Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 3:55 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 5:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Alle begin is moeilijk, dat weten we. En dus zijn de voorstellingen in Sint Odiliënberg van 29 april t/m 3 mei afgelast!
En is de feestelijke première en seizoensopening een week uitgesteld. Ook de speelplaats is gewijzigd.
Plaats van handeling wordt nu:

REUVER - Evenemententerrein bij Manege De Vossenkuil, Bergerhofweg 2
wo 06 mei - 15.00 (try-out) + 19.00 (première voor VIPs, pers en genodigden)
do 07 mei - geen voorstelling
vr 08 mei - 17.00
za 09 mei - 15.00 + 19.00
zo 10 mei - 14.00


N.B. Naam en adres van de manege staan er op facebook van het circus niet bij. Dat is verwarrend, omdat er meerdere maneges zijn in deze Limburgse plaats.
Uitgaande van eerdere circusvermeldingen koos ik voor De Vossenkuil. Dat is de plaats waar Circus Herman Renz vorig jaar niet kon opbouwen en vervolgens de bezoekers met bussen naar Venlo bracht.
Of beter gezegd: een plaatselijke ondernemer.
Voor het minder grote Cornelio moet dat opbouwen niet al te veel problemen opleveren....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Circus Cornelio in Reuver? Dat zou werkelijk een wonder zijn!

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 9:18 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Er zal toch eerst een tent moeten komen. =o=


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 9:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
magnum schreef:
Er zal toch eerst een tent moeten komen. =o=


Ik heb er nog wel een paar te huur ;-) :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 9:52 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Met een tent alleen ben je er niet: een vergunning is ook erg handig

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 10:02 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Tijger schreef:
Met een tent alleen ben je er niet: een vergunning is ook erg handig



Dat is waar , weet dat de gemeente het voor deze week niet zag zitten dat er een circus zou komen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 10:05 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Jij had toch een vergunning voor Kastello in Reuver van 17-19 april, als ik juist geinformeerd ben?

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 11:01 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Tijger schreef:
Jij had toch een vergunning voor Kastello in Reuver van 17-19 april, als ik juist geinformeerd ben?


voor hij in behandeling genomen werd was de gemeente er al niet zo positief over.
Toen heb ik het gelaten aangezien als je in het beginstadium al "bezwaren" hebt, het vervolgtraject nooit makkelijk zal zijn en door het verkrijgen van de huidige speelplaats hoensbroek [die alleen dit weekend kon] was de voortzetting niet nodig.

Ik heb nooit een verleende vergunning gehad, enkel een aanvraag ingediend. [om misverstanden over plaatsen bezet houden zonder te komen te voorkomen]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 11:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
aha, da's duidelijk, de Gemeente Beesel had namelijk Kastello al wel in de evenementenkalender gezet.
De ambtenaar die dat samenstelde had blijkbaar meer zin in circus dan de vergunningen-ambtenaar :wink:
https://www.beesel.nl/Toeristen/Eveneme ... enkalender

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 19, 2015 10:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Programma

Reeds bekend

Harizanov - Clownerie
Freddy Kenton - Jongleur


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2015 5:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
magnum schreef:
Er zal toch eerst een tent moeten komen. =o=


Maar die kregen we toch al hier te zien na een vermelding met foto en afmetingen compleet op facebook van dit circus i.o.?

En wat een gedoe over de vergunning! Terwijl ik dacht dat hij voor een heel seizoen vergunningen voor Iarz Italiano had en daar nu zelf ging staan......
Voor straf ofzo.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2015 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De site is inmiddels actief: http://circuscornelio.nl/

en de eerste repetitiefoto's worden gemeld:


Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2015 6:11 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Zo te zien geen klassiek klein programmatje met een paar (wordt nog aangevuld?) goede acts en voor al een kindershow met een dj!
Ik ben benieuwd wat 'kenners' er van gaan vinden, voor jonge kinderen kan het denk ik wel leuk zijn. Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat werken zonder tribune en met (je stoel) verplaatsen. En wifi op de meeste plaatsen! Zal dat het succes geheim worden...? :lol:
Het is in ieder geval duidelijk dat ze zich willen onderscheiden van andere circussen, ik denk dat dat ook wel nodig is....

Toch vraag ik me af, hebben ze dit concept nou puur zo gemaakt om zich te onderscheiden of is het zo gemaakt om een tribune en het of- en afbouwen daar van te besparen, en dan zeggen dat het zo ook zou zijn als ze meer budget hadden?

Ik ben benieuwd!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2015 3:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Je kan zeggen wat je wilt, maar er wordt in ieder geval nagedacht over het concept en maar niet zo klakkeloos het zoveelste kleine circus uit de grond gestampt.
Een aantal dingen zijn helemaal niet zo raar.
De genoemde artiesten zou je als aanwinst kunnen zien.
Zelf wordt ik al blij met het idee dat dieren niet geschuwd worden, zoals bljikt uit de paardenfluisteraar Bernice.
Dat is overigens niet de landelijk bekende dierentrainster Bernice Muntz, schrijfster van onder meer 'Het Gelukkige Konijn'.
Maar naar ik vermoed Bernice de Bruijne die ooit haar eerste schreden in de circuswereld zette bij Circus Royal uit haar geboorteplaats Dordrecht.
Zelf verhuisde ze naar Oudenbosch, geen idee of ze daar nog steeds woont.
Kan een aanwinst voor het circus zijn, want bekwaamde zich naast de paarden ook op het gebied van vuurspuwen en steltlopen.

Afbeelding

Nooit geweten dat Bernice zo'n populaire naam was bij de paardenmeisjes, er zijn zelfs meerdere fluisteraars te vinden met die mooie voornaam.
Maar ik denk dat dit de juiste is.

Wat die tribune betreft weet ik niet of Nik gelijk heeft: de tent staat op de site ook te huur met of zonder tribune.
Een beetje vreemd is wel dat de eerste voorstelling wel genoemd wordt maar de plaats van handeling dan weer niet. Net zo min als de volgende voorstellingen. Ook van facebook zijn die inmiddels (weer) verwijderd.
Opvallend is verder de innige samenwerking met een echte leeuw, zelfs met een hoofdletter. Compleet met link naar een filmpje waar ze (het is een vrouwtje) haar kunstjes toont in de entourage van Magic Circus.
We blijven benieuwd, maar dat is denk ik ook goed.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2015 4:43 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
En ook opvallend is dat je op de site zowel een loge als tribune ticket kan kopen, en zo te zien is er niet echt een verschil tussen, we blijven inderdaad benieuwd


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.