Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:12 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 5:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De VTM-serie De Buurtpolitie schijnt zich in België op hoge kijkcijfers te mogen verheugen. Rond de serie worden ook speelfilms gemaakt.
Aflevering 3 daarvan wordt op dit moment geproduceerd en daarin speelt het circus een hoofdrol.
'Ons' Circus Salto, wel te verstaan!
In de bioscoop tegen de Herfstvakantie......

Het Laatste Nieuws meldt daarover: https://www.hln.be/showbizz/film/stunts ... q0zKIHmjCX

Stunts, spieren... en eendjes: ‘De Buurtpolitie’ trekt naar het circus voor derde film

Afbeelding

Film De derde film rond de populaire VTM-reeks ‘De buurtpolitie’ wordt momenteel volop ingeblikt.
Nadat het korps van commissaris Roger Berckmans eerder al mocht schitteren in ‘De grote geldroof’ en ‘De tunnel’,
trekken de agenten in hun nieuwste prent naar het circus.
“Het gaat spannend en spectaculair worden”, belooft de cast.


Afgelopen zaterdag trok de hele filmploeg naar een kleurrijke circustent in Boechout.
Naast de bont uitgedoste cast kwamen er ook 160 figuranten in actie.
“Ongelofelijk dat we de kans krijgen om een deel van onze film op zo’n indrukwekkende locatie te mogen draaien”, zegt Henny ‘Robin’ Seroeyen.

“Toen de synopsis voor de derde film aan ons werd meegedeeld, was het helemaal nog niet duidelijk dat wij als acteurs ook betrokken zouden worden bij dat circusgegeven”, legt Dorien Reynaert (Femke) uit.
“Pas later kwam het idee om ons daar ook een aandeel in te geven. Geweldig, want ik ben al sinds mijn kindertijd gefascineerd door het circus.
Het was ook leuk dat inspecteur Femke even haar politie-uniform in de kast mocht laten hangen en eens met een compleet andere look op de set mocht staan. (lacht)”


Afbeelding

Inspiratie bij ‘Dumbo’

Ook al speelt het verhaal zich (deels) af in een circus, net als in de twee vorige films werd er ook deze keer goed ingepikt op de actualiteit.
Zo moet het team in de film een plofkraak proberen op te lossen.
“Al snel leiden de aanwijzingen naar een circus dat net zijn tenten heeft opgezet”, zegt Henny.
“Om de ware toedracht te ontdekken, krijgt het team de opdracht om undercover te gaan. Mijn personage wordt ‘de sterke man’.
Ik liet me inspireren door de remake van ‘Dumbo’, waarin ook zo’n figuur zit.
Ik moet wel zeggen dat er meer flatterende outfits zijn dan zo’n streepjespak. Maar dat hoort erbij.”

Enkele acteurs volgden voor de opnames les bij echte circusartiesten. Zo ging Dorien voor haar act langs bij een eendentrainer.
“Vorige week hebben we de trucjes een eerste keer gerepeteerd”, legt ze uit.
“Heel fijn allemaal, al heb ik wel mogen ondervinden dat een geslaagde oefendag geen garantie is op een even geslaagde opnamedag.
Geloof me: eenden hebben een eigen willetje.
Sommige scènes hebben we enkele keren moeten herhalen omdat de eenden niet deden wat ze moesten doen. (lacht)
Maar het eindresultaat ziet er goed uit.”


Afbeelding

Respect voor de crew

Lange draaidagen zijn bij de derde film van ‘De buurtpolitie’ geen uitzondering. “Zaterdag was ik om acht uur ’s ochtends al op de set”, zegt Henny.
“En ik ben pas doorgegaan om negen uur ’s avonds. Dat is een dag van 13 uren, ja. Maar kom: ik vind niet dat ik daarover moet klagen.
De crew heeft veel langere dagen.”

Daar sluit ook Dorien zich bij aan. “Ik hoop echt dat onze crewleden na de laatste opnamedag een weekje vakantie mogen nemen.
Zij hebben het veel zwaarder dan de acteurs, want zij moeten iedere dag van begin tot einde alles in goede banen leiden.
En ze moeten ook rekening houden met factoren die je niet altijd in de hand hebt. Slecht weer, bijvoorbeeld. Dat vertraagt alles.
Sommige scènes kunnen we niet spelen als het aan het stortregenen is, om maar iets te zeggen.”

De opnames van de prent zullen in totaal elf dagen in beslag nemen. De release van de film staat gepland op 23 oktober, vlak voor de herfstvakantie.
“Geloof me vrij: deze keer zal het erg spannend worden. Er zitten heel wat coole scènes in, en ook het einde is spectaculair”, besluit Henny.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op ma mei 06, 2019 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 06, 2019 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het Nieuwsblad kon uiteraard niet achter blijven en verhaalt, met minder woorden maar een leuke video: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190505_04377242

“We moeten undercover gaan,
want hier gebeuren rare dingen”:
‘De Buurtpolitie’ gaat in het circus
voor nieuwste film


De acteurs van ‘De Buurtpolitie’ zijn volop bezig met de opnames voor hun nieuwste film ‘Het Circus’.
Willy Herremans, Commissaris Roger in de film, doet geheimzinnig over het verhaal:
“We moeten undercover gaan, want hier gebeuren rare dingen.”
Zowat alle acteurs van de vorige film zijn deze keer ook paraat.
“Barry doet ook mee en zal zelfs op een lessenaar zitten”, zegt een trotse Andy Peelman.
De Buurtpolitie: Het Circus is vanaf 23 oktober in de bioscoop.


