Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 9:11 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Bellmondo - Heythuysen
BerichtGeplaatst: vr mar 28, 2014 10:45 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circus Bellmondo
Let op ! persoonlijke mening

Vanavond bij de Nederland-première geweest van het Circus Bellmondo van familie Markus Kaiser.
Maar liefst 13 betalende bezoekers waaronder ikzelf bezochten de show , daarnaast nog een grote circusdelegatie uit o.a. duitsland en België.
Programma bestaat uit verschillende leden van het gezin Kaiser aangevuld met het Artiestenduo Zotte Jeanno & Tamara Hartmann met clownerie en zij met een (iets te lang durend) Lasso/Pistolennummer

Friezen , Arabische paarden , Kamelen en Ezels zijn de dieren die in de piste vertoond worden.
Verder o.a. Luchtacrobatiek aan doeken en ring , hoola hoop , trampolinenummer waarbij over paarden gesprongen wordt , een jongen aan de trapeze en een jongleur.

Licht was er maar niet voor de luchtnummers, daarnaast was het blauwe ledlicht naar mijn mening iets té eentonig om alles mooi in beeld te krijgen.
Spreekstalmeester was erg kortaf en was vaak te laat met dingen zeggen.

Het geheel is geen top spektakel , een basisprogramma .... niet meer , niets minder.
Herhalingswaarde was voor mij laag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 29, 2014 3:45 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Nou Martijn ik heb je foto's gezien en dat zegt al genoeg. (je foto's zijn wel mooi hoor :D) Echt totaal sfeerloos en die man die de kamelen presenteert vindt ik eng.
Maar ik zie op de foto's al dat dit circus niets voor mij is. Voor iedereen een link naar de Speciale Facebook pagina voor de foto's van Martijn: https://www.facebook.com/mhfotograaf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 30, 2014 3:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, het zal wel weer aan mij liggen, maar wanneer ik die foto's zie wordt ik juist enthousiast! Want ik zie een voorstelling die ik nog niet ken door mensen die ik nog niet ken en materiaal dat ik nog niet ken. Overigens is de fotoreportage maar uiterst beperkt, diverse in de tekst genoemde acts zie je op de foto's niet terug. En materiaal al helemaal niet, de redelijk opvallende façade en de tent bij nacht uitgezonderd.
Het spijt me, maar alles wat ik nog niet ken prikkelt me juist!
En wat die 'herhalingswaarde' betreft: met niet heel veel moeite kan ik een lijstje maken van diverse circussen die in ons land te zien zijn waar dat gezien de weinig tot niet veranderende programma's evenzeer voor geldt! Bij de meeste familiecircussen is dat namelijk al snel het geval. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze daardoor geen bestaansrecht hebben en een grote doelgroep kunnen bedienen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 30, 2014 6:40 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
circusmeisje schreef:
Ja, het zal wel weer aan mij liggen, maar wanneer ik die foto's zie wordt ik juist enthousiast! Want ik zie een voorstelling die ik nog niet ken door mensen die ik nog niet ken en materiaal dat ik nog niet ken. Overigens is de fotoreportage maar uiterst beperkt, diverse in de tekst genoemde acts zie je op de foto's niet terug. En materiaal al helemaal niet, de redelijk opvallende façade en de tent bij nacht uitgezonderd.
Het spijt me, maar alles wat ik nog niet ken prikkelt me juist!
En wat die 'herhalingswaarde' betreft: met niet heel veel moeite kan ik een lijstje maken van diverse circussen die in ons land te zien zijn waar dat gezien de weinig tot niet veranderende programma's evenzeer voor geldt! Bij de meeste familiecircussen is dat namelijk al snel het geval. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze daardoor geen bestaansrecht hebben en een grote doelgroep kunnen bedienen.

Wat die herhalingswaarde betref: je moet de show eigenlijk een paar keer gezien hebben om dan tot de conclusie te komen dat je het wel voor gezien houdt. Maar ik geef toe dat het soms niet naar meer smaakt.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 31, 2014 12:05 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Foto's van acts die wel genoemd worden maar niet in het overzicht staan zijn foto's van acts die ontzettend slecht belicht werden waardoor foto's maken niet ging.

Entreeprijzen zijn ook vrij heftig trouwens voor het geen wat geboden wordt.
Mijn persoonlijke mening mag genoemd worden en als iemand het een geweldig circus vind , ga er vooral 20 x heen dan kunnen die mensen ook eens wat luxe dingen op het brood doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 31, 2014 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Natuurlijk mag iedereen zijn persoonlijke mening geven. We leven tenslotte in een vrij land en dit is bovendien een ongebonden forum. Gelukkig wel....
Maar wanneer die mening min of meer gekleurd wordt moet je ook een kritische reactie kunnen verwachten.

Wat die heftige entreeprijzen betreft: wanneer je voor je bezoek de site had bezocht (http://www.circusbellmondo.nl) en je de moeite had genomen een reductiebon te downloaden was je voor € 10,- binnen gekomen! En dat is tegenwoordig wel zo ongeveer het minimale dat je voor een kaartje, ongeacht de grootte van een circus, betaalt!
Of je moet je te goed voelen voor de tribune, dat kan natuurlijk.

Citeer:
Bent u in het bezit van een Reductiebon dan ontvangt u voor de middagvoorstellingen een korting van € 3,00 per persoon. Tijdens de avondvoorstellingen geldt er voor reductiekaarthouders een speciale prijs van € 10,00 per persoon op de tribuneplaatsen en € 3,00 korting op de logeplaatsen.


Misschien wekte het wel wrevel dat je überhaupt moest betalen! Dat ben ik inderdaad als ster-reporter ook wel anders gewend!
En gaan we voortaan altijd het aantal betalende bezoekers bij een voorstelling apart vermelden in plaats van het totale aantal aanwezigen?
Dan kun je nog eens lachen, bijvoorbeeld bij Renz International, met al die honderden vrijkaarten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 31, 2014 9:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Elk circus dat ik bezoek wordt gewoon normaal betaald , als ik aan de kassa mijn geld terug krijg of door mag lopen is mooi meegenomen.
Circus die ik bezoek, bezoek ik als circusliefhebber.... niet in zakelijk opzicht en daar zal ik nooit naar kijken.

Ik ga neutraal naar binnen en zeg gewoon mijn mening, als je daar een zakelijk oogpunt aan wil hangen is dat jouw gedachte over mij...

En ja ik pak altijd loge of er moeten kuipstoelen op de tribune zijn..... mijn rug houdt het niet 2 uur vol op een houten plank zonder steun.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2014 3:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Het tweede deel van je eerste zin is in strijd met het eerste deel.
Want een beetje circusliefhebber, die weet hoe moeilijk het is een circus te exploiteren -ongeacht het niveau-, betaalt gewoon ALTIJD.
Zelfs wanneer je ergens in opdracht naar toe zou gaan vind ik dat je nog gewoon kunt betalen.
De kosten moet je vervolgens maar terug zien te krijgen van de opdrachtgever, wat in zo goed als alle gevallen ook lukt.
Wanneer je werkzaam bent in deze branche is het, inderdaad in mijn opinie, uitgesloten dat je niet ook zakelijk naar een voorstelling kijkt.
Tenzij je geen mens maar een robot bent.....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.