Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 12:01 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2014 3:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat er geen tijgers mee zouden komen wisten we nog niet: de organisatie sprak van roofdieren. En vaak deden ze een gemengde act.
Op de leuke foto's van René deed dochterlief het alleen en deed papa wellicht een middag- of avonddutje....
Vast niet, denk ik, die hielp op de achtergrond ongetwijfeld mee!
Op de mooie foto van René bereikte meneer leeuw wel het allerhoogste niveau:

Afbeelding

Prachtig beeld van wat ons mogelijk binnenkort dus niet meer gegund zal zijn!


En een camera past tegenwoordig toch gewoon in een broodtrommeltje, rugzakje of handtasje?
Ja, natuurlijk geen meterslange telelenzen, maar gefotografeerd wordt overal bijna onbeperkt!
En geflitst veel te veel!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2014 9:01 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Didier schreef:
Dat er geen tijgers mee zouden komen wisten we nog niet: de organisatie sprak van roofdieren. En vaak deden ze een gemengde act.
Op de leuke foto's van René deed dochterlief het alleen en deed papa wellicht een middag- of avonddutje....
Vast niet, denk ik, die hielp op de achtergrond ongetwijfeld mee!
Op de mooie foto van René bereikte meneer leeuw wel het allerhoogste niveau:

Afbeelding

Prachtig beeld van wat ons mogelijk binnenkort dus niet meer gegund zal zijn!


En een camera past tegenwoordig toch gewoon in een broodtrommeltje, rugzakje of handtasje?
Ja, natuurlijk geen meterslange telelenzen, maar gefotografeerd wordt overal bijna onbeperkt!
En geflitst veel te veel!
kid bauer was tijdens het nummer de hele tijd buiten de kooi te vinden en ook een aantal keer in de kooi te vinden om wat spullen uit de kooi te halen en de leeuw een aantal keren toe te spreken want die had er afgelopen zaterdag ook weinig zin in


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2014 3:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, en toen kwam het allerergste!
Had al een kaart voor gisteren (27 dec) maar wat te goed de kranten gelezen die unaniem meldden dat er met de Kerst een griepgolf over ons land zou komen en dus Tweede Kerstdag volkomen uitgeteld op bed....
Desondanks nog overwogen ziek en al af te reizen, beloofde de NS dat Rotterdam en omgeving ingesneeuwd kon raken en treinverkeer hoogst onzeker....
(Dat was uiteraard koren op de molen van de spoorwegen om in een slappe tijd te kunnen overschakelen op de bijna de helft goedkopere winterdienstregeling....!)
En dus onder de wol gebleven.
Van die kaart vind ik geen ramp.
Heb ik in ieder geval toch mijn kleine steentje bijgedragen aan één van de weinige kerstcircussen die zijn nek nog durfde uit te steken! Dat was het mij graag waard!
Voor mijzelf is het erger dat ik wellicht de laatste keer dat er tien leeuwen in Ahoy waren niet heb mogen meemaken.
Komt ook doordat Rotterdam altijd korter draait dan andere, ook daar zal wel een reden voor zijn...

En zo had ik dus vette pech...
Het zal wel voor straf zijn geweest en er zijn hier vast wel vriendjes en vriendinnetjes die me dat van harte gunden!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2014 5:48 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Vervelend, echt. Misschien net over de grens nog wel eens. Of plen je vakantie goed. :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2014 12:01 am 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
vandaag voor de 4 keer deze week naar ahoy geweest 2 keer meer dan vorige normaal pak ik royal en den haag mee het was weer genieten en deed toch ook wel een beetje pijn dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat er roofdieren in ahoy te zien zijn en zeker als je dan de leugens van meneer eerdmans hoort in de krant laten we hopen dat de wet niet door de eerste kamer komt en we volgend jaar weer kunnen genieten van een mooi roofdieren nummer want dat was toch echt de publieks trekker dit jaar met ongeveer 40 duizend bezoekers


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2014 2:18 pm 
rene schreef:
vandaag voor de 4 keer deze week naar ahoy geweest 2 keer meer dan vorige normaal pak ik royal en den haag mee het was weer genieten en deed toch ook wel een beetje pijn dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat er roofdieren in ahoy te zien zijn en zeker als je dan de leugens van meneer eerdmans hoort in de krant laten we hopen dat de wet niet door de eerste kamer komt en we volgend jaar weer kunnen genieten van een mooi roofdieren nummer want dat was toch echt de publieks trekker dit jaar met ongeveer 40 duizend bezoekers


