Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 12:20 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mar 11, 2015 10:15 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het Horror Circus: The Freakshow
Landelijke Premiere in Tilburg

Vergeet de trapezemeisjes in glitterpakjes, de circusdirecteur met zijn hoge hoed en de stuntelige clown.... maar beleef de sensatie van het Horror Circus! Na succesvolle tournees in Duitsland, Engeland, Italië, en Spanje geeft het Horror Circus voor de eerste maal een beperkt aantal shows in Nederland.

Het Horror Circus is een totaalbeleving waar een heus Horrordome voor wordt opgebouwd. Bij het betreden van het tentencomplex waant de bezoeker zich direct in de zwarte wereld van bloeddorstige vampiers en gammele zombi's. Alles is aangekleed in de naargeestige sfeer die we kennen uit de bioscoop... nu is het echt!

Het publiek neemt plaats op comfortabele kuipstoelen rondom de 'circle of fear' waar het publiek 'hatelijk' welkom wordt geheten door clown Noah waarna het spektakel losbarst vol huiveringwekkende acrobatiek, bloedstollende trapezewerkers... alles op het randje...

Zombi's die door vuur springen, halsbrekende trapezekunstenaars, griezelig goede rekstokgymnasten en bloedstollende evenwichtskunstenaars. De komiek Armen zorgt met zijn zwarte humor voor een huiveringwekkende glimlach in het spektakel van bloed en angst!

Uniek is de act van de meesterfreak Carne, die de meest freaky dingen laat zien! De show wordt verzorgd door een internationale crew van artiesten afkomstig uit Kenia, Spanje, Wit-Rusland, Duitsland, Polen en Groot-Brittanië. Allen hebben een internationale carrière en worden speciaal bij elkaar gebracht voor dit Horror Spektakel.

www.hethorrorcircus.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 11, 2015 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gezelli......

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 11, 2015 7:21 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Onder leiding van Gino winter die voorheen met de Monstertruck stuntshow door Nederland trok.
Iets wat nu in Nederland nogal gevoelig ligt.... ik ben benieuwd!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 12, 2015 3:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kijk, dat is tenminste nieuws! Oké, dat ze kwamen op zich ook wel hoor!

Gino Winter en familie raakte, nadat ze de laatste jaren in ons land behoorlijk veel succes hadden, op slag zo goed als brodeloos na het vervelende incident in Haaksbergen. Waar nog steeds de kranten vol van staan, nu weer doordat de burgemeester halsstarrig weigert ook maar enige schuld te bekennen. Verzekeringstechnisch volkomen begrijpelijk, maar naar 'zijn' inwoners en met name de slachtoffers en nabestaanden toe, bepaald niet!
Auto- en Motorstuntcircus Gino Winter zag vanaf dat moment alle vergunningen (daar in de omgeving) ingetrokken.
En zocht dus iets anders dat hij nu kennelijk heeft gevonden.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 13, 2015 12:35 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Is het eigenlijk een geïmporteerd circus? Of een nieuwe Nederlandse productie? Ik zie dat er in diverse landen al een Horror Circus actief was. Is dat steeds dezelfde of zijn er meerdere circussen onder die naam?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 13, 2015 4:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gino Winter staat aan het hoofd van een Duitse circusonderneming. Die tot op heden behoorlijk succesvol was met een auto- en motorstuntshow. Waaraan de hele familie deelnam en opgezet als een circus, tot en met een front en kassa.
Zoals ik al schreef, na het tragische ongeval in Haaksbergen (veroorzaakt door een Nederlandse 'concurrent') werden van de ene op de andere dag de al aan hem verleende vergunningen ingetrokken. Terwijl er bij dit 'circus', voor zover ik weet, nooit iets is misgegaan. Ik zag ze wel eens aan het werk. Nou kan er, zeker bij mechanische zaken, altijd wel iets mis gaan. Maar zij namen denk ik minder risico door nooit in de richting van het publiek te stunten maar altijd voor het publiek langs.
Daar was in Haaksbergen de ruimte in feite te klein voor en bovendien stond daar het publiek rondom.

