hierdoor niet in het gedrang komen.

Het was dweilen met de kraan open kort na 15 uur. Tony Heppenheimer van circus Pipo was bezig met het opstellen van de grote tent, toen hij plots werd overspoeld door een enorme golf water. ‘Ik sloeg grote haringen in het gras waaraan we de touwen van de tent kunnen vastmaken’, zegt hij.

‘Toen ik één van de haringen in de grond klopte, bleek ik iets te hebben geraakt. Het was een waterleiding en er spoot meteen een grote fontein uit de grond. Ik zocht dekking en gelukkig raakte ik niet gewond.’

Zowel de politie als de brandweer waren snel ter plaatse. Toch duurde het ruim een half uur vooraleer de vier meter hoge fontein begon te zakken. De Watermaatschappij slaagde er uiteindelijk in om de druk te verminderen en daarna de toevoer af te sluiten. Ondertussen was de parking al onder water komen te staan. ‘We wisten helemaal niet dat er hier zo'n waterleiding onder het gras zat’, zegt Maria Heppenheimer, de moeder van de onfortuinlijke Tony. ‘Door het lek is heel het terrein ondergelopen en kunnen we niet verder werken. Het water trekt wellicht uit zichzelf weer weg, maar we moeten wachten tot alles is hersteld. Hopelijk krijgen we ons circus nog op tijd klaar voor de start van onze voorstellingen. De eerste is al zaterdagmiddag. We gaan door dit incident wellicht dag en nacht moeten doorwerken.’

Lees verder op http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 0_00785139
(meer foto's)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.