Ik geloof niet dat het publiek wegblijft als er geen leeuwen te zien zouden zijn, want zover ik weet, trekken de circussen zonder wilde dieren ook gewoon genoeg volk,
dus ook zonder wilde dieren zal een circus het best overleven. Verder moet je kijken naar welke doelgroep er naar een circus gaan, en dat zijn toch hoofdzakelijk
mensen met kinderen, en kinderen worden groter, en komen dan op een leeftijd dat ze circus niet meer zo cool vinden, en dat heeft dan gewoon met de pubertijd te maken,
dus trek je met een circus ouders met kinderen tot een jaar of 14, en daarboven hebben kinderen heel andere interesses , dus dan krijg je weer een nieuwe lichting ouders met
kleine kinderen, en als die eenmaal gewend zijn aan een circus zonder wilde dieren, dan zullen ze dat ook niet missen, want wat je niet kent, mis je ook niet, dus is het gewoon
emotioneel gedoe van de ouderen, want die willen alles bij het oude houden, maar de jongere generatie ouders zullen het gewoon accepteren dat er geen wilde dieren te zien
zullen zijn. En ik zie het probleem niet zo, want het gaat alleen om wilde dieren, en zijn er dus nog tal van andere dieren die wel kunnen en mogen, dus een circus kan en zal
altijd dierennummers hebben, alleen zonder leeuwen, tijgers en olifanten, en daar gaat een circus niet dood van, en o.a. hillenaar bewijst het, want je ziet nergens geen wilde dieren
in de programma's staan, en toch loopt het storm, dus is het wel bewezen dat een circus ook zonder wilde dieren volk trekt en blijft trekken.
Ik heb het houden van wilde dieren in het circus altijd verdedigd tot vorig jaar, want toen had ik weer een discussie met dierenactivisten, en die snoerden mij de mond
met weer nieuwe toen actuele filmpjes waar TOCH weer olifanten aan de ketting stonden. En dan kan men wel weer het grote smoezenboek optrekken van waarom dat was,
er is maar 1 ding wat telt, en dat is dat filmpje waarin ze aan de ketting stonden, en dan sta je daar met je bek vol tanden, want er valt dan niks meer recht proberen te breien,
en hebben de circussen en de artiesten het er zelf naar gemaakt. En of het nou kwaad kan of niet dat een olifant aan een ketting staat, het publiek ziet het toch anders
en spreekt er toch schande van, en de mening van het publiek is wat telt en niet wat het circus of artiest zegt, want dat is net als wij van wc eend adviseren wc eend,
en in die praatjes trapt geen hond meer in, dus nogmaals, de menig van het publiek telt, want dat zijn wel degene die hun geld door het kassaraampje moeten schuiven,
dus daar moet naar geluisterd worden, en niet naar die betweterige artiest of circusdirecteur, want dat zijn niet degene die het geld in het laatje brengen, maar het publiek,
dus de bal ligt dan bij het circus, dus aan hen de keus om te zeggen van, gaan we gewoon koppig en eigenwijs blijven, of luisteren we naar de wens van het volk?
Ik zou voor het laatste kiezen en met m'n tijd mee gaan. Ja het was een lange en mooie traditie, maar tradities zijn er ook om doorbroken te worden en/of
aan te passen aan de moderne tijd.
Een ander mooi voorbeeld is de kermis van vroeger waar je een rariteitenkabinet had waar misvormde mensen te kijk werden gezet, en dat was in die tijd maar heel normaal,
maar vandaag de dag zou je daar niet meer mee weg komen, want discriminerend en beledigend, enz enz, en nu is het dus tijd om afscheid te nemen van wilde dieren
in het circus, en leer dat maar gewoon te accepteren, want het gaat hoe dan ook verboden worden, want in de landen rondom word of is het al verboden, en nederland
gaat dan echt niet achterblijven als braafste jongetje van de EU klas, al was het maar in de naam der politieke correctheid de rest vd eu landen te paaien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2014 3:03 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik denk dat je een beetje doordraaft. Ja, er zijn circussen waar olifanten aan de ketting staan. Er zijn circussen waar de roofdieren en zebra's geen uitloop hebben. Maar er zijn er ook zo veel waar je dat niet ziet en daar moet je ook naar kijken. Want er zijn genoeg filmpjes waar je het wel goed ziet. En dat zou je ondertussen toch ook wel moeten weten. Ik ben bij Ahoy dit jaar ook even bij de dieren gaan kijken en zag daar gewoon en buiten kooi en in de wagen warmte lampen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2014 4:50 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Beste circusfan ben je werkelijk zo naïef dat je denkt dat de discussie nu is afgelopen als er geen wilde dieren meer in het circus zijn.Het gaat gewoon door nu zijn de andere dieren aan de beurt paarden kamelen de dierenactivisten gaan door net zo lang tot geen dieren meer zijn die onder commando van een mens staan.Met andere woorden ook honden katten vogels en noem ieder beest maar op het lijkt mij dat je meer sympathie hebt voor dierenactivisten dan voor circussen en hun dompteurs en dresseurs.Als je zo het gesprek in gaat geen wonder dat je geen potten kunt breken.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2014 5:29 pm 
Nik Boris schreef:
Ik denk dat je een beetje doordraaft. Ja, er zijn circussen waar olifanten aan de ketting staan.


