Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 6:58 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: 30ste Wereldkerstcircus Carré
BerichtGeplaatst: do aug 21, 2014 9:46 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De eerste vier namen zijn bekend, dit zijn dan ook gelijk de vier winnaars van de gouden clown die deze editie optreden. Drie van deze artiesten/ groepen zijn ondertussen al heel wat keertjes in Carre geweest.
De Sokolov groep met hun springplank
Florian en Edith Richter met een speciaal jubileum paardenmummer
Een trapeze groep uit Noord-Korea ( ik denk de zelfde die afgelopen jaar in Stutgart was)
En (alweer) clown David Larible met nieuwe acts. Volgens mij komen David en Bello elk jaar omstebeurt naar Carre. Toch heb ik er geen probleem mee want hij (David Larible) blijft een topclown.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2014 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ook het hand op hand duo shcherbak en Popov, winnaar van een gouden clown en bekend van Hans Klok zal in de piste van Carré te zien zijn. Dus vijf winnaars van de gouden clown in Carré dit jaar!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 26, 2014 7:34 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
do 18 december 2014 20:00 uur
vr 19 december 2014 20:00 uur
za 20 december 2014 16:00 uur & 20:00 uur
zo 21 december 2014 12:00 uur & 16:00 uur & 20:00 uur
ma 22 december 2014 12:00 uur & 16:00 uur
di 23 december 2014 12:00 uur & 16:00 uur
wo 24 december 2014 12:00 uur & 16:00 uur
do 25 december 2014 12:00 uur & 16:00 uur & 20:00 uur
vr 26 december 2014 12:00 uur & 16:00 uur & 20:00 uur
za 27 december 2014 16:00 uur & 20:00 uur
zo 28 december 2014 12:00 uur & 16:00 uur 20:00 uur
ma 29 december 2014 12:00 uur & 16:00 uur
di 30 december 2014 12:00 uur & 16:00 uur
wo 31 december 2014 12:00 uur & 16:00 uur
do 1 januari 2015 13:00 uur & 17:00 uur
vr 2 januari 2015 12:00 uur & 16:00 uur & 20:00 uur
za 3 januari 2015 12:00 uur & 16:00 uur & 20:00 uur


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2014 5:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Van donderdag 18 december t/m zondag 4 januari dus.
Voor de voorstellingen op de laatste dag zijn geen kaarten te koop, het betreft hier uitkopen.

We zouden er best over mogen klagen, maar van alle serieuze kerstcircussen is Carré het enige waarvan je NERGENS het complete programma kunt vinden!
Noch op de site van het theater zelf -overigens de enige plaats waar kaarten gekocht kunnen worden-, noch op de site van Stardust, de producent.
Veel verder dan bovengenoemde artiesten komen we dan ook niet.
Een kleine toelichting: de Sokolov-groep uit Moskou komt 15 man en vrouw sterk met de Amadeus-act waar ze begin dit jaar goud mee wonnen in Monte Carlo.
De goudwinnende acrobaten Popov en Shcherbak (in 2012) komen met hun act 'Singing in the Rain'.
En de vliegende trapeze komt van het Nationale Circus van Pyongyang.
Verder dus Florian en Edith Richter, zoals u al las, en de bekende clown David Larible.

Maar voor de rest: niet bekend!
Al meldt de site van Stardust dat Het Grote Gouden Jublileumprogramma -het betreft de 30e editie-, 'Nog vele tientallen artiesten met wereldnummers' zal bevatten!
Graag gewoon bekendmaken, die hele lijst en dat hele programma, zoals dat hoort!
Dat voorkomt teleurstellingen, stimuleert de kaartverkoop en riekt bovendien niet naar oplichting!
Ook het fotoalbum op de site is, met uitzondering van de poster, volkomen blanco!

