Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 7:50 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo jun 10, 2015 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Ga nu maar uit een vliegende trapeze groep uit Noord Korea. Lijkt mij het meest waarschijnlijk.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2015 11:15 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 24, 2015 11:18 pm
Berichten: 37
Klopt! Het is al bekend dat de vliegende trapeze ook dit jaar uit Noord Korea komt maar ik bedoel te zeggen dat het voor de frisse wind wel leuk is als er een keer een andere groep komt. Flying Zuniga, Flying Costa, Flying Neves... Ik noem maar een aantal acts die niet zouden misstaan in Carre. Feit is wel dat deze groepen allemaal een redelijke basic act hebben en de veelzijdigheid van de Noord Koreanen veel groter is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2015 11:34 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Volgens mij heeft enkel de Flying Zuniga een 'Carré niveau'. Misschien zou Alex Michael met zijn trapeze-act voor het Zuid-Amerikaanse gevoel kunnen zorgen. De flying Neves is trouwens ook uit elkaar


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 9:29 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 24, 2015 11:18 pm
Berichten: 37
Ik lees nu dat Fumagalli dit jaar te zien is in de RAI inplaats van in carre, ik had uit bronnen van stardust gehoord dat hij in carre zou staan! Weet iemand wat hier aan de hand is ?

Tevens maakt carre erg weinig bekend over het programma! Weet iemand al meer ??


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 10:15 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Akkerman schreef:
Ik lees nu dat Fumagalli dit jaar te zien is in de RAI inplaats van in carre, ik had uit bronnen van stardust gehoord dat hij in carre zou staan! Weet iemand wat hier aan de hand is ?

Tevens maakt carre erg weinig bekend over het programma! Weet iemand al meer ??


Ben zéér benieuwd naar de Clownerie dit jaar..... Fumagalli zien we dan sowieso wel in Amsterdam ;-)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 7:27 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik ben ook benieuwd, Bello Nock gaat naar Stuttgart en David Larible naar Parijs. Wat denken jullie?

Housh ma Housh? Of less Rossyan?

Ik DACHT dat ook Anastasia Makeeva naar Carré kwam dit jaar


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 10:15 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Rossyan zitten bij Roncalli Salto Vitale.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 10:23 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Draait die ook rond kerst?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 11:44 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Ja Salto Vitale heeft een kerstcircus in Osnabrük en Good Times in het Tempodrom Berlijn.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 11:45 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 24, 2015 11:18 pm
Berichten: 37
Vind het ook erg lastig.... Vanuit Stardust heb ik begin dit jaar al gehoord dat Fumagalli voor zowel Stuttgart ( 2014 ) als voor Carre ( 2015 ) gecontracteerd was. Ben dan ook erg verbaasd dat Hillenaar nu met dit bericht naar buiten komt. Verder blijven er niet zo heel veel top clownerie nummers over. Had fumagalli na lange afwezigheid graag weer is gezien bij Carre.

Housh ma Housh is toch echt niet carre waardig een past toch niet in het beeld van carre ??


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 3:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Stardust zelf meldt zo goed als niks:

Show

In samenwerking met het Nederlandse Theaterbureau heeft Stardust de circustraditie in het Koninklijk Theater Carré teruggebracht. Het Wereldkerstcircus is sinds 1984 een jaarlijks terugkerend bruisend familie evenement, waarvoor steeds de beste artiesten vanuit de gehele wereld gecontracteerd worden. Komend programma is alweer de 31ste editie, waarvoor opnieuw mooie, spannende en vernieuwende circus acts zijn geselecteerd.


Carré niet veel meer dan als ik mij goed herinner ongeveer dezelfde tekst als vorig jaar:

Het meest bekroonde Kerstcircus ooit!

Het 31e Wereldkerstcircus, dat in Carré gehouden wordt van 17 december 2015 t/m 3 januari 2016, kan men zonder overdrijving “het meest bekroonde Kerstcircus ooit” noemen. Zo goed als alle nummers zijn bekroond op de grote Circusfestivals van de wereld in Monte Carlo, Parijs, Montreal, Peking en Moskou.
Vier acts wonnen de Oscar van de Circuswereld, de felbegeerde Gouden Clown en twee de Zilveren Clown. Het Wereldkerstcircus verenigt het klassieke circus met het nieuwe circus en biedt zonder meer een programma van wereldniveau met zo’n 100 medewerkers.
Het Wereldkerstcircus is al vele jaren het meest bezochte kerstcircus in Nederland. Het is inmiddels een traditie geworden voor ruim 50.000 mensen. Een traditie, die altijd blijft verrassen. Spanning, schoonheid en sensaties blijven de kernwoorden van het Wereldkerstcircus
Voor het Wereldkerstcircus passen we variabele prijzen toe: vroegboekers profiteren van de scherpste prijzen. De actuele prijzen vindt u bij de datum en het tijdstip van de voorstellingen op deze site.


Namen worden ook hier verder niet genoemd, maar dat was vorig jaar ook al een storende factor.
Op de begeleidende foto's uitsluitend de familie Richter in actie met de paarden. Dus dat 'nieuws' zal wel kloppen!