o.a. bij ahoy vorig jaar, dus wat blijft er dan voor een circus over om mee tegen het aanstaande verbod te vechten, als ze zelf TOCH weer olifanten aan de ketting hebben staan?
Zou je na nu dik 20 jaar geruzie met de activisten, gemeentes en de politiek, dan niet eens er voor gaan zorgen dat je noooooooit meer betrapt word op die kettingen?


Citeer:
Er zijn circussen waar de roofdieren en zebra's geen uitloop hebben. Maar er zijn er ook zo veel waar je dat niet ziet en daar moet je ook naar kijken.
Want er zijn genoeg filmpjes waar je het wel goed ziet. En dat zou je ondertussen toch ook wel moeten weten.


Oh, maar ik zie ook vaak filmpjes waar het mooi voor elkaar is, maar daar word een circus niet op afgerekend, en dat schijn jij en de circussen maar niet
te willen begrijpen.

Citeer:
Ik ben bij Ahoy dit jaar ook even bij de dieren gaan kijken en zag daar gewoon en buiten kooi en in de wagen warmte lampen.


De activisten zijn vorig jaar ook wezen kijken bij verschillende circussen, en die hebben een filmpje gemaakt waar je met 1000 woorden niet meer omheen kan,
want het bekende gezegde luid dan ook niet voor niets, "een foto of filmpje zegt meer dan 1000 woorden", en dan kun je ouwehoeren als brugman, de beelden blijven
de mensen bij, en niet het bekende jou woord tegen mij woord geneuzel van een circusdirecteur of artiest of circusliefhebber, maar dat moet je ook willen begrijpen,
en die wil is er schijnbaar niet, en dat gaat er toch voor zorgen dat de circussen aan het kortste eind trekken, want de regering heeft toch een langere adem en uiteindelijk
het laatste woord. En dan zal ik nu wel weer zoals gebruikelijk als de boeman afgeschilderd worden, maar ik ben dan ook een realist en geen dagdromer.
Als ik dan ook circusdirecteur zou zijn, dan zou ik net als o.a. herman renz en hillenaar met m'n tijd mee gaan en doen wat de huidige tijd verlangt, en dat is helaas
geen wilde dieren meer nemen, maar dan ben je wel van het gezeur en gezeik af, en is het wel bewezen dat je dan geen bezoeker minder trekt, dus waarom zo je nog
blijven vechten tegen de bierkaai? Ik zie alleen maar meer kerstcircussen er bij komen, en lees ik dat de ene voorstelling na de andere goed bezocht word, en hillenaar
verkoopt kaarten als nooit te voren, terwijl er geen wilde dieren te zien zijn, dus het bewijs is nu wel geleverd dat je ook best zonder wilde dieren kunt.
Het grote publiek heeft dus gekozen, en diens mening en wensen is wat telt, en niet die van die paar hardnekkige circus/artiesten/ondernemers/fans,
want die eerste zijn degene die het geld in het laatje brengen en er dus voor zorgen dat een circus aan het eten blijft en z'n bestaansrecht overeind houd,
en dat is het enige waar je naar moet kijken.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2014 5:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad, wat een onzin kraamt Circusfan weer uit. Bovendien allemaal herhalingen van eerder, iets nieuws zie ik niet toegevoegd.
Een paar dingen die zijn beweringen volledig tegenspreken.
De organisatie in Rotterdam houdt jaarlijks als één van de weinige een zeer uitgebreid onderzoek onder de bezoekers. Daaruit blijkt onder meer dat de roofdierennummers torenhoog favoriet zijn bij het HUIDIGE publiek.
Dat was dan ook de belangrijkste reden dat men ook dit jaar weer een roofdierennummer op het programma had staan.
En niet omdat een paar circusvrienden in het bejaardenhuis dat graag wilden...