https://carre.nl/voorstelling/wereldkerstcircus

http://www.stardustcircus.com/?page=production&id=83

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2014 8:46 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
helemaal mee eens, ik hoopte dat ze het nog een keertje zouden aanvullen maar helaas. Meestal zijn er nog wel een paar acts te niet die niet worden vermeld op de site maar dit zijn er wel erg weinig. Ik wordt dan toch wel nieuwsgierig. Henk van Meijden vertelde vorig jaar nog dat het programma voor dit jaar en zelfs voor volgend jaar al (bijna) rond was. We zullen zien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 25, 2014 8:49 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het programma wordt vaak met dubbele contracten afgesloten, het ene jaar in Carré en het jaar daarna in Stuttgart of net andersom.
Het zal vast wel weer super zijn en wij hebben met een hele groep alweer kaarten besteld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 26, 2014 2:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Als dat zo is moet het toch een kleine moeite zijn om het volledige programma bekend te maken nu de voorverkoop is gestart!
Nik en ik zullen wel de enigen zijn, maar ik denk dat dat zo hoort!
Zeker bij een organisatie van naam!
Vreemd genoeg is dat van Stuttgart wel bekend!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2014 6:41 pm 
Didier:
Hoe kan je het woord oplichting 'of riekt naar" gebruiken bij het wereldkerstcircus Carre.
Verdere toelichting overbodig.
Geen verstand van circus dus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2014 6:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Door in je reactie twee door mij genoemde begrippen te splitsen ruk je ze uit hun verband.
Door te zeggen dat iets ergens naar riekt zeg je niet dat er sprake van is.
Hoogstens dat het dubieus is. En dat is het ook.
Want wat is er simpeler voor zo'n gevestigde organisatie om 'gewoon' het volledige programma bekend te maken?
Tenzij men er een reden voor heeft dat niet te doen.....

Want het is toch niet geheel onterecht dat wanneer je een aardig bedrag betaalt voor een kaartje je best mag weten wat je te zien krijgt?
Of je moet heel erg van verrassingen houden, dan maakt dat natuurlijk niet uit.
Dan is het voor volgend jaar misschien zelfs beter om in het geheel geen artiesten aan te kondigen.
Zou een leuke testcase kunnen zijn hoe lang men door kan draaien uitsluitend op die goede naam!
Ondanks de hoge entreeprijzen en de jaarlijks toenemende concurrentie.

Ik ben de afgelopen jaren ook wel eens in Carré geweest terwijl de zaal voor minder dan de helft gevuld was. Ook dat komt daar voor.....
Zelfs in de tijd toen er nog echte dieren te zien waren..... Als je begrijpt wat ik bedoel.....

Maar gelukkig heb ik van circus geen verstand!
En wat die dieren betreft kies ik vooralsnog voor Rotterdam.
Ook dat zal je wel weer helemaal fout vinden....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2014 7:08 pm 
Als je naar de voorstelling van Karin Bloemen gaat staat er ook nergens aangekodigd wat ze allemaal precies zingt en doet. Ze staat gewoon voor kwaliteit.
Dat geldt ook voor Carré en...dat weet je.
Denk je dat Henk van der Meijden rekening houdt met de nog slechts 35 fanatieke circusvrienden die het naadje van de kous willen weten ?

Dat Carré half vol zit zal weleens zijn voorgevallen maar dan sporadisch want meestal is er een bezetting van 75 tot 100%
Dat bereik je na 30 jaar topkwaliteit.

Dat jij voor Ahoy kiest is je goed recht omdat daar ook kwaliteit te zien is.
Maar nogmaals jou zin was niet op zijn plaats (vindt ik dan) omdat als circus ergens altijd top is, dat in Carré is.
Dat weet de kenner.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2014 7:49 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik ben het deels met je eens. Bij eens circusvoorstelling zijn er elk jaar andere acts dus begrijp ik best dat je wil weten wat je te zien krijgt. Ook circusliefhebbers moeten keuzes maken en soms vind je het programma beter dan andere keren. Maar ik ga er wel van uit dat het (net als elk jaar) weer top wordt. Ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig. En Didier, een halfvolle zaal zal wel een uitzondering zijn, vorig jaar was de bezettingsgraad maar liefts 92% !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2014 3:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, beste Nik, dat percentage heb je dan in een persoonlijk gesprek van de heer Van der Meijden! Want dat is echt een onmogelijkheid hoor! Zelfs de door AlfonsBorm genoemde zijn sterk naar boven afgerond. Praten jullie maar eens met medewerkers of personeel, en dan met name van Carré. Of volg op internet bij de voorverkoop hoeveel plaatsen er voor bepaalde voorstellingen nog beschikbaar zijn. Dan kom je op heel andere getallen uit!
Maar dat is allemaal niet echt belangrijk.
Waar het mij om gaat/ging is dat je als toekomstige bezoeker best mag weten wat je te zien krijgt.
En er zijn echt wel meer dan 35 fanatieke circusvrienden.