Het Horror Circus lijkt me dan ook een nieuwe opzet nadat de vorige strandde. Van iets dat we hier nog niet kenden, terwijl er in Duitsland al een paar jaar wel diverse vormen van bestaan.
Denk haast dat ze wel een Nederlandse tourmanager hebben, ondanks dat de familie zelf na zoveel jaar hier ook de weg wel weet...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 19, 2015 2:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Dit circus staat begin april in Tilburg op het Laar terrein. Ik ben zeer benieuwd (en ook een tikje bevreesd):

http://tilburg.com/nieuws/circus-horror-naar-tilburg/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 21, 2015 12:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Wat mij betreft is dit geen circus. Levert geen positieve bijdrage aan de circusproblematiek in Nederland.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 22, 2015 2:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ieder zijn meug zei de boer en hij kuste het kalf. Of het varken, zoals die dierenactivisten in Duitsland, zie dat onderwerp.
Een positieve bijdrage aan problematiek betekent een verslechtering. Je bedoelt een oplossing.
Persoonlijk zie ik er ook niets in, ik val al flauw bij een injectie.... Viel, want dat deed ik als kind.
Dus zul je mij daar never gaan zien.... Maar ja, als anderen dat wel leuk vinden: prima hoor!
The show must go on, de vorm waarin is vers twee.
Wie weet komt er nu wel een actiegroep tegen mensenmishandeling.....

Leuk dat je er weer bent, Polianta! Het is tenslotte lente!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 28, 2015 2:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De opbouw in Tilburg is inmiddels in volle gang:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(foto's zijn van 24 en 25 mrt)

Alsmede een uiterst aantrekkelijke aanbieding voor hen die het leven wel voor gezien willen houden:

Afbeelding


Citeer:
2 RIP Tickets winnen voor de première van Het Horror Circus op 3 april om 20:00 uur? Naast het bijwonen van de show zorgt onze grime-afdeling ervoor dat je als een echte griezel het Horror-Dome betreed. Wat moet je doen: like deze pagina en deel dit bericht. Zeker zijn van tickets? Koop nu op http://www.hethorrorcircus.nl je tickets met € 5,00 korting! Een show met een sensationele mix van spetterende dans, duivelse acrobatiek en zwarte humor, uitgevoerd door lugubere zombi's en bloeddorstige vampiers. Tot en met 19 april te zien op Het Laar in Tilburg! — bij Het Horror Circus.


Om te liken en in aanmerking te komen voor zo'n Rust In Vrede-kaartje moet je uiteraard wel naar hun facebookpagina: https://www.facebook.com/hethorrorcircus

Lekker mannegie kwam ik daar tegen:

Afbeelding

Luistert naar de naam David Niglo Grünholz. In dat geval zou ik m'n achternaam maar veranderen, want van dat groene hout is nog maar weinig over.
Maar misschien iets voor de liefhebbers van een groene doodskist?
Geen idee of hij ook in actie komt.....


Op de site een nieuwe aanbieding voor hen die altijd al eens graag aan een middagje Suspension hebben willen doen.
Kende de term tot nu toe niet anders dan van de vering van voertuigen. Of een schorsing.
Kan ook geen Nederlandse verklaring in dit verband vinden. Wel in het Engels waar het onder punishment (de wereld van het straffen....) zoveel als ophanging betekent.
En zo blijven we leren......

Dat laatste klopt als een zwerende vinger (voor liefhebbers ook heel prettig), gezien de plaatjes op de site.
(Hoop niet dat hier veel kleine circusliefhebbertjes meekijken trouwens...)

Citeer:
Heb jij altijd al eens een echte suspension willen doen?

Dan is dit je kans!

Bij Het Horror Circus is het mogelijk om overdag een suspension te doen onder begeleiding van Ilya Langbein van Fleshfactory. Voor slechst 150 euro kun je een middagje 'hangen' in een echte circustent, zwieren en zwaaien aan haken is allemaal mogelijk. Deze ervaring wil je echt niet missen!

Voor meer informatie of het maken van een afspraak, neem contact met ons op.


Afbeelding

Geen geld voor een middagje ècht genieten, zeg nou zelf!
Zou je ook iemand anders aan mogen melden, als een soort van verrassings-paascadeau?

