Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 8:18 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 6:27 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De geweldige circus show van de Peking acrobats komt er weer aan, een top show met balance kunstenaars, jongleurs en acrobaten

za 06 dec 2014 20:15 Nieuwegein DE KOM

zo 07 dec 2014 15:00 Hoogeveen Theater De Tamboer

wo 10 dec 2014 20:00 Goes Theater De Mythe

do 11 dec 2014 20:15 Hardenberg Theater De Voorveghter

vr 12 dec 2014 20:15 Veghel Theater De Blauwe Kei

za 13 dec 2014 19:00 Bergen Op Zoom Theater De Maagd

zo 14 dec 2014 15:00 Capelle A/d Ijssel Isala Theater

di 16 dec 2014 20:00 Venray Schouwburg Venray

wo 17 dec 2014 20:15 Leeuwarden Stadsschouwburg De Harmonie

do 18 dec 2014 20:00 Zutphen Theater & Congrescentrum Hanzehof

vr 19 dec 2014 20:15 Dordrecht Schouwburg Kunstmin

za 20 dec 2014 15:00 Hasselt (b) Cultuurcentrum Hasselt Vzw

zo 21 dec 2014 15:00 Barneveld Schaffelaartheater

ma 22 dec 2014 20:00 Rotterdam Nieuwe Luxor Theater

di 23 dec 2014 20:15 Veldhoven Theater De Schalm

do 25 dec 2014 20:00 Almelo Theaterhotel Almelo

vr 26 dec 2014 14:30 Gouda De Goudse Schouwburg

za 27 dec 2014 20:30 Ijsselstein Fulcotheater

zo 28 dec 2014 14:30 Tiel Schouwburg Agnietenhof

ma 29 dec 2014 19:00 Aalsmeer Crown Theater Aalsmeer

http://www.pekingacrobats.nl


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 12:46 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Wie is deze voorstelling al eens gaan checken?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 3:17 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik ga in Capelle


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 11:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Ik denk erover om in Hasselt te gaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2014 3:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dan moet je niet te lang wachten denk ik. Er zijn daar twee voorstellingen, de avondvoorstelling om 20.00 uur is al uitverkocht! Of een uitkoop, dat kan ook het geval zijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2014 9:03 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Didier schreef:
Dan moet je niet te lang wachten denk ik. Er zijn daar twee voorstellingen, de avondvoorstelling om 20.00 uur is al uitverkocht! Of een uitkoop, dat kan ook het geval zijn.


Heb reeds contact met cultuurcentrum gehad,
Om 20u is het inderdaad geheel uitverkocht.

Tijdens de namiddag zijn er nog voldoende plaatsen beschikbaar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 5:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En wie had dat gedacht, kennelijk veranderen ook daar de tijden: een voorstelling van die lenige Chineesjes op zondagmiddag in Barneveld!
Pas maar op dat ze geen kippenvirus meebrengen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 6:24 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
het kippen virus was in omgeving Gouda, of had je het daar niet over :clown


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 2:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja dat wist ik, al had ik nog nooit van Hekendorp gehoord. Jij wel natuurlijk als inboorling.....

Maar in Barneveld hebben ze ook heel veel kippen, volgens mij zijn ze daar uitgevonden.
Daarnaast hebben ze daar mensen met even weinig verstand, een paar jaar geleden gingen ze tekeer tegen de komst van het Wintercircus in hetzelfde theater nota bene op een doordeweekse dag!
En nu komen die Chinese circusfiguren zelfs al op een zondag!
Dat moet haast wel een vloek over dit kippendorp afroepen.....!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: za nov 22, 2014 1:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Spijtig genoeg kreeg ik sneller gelijk dan verwacht: vandaag wordt het eerste bedrijf in Barneveld geruimd.
Overigens in strijd met de verwachtingen geen kippenfarm maar een eendenbedrijf.
Na Hekendorp volgden korte tijd later Ter Aar en Kamperveen. Niet dicht bij elkaar, zodat we nu rustig kunnen gaan spreken van een nieuwe landelijke ramp op dit gebied.
En nu dus Barneveld, extra triest omdat er geen zieke dieren ontdekt zijn maar omdat een vrachtwagen daar geweest is na een eerder bezoek aan een wel besmet bedrijf.
Uit voorzorg heet dat dan. Dat komt dan dubbel zo hard aan bij de eigenaren.

Over de oorzaken en met name de veroorzakers wordt volop gespeculeerd. Wilde zwanen worden als boosdoeners bestempeld. Maar het onderhavige virus komt uit China en die vogels niet verder dan uit Siberië. Misschien dat een andere vogelsoort het vanuit China daarheen bracht.
Jaren (na de vorige uitbraak) heeft men de tijd gehad de weg die het virus aflegt te traceren. Daar is men kennelijk onvoldoende in geslaagd. Met name voor dit soort onderzoeken, maar ook in verband met andere projecten op dierengebied zoals de instandhouding van de Siberische tijger, is het beter en verstandiger goede vrienden met Poetin c.s. te blijven dan ze te boycotten.

Oh, een politieke bloemlezing die niets met het circus te maken heeft? Nou mis, want het vervoersverbod geldt ook voor circusdieren als eenden en ganzen.
Die krijgen het dus rustig rond de Kerst......

