Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 5:54 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2016 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het was haast niet te doen met die hitte, maar de voorstellingen gingen door!!
De Gazet van Antwerpen nam een kijkje in Zandhoven:

Wie gaat er tijdens een hittegolf naar het circus?


Afbeelding

Leuk verslag en nog meer foto´s: http://www.gva.be/cnt/blkma_02440147/wi ... het-circus


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2016 10:30 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5440
Locatie: Belgie
Zee! Strand! Recreatieplas! Maar wie gaat er op het heetst van de dag, om 15u, tijdens een hittegolf nog naar het circus kijken? Welgeteld 22 mensen deden het gisteren in Zandhoven.

Het Duitse Circus Pipo zette deze week zijn tent op aan de Schriekweg. Een hele klus, want het gaat om een mooie wit-rood gestreepte tent met torentjes, een echte zoals uit de sprookjesboeken, die plaats biedt aan vierhonderd mensen. Twee dagen duurde de opbouw. Maar gisteren was het meer een sauna. Van woensdag tot en met vrijdag had Circus Pipo alleen voorstellingen om 15u op het programma staan, op het heetst van de dag. Zaterdag zijn er nog voorstellingen om 15u en 18u en zondag om 11 en 15u.

De beroepsernst van Natacha Heppenheimer, dochter van de circusdirecteur en hoelahoepartieste, dwingt bewondering af. Om 14.30u, een halfuur voor de voorstelling, stond ze al aangekleed in haar showkleding met lange zwarte broek en over haar showpakje nog een zwarte bedrukte fleecetrui (!).

“Zomer of winter: wij dragen dit altijd”, vertelt Natacha in het Nederlands met een Duits accent. “Mijn grootvader richtte Circus Pipo destijds op. Nadien nam mijn vader het over en nu staan mijn broer en ik klaar om de derde generatie te worden. Wij werken met zeven artiesten en drie mensen in de entourage die onder meer de dieren verzorgen. Ook onze dieren moeten elke dag hun eten krijgen. Gisteren kwamen er dertig mensen zien. Onze ticketprijzen beginnen vanaf 13 euro. Het is moeilijk om dan met tien mensen uw kost te verdienen, maar een voorstelling afgelasten omdat er te weinig volk is, is niet aan de orde.”

De afgerichte ezels, paarden, lama en ossen staan in een open tent in de schaduw. “We koelen ze elk uur met water af. Onze tamme ganzen hebben een bad. We merken wel dat de ossen nerveuzer zijn. Ik ga er nu niet bijstaan om te poseren.”

Of ze van hun middagvoorstellingen geen avondvoorstellingen kunnen maken? “Nee, want de affiches hangen al uit. Gisteren was het koeler in de tent dan buiten, maar intussen is de temperatuur in de tent even hoog als buiten. De eerste tien minuten van de voorstelling houden we de zeilen dicht, maar daarna zetten we ze een beetje open om wind toe te laten.”

Volgens Natacha Heppenheimer is harde regen ook niet ideaal voor een circus. “Want dan komen de mensen niet buiten. Frissere temperaturen met een beetje regen: dat is het beste circusweer. We komen van Wommelgem. Daar speelden we goeie voorstellingen. Maar hier in Zandhoven is het voorlopig triest. Het is afhankelijk van dorp tot dorp hoe weersgevoelig de inwoners zijn.”

Donderdagnamiddag kwamen er 22 toeschouwers, nog minder dan woensdag.

“Zou de show wel doorgaan?”, vraagt May Peeters uit Viersel, die met kleinzoon Emil (5) komt, zich af. “Als je iets aan een vijfjarige belooft, kan je het niet uit zijn hoofd praten”, zegt May. “Vanochtend vroeg Emil zelf om naar een binnenspeeltuin te gaan. Volgens mij vinden die kinderen het nu zelf te warm om buiten te spelen.”

Ook Jaan (12) en Sieme (18) lieten zich gewillig in de 'zweethut' opsluiten. “Wij wonen een straat verder. Mijn broertje is gehandicapt”, legt Sieme uit. “Hij heeft iets met dieren en had ze zien staan. Voor Jaan is temperatuur van geen tel, als hij maar beesten kan zien optreden! Ik kon hem onmogelijk tegenhouden en hij gaat zeker genieten.”


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.