Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 6:08 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 30, 2014 3:02 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr feb 07, 2014 11:05 am
Berichten: 4
Locatie: Sappemeer (Groningen)
Afgelopen weekend heb ik een bezoek gebracht aan Circus Fiësta tijdens Kersplaza in de Martinihal te Groningen.
Fiësta speelde hier voorstellingen voor de bezoekers van Kerstplaza.
Het was een leuk en gevarieerd programma met o.a. Leo en Veronica Navas met Chinese Paal en Washington Trapeze, Dave de Ruiter met een jongleeract en Pony Dressuur van Frank.
Voor de foto's, zie dit foto-album: http://www.mijnalbum.nl/Album=SUGY4MV7

_________________
“The most radical act anyone can commit is to be happy.” ― Patch Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 30, 2014 5:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Al hoorde dit uiteraard onder de kerst- en wintercircussen, toch leuk dat er iemand aandacht aan besteedde!
Maar liefst 96 foto's getuigen van de altijd gezellige sfeer bij dit circus.
Nog t/m zondag 4 januari op de KerstPlaza, waar in eigen tent gespeeld wordt op de grootste indoor-kermis van ons land!
Compleet met braderie en ander vermaak. Kijk maar op: http://www.kerstplazagroningen.nl/
Oudejaarsdag gesloten, Nieuwjaarsdag aangepaste openingstijden. Circus bij de entreeprijs inbegrepen!
Een plaatje uit de serie: de vrijheidsdressuur van de pony's

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2015 4:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gisteren even wezen kijken en vermaakte me prima. Korte programma's van een half uur, en kennelijk verschillend, want geen pony's gezien!
Ook de solotrapeze en de dinerende mevrouw met dronken ober ontbrak. Niet erg, want dat zag ik het afgelopen jaar al elders en blijft vaak maar duuuuuuren...

Opnieuw, en ik moet er maar eens in het algemeen aandacht aan gaan schenken, geluid dat loei- en loeihard stond.
Het spijt me, ik kom het in de loop van een jaar zeer regelmatig tegen. En ga daarbij niet (alleen) af op mijn eigen gehoor, maar in de eerste plaats op de reacties in het publiek.
Nou moet je wat, wanneer je met een circustent te midden van kermisattracties in een grote hal staat. Want wanneer het geluid van die attracties jouw geluid overstemmen, ja, dat kan dan ook weer niet! Overigens hielden die kermismensen er wel degelijk rekening mee dat ze in een hal stonden en het geluid dus minder goed weg kon dan buiten.
Maar: wanneer er zodra het programma begint ouders met kleine krijsende kinderen met de handjes voor de oren zich zo snel mogelijk richting uitgang begeven is er wel degelijk iets mis! Ja, en dat moet ik dan altijd toevallig zien. Maar als ik dat kan zien, kunnen de mensen van het circus dat ook, zeker wanneer er nog iemand bij die uitgang staat.
Want vergeet één ding niet: die weglopende mensen komen dus nooit, echt NOOIT meer terug in welke circustent dan ook!
Die ouders niet na die negatieve ervaring, en de kindjes niet want die hebben een levenslang trauma opgelopen!
En dat in een tijd dat de circusbranche iedere bezoeker zou moeten koesteren.
Want klets allemaal maar een heel eind weg, zo fantastisch en grandioos gaat het helemaal niet in deze branche.
Houden jullie je maar lekker vast aan al die optimistische cijfers en verhalen, nou, ik kan je verzekeren dat 2014 voor menig circus in ons land een slechter jaar was dan lang of ooit tevoren!


Jammer dat ik dit nu spui tijdens een beschrijving van het best leuke Circus Fiësta.
Ik zag gisteren een honden- en boerderijdieren-act. De honden zaten in een soort molen voor de raampjes of in afgezette perkjes daarvoor. Een grijze poedel moest heel nodig, wilde een paar keer netjes naar achteren, maar werd telkens teruggestuurd waarop hij maar tegen de molen plaste! Hilarisch, zonder dat het bij het programma hoorde!
Leuke hondenshow, gevolgd door een flink koppel loopeenden en een slim varken.
Clown Franky was dit keer uitsluitend spreekstalmeester en had een andere clown ingehuurd.
We zagen onder meer een draadnummer en jonglage eindigend in een vuurshow. Met die plastic voorhangsels hou ik dan echt mijn hart vast.
Beste act was een mastnummer, volgens de explicateur kwamen de artiesten helemaal uit Ecuador. Ik denk niet dat hij weet hoe je dat moet schrijven...
Ik ook niet trouwens, en moest het verbeteren!
Maar daar is Fiësta altijd heel sterk in: artiesten komen van over de hele wereld! Zelfs eigen kinderen komen niet uit de plaatselijke pijplijn maar zijn in verre landen verwekt en geboren. Het zou kunnen, maar zo reislustig zien de ouders er nu ook weer niet uit....
Maar goed, dat beste nummer dus, daar waren we gebleven. En ja, ze waren Zuid-Amerikaans van kleur en hun muziek ook.
Dus je weet maar nooit. Goed waren ze zeker! Angstwekkend goed in het naar beneden glijden en dan net voor de (harde) grond stoppen! Allebei!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.