(Geheel toevallig komt het virus uit hetzelfde land als de Peking Acrobats. Maar dat is dus echt puur toeval.....)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: za nov 22, 2014 7:07 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Mijn kaartje voor de Peking Acrobats te Hasselt is in orde.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 6:25 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Affegelopen zondag ben ik in het Isalla theater in Capelle aan den IJssel naar de Peking acrobats geweest. Een geweldige show die positief verraste!!

Ik had een C groep van Chinees staatscircus verwacht, de acrobaten die niet goed genoeg waren voor Monte Carlo of het echte staatscircus. Niets bleek minder waar. Natuurlijk was de hele opzet wat kleiner maar de goed verzorgde show gaf weer eens aan dat ook een relatief kleine groep artiesten een geweldige, veelzijdige show kan neerzetten met zeer goede en een aantal top acts

Bekende acts
Natuurlijk ook veel acts 'die je al gezien hebt'. Zoals het goed verzorgde openingsnummer. Een spectaculair masten nummer met twee masten zorgde meteen al voor sensatie. Mooie, krachtige houdingen, van mast naar mast springen en een spectaculaire slot tric lieten het publiek genieten, ondanks dat er meer van dit soort nummers zijn was het echt genieten. Ook een mooie pas de deux. Een vrouw toonde een aantal mooie dans passen (op de schouder van de onderman) en liet ook wat partnerre acrobatiek zien. Veel oh's en ah's klinken er door de zaal wanneer de vrouw op haar tenen op het hoofd van haar partner gaat staan. Wel zijn er betere versies maar het publiek had zo iets waarschijnlijk nog nooit gezien. Ook vaak te zien is een hoepelspringnummer. Dit nummer is wel vernieuwender met een aantal leuke, orginele en zelfs grappige trucs. Ook bekend zijn bijvoorbeeld een bordjes pagode of een vrouwelijke diabolo groep

Mannen stijgen boven vrouwen uit
Voor al in het eerste gedeelte was de mannelijke groep toch een stuk sterker dan de vrouwen. De vrouwen werkte rommeliger en ze kwamen moeilijk op gang. Ook was er soms te weinig spectacel. In het tweede deel brachten ze wel een mooi groeps slangenmens nummer en een bijzondere maar fantastische stoelbalance.

Topnummers
Een prachtig nummer was bijvoorbeeld het slangenmeisje. Terwijl ze haar lichaam verdraaide balanceerde ze met glazen op haar handen en voeten en op twee op elkaar gestapelde stokjes die ze vasthield met haar mond. Ook geweldig was het laatste nummer voor de pauze. De mannen sloegen houten stokken op elkaar kapot, verbogen een ijzere staaf, hielden fantastische schijngevechten en man werd zelfs in de lucht gehouden door met zijn buik op vier speerpunten te gaan liggen. Bij de stoelblance stapelde de acrobaat een groot aantal stoelen op elkaar die op hun beurd weer op vier wijnflessen balanceerde. Op de stapel werd een geweldig staaltje handstand acrobatiek geleverd. Als finale nummer brachten alle artiesten nog een geweldige groeps acrobatiek. Ze maakte geweldige levende piramides, (die ook bewogen) deden aan touwtje springen met een vrouw en reden rondjes op een fiets met daar op elf mensen!

Humor
Ook opvallend was dat er in de show behoorlijk wat humor was verwerkt. Twee komieken wisten het publiek echt te amuseren en deden dat beter dan veel 'gewone' clowns. Ook was dat te merken bij sommige 'gewone' acrobatische acts. Zoals de maskerkunstenaars. Ik heb wel eens zo'n act gezien maar deze steeg daar toch echt wel heel ver boven uit. De draken bestonden uit twee mensen die perfect samenwerkten. Ze leverde geweldige acrobatiek, op alleen de achterpoten over paaltjes lopen en met twee draken op een bal. Op een geven moment kwam er zelfs een kleiner exemplaar te voor schijn.

Het is een echte aanrader met prachtige kostuums en muziek en een mooi licht en decor. Met als enige puntje kritiek de changementen die soms een act doorkruiste. Ik zou zeggen, "ga er heen zo lang het nog kan!"


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Peking acrobats
BerichtGeplaatst: ma dec 22, 2014 2:22 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Afgelopen zaterdag bezocht ik de Peking Acrobats te Hasselt.
Het was een erg mooie voorstelling.

Nik heeft het al goed uitgebreid verteld.
Veel heb ik hier niet aan toe te voegen.
Ik kan hem enkel maar gelijk geven !

Die stoelbalance inderdaad, die stoelen bleven maar komen.
Hij zat tot aan het dak van het theater. Mooi mooi !
En dat allemaal gesteund op 4 champagneflessen.

Ik had verderop in de voorstelling ook nog masten verwacht.
Maar ze konden ook zonder masten voldoende spektakel brengen.
Door heuse piramides en dergelijke te bouwen.

In het nummer voor de pauze, sloegen ze zelfs enkele op elkaar gestapelde bakstenen stuk,
met een grote hamer. Die stonden op een acrobaat zijn hoofd.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.