Maar het moet gezegd: sinds ze de dieren bijna weg hebben gekregen uit het circus is het er allemaal een stuk smaakvoller op geworden!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2015 12:47 pm 
Ik heb een paar filmpjes op youtube gezien, en wat ik zag stelde niet zoveel voor, want het zijn "gewone" circus acts, maar dan in een horror jasje gegoten,
en denk ik niet dat dit een succes zal worden, want ze adviseren zelf een leeftijdsgrens van 14 jaar, dus daar vallen ouders met jongere kinderen dus al af
en laat circus in het algemeen het nou net van die doelgroep moeten hebben. En aangezien ze in tilburg beginnen en een lid vd familie bossle aan het roer
schijnt te staan, zal het ook wel de bekende familie mullens zijn die de toernee voor ze doet, want bossle en mullens kennen elkaar al sinds de jaren 70
en hebben dus al vaker samen gewerkt, maar het blijft natuurlijk bij een vermoeden, want zeker weten doe ik het niet.
En dan staan ze geloof ik iets van 14 dagen in tilburg! Dat is voor zo'n stad dus veeeeeeeeeeel te lang imo, dus ben ik reuze benieuwd hoe dat gaat lopen,
en of ze wel een heel seizoen vol kunnen maken in nederland, want ik heb het gevoel dat er voor een dergelijke show geen animo zal zijn, maar daar
kan ik de plank dus ook zwaar mis slaan, dus afwachten dan maar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2015 2:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kortom: alles is mogelijk en niets is onmogelijk!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gelukkig krijgen die families met circusbelangstelling zeer binnenkort een herkansing op dezelfde plaats:

Evenemententerrein 't Laar aan het Laarveld-West, van 13 t/m 25 mei Circus Belly Wien!

Aanvangstijden zijn nog niet bekendgemaakt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2015 10:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Zojuist heb ik het horrorcircus bezocht en ik ben heel enthousiast. Terwijl tieners en twintigers ondervertegenwoordigd zijn bij meer klassieke circusvoorstellingen, waren zij vanavond in de meerderheid. Dit concept weet daarmee een publiek aan te trekken dat normaal het circus helaas mijdt - alleen al daarom is het een aanwinst.
De stemming zat er in de rij naar de ingang overigens al goed in - maar dan op een andere manier dan gebruikelijk. Eén vrouw kwam binnen een halve minuut al huilend de ontvangsttent uit - het was haar iets te heftig. Vrijwel iedere bezoeker blijft - tot aan de pauze toe - over zijn schouder kijken, omdat zombies uit het duister opdoemen. Juist dat onvoorspelbare geeft het bezoek iets extra's. Persoonlijk vind ik het circus op zijn best: je stapt in een heel andere wereld, van verrassingen, mooie vrouwen, pittige acrobatiek, humor, freaks en gruwelen. Of het te eng is, mag iedereen voor zich uitmaken. Ook los van de angst en het gruwelen, biedt de show goed en compleet circus, met trapeze, acrobatiek, ballet, clownerie en een fraai zweefdoeknummer.
Is er iets op de show aan te merken? Vast wel, maar ik heb een veel te leuke avond gehad om het daarover te hebben. Deze dosis angst, vernieuwing en verrassing is prima voor de Nederlandse circuswereld.


Bijlagen:
horrormeisje_kl.jpg
horrormeisje_kl.jpg [ 307.39 KiB | 7131 keer bekeken ]
Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2015 11:19 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Na Tilburg reist het circus door naar Den Bosch

http://nieuws.nl/exclusief/20150406/mon ... veroveren/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 07, 2015 5:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Waar ze op het P-terrein van Sportiom komen te staan, naast het stadion van FC Den Bosch.
Voor circusliefhebbers beter bekend als de plaats van het Kerst- of Wintercircus in die stad. De laatste jaren dan....
Voorstellingen aldaar van vrijdag 24 april t/m zondag 3 mei. Aanvangstijden worden binnenkort bekendgemaakt.

Nog wel aardig die vermelding dat de poster (met een enge clown) in Tilburg voor ophef zorgde.

Afbeelding

De plaatselijke politieke groepering OPA (dat was inderdaad vroeger iemand die over het jonge grut waakte...) vond die poster niet kunnen omdat hij voor kleine kinderen afschrikwekkend zou zijn. Maar misschien weten ze bij die partij niet wat kindertjes tegenwoordig zoal links en rechts te zien krijgen....
OPA staat trouwens voor Optimistisch, Politiek (en) Actief. De R ontbreekt, want ook zij zijn dus al druk met het bedenken van Regeltjes die het anderen lastig(er) maakt!
Iets waar onder meer de Partij voor de Dieren in uitblinkt, maar ook andere partijen vaak niet in achter blijven.

Wel een beetje vreemd contrast dat het verslag meldt dat de echte circusclown helemaal (of juist) niet eng was!
Maar die maakt dan waarschijnlijk weer minder nieuwsgierig......

Wel leuk dat Cedric zo positief is. Dat had ik niet durven te voorspellen!
Het aanboren van een nieuw publiek kan inderdaad uiteraard nooit kwaad.

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.