Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 5:52 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 22, 2012 10:26 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Kiezen tussen Circus Rose Marie Malter en Wiener Circus

KORTRIJK - Deze week kun je naar twee circussen in Kortrijk. Circus Rose Marie Malter staat op de terreinen van het Ring Shopping Kortrijk Noord, het Wiener Circus staat in de Groeningelaan.

Afbeelding

Rose Marie Malter laat tot 26 februari de kinderen tot 12 jaar gratis de circusvoorstelling bijwonen, op voorwaarde dat ze vergezeld worden van een betalende volwassene. De Vlaamse circusfamilie brengt een nieuw familiaal spektakel. Je krijgt er paarden te zien en jongleerkunst. Adriana brengt luchtacrobatie aan de ringtrapeze, het duo Valna toont de hand-in-hand acrobatie. Sara Vermeylen is de vrouwelijke en Vlaamse helft van dat laatste duo. Vermeylen: ‘Ik ben van Leuven maar heb altijd circusbloed gevoeld. Ik kreeg onder meer een opleiding in Kiev. Je leert er wat discipline is.' Het programma 2012 is aangevuld met internationale attracties. Clowns Tony Alexis behoren tot de Europese top. Het duo duo Marinescu brengt een rolschaatsnummer op zestien wieltjes enz.

De tweede attractie is het Wiener Circus. Het oudste circus van België presenteert voor zijn tournee ook een volledig nieuw programma, zegt Ricky Cannone. Voor de première werd speciaal Kortrijk gekozen. De verwarmde tent staat op de parking in de Groeningelaan.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=1D3MG929

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 04, 2012 10:48 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Net zoals de meesten hier vind ik ook dat een circus niet al te lang op voorhand reclame moet maken in de stad waar het staat, maar een tourlijst (op een website) is wel handig wanneer je een bepaald circus wil doen. Zo vind ik het bv. jammer dat Wiener circus weinig info geeft over de tournee. Het circus staat momenteel op plaatsen die voor mij hooguit een uurtje rijden zijn, wat best haalbaar is, maar wanneer het circus nog naar mijn eigen woonplaats (of buurtgemeente komt) dan vind ik het overbodig om de komende weken een uur in de auto te gaan zitten. Dan wacht ik liever wat.
Natuurlijk zijn er wel grote verschillen tussen circussen onderling. Er zijn er ook wel waar je makkelijk aan de plaatsen komt voor de komende twee, drie maanden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 04, 2012 11:44 am 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Wiener zet alles bewust heel laat op de website omdat het wel eens voorkomt dat er andere circussen dan dezelfde plekken aanvragen voor dezelfde data of voor de week ervoor of erna. Beetje stom natuurlijk. Maar als je het een paar keer hebt voorgehad ga je wel uitkijken.

En hier in Vlaanderen is alles tenslotte maar een uurtje rijden ( als je niet in een grote file komt te staan natuurlijk ;) )

Bij ons was er eens het goede idee om met een standje op de braderij te gaan staan
leuk idee: muziekje erbij,pony erbij, kleine animaties als ballonnen, af en toe minioptreden, wij in kostuum, de fakir had zijn slangen bij.
Fijn! Alleen wij spelen in de winter en die braderij was in Juli.

Dan vraag ik me af of dat effect heeft?

en je merkte het: de mensen nemen zo een foldertje en een kortingsbon aan maar achter de hoek liggen ze al weer op de straat!!
kortingsbonnen 5 maand op voorhand uitdelen heeft weinig nut!

Het zal wel wat naambekendheid opgeleverd hebben want nu weet tenminste heel Boom dat er een circus in hun gemeente staat.
Maar of er daadwerkelijk iemand met een kortingsbon van in Juli aan de kassa gestaan heeft in December: ik betwijfel het.
Na een uitgebreid krantenartikel met intervieuw een weekje na de premiere hebben de bezoekersaantallen wel een serieuze boost gehad.
Regionale tv die een verslag doet help ook altijd een handje.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 04, 2012 3:55 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Mario Rutelli schreef:
Wiener zet alles bewust heel laat op de website omdat het wel eens voorkomt dat er andere circussen dan dezelfde plekken aanvragen voor dezelfde data of voor de week ervoor of erna. Beetje stom natuurlijk. Maar als je het een paar keer hebt voorgehad ga je wel uitkijken.

Maar het helpt duidelijk niet, want ondanks hun manier van werken stonden zowel Wiener als Hary Malter op hetzelfde moment in Kortrijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 05, 2012 12:56 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Denk dat dat niet de schuld van Wiener was: die stonden namelijk waar ze gepland.
Malter heeft iets op het laatste moment omgedraaid:
Bizarre keuze om als er een toerneestad om de een of andere reden uitvalt dan te gaan staan in een stad waar Wiener al staat.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 05, 2012 1:03 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
aaha wellicht ligt hier de verklaring:
Wiener staat op een terrein dat van de stad is en daar een vergunning voor nodig heeft van de stad.
Malter staat op een prive parking van een shoppingcenter en is wellicht ook daar dat shoppingcenter benaderd.

Kan een verklaring zijn voor twee circussen tegelijk
Want dit komt hier in Belgie anders zo goed als nooit voor !

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 08, 2012 2:54 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 05, 2012 12:44 pm
Berichten: 2
Mario Rutelli schreef:
aaha wellicht ligt hier de verklaring:
Wiener staat op een terrein dat van de stad is en daar een vergunning voor nodig heeft van de stad.
Malter staat op een prive parking van een shoppingcenter en is wellicht ook daar dat shoppingcenter benaderd.

Kan een verklaring zijn voor twee circussen tegelijk
Want dit komt hier in Belgie anders zo goed als nooit voor !



Laat me niet lachen, ze volgden mekaar altijd al, of gingen er een week voordien staan op prive terreinen.
In mijn circustijd (1982 t/m 1996) hebben we dit zeer vaak meegemaakt.
Alleen tussen Circus Ronaldo en Circus Fiesta (Belgie) waren er gentlemen's agreements qua verdeling van plaatsen en regio's.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.