Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:58 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 10, 2014 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Toch niet de laatste op aarde....?
De opmerking sloeg meer op een eerdere discussie dat zeer hard knallende zwepen voor onder andere paarden helemaal niet zo leuk zijn.
Tenslotte hebben die dieren veel betere gehoororganen dan mensen en kan dat, overigens net als bij kleine kinderen (en daar wordt ook vaak te weinig aan gedacht....) behoorlijk zeer doen!

Leuk dat je ons nog steeds zo aandachtig volgt.......!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 8:31 pm 
Didier schreef:

Zo zie je maar weer: gelukkig hebben we Gera de Leeuw tegelwoordig voor de oplossing van alle circusproblemen!
Als die er toch niet was....
Wanneer je iemand aanspoort tot het plegen van een economisch delict, ben je dan zelf ook aansprakelijk voor de gevolgen?


Tja, dat was idd een nutteloos verhaal, maar er is dus rode diesel in belgië, en het is maar dat je weet dat gera dat ook weet, want daar ging het haar om,
dus geef ze even een complimentje en een suikerklontje of een wortel. :mrgreen: :lol: :clown

Citeer:
En beste Circusfan: wat dat betalen betreft ben ik het helemaal met je eens! Dat moesten eens wat meer 'echte' liefhebbers zijn!
Die opmerking plaatste ik omdat ik € 40,- (en dan gaat het om een goedkopere rang!) niet uitgesproken goedkoop vind. Reken maar even uit voor een gezin met een paar kinderen.....
Zoals je zelf schreef: de meeste wintercircussen hebben een uitstekend programma. Dus ben je, mits mobiel, niet aan Den Haag gebonden en kun je voor minder ook elders riant terecht.


Dat je gaat zeuren over de prijs van benzine en de boodschappen is normaal, want dat is een wekelijks terug kerend noodzakelijk kwaad waar je niet aan ontkomt,
maar op een avondje uit ga je toch niet zitten beknibbelen? Ik ken zat ouders die elke week in de kroeg zitten en daar minimaal 100 euro achterlaten, dus 2 avondjes thuis blijven
en het circusbezoek met de kids is dan ook weer geregeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 2:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Dat je gaat zeuren over de prijs van benzine en de boodschappen is normaal, want dat is een wekelijks terug kerend noodzakelijk kwaad waar je niet aan ontkomt, maar op een avondje uit ga je toch niet zitten beknibbelen? Ik ken zat ouders die elke week in de kroeg zitten en daar minimaal 100 euro achterlaten, dus 2 avondjes thuis blijven en het circusbezoek met de kids is dan ook weer geregeld.


Het spijt me, maar persoonlijk vind ik dit voorbeeld niet al te sterk. In sommige gevallen zal het waar zijn. Mensen die zich dat kroegbezoek makkelijk kunnen permitteren hoeven ook niet op een paar euro's voor het circus te letten. Maar ik vraag me af of je daar in de verder toch al niet goedkope decembermaand de tent mee vol krijgt!
En het allerliefst hebben wij circusliefhebbers dan ook nog dat ze naar meerdere wintercircussen gaan! Want overal is het leuk en overal hebben ze een uitstekend programma.... En die andere organisatoren of circusmensen hebben daar ook die extra hoge kosten.....
Ja, dat is nu eenmaal het nadeel van geld: je kunt het maar één keer uitgeven, helaas!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 11:49 pm 
Didier schreef:
Citeer:
Dat je gaat zeuren over de prijs van benzine en de boodschappen is normaal, want dat is een wekelijks terug kerend noodzakelijk kwaad waar je niet aan ontkomt, maar op een avondje uit ga je toch niet zitten beknibbelen? Ik ken zat ouders die elke week in de kroeg zitten en daar minimaal 100 euro achterlaten, dus 2 avondjes thuis blijven en het circusbezoek met de kids is dan ook weer geregeld.


Het spijt me, maar persoonlijk vind ik dit voorbeeld niet al te sterk. In sommige gevallen zal het waar zijn. Mensen die zich dat kroegbezoek makkelijk kunnen permitteren hoeven ook niet op een paar euro's voor het circus te letten. Maar ik vraag me af of je daar in de verder toch al niet goedkope decembermaand de tent mee vol krijgt!
En het allerliefst hebben wij circusliefhebbers dan ook nog dat ze naar meerdere wintercircussen gaan! Want overal is het leuk en overal hebben ze een uitstekend programma.... En die andere organisatoren of circusmensen hebben daar ook die extra hoge kosten.....
Ja, dat is nu eenmaal het nadeel van geld: je kunt het maar één keer uitgeven, helaas!


