Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 1:42 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2015 4:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wel goed gekeken Hugo, de data op de vergunning is (meestal of altijd) inclusief op- en afbouw!

De locatie op zich is helemaal niet zo slecht. Redelijk centraal, met voldoende parkeerruimte en bushaltes voor de deur.
Royal was Royal en een ander verhaal....
Nadien hebben er al andere circussen gestaan, zoals Belly Wien vorig jaar mei, dat -toen ik er was- absoluut niet slecht bezocht werd.

(En, speciaal voor Hugo, met uitzicht vanuit het ziekenhuis!)

Verder naast de ijsbaan. Nee hoor, iedereen in Dordt en wijde omgeving kent deze locatie! Dus daar mankeert weinig aan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2015 7:12 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Premiere is 23 December :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 3:19 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Heb niet meer gedaan dan over te nemen wat de Gemeente aangaf op de evenementenkalender. De standplaats is overigens meer dan prima. Vergeleken met de plekken waar Royal eerder stond zoeel per auto, fiets als openbaar vervoer uitstekend bereikbaar. Nadeel is het betaald parkeren. Dat Royal hier niet de bezoekersaantallen van eerdere jaren haalde had andere oorzaken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 3:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Lees je alles wel wat ik schreef? Hoeft niet hoor, maar volgens mij ben je een beetje aan het herhalen......
Over de data in de vergunning en hoe goed de plek wel niet is.....
Zelfs vanuit het ziekenhuis te overzien!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2015 6:15 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Klopt maar als inwoner van de oudste stad van het gewest Holland wilde ik dit nog eens benadrukken. In de hoop natuurlijk dat vele mensen het Kerstcircus gaan bezoeken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 14, 2015 1:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Jaja, alleen zie ik toch wel iemand op het (voorlopige) programma staan die mij daar mogelijkerwijs van zal weerhouden.......!
Maar waar misschien zelfs onze Bas voor uit zijn wintermandje gaat komen! Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 17, 2015 1:07 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
als artiest is die goed.
ik heb dit trouwens afgesloten dus wens ze alle succes in dordrecht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2015 4:42 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Vandaag ontving ik de definitieve poster:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2015 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De op de poster vermelde site is echter nog niet actief, ook niet via de site van het circus.
Maar wat niet is kan komen....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2015 11:05 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Didier schreef:
De op de poster vermelde site is echter nog niet actief, ook niet via de site van het circus.
Maar wat niet is kan komen....


Hier doet hij het prima! probeer ctrl+F5 eens om te verversen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 3:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hoef niet aan verversing te doen, dat gebeurt hier automatisch en dagelijks! Gisteren was, toen ik het probeerde, de site kennelijk nog niet actief.
Maar nu doet hij het wel, en hier is de link (die hadden we dus nog niet...): http://www.kerstcircusdordrecht.nl/

Met op de homepage een mooie foto gemaakt tijdens een zomerse dag.....

Afbeelding

De kortingsbon, ook vanaf hier te printen.
Let wel: de korting geldt alleen tijdens de middagvoorstellingen, 's avonds hebben ze altijd al speciale tarieven!

Afbeelding

Nog een leuk plaatje:

Afbeelding

Even gecheckt, alles werkt, behalve het gastenboek.

Oja, ook op de eigen site van het circus is het adres van het kerstcircus inactief als link!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2015 3:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar nu niet meer en werkt als een speer!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 12:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Het schijnt weer te rommelen in Dordrecht!
http://circus.blog.nl/nieuws/2015/11/28/wintercircusrel
maarrrrrr... het zijn slechts geruchten!

hier vond ik het gewraakte interview met Van Heybeek
http://www.deondernemer.nl/nieuwsberich ... wegspoelen

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 2:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het hele interview:

Citeer:
Auteur: Albert Sok
Publicatiedatum: 27 nov 2015, 15.04 uur

Kerstcircus wil slechte smaak wegspoelen

Na één kerst zonder heeft Dordt dit jaar weer een kerstcircus. Circus Renz International staat te popelen om volgende maand naar Dordrecht te komen en het kerstcircus in de stad nieuw leven in te blazen, schrijft het AD.