Het werd al even genoemd: het WereldKerstCircus in Stuttgart. Ondanks dat dit in de ogen van velen het best bezette wintercircus van heel Duitsland is schromen ze niet om nu al een fatsoenlijke tekst op de site te zetten en (zo goed als) alle artiesten te noemen.

WELTWEIHNACHTSCIRCUS STUTTGART 2015-2016

Der meistprämierte Weihnachtscircus der Welt!

Einzigartige Goldener-Clown-Ausgabe!

Der WELTWEIHNACHTSCIRCUS STUTTGART, der vom 10. Dezember 2015 bis zum 10. Januar 2016 auf dem Cannstatter Wasen zu sehen ist, präsentiert dieses Jahr voller Stolz den meistprämierten Weihnachtszirkus der Welt! So gut wie alle Nummern werden von Gewinnern der großen Zirkusfestivals in Moskau, Paris, Peking und Monte Carlo dargeboten!
Nicht weniger als sieben Nummern (was auch einen Rekord für Stuttgart darstellt) haben auf dem Zirkusfestival in Monte Carlo den Goldenen Clown, die höchste Auszeichnung der Zirkuswelt, erhalten. Zu den Preisträgern gehören der Actionclown und Wagehals Bello Nock, der nach zwei Jahren wieder mit neuen Stunts nach Stuttgart zurückkehrt, sowie die einzigartigen Parterre-Akrobaten Popov und Shcherbak, die mit „Singing in the rain“ einen komplett neuen Stil in ihrem Genre zeigen.
Ein Goldener Clown ging ebenfalls an die zwölf Gorgeous Diabolo Girls aus China, deren Nummer pures Gesamttheater ist. Aus Nordkorea stammt die mit dem Goldenen Clown prämierte russische Schaukelnummer mit fliegenden Künstlern und dem weitesten Sprung der Welt von 18 Metern!
Ein Höhepunkt in diesem mehrfach preisgekrönten Programm ist das große Pferdekarussel der Familie Knie aus der Schweiz, die bereits zweimal den Goldenen Clown gewonnen hat. Géraldine Knie und Maycol Errani bringen gleichzeitig 28 Pferde und 6 Ponys in die Manege! Zirkusadel in Höchstform!
Zum ersten Mal in der 23-jährigen Geschichte des WELTWEIHNACHTSCIRCUS STUTTGART ist eine besondere Elefantennummer von René Casselly zu sehen. Diese wurde in Monte Carlo mit einem Goldenen Clown ausgezeichnet. Im Hinblick auf die Akrobatik sind die Tiere in dieser Nummer gleichwertige Partner für Renés 23-jährige Tochter Merrylu und seinen 18-jährigen Sohn René jr.! Aus der Nummer spricht das außerordentliche Vertrauen, das zwischen den Cassellys und ihren Tieren besteht.
Maycol und Guido Errani haben mit ihren Ikarischen Spielen einen Goldenen Clown gewonnen. Jetzt präsentieren sie eine neue Sprungbrettnummer mit ihrem Bruder Wioris.
Außer diesen Gewinnern des Goldenen Clowns wurde auch die aus Moskau stammende Nummer „Über den Wolken“ mit russischer Schaukel mit Gold gekrönt. Zum ersten Mal in der 200-jährigen Zirkusgeschichte wird diese gefährliche Nummer nun von acht hübschen jungen Damen vorgeführt. Eine Weltpremiere! Diese Nummer wurde bei den russischen Zirkus-Oscar-Wahlen in Sotschi zur „Besten Nummer der Welt“ gekürt. Eine Weltpremiere in Stuttgart!
Spektakulär ist auch die zwölf Mann umfassende „Kopf-auf-Kopf“-Nummer aus China, bei der die Künstler von einem Kopf zum anderen springen. Sie wurde in China mit Gold ausgezeichnet.
Neben dem Superclown Bello Nock sorgt auch Steve Eleky mit seiner Jongleur- und Magie-Parodie, mit der er international die Spitze stürmte, für Stimmung. Steve ist ein lebender Lach-Orkan!
Weitere Spitzen-Acts stellen die russische Nummer mit dem Reck unter der Leitung von Kolyhalov sowie die des Silbernen-Clown-Gewinners und Topjongleurs Picaso dar. Erwähnenswert sind außerdem der preisgekrönte Lufttango von Yves und Ambra, die ebenfalls prämierte Nummer mit russischem Barren von Stoian sowie die Messerwurf- und Feuer-Nummer von Patrick Brumbach, der in dieser Disziplin bereits vier Rekorde (99 Messer in einer Minute werfen) im Guinness-Buch der Rekorde hält und der in Stuttgart einen neuen Weltrekord aufstellen möchte.
Alles in allem ist dieser 23. WELTWEIHNACHTSCIRCUS STUTTGART eine „goldene Ausgabe“ mit lauter Gewinnern und eine Achterbahnfahrt voller Spannung, Schönheit und Sensationen!


En de artiesten nog even op een rij:

- Willer Nicolodi
- Bello Nock
- Pas De Deux
- Yves und Ambra
- Russischer Barren Stoian
- Kopf zu Kopf Zhejