Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:22 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2015 6:15 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
ik zit graag op een plaats in een circus , vreselijk als er 10x verhuisd moet worden en er misschien mensen recht voor je gaan zitten waardoor je niks meer ziet.

Handige keus? nee
ik zou dan wat bierbanken vooraan zetten voor de kids dat ze mee kunnen doen en weer terugzitten nadat het meedoen klaar is.
Zonder tribune is geen probleem ,dat doen wel meerdere circussen in kleinere plaatsen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2015 6:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
We fantaseren ons helemaal krom, en dat kon weleens de bedoeling zijn.....
Ik was wel eens bij een circusvoorstelling (heel beroemd) die helemaal geen zitplaatsen kende, herinner me van dat vorig jaar in Utrecht was ook zoiets.
Ach, en verplaatsen in zo'n klein tentje kan nooit zo heel ver weg zijn...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2015 6:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
dit bericht stond op facebook

Bernice wordt de eerste maanden vervangen vanwege een onvoorziene voetoperatie, sterkte Bernice en we zien je gauw weer aan het werk bij Circus Cornelio

bernice is dus de eerste maanden niet te zien ben trouwens wel benieuwd wat ze met de kinder dj bekend uit het tv programma adam zoekt eva gaan doen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2015 8:45 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Didier, je bedoelt het Non Fit Sate circus met Bianco. Dit was ook het concept maar je mag zelf bepalen waar je loopt. Je hoefde niet te verplaatsen of blijven staan. Je mag kiezen van uit waar je het wilde zien. Dat is wat anders dan wanneer je weer moet verplaatsen mét je stoel en zittend heb je meestal meer last van lange, of korte mensen. Ik ben het wel eens met Martijns idee. Doet een beetje aan Sijm denken: kinderen voor aan


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2015 3:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Of Salto, ook een schoolvoorbeeld.

In Utrecht was inderdaad het NoFit State Circus.

Het andere dat ik bedoelde was La Fura dels Baus uit Spanje. Heel spectaculair en gelukkig werd je vooraf gewaarschuwd ouwe kleren aan te doen want bijna niemand kwam ongeschonden uit de strijd: compleet met bloed, meel en veren......
En veilig was je nergens, de spelers liepen in het donker door het publiek en kozen hun 'slachtoffers' zonder dat je het in de gaten had. Je moet er van houden, ik heb al een hekel aan popcorn over me heen en zit daarom nooit loge.....
Maar ze maken ook wel heel spectaculaire dingen, bijvoorbeeld in de open lucht.

Verder blijft het gewoon spectaculeren over Cornelio, precies wat ze graag willen!
Want bij wat ik eerder las: de kinderen worden vooraan vermaakt terwijl ma aan de bar staat te twitteren (ofzo), daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.....

En dus was het kennelijk de juiste Bernice die ik omschreef?
Nou die mag zolang ze door haar zere voetje nog niet kan optreden best een poosje tegen mij aan komen fluisteren......

Bijlage:
bernice.jpg
bernice.jpg [ 30.33 KiB | 5386 keer bekeken ]


Van de site:
Citeer:
De artiesten treden op op de grond, of op de catwalk, en dat is een verhoging waar normaal een modeshow op gehouden wordt.
Je ziet het, dit circus is anders dan anders. Een hele belevenis, waar je thuis nog over doorpraat. Maak het mee
!


Geen piste dus, of hadden we het daar al over gehad?
Ik zag wel eens een (echt!) paard op het toneel, maar nog nooit op een catwalk!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het laatste nieuws: opnieuw wordt de première uitgesteld!
De eerste speelplaats is van facebook en de site verdwenen en dus is het de vraag waar dit nu dan wel gaat gebeuren......
Als reden wordt op de site gegeven dat een aantal artiesten liever 2 weken later gaat beginnen. Maar dat lijkt me een onzin smoesje. Artiesten willen het allerliefst gisteren beginnen of, als ze erg lui zijn, helemaal niet!
Andere omstandigheden kunnen wel aanleiding vormen de eerste voorstelling opnieuw uit te stellen.
Zo hoorde ik onlangs vertellen dat ze helemaal nog niet over een tent beschikken.
De foto's die eerder te zien waren betrof de tent van Circus Barani, en die hebben ze inmiddels moeten verwijderen.
Van diverse zijden schijnen tenten aangeboden te zijn, onder meer vanuit Duitsland. Maar zelfs de goedkoopste bleek nog te duur....