(En voor wie het niet weet -zoals ik- Barry is de speurhond van de politie! Zoveel blijkt uit de video!)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 09, 2019 6:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Showbizz TV nam een kijkje backstage: https://www.youtube.com/watch?v=9aCQard2BTA

Met, als ik mij niet vergis, de woonwagens van Circus Bongo als figurant!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2019 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog een leuke video op de site van VTM: https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/cultuu ... urtpolitie

En wie dacht dat die loopeenden 'zo maar' even de grens konden overwippen heeft het mis: voor ze op reis gingen werden ze eerst gekeurd en kregen ze een persoonlijk paspoort!
In Nederland niet, maar in België wel verplicht. Hoezo, één Europa.....?

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 02, 2019 5:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Bijna is het zo ver! Later deze maand -de 23e- volgt de officiële première van deze speelfilm.
De trailer is al te zien en ziet er bijzonder veelbelovend uit!

https://www.youtube.com/watch?v=Salmy08 ... ture=share

Afbeelding

De derde film van ’s lands bekendste politiekorps, de Buurtpolitie, staat deze keer volledig in het thema van het circus.
Ianthe Tavernier (Floor), Andy Peelman (Koen), Manoe Frateur (Eric), Ilse La Monaca (Brigitte), Tim Ost (Tom), Henny Seroeyen (Robin), Dorien Reynaert (Femke), Charlotte De Groof (Lotte), Johan Kalifa Bals (Obi), Willy Herremans (de commissaris), Eric Peeters (Patrick)...staan opnieuw paraat om een mysterie op te lossen.

‘De Buurtpolitie’ onderzoekt een plofkraak op een geldautomaat. Het onderzoek leidt hen naar een circus dat net zijn tenten heeft opgezet.
Maar wat is de link tussen het circus en de plofkraak? En waarom gebeuren er zoveel vreemde dingen sinds het circus zijn intrede heeft gemaakt?
Zal Floor bevrijd kunnen worden nadat ze tijdens een undercoveractie ontvoerd wordt?
De agenten zetten alles op alles om het mysterie op te lossen.

‘De Buurtpolitie - Het Circus’ wordt op 23 oktober 2019 in de bioscoopzalen verwacht.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 02, 2019 4:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De film draait intussen in België.
Een recensie vindt u hier: http://www.concertnews.be/recensietonen ... 0Antwerpen

Afbeelding

met tal van leuke dieren.......

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2020 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De Nederlandse bioscopen (bij mijn weten) niet gehaald.
Maar in eigen land bijzonder goed ontvangen.
Tijd dus voor de dvd!
Die verschijnt op 4 maart 2020, maar is nu al wel te bestellen.
Maar let op: de prijzen variëren nog al!
De 'standaardprijs' bij bijvoorbeeld Bol.com (en andere) is € 29.99.
Dat vindt ik persoonlijk knap aan de prijs!
Zag een goedkopere mogelijkheid -waar ik het niet verwachtte- bij Wehkamp.
Voor € 18,99, zelf noemen ze dat met € 6,- korting.
Snel verdiend dus die 11 eurootjes..... Verdiend, nou ja, bespaard dan!
Komen nog wel € 2,95 verzendkosten bij wegens een bestelling onder de € 20,-.
Daarboven vervallen die, ook wanneer je een tweede artikel besteld. Dan wordt naar het totaalbedrag gekeken.
Nu al te reserveren, afgeleverd vanaf 4 maart.

De site van Wehkamp: https://www.wehkamp.nl/de-buurtpolitie- ... lsrc=aw.ds

Afbeelding

Omschrijving:

De Buurtpolitie - Het circus (DVD)
In de Vlaamse scripted realityreeks De Buurtpolitie kan de kijker volgen hoe de agenten van de buurtpolitie misdrijven bestrijden en de veiligheid van de burgers garanderen.
Soms door grote interventies op touw te zetten, soms door eenvoudigweg een luisterend oor te bieden.
En dat zowel op patrouille, bij interventies op de straat, bij burgers thuis, als op het politiekantoor.
De ene keer met opperste concentratie en intens speurwerk, de andere keer met een vleugje humor en relativering.

De Buurtpolitie onderzoekt een plofkraak op een geldautomaat.
Het onderzoek leidt hen naar een circus dat net zijn tenten heeft opgezet.
Maar wat is de link tussen het circus en de plofkraak?
En waarom gebeuren er zoveel vreemde dingen sinds het circus zijn intrede heeft gemaakt?
De agenten zetten alles op alles om het mysterie op te lossen.

Specificaties
genre - Aktie
subgenre - Misdaad
leeftijd - Let op met kinderen tot 6 jaar
kijkwijzer - Angst
gesproken talen - Nederlands
ondertiteling - Nederlands
geluid - Dolby Digital 2.0

De trailer nog maar even: https://www.youtube.com/watch?v=Salmy08Y92g

En 'de leukste momenten': https://www.youtube.com/watch?v=tWsJn1qiXmU

Met, voor wie het vergeten mocht zijn, 'ons' Circus Salto in een prominente hoofdrol!

Zie nu ook andere aanbieders, met prijzen als € 22,61 en € 21,99.
Wehkamp is vooralsnog de goedkoopste!

Ha, komt er net eentje bij: de Mediamarkt!
Zowel thuisgestuurd als in de winkel verkrijgbaar voor € 19.99.
Zonder verdere verzendkosten!

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.