Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 3:37 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2014 1:44 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ook dit jaar is Shirley Larible weer met haar vader mee gekomen naar Carré en zal haar strapaten act opvoeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2014 2:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Vannacht zelfs gedroomd dat 'zo maar' het hele programma ergens te lezen was!
Jammer dat nu allerlei slimme speurneuzen het bij elkaar moeten schrapen....
Wat ik al eerder schreef: ver beneden het niveau van een dergelijke organisatie!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2014 5:16 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Er zal ook een nummer op de Russische bar te zien zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2014 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En Martin Lacey, komt die ook?
Want die beloofde een poosje geleden naar Nederland te komen wanneer er een wildedierenverbod in aantocht zou zijn....
Mooie gelegenheid dus!
En over een verrassing gesproken....!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 19, 2014 5:30 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik zou zeggen, probeer hem zelf maar te ontdekken
http://instagram.com/p/wyyAVID0i7/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 20, 2014 2:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuk hoor, zo'n webcam! Gisteren denk ik overbelast, nu deed hij het wel.
Toch wel een flinke entreeprijs voor zo'n superkort programmaatje!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 20, 2014 3:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Donderdagavond de première, vandaag de eerste recensies in de krant.
Twee las ik er, nogal verschillend. Maar dat maakt het boeiend.
Verder ga ik zelf wel kijken wat ik er van vind.....

De eerste in het Dagblad van het Noorden, uiteraard (weer) van de hand van Jacques J. d'Ancona, die het mij erg kwalijk nam dat ik steeds die middelste J. vergeet.
Laat ik dat nou toevallig ook bij mijn eigen naam doen.....
De kop: Topklasse in vernieuwend wereldcircus
En vijf van de vijf sterren maar liefst, beter bestaat dus niet!
Bij de gegevens begint hij met een opsomming van de artiesten.
Kijk, dat maakt mij blij, komen we toch nog alle deelnemers te weten! Maar niet heus, na er zeven genoemd te hebben houdt hij het voor gezien: e.v.a.. En vele anderen. Zoals verwacht en aangekondigd misschien wel vele tientallen anderen. Alweer niets wijzer geworden.....
De regie is in handen van Enrico Caroli, dat wist ik nog niet maar veel insiders wellicht wel.

Dan zijn tekst, ik citeer lukraak.
'Duurste programma ter wereld? Zou kunnen, lijkt aannemelijk. Het beste? Absoluut.'
Het eerste lijkt mij niet aannemelijk, maar getuigt van de beperkte circuskennis van de schrijver. Het tweede overigens ook.
Vervolgens heeft hij het over de reputatie en de jubileumeditie als flonkerend bewijs van topkwaliteit.
'Zonder dieren? Nee, paarden van de familie Richter passen in de traditie van grote namen als Carré en Knie, een geschiedenis van 127 jaar.'
Hij noemt ook 'na de pauze de reprise van die gekke Italiaan Alessio met zijn vlucht papegaaien en parkieten.'
Prijst uitvoerig Kris Kremo die hier zijn 50-jarig jubileum viert.
Dan stopt hij, naar eigen zeggen, (al) met zijn superlatieven.
Beschrijft vervolgens wat spreekstalmeester Tony Wilson doet door de ene na de andere Gouden Clown te voorschijn te toveren.
Hoofd-op-hoofd-balans noemt hij 'griezelig vernieuwend, een hoeksteen in de ontwikkeling van het circus als je constateert dat die tien mannen letterlijk over hoofden lopen'.
Hij prijst de verfijning van ideeën, kostumering en belichting.
David Larible is overrompelend. Nog steeds, al houdt hij er niet van tempo te maken.
Zo prijst en looft hij nog een poosje verder, zoals de Sokolovs, springplankacrobatiek in een nieuwe vorm, net geen kitsch. Noem het totaaltheater. En Tai Chi is een wereldsensatie op het gebied van handstandacrobatiek.

Dat allemaal door de bril van meneer d'Ancona. Gaf dus vijf steren, en dat is maar één meer dan Circus Renz International eerder dit jaar in Haren. Nu vergelijk ik appelen met peren, ik weet het. Maar het zegt des te meer over het waarderingsschema, en de kennis van de beoordelaar.