Het is natuurlijk ook geen eenvoudige zaak, zo maar een nieuw circus uit de grond stampen.
Wel misschien wanneer je beschikt over een grote zak met geld, maar zeker niet wanneer je bij het nulpunt moet beginnen.

Las nog iets nieuws over het zitten of staan tijdens de voorstelling: een zitplaats (stoel) moet je huren voor € 1,-.
Grote gezinnen kunnen zo heel wat besparen door gezellig te blijven staan.....
Het lijkt haast Carré wel, daar moet je ook altijd een euro betalen voor het stoelenfonds!

We blijven benieuwd!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 7:11 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik neem me eigen stoel wel mee :lol: :lol: :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2015 4:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
MartijnH schreef:
Ik neem me eigen stoel wel mee :lol: :lol: :lol:



Zou dat mogen??? =o=

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2015 4:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Vast wel voor € 2,-!

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ondertussen brengt facebook een stuk meer 'duidelijkheid':

Citeer:
Voor de duidelijkheid, de oorspronkelijk geplande premiere in Reuver van 6 mei gaat niet door!
Op 8 mei maken wij bekend waar we starten.
De premiere is echter dan nog niet in die plaats, maar 1 of 2 weken later.


Ook de lijst met artiesten onderging diverse wijzigingen. Zo staat Freddy Kenton er intussen niet meer op ('Hij kan pas na juli en kijkt het nog even aan...') evenals de zoals bekend geblesseerde Bernice ('.....die kan niet eerder dan juni.').

De Disco Theebe Drive In Show kenden we denk ik al, en die heeft, naast de al eerder gemelde Familie Harizanov, nu gezelschap gekregen van Maya Peckstadt (zie profielfoto) een naar verluidt gelouterd acrobate.

Afbeelding

(de truc op de foto lukt mij denk ik na enig oefenen ook nog wel.....)

Nog is daarmee de koek niet op want uitvoerig wordt stilgestaan bij het feit dat ook dieren thuishoren in het circus '....zo lang dat nog kan....'.
Trots wordt dan ook de komst gemeld van 'echte circuseenden die een prachtige dressuur gaan uitvoeren en die lopen op een diervriendelijk muziekje (???) een rondje door de piste'.
Hè, hoe ken dat nou? Want ze kregen toch helemaal geen piste?
Maar goed, na een uitvoerige beschrijving over hun fantastische behandeling wordt eerlijkheidshalve nog wel gemeld dat dit uitsluitend gaat gelukken indien Clown Cornelio ze op tijd onder controle krijgt....

Afbeelding

Het blijft dus uiterst spannend allemaal!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2015 7:40 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ben benieuwd of van het uitstel uiteindelijk geen afstel komt.......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 07, 2015 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Weet je nog wel hoe Cirque du Soleil ooit is begonnen?
En die oprichter nu dus een paar miljard op zijn rekening en het bedrijf recentelijk ook nog voor een dergelijk bedrag verkocht!
Wie niet waagt die niet wint!
Dat het niet eenvoudig zal zijn vandaag de dag staat wel vast.
Maar toch ook wel goed -al is het maar voor de nieuwsvoorziening- dat er nog iemand is die zijn nek durft uit te steken!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 09, 2015 2:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nu schijnt het dan toch echt te gaan gebeuren, als we de facebooksite van het piepjonge circus mogen geloven.
Nistelrode wordt de plaats van handeling, en wel tijdens de plaatselijke Pinksterfeesten.
Met Pinksteren dus, voorstellingen komen er van vrijdag 22 t/m maandag 25 mei.
Op verzoek van de organisatie geen 'hele' voorstellingen, maar 'halve'.
Dat zou het circus wel eens goed uit kunnen komen......
Voor halve prijzen dan ook, een entreeprijs van € 7,50 wordt genoemd. De voorstellingen gaan drie kwartier duren.
Wel met alle tot nu toe bekendgemaakte artiesten -voor zover ze later niet afvielen-, als de Harizanov Clowns, Maya Peckstadt, Clown Cornelio en een spetterende DJ-show.
Teneinde de spieren goed los te maken zal begonnen en geëindigd worden met dans.
Waar ze precies komen te staan in Nistelrode staat er (nog) niet bij....

Vervolgens opnieuw een fikse verrassing: daarna trekken ze verder naar..........België!
Waar wel het volledige programma te zien zal zijn.

Beetje vreemd, want we dachten toch steeds dat dit circus juist de plaats(en) in Nederland zou gaan innemen van een in dat land toerend circus....