Een heel andere dwarsstraat die zijn opinie weerspreekt.
Ga eens kijken op een school waar men een circusvoorstelling speelt. Er is zelfs een professionele organisatie die dat verzorgt.
En wat spelen al die kindertjes? Inderdaad: leeuwen en tijgers! En allemaal willen ze wel de dompteur zijn!
Nog meer indrukken opdoen? Een corso- of versierde wagen in een jaarlijkse optocht met het thema Circus.
Steevast roofdieren die gedresseerd worden, en olifanten zullen zeker niet ontbreken!
Vreemd allemaal voor een nieuwe generatie circuspubliek.....

Nee, dan die Hillenaar, die doet het zo geweldig. Door al jaren overal in te vermelden dat zij 'geen wilde dieren' op het programma hebben staan.
Tenzij jij daar op kantoor werkt kun je hoogstens gissen naar hoe geweldig ze het doen. Dat geldt trouwens net zo goed voor mij.
Maar wanneer er tijdens de voorverkoop van de kerstcircussen ineens een persbericht van die organisatie verschijnt (ook hier geplaatst) over hoe onverwacht groot de belangstelling is en hoe fantastisch die voorverkoop loopt, dan moet ik toch altijd denken dat er iets niet klopt.
Dat zijn mededelingen in de geest van 'geprolongeerd wegens groot succes' bij gebrek aan een volgende speelplaats.
Want wanneer het waar is wat ze schrijven hoèf je namelijk helemaal de moeite en de tijd niet te nemen om dat persbericht te maken en te verspreiden! Totaal verspilde energie!

En wanneer je die dierenvrienden van je van antwoord wil voorzien en ook nog imponeren dan geef je ze maar de link naar dat prachtige olifantenfilmpje van vorig jaar in Monte Carlo, ook al hier ergens te vinden.
Nu even geen tijd meer, anders zette ik het erbij.
Maar dat doet Yoshi misschien wel, die kan het wel dromen.....


Laatst gewijzigd door Didier op ma dec 29, 2014 5:53 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2014 5:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Code:
 en hillenaar verkoopt kaarten als nooit te voren, terwijl er geen wilde dieren te zien zijn


ik denk niet dat Hillenaar te vergelijken is met andere circussen.
Net zo min als de andere grote kerst circussen.
Hillenaar heeft zijn reclame op tv, langs de snelweg en bij de MONA.
En speelt in een tijd waarin mensen graag uit gaan.
De kerstcircussen spelen ieder jaar op de zelfde tijd, op de zelfde plaats.
Zolang ze kwaliteit bieden zal er zeker publiek zijn.

Maar om nu te zeggen dat daarmee het grote publiek gesproken heeft gaat niet helemaal op. Omdat we nooit zullen weten hoeveel mensen er meer , of minder zouden komen als er wel olifanten of tijgers waren.

En voor de reizende circussen , die hooguit twee weken van te voren hun reclame hebben , geldt dat ze het van mond tot mond reclame moeten hebben. En dan zijn roofdieren of olifanten een mooie reclame.
Ik heb heel wat schoenen versleten bij verschillende circussen, voor en achter het gordijn. En naar mijn ervaring zijn er een hoop mensen die vragen naar wilde dieren.

Als we eerlijk willen weten waar mensen voor kiezen zullen we , ergens in het jaar, in een grote stad, in de zelfde tijd, 2 vergelijkbare zaken neer moeten zetten. Een MET en een ZONDER wilde dieren.
Dan valt er een eerlijk vergelijk te trekken.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2014 6:23 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
[quote="circusfanDe activisten zijn vorig jaar ook wezen kijken bij verschillende circussen, en die hebben een filmpje gemaakt waar je met 1000 woorden niet meer omheen kan,
want het bekende gezegde luid dan ook niet voor niets, "een foto of filmpje zegt meer dan 1000 woorden", en dan kun je ouwehoeren als brugman, de beelden blijven
de mensen bij, en niet het bekende jou woord tegen mij woord geneuzel van een circusdirecteur of artiest of circusliefhebber, maar dat moet je ook willen begrijpen,
en die wil is er schijnbaar niet, en dat gaat er toch voor zorgen dat de circussen aan het kortste eind trekken, want de regering heeft toch een langere adem en uiteindelijk
het laatste woord. En dan zal ik nu wel weer zoals gebruikelijk als de boeman afgeschilderd worden, maar ik ben dan ook een realist en geen dagdromer.
Als ik dan ook circusdirecteur zou zijn, dan zou ik net als o.a. herman renz en hillenaar met m'n tijd mee gaan en doen wat de huidige tijd verlangt, en dat is helaas
geen wilde dieren meer nemen, maar dan ben je wel van het gezeur en gezeik af, en is het wel bewezen dat je dan geen bezoeker minder trekt, dus waarom zo je nog
blijven vechten tegen de bierkaai? Ik zie alleen maar meer kerstcircussen er bij komen, en lees ik dat de ene voorstelling na de andere goed bezocht word, en hillenaar
verkoopt kaarten als nooit te voren, terwijl er geen wilde dieren te zien zijn, dus het bewijs is nu wel geleverd dat je ook best zonder wilde dieren kunt.
Het grote publiek heeft dus gekozen, en diens mening en wensen is wat telt, en niet die van die paar hardnekkige circus/artiesten/ondernemers/fans,
want die eerste zijn degene die het geld in het laatje brengen en er dus voor zorgen dat een circus aan het eten blijft en z'n bestaansrecht overeind houd,
en dat is het enige waar je naar moet kijken.[/quote]