Beste Alfons, in een opzicht geef ik je gelijk, en dat is mijn taalgebruik. Dat was inderdaad wat te ondoordacht.
Beter had ik geschreven: 'Persoonlijk vind ik dat dit op misleiding lijkt'. Dan was de uitdrukking wat milder en minder algemeen geweest.
Op deze wijze ben ik dat nog steeds van mening, wat jullie er ook van vinden.
Ik daag je uit tijdens de voorstelling een lijst te maken van de op dit moment nog niet genoemde artiesten.
Wil de organisatie de waarheid gesproken hebben dan dienen dit minimaal 20, maar eigenlijk zeker 30 artiesten met (allemaal!) wereldnummers te zijn!
Want ze hebben het -nogmaals naast de al aangekondigde- over: 'Nog vele tientallen artiesten met wereldnummers'.

Nou wordt in de circuswereld wel vaker overdreven teneinde een voorstelling aan te prijzen. Op zich vind ik dat geen groot bezwaar. Maar over artiesten die gaan komen dien je wel zorgvuldig te zijn. Zeker een gevestigde en geroutineerde organisatie als Stardust!

Want onderschat de concurrentie niet!
Als we in Amsterdam blijven denk ik dat Zanzara een andere doelgroep bedient. Maar goed ook, anders zou daar gevochten worden om de kaartjes.....
Maar die grote tent naast de HMH is wel degelijk directe concurrentie en The Original Cuban Circus in het RAI Theater ook!
Daardoor wordt het steeds minder logisch dat het grote publiek rond de kerst automatisch naar Carré gaat.....
Ondanks dat ik een bezoek aan dit theater, en dat las je al eerder, op zich al een belevenis van de eerste orde vind.
(Niet vergeten in de wandelgangen naar sporen van Circus Carré te zoeken, zoals dat grote tableau met al zijn paarden....)

Dat ik van circus geen verstand heb heb ik gisteren al toegegeven. Ik vraag me af wie dat wel heeft, maar weinigen, misschien wel niemand.
En degenen die veel circussen zien hebben dan nog een persoonlijke voorkeur en die verschilt vaak danig met die van anderen.
Zelfs mensen die werkzaam zijn in de circuswereld blijken er met regelmaat behoorlijk naast te kunnen zitten.
Algehele wijsheid op dit gebied bestaat gewoonweg niet.
Toeval en geluk komt eerder.
Of dacht je dat de oprichter van Cirque du Soleil toen hij er in de jaren '70 aan begon dacht miljardair te gaan worden?
Als straatartiest? Hij durfde het niet eens te dromen!
Mooie vergelijking met Carré trouwens, dat CdS. Ook een instituut waar de mensen jarenlang naartoe gingen zonder dat ze het programma of de artiesten (echt) kenden.
Zoals je wel zult weten zijn ook daar de bezoekerscijfers al een poosje niet meer wat ze ooit waren....

Prettige Kerstdagen met Bijzonder Veel Circusplezier!


Laatst gewijzigd door Didier op vr nov 28, 2014 3:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2014 3:28 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Nee, Didier. Ik heb betere bronnen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 28, 2014 6:44 pm 
Beste Didier,

In je laatste bericht staan wijze woorden.
Dat siert jou.

Ik ga elk jaar een keer of drie naar het circus in carré en steeds zie ik volle zalen.
Ik ga daar dan een beetje van uit.

Verstand van circus hebben is idd moeilijk. Wat is goed en wat is slecht?
Op vele vlakken.
Groot of klein: In de kleinste bioscoopjes draaien ze mooiste films
Kwaliteit: Al zet je het laatste avondmaal in originele bezetting in de schouwburg, van een volle zaal ben je dan NOG NIET verzekerd.

Locatie: Een goede stad kan tien jaar later niet meer top zijn en andersom.

Veel geld uitgeven aan het programma en failliet gaan of kostenbeheersing maar wel overleven ?

Echter, wij als circusliefhebbers blijven toekijkers en toeroepers.
Veel soorten van circus maken verdient respect.
Of dat nu een enorm circus is met een prachttent, een fenomenaal wagenpark en wereldprogramma of de hardwerkende kleine circusdirecteur die naast het vier keer in eigen programma optreden ook de toernee pland, de wagens schilderd en kookt voor zijn vier personeelsleden.

Éen ding is zeker: Carré stelt nooit teleur en op den duur weet je waar je terecht kunt voor een goed programma ook al zal het ene jaar best eens verschillen van het andere.


p.s.
Als er over tientallen artiesten wordt gesproken wil dat niet zeggen: tientallen acts.
In één act treden vaak meer artiesten op nl.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2014 7:47 am 
Offline

Lid geworden op: zo apr 11, 2010 11:13 am
Berichten: 54
Wat een circus hier.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.