Wel een leuke foto van een hoofdrolspeler:

Afbeelding

Overigens ontbreken op dit moment ook de juiste aanvangstijden in de Brabantse plaats.
Wel gemeld is de première op vrijdag 22 mei om 19.00 uur.
En dat er een dag later voorstellingen zijn tussen 10.30 en 16.00 uur.
Dat is een beetje ruim begrip, terwijl over de Pinksterdagen zelf niets wordt gemeld.

Ha, via de voorverkoop van Circusweb -waar dat allemaal niet goed voor is....- ook de aanvangstijden van de overige dagen ontdekt!
Van zaterdag t/m maandag zijn er dagelijks voorstellingen om 10.30, 12.00, 13.30 en 16.00 uur.

Compleet met spetterend licht:

Afbeelding

Afbeelding

Wil iemand Cornelio wel even waarschuwen dat zijn veter los is????
Het is tenslotte geen 1 april!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koop je kaartjes via internet (Circusweb) dan komen daar € 1,82 boekingskosten bij. Dat is niet gering over een prijs van € 7,50.
Dat vond het circus zelf kennelijk ook, want tegen inlevering van je e-kaartje krijg je een zakje popcorn cadeau.
Waar je dan weer wel eerst van moet leren houden.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 12, 2015 4:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een dringende oproep op facebook door het circus:

Circus Cornelio is looking for artists for season 2015. Start immediately

Dus al die mensen die zo graag willen: grijp je kans nu het nog kan!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De eerste poster- en publiciteitontwerpen van MetNils in Leiden hebben het licht gezien.
Erg leuk, kijk maar mee:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2015 10:12 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Onderstaand persbericht geeft meer duidelijkheid over de aard van de voorstelling.

Citeer:
Circus Cornelio komt naar Nistelrode en staat op het Pinksterfeesten parcours. In Circus Cornelio zijn - net als bij andere circussen -: clowns, acrobaten, jongleurs, eenden, maar wat het circus speciaal maakt is de aanwezigheid van een spetterende DJ, die de kinderen enkele keren per de voorstelling laat dansen en bewegen.

Bewegen voor de jeugd wordt steeds meer gewaardeerd en gestimuleerd. Dankzij mobieltjes, computerspelletjes, tablets, laptops en de beeldbuis bewegen kinderen steeds minder. Bewegen is goed voor je lijf, je ontwikkeling, maar het kan vooral ook heel leuk zijn. Kortom, meer bewegen en dat kan in dit circus! Bij Circus Cornelio zit je niet stil, je beweegt.

Uit je dak
Geen tribunes, maar gewoon lekker rondlopen in de circustent en kijken wat er gebeurt. In het - ongeveer 45 minuten durende – circusprogramma kan je iets meer dan de helft van de tijd heerlijk uit je dak gaan op de muziek van een kinder DJ. Daarnaast zijn op diverse plekken in het circus de optredens van onder andere; de Harizanov clowns, een van de weinige muzikaal geschoolde clowns die je in Nederland kunt vinden, met doldwaze acts. Tel maar eens hoeveel instrumenten er in korte tijd worden bespeeld. Daarnaast een optreden van acrobate Maya Peckstadt, die nog niet zo lang geleden is afgestudeerd op de Rotterdamse Circusacademie Codarts en was in Nederland en Frankrijk al veelvuldig te zien op diverse festivals. Circus Cornelio is heel trots dat zij voor dit circus wil optreden. Clown Cornelio heeft Indische loopeenden, die een rondje door de piste lopen. Lukt het hem om deze dieren te dresseren? Je kunt het allemaal zien en beleven bij Circus Cornelio in Nistelrode!

Voorstellingen:
Vrijdag 19:00 uur
Zaterdag, zondag en maandag: 10.30, 12:00 uur, 13.30 en om 16:00.
Kaartjes á € 7,50 nu alvast te verkrijgen in de voorverkoop. Wees er snel bij, want er kunnen 150 bezoekers per voorstelling in het circus. Wie kaartjes koopt in de voorverkoop, betaalt 2,50 aan administratiekosten. Je kunt dit weer terug verdienen, want tegen inlevering van je ticket krijg je bij Circus Cornelio een zakje versgebakken popcorn GRATIS. Voorverkoop: www.circuscornelio.nl/kaartverkoop of www.circusweb.nl/circus-ticketverkoop
Kaartjes zijn ook te verkrijgen aan de kassa, maar let op: OP = OP.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.