Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 2:50 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 05, 2014 11:12 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Milko doet zijn zegje op Radio 1
http://www.radio1.nl/item/245891-Milko% ... useum.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2014 4:40 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
De officiële opening was heel erg mooi! Ik was ook aanwezig bij het "besloten" gedeelte en ook dat was erg bijzonder om mee te maken! Het was erg gezellig veel circusmensen, veel circusvrienden en noem het maar op!! De optocht was erg leuk met o.a de Kamelen, lama's en paarden van de Familie Freiwald. En het orkest van Wintercircus Martin Hansons begeleide live de optocht. Veder waren er verschillende circusoptredens en werd de tentoonstelling geopend daar Robert Ronday en Pammy Bolini... Een erg leuke dag voor gezelligheid en circus plezier!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2014 11:44 am 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Omroep Gelderland was er ook..... https://m.youtube.com/watch?v=UlFWtZcCjEc zoals jullie zien een dag vol gezelligheid!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2014 3:18 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ook ik was er met mijn meisje.
Yoshi wellicht gezien maar niet herkend.... wel vele andere aanwezigen.

Het was heel druk met genodigden. Na de ontvangst met koffie en (reuzenbokkenpoot) vonden de inleidende handelingen plaats. Dat waren de nodige toespraken van de organiserende partijen, er werd gezongen, er werd gebeden, er werd een nieuw circusboek aan de man (m/v) gebracht. Allemaal zeer onderhoudend.
Daarna voegden de aanwezigen zich achter een levendige stoet en trokken door het monumentale dorp. We maakten een rondje en eindigden bij de te openen expositieruimte. Menigeen zal poep aan de schoenen hebben gehad, want bij de paarden en kamelen kwam de spijsvertering gedurende de wandeling goed op gang! En in de drukte werden de hopen nogal eens over het hoofd gezien.

De openingshandeling gingen voor het publiek goeddeels verloren achter een woud van dringende fotografen, maar ik heb begrepen dat Pammy Boltini als eerste zich een weg baande door een grote poster, die de ingang versperde.
De expositie zelf is niet groot, het is een sfeervol aangeklede ruimte vol met allerlei circus rekwisieten, veel kleding en posters. De film die bij de ingang non-stop historische beelden vertoont, moet de mensen naar binnen lokken. Maar ook buiten op het terrein valt er wat te zien, zoals een aantal antieke woonwagens. En een prachtig miniatuurcircus (Cinbia). En bij de receptie een opgezette leeuw (of is het pluche?). We mochten er niet aankomen. En natuurlijk een karretje met suikerspin en popcorn.

Het hele Openluchtmuseum is in deze tijd van het jaar de moeite waard om te bezoeken, zeker als je van winterse taferelen houdt met koek en zopie, sleetjerijden en schaatsen. Als circusliefhebber nu dus helemaal. Eet echter geen patat bij het kraampje vlak achter de ingang. Zelden zulke smerige friet gegeten en nog duur ook. Bah! De poffertjes met warme chocolademelk bevielen beter.

Ik heb ook nog foto's gemaakt. Door de drukte was ik met mijn camera regelmatig op de verkeerde plek en ik had weinig zin om mee te doen met het gedrang.

Afbeelding
De rest op
http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2014 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Erg leuk! Sfeervolle foto's en ook het filmpje getuigt daarvan.
Ja, weet alles maar eens vooruit....
De mensen die er niet waren hebben dus echt iets gemist.
Maar, zoals Heuvels al keuvelde, het Openluchtmuseum is altijd al de moeite waard!
En met deze tentoonstelling dus helemaal!
Maar pas op: die is maar te zien t/m 11 januari en dat is het eerder dan je denkt!
zie ook:
http://www.openluchtmuseum.nl/ontdek-he ... d-publiek/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Bijlage:
Komt-dat-zien-poster-openluchtmuseum arnhem winter 2014-2015.jpg
Komt-dat-zien-poster-openluchtmuseum arnhem winter 2014-2015.jpg [ 77.74 KiB | 3887 keer bekeken ]
Niet alles in de circuswereld hoeft opnieuw uitgevonden te worden.
Neem nu de opvallende poster van de tentoonstelling in het Arnhemse Openluchtmuseum.
In eerste instantie dacht ik al: dat is niet bepaald een clown zoals we die regelmatig tegenkomen.
Geheel toevallig kwam ik een afbeelding van het origineel tegen op een poster ven Circus Busch uit de jaren '20, dus bijna 100 jaar geleden!
Kijk en vergelijk:


Bijlagen:
vintage_clown_circus_poster_1920s_C374.jpg
vintage_clown_circus_poster_1920s_C374.jpg [ 32.72 KiB | 3887 keer bekeken ]
Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 08, 2015 10:22 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Enkele foto´s die ik maakte afgelopen woensdag

Afbeelding

Afbeelding

Waarbij de rest te vinden is op mijn facebook: https://www.facebook.com/media/set/?set ... ploaded=22


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.