Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 3:31 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 21, 2016 4:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Al weer even geleden, maar niet minder leuk: gedurende het laatste weekend van september was Circus Salto te gast op het Flaeijelfeest in het Friese Nieuwehorne. Dat is een groot en sfeervol gebeuren waar een aardig poosje terug wordt gegaan in de tijd.
Het staat al jaren op mijn verlanglijstje maar het zal er vermoedelijk nooit van komen doordat er ieder jaar in precies hetzelfde weekend een groot evenement plaatsvindt in mijn woonplaats. Misschien in een volgend leven....

Het circus was er dus te gast, ik denk voor de eerste keer. En met het nodige succes, zoals onderstaande foto's bewijzen!
Eerst nog een stukje uitleg door het circus over het feest, dat je rustig een festival mag noemen:

Afgelopen weekend waren we te gast bij het Flaeijelfeest ​in Nieuwehorne (kleine 1500 inwoners). Een prachtig evenement waar we bijna alle voorstellingen afgeladen vol zaten en het publiek genoot van onze voorstelling.

Het dorpsfeest is uitgegroeid tot één van de grootse agrarische nostalgische evenementen van Nederland. Op meerdere weilanden wordt een openluchtmuseum gebouwd waarin het plattelandsleven rond 1920 centraal staat. Compleet met dorpsplein, school, kermis, winkels, kroeg, schuren, akkers, landbouwmachines, paarden etc..
Wij mochten er omringd door talrijke woonwagens voorstellingen geven. Check de foto's voor een impressie.

Meer dan 450 vrijwilligers zetten dit evenement neer en dat is uniek te noemen. We hebben het in deze tijd veel over verschillen maar hier staat iedereen samen keihard te werken om een mooi evenement neer te zetten. Ook feestavonden, muziek, pers, marketing, logistiek etc. alles goed geregeld. Grote klasse en complimenten naar de organisatie! Dank voor het vertrouwen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inderdaad, een mooi en sfeervol geheel, daar in Friesland.

(En ik zag op een foto van de traditionele historische optocht een achtspan Shires dat ik persoonlijk ken, met name de hengst die altijd rechts achter loopt en zo zijn dames goed in de gaten kan houden....; wordt het toch tijd om te emigreren.....)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.