Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 4:09 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wintercircus Apeldoorn 2014
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 9:23 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Wintercircus Apeldoorn

EMOTIONS

Woensdag 24 december 14.00 uur
Donderdag 25 december 13.00 uur
Vrijdag 26 december 13.00 en 16.15 uur
Zaterdag 27 december 13.00 en 16.15 uur
Zondag 28 december 13.00 en 16.15 uur
Maandag 29 december 13.00 uur en 16.15 uur
Dinsdag 30 december 13.00 en 16.15 uur

Programma

Jimmy Folco - Clown
Adriano Folco - Olifanten
Donnert Family - Acrobatiek te paard / Pas de Deux
Paolo Kaiser - Rola Rola
Elena Gambi - Jongleur/Quick Change
Brayan Gambi - Handstandacrobaat
Jana Roberts - Luchtnummer
Mister Dalmatin - Honden

www.wintercircusapeldoorn.nl

Adres Navigatie: Apeldoorn, FIZZION PARK, Oude Apeldoornseweg 41/45


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 9:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Nu al weer een mooi programma dit jaar met Adriana Folco! Alleen de nieuwe website bij mij doet het nog niet!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 9:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Yoshi Berends schreef:
Nu al weer een mooi programma dit jaar met Adriana Folco! Alleen de nieuwe website bij mij doet het nog niet!


Ctrl + F5 wil wel eens helpen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 7:51 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
mooi, programma, voor al die olifnten


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2014 9:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Olifanten in Wintercircus Apeldoorn

Afbeelding

APELDOORN - In het Fizzion Parc aan de Oude Apeldoornseweg gaat woensdagmiddag om 14.00 uur de 21e editie van het Wintercircus Apeldoorn van start. Mét twee olifanten in de piste. ,,Deze dieren horen bij ons circus'', zegt directeur Emmanuel Horwood. ,,Ik kan me niet voorstellen dat we ooit zonder hen naar Apeldoorn zullen komen.''

Er ligt een wetsvoorstel waarmee wilde dieren uit de circustent worden gebannen. Het voorstel moet nog door de Tweede Kamer. Adri Lammers ziet het als voorzitter van de Vereniging Nederlandse Circus Ondernemingen (VNCO) niet zover komen. ,,Ik heb een goed gesprek met de staatssecreatis gehad. We zitten weer met elkaar aan tafel. Natuurlijk moeten eventuele rotte appels eruit, maar als ik hier zie hoe Emmanuel zijn circus leidt en hoe Adriana Folco met haar olifanten om gaat dan kom ik tot de conclusie dat er met het dierenwelzijn niets aan de hand is. In 1952 zijn de laatste wilde dieren per boot in Antwerpen aangekomen. Je hebt bij een aantal soorten al over de zevende generatie die met het circus meereist. De dieren hebben een leven vol aandacht en liefde. In het wild zouden ze binnen een paar dagen overlijden.''

Alle voorgaande vier edities van het Wintercircus die hij leidde haalde Horwood de olifanten Baby en Sharon naar Apeldoorn. Voor Adriana Folco is het zelfs de achtste keer dat ze haar act hier presenteert. ,,Olifanten hebben een magische uitwerking op circuspubliek'', zegt Horwood. ,,De monden van de kinderen vallen steeds weer open als de dieren de piste binnen komen. Het is die 'wauwfactor' die we als circus willen overbrengen. Deze show heet niet voor niets Emotions.''

Naast de Indische olifanten komt er nog een oude bekende naar de tent achter Centraal Beheer. Jimmy Folco is net als drie en vier jaar geleden de huisclown van het wintercircus. ,,Verder hebben we een programma vol gevestigde namen en aanstormend talent'', aldus Horwood. Voor beide kerstdagen zijn nog beperkt kaarten te koop. Er zijn tot en met 30 december dagelijks voorstellingen.

www.wintercircusapeldoorn.nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2014 3:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Er ligt een wetsvoorstel waarmee wilde dieren uit de circustent worden gebannen. Het voorstel moet nog door de Tweede Kamer. Adri Lammers ziet het als voorzitter van de Vereniging Nederlandse Circus Ondernemingen (VNCO) niet zover komen. ,,Ik heb een goed gesprek met de staatssecreatis gehad. We zitten weer met elkaar aan tafel. Natuurlijk moeten eventuele rotte appels eruit, maar als ik hier zie hoe Emmanuel zijn circus leidt en hoe Adriana Folco met haar olifanten om gaat dan kom ik tot de conclusie dat er met het dierenwelzijn niets aan de hand is. In 1952 zijn de laatste wilde dieren per boot in Antwerpen aangekomen. Je hebt bij een aantal soorten al over de zevende generatie die met het circus meereist. De dieren hebben een leven vol aandacht en liefde. In het wild zouden ze binnen een paar dagen overlijden.''


Waar valt dit onder, het geven van zinvolle informatie of het wekken van vals vertrouwen?
De VNCO-voorzitter ziet het niet zover komen. Na een goed gesprek met Sharon Dijksma. Is ze gezwicht voor zijn wijze woorden en heeft ze het voorstel ingetrokken?
Nergens over gelezen....
En opnieuw een sneer: 'eventuele rotte appels moeten er natuurlijk uit'.
Wees eens een kerel en noem man en paard!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.