"De mensen krijgen weer een circus voorgeschoteld zoals een circus hoort te zijn." Dat zegt directeur Willem van Heybeek van het Duitse Circus Renz International. Het is voor het eerst sinds 2 jaar dat in Dordt weer een kerstcircus te zien is, nadat Circus Royal van de familie Teuteberg teloorging na een reeks incidenten, tegenslagen, conflicten met de Belastingdienst en als gevolgen daarvan alsmaar kelderende bezoekersaantallen.

Van Heybeek kent de verhalen ook. "Sterker nog, ik ben zelf ook eens wezen kijken. Dat was niet best om eerlijk te zijn. Ik ben toen in de pauze weggegaan."

Frisse moed
Toch wil hij niet achteruitkijken, maar gaat hij juist met frisse moed de toekomst tegemoet. "Als het aan mij ligt, gaan we hier de oude traditie in ere herstellen. Het is wat mij betreft dan ook zeker niet de bedoeling dat dit eenmalig is. Volgend jaar komen we graag terug. We hopen dat bezoekers zo enthousiast zijn dat dat ook voor hen geldt. Helaas zijn zij de afgelopen jaren niet verwend."

Van Heybeek is al jaren actief in de circuswereld en belooft zijn gasten een mooi programma. "We brengen acts die echt in het circus thuishoren, zoals jongleren, paarden, pony's, clownerie, kamelen en zelfs koeien. We hebben een programma samengesteld dat gezien mag worden. Daarnaast hebben we ook drie olifanten, maar die mogen we vanwege het verbod op wilde dieren in het circus dat sinds september van kracht is helaas niet meer gebruiken.'' Maar ze komen wel mee naar het Jaap Edenplein, omdat Van Heybeek er geen afscheid van wil nemen.


Hij heeft veel vertrouwen in zijn kennismaking met Dordrecht en heeft van woensdag 23 december tot en met zondag 3 januari achttien voorstellingen gepland van tweeënhalf uur. En koud of niet, de bezoekers zitten er warmpjes bij, zegt de directeur. "De tent wordt verwarmd met straalkachels."

Per voorstelling is er plek voor 800 kijkers in de tent. De opbouw op het parkeerterrein van de Sportboulevard begint op zaterdag 19 december.


Met mooie foto, waarschijnlijk uit dezelfde promo-reeks van Martijn:

Afbeelding



Wat ik mij dan wel afvraag is sinds wanneer meneer Van Heybeek directeur is van Circus Renz International.
Ik kan mij uiteraard vergissen, maar volgens mij is hij, of beter nog: zijn vrouw, de tourmanager van dit circus. Wel trad hij eerder op als woordvoerder, wat hem goed af ging.
Dat kan van dit interview niet gezegd worden. Lijkt me niet slim om alle oud-Royal-fans op deze manier tegen je in het harnas te jagen. Tenslotte had je ook die liever binnenkort binnen in de verwarmde tent!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 29, 2015 5:05 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Gisteren met meneer van Heybeek gesproken die het blijkbaar nooit zó gezegd heeft....
Het is geen reclame om modder te gaan gooien , zowel niet vanuit de Royal-zijde als vanuit de Renz-zijde.

Royal was altijd een mooie zaak , Renz International is een mooie zaak en het programma wat ik gehoord heb is ook meer dan prima met o.a. Rad des Doods , Hoogdraad , de eigen dierennummers en ingehuurde clowns (geen Beppo of Banane want dat kan écht niet meer in deze tijd)

Ik ga sowieso een kijkje nemen in Dordrecht zoals ik ook bij vele andere kerstcircussen zal doen


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.