Waar om zou je nog. Omdat mensen het tóch heel leuk vinden. Ze komen ook wel als er geen wilde dieren zijn maar mensen vinden het toch nog leuker met. Mensen komen naar goed circus maar top circus is toch nog leuker. Bij veel circussen wordt toch nog gevraagd: waar zijn de wilde dieren.

En niet iedereen is een top foto graaf. Maar als je het zelf wil weten. Waar om ga je dan niet zelf kijken. Je kan het pas helemaal vertrouwen als je het zelf ziet toch. Foto's en filmpjes kunnen bewerkt worden en zijn moment opnames.

Olifanten en roofdieren zijn trouwens iets heel anders. Met olifanten is het inderdaad vaker mis dan met roofdieren, heb je gelijk

En filmpjes en/of foto's zeggen meer dan 1000 woorden? (misschien ook wel meer dan 2000) Hier een paar filmpjes:
https://www.youtube.com/watch?v=DWE1agGBxQo Gartner Familie in Monte Carlo
https://www.youtube.com/watch?v=7duqpVd ... e=youtu.be Martin Lacey jr. in Stuttgart
https://www.youtube.com/watch?v=BVPelL02m6Y De dieren in Herman Renz 2010

Zo, dat moet (voorlopig) genoeg zijn, als je behoefte hebt aan meer beelden van de waarheid. Meld het maar


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2014 7:29 pm 
joop schreef:
Beste circusfan ben je werkelijk zo naïef dat je denkt dat de discussie nu is afgelopen als er geen wilde dieren meer in het circus zijn.Het gaat gewoon door nu zijn de andere dieren aan de beurt paarden kamelen de dierenactivisten gaan door net zo lang tot geen dieren meer zijn die onder commando van een mens staan.Met andere woorden ook honden katten vogels en noem ieder beest maar op


Zo hee, kun je niet nog wat meer overdrijven en er een doomsday drama van maken? =o=

Citeer:
het lijkt mij dat je meer sympathie hebt voor dierenactivisten dan voor circussen en hun dompteurs en dresseurs.Als je zo het gesprek in gaat geen wonder dat je geen potten kunt breken.


Ik heb geen sympathie voor dierenactivisten, maar ook niet voor artiesten die anno 2013 TOCH weer kettingen gebruikten, dus tot zover mijn partijdigheid! :wink:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2014 7:34 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Maar dan hoef je toch niet tegen wilde dieren te zijn, als er genoeg artiesten zijn die het wél goed doen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2014
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2014 8:18 pm 
Nik Boris schreef:
Maar dan hoef je toch niet tegen wilde dieren te zijn, als er genoeg artiesten zijn die het wél goed doen


Maar beste jongen ik ben helemaal niet tegen wilde dieren, maar een groeiende meerderheid wel, en we leven in een democratie, dus als een meerderheid genoeg medestanders vind,
dan heb je het nakijken, dus dan moet je alle elementen waarvan ze je beschuldigen wegnemen, zodat ze geen kruimel hebben om mee te schermen, en dat is helaas dus niet gebeurt
want anno 2013 zijn er toch weer kettingen gezien, en daar word je op afgerekend. En dan kom ik terug op die groeiende meerderheid, want dat zijn allang geen vieze ongewassen krakers
meer, maar gewone mensen zoals jij en ik die hun krabbel achterlaten, en als dat niet genoeg is, zijn het nu ook politici en bn'rs, dus kun je het als circus je niet meer veroorloven om een
slippertje te maken, en dat is dus wel gebeurt, en als ik dan alle ontwikkelingen en veranderingen in en rond ons land bekijk, dan denk ik dat het verbod er toch gaat komen, want alle pijlen
wijzen die kant op.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.