Een geheel andere indruk maakte dezelfde voorstelling op Patrick van den Hanenberg, de recensent van de Volkskrant.
Die kopte met: De bekende nummers in een ander pakje
en kwam niet verder dan drie sterren. Dat lijkt me dan weer iets aan de lage kant..... Vorig jaar gaf hij er meer!
Hij is behoorlijk kritisch, ook en vooral op de overtreffende trap. Zoals in het geval van de 5-voudige trapezesalto, die aangekondigd wordt als 'nog nooit vertoond, een wereldrecord in Carré!'. 'Onzin', vindt hij, en naar ik denk terecht, 'onder andere in Stuttgart vorig jaar deden ze hetzelfde'.
Bezwaar maakt hij tegen de door d'Ancona zo geprezen Kremo. Die vindt hij onveranderd, de nieuwe generatie gaat volgens hem echt veel verder. 'In 2000 deed hij in Carré exact hetzelfde kunstje. Erg op routine, en er ging bovendien genoeg fout'.
Dezelfde kritiek kreeg zijn hoepelende echtgenote te verwerken. 'Sinds 2000 geen spat veranderd.'
De Russen en Chinezen veranderen volgens daarentegen wel, de hoofd-op-hoofd-act en de handstand noemt hij magnifiek.
Volgens hem zit de grootste verandering in de vorm. Het publiek raakt uitgekeken op de traditionele presentatie en nu wordt gekozen voor theatercircus in de stijl van Cirque du Soleil.
(Mogen ze wel opschieten, want die zijn zelf al weer op zoek naar een nieuwe stijl omdat ze van mening zijn dat hun publiek daar op uitgekeken is...... D.)
Als voorbeeld van doorschieten in vorm noemt hij Sokolov, een 'truttige Mozart-act met malle kostuums, maffe pruiken en malle dansjes'.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 20, 2014 6:21 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Patrick van Hanenberg kan leuk zeuren ja, maar Kris Kremo en z'n vrouw (Yelena Larinka) waren er in 2009 voor het laatst. En over de Sokolov (Amadeus) groep, hij zal wel de enige zijn want verder waren al hun kritieken juigend. En het publiek vind juist de presentatie van bijvoorbeeld de Amadeus groep mooi


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 3:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ach ja, zo gaat dat met recensenten: ieder zijn meug! (zei de boer en hij kuste het kalf).
Het blijft een persoonlijke mening.
Zelf gaan kijken is altijd het beste!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ga ik ook hoor

En voor wat overzicht, de bekende acts

Amadeus groep springplank
Pyongyang circus vliegende trapeze
Duo Shcherback en Popov hand op hand
Florian en Edith Richter paarden vrijheid en hogeschool
David Larible clown
Kris Kremo gentlemen jongleur
Yelena Larkina hoela hoep
Troupe Zheijiang hoofd op hoofd balance
Trio Stoian Russchise Bar
Alessio Fochesato papegaaien
Shirley Larible strapaten


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 7:41 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Ik was er gister bij de voorstelling van 16.00 en het is een top show met hele mooie nummers!! Vooral de paardennummers van Edith en Florian Richter zijn fantastisch..... David Larible zag ik voor de eerste keer live en ja hij presenteert zen oude nummers in een nieuws jasje maar daar had het publiek geen moeite mee!! Shirley Larible heeft men hart gestolen met haar strapaten wat een super mooie act!!

Het Trio Stoian paar jaar geleden te zien bij Wintercircus Martin Hanson heeft een mooi Barre nummer van een hoog niveau. In Lille ging het publiek 10x hardere uit zen dak dan in Carre bij de Springplank Groep Solkovo het publiek in Carre is sowieso een beetje stijfjes

Maar goed het was een erg leuke dag zo tussen de bedrijfen door want vrijdag en vandaag was ik druk aan het werk bij het Internationaal Kerstcircus Arnhem!! Waar jullie natuurlijk ook welkom zijn...... :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 8:27 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik heb er ook zin in. Voor al Sokolov lijkt me een topper. Mijn ervaringen in Carré zijn juist een publiek dat alleen maar (staande) ovaties geeft. En kon jij het publiek niet op jutten?? :wink: :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2014 12:36 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Een korte recensie met een aantal mooie foto's
http://www.theaterparadijs.info/mtp/ind ... s-in-carre
Ook een mooi handstand nummer dus


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2014 4:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Patrick van Hanenberg kan leuk zeuren ja, maar Kris Kremo en z'n vrouw (Yelena Larinka) waren er in 2009 voor het laatst.

Ontkent hij dat dan? Hij heeft het over dat ze er in 2000 (ook) waren. Het een sluit het ander niet uit.
Goed, er bestaat zoiets als een internationale top-40 op jongleergebied. Misschien kent Van den Hanenberg die wel, geen idee.
Kris Kremo stond daarop in 2003 op de 18e plaats. In 2004 ontbrak hij bij de eerste 40. In de volgende jaren haalde hij wel weer een klassering, respectievelijk 23e, 16e (= hoogste plek ooit), 29e en 23e. Vanaf 2009 t/m 2013 haalt hij de top-40 niet opnieuw. Waaruit je kunt concluderen dat de journalist in de kern geen ongelijk heeft.

Verder leuk die opsomming van het programma voor zover we het al wisten, maar nog altijd niet compleet!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2014 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Hij staat dan misschien niet in die top 40, hij is toch echt wel één van de beste vind ik


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.