Je moet jezelf niet vergelijken met doorsnee publiek, want die gaan in de winter maar naar 1 circus, en niet maar 10. Verder had je een jaar of 25 geleden maar een paar kerstcircussen zoals hanson, carré
en ahoy, en nu heeft zo'n beetje elke grote stad een of meerdere kerstcircussen, dus het begrip kerstcircus is gewoon flink populair en zelfs een traditie geworden.
Tuurlijk zijn er een paar afvallers geweest en ook de gouden tijd van voor de crisis is voorbij, maar de gevestigde orde die de laatste 15 tot 20 jaar er bij zijn gekomen, komen elk jaar weer terug, en komen er dus nieuwe bij, dus ondanks de crisis, gaat het goed met het kerstcircus in het algemeen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2014 3:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat begrijp je verkeerd, ik vergelijk mij niet met het doorsnee-publiek.
Ik schreef wat wij (circusliefhebbers en organisatoren) het liefste zouden zien.
In de circuswereld hoor ik nog regelmatig het verhaal dat een wintercircus nog steeds ALTIJD goed is, en dan bedoel ik financieel. Ook al zie ik soms wel iets anders....
De concurrentie is niet kinderachtig, onder meer doordat er een paar flinke zijn bijgekomen. Dat zal zeker ten koste van andere gaan.
Maar liefst drie circussen tegelijk in Amsterdam, ik noem maar een voorbeeld.
Dit jaar komen er een paar nieuwe bij maar er verdwijnen er ook.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 1:07 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Rad des doods bijna letterlijk rad des doods.

Afbeelding

Gelukkig heeft de Zwitserse acrobaat een prima valtechniek en kwam er van af met slechts een gebroken arm.
Het publiek schrok zich wel rot.
En de show ging "gewoon" door...

http://nos.nl/artikel/2009986-acrobaat- ... stent.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 2:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat een ophef maar weer...... Na de dieren zijn nu de mensen aan de beurt!
Geen medium dat het niet meldt, de opening van het radiojournaal gisteravond:

Een acrobaat is van grote hoogte naar benden gevallen bij een voorstelling van het Kerstcircus op het Malieveld in Den Haag.
Er was geen vangnet. Hij is met spoed naar het ziekenhuis gebracht, daar bleek dat hij alleen een arm gebroken te hebben.
Ook kinderen zagen het gebeuren en moesten volgens een ooggetuige huilen.
De voorstelling ging gewoon door.


Huilende kinderen, toe maar weer. Nog even en kinderen worden bij een circusvoorstelling verboden..... Nu we toch bezig zijn....

Verdere details, misschien las of hoorde u het al.
Het ging om de behoorlijk ervaren Gengis van Gool en hij viel uit het Rad des Doods.
Dat natuurlijk niet voor niets zo heet, zekeren is onmogelijk en een vangnet eveneens.
De betreffende artiest maakt het extra spannend door deels geblinddoekt op te treden.
Het is (nog) niet bekend of dat op het moment van het ongeval ook zo was.
De Zwitser Van Gool is eveneens bekend van zijn kruisboogact.

Een ooggetuige meldt dat er een kabel losschoot waardoor het rad zijn stabiliteit verloor. Ja, dan is er geen redden aan.
Viel hij volgens de eerste berichten 'van grote hoogte' deze zelfde getuige houdt het op een meter of vijf.
Zijn hele relaas is binnenkort te lezen op http://www.zoetermeernieuws.nl
Het gebeurde rond 17.00 uur. Zelfs de traumahelikopter kwam naar het Malieveld. Er is sprake van een gebroken elleboog.
Verder optreden kan hij dus voorlopig wel vergeten....

Dat in voorkomende gevallen wel iets aan de bereikbaarheid zou kunnen worden gedaan blijkt wel uit de wijze waarop de ongelukkige vanuit de tent naar de ambulance werd vervoerd:

Afbeelding

Hier Van Gool aan het werk bij Circus Scott:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2014 9:44 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Het blijft steeds een risico, dat is nu weer duidelijk.
Gelukkig valt het al bij al nog mee qua lichamelijke schade!

Hopelijk heeft de artiest niet al teveel schrik opgedaan,
En staat hij na zijn herstel als vanouds opnieuw op het rad des doods.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 11:25 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Groot Kerstcircus Den Haag

Prachtig Tentencomplex , Moderne inrichting en prima aankleding.
Show was in orde , het liep allemaal leuk in elkaar over met een Russisch thema.

5 Foto's en de rest op de link onderaan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Album: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 184&type=3


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2015 2:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooie reportage maar weer!
Twee opvallende dingen: mooi materieel -dat zagen we de laatste jaren daar wel eens minder!- en een poedel ter grootte van een paard! Dus: alle foto's maar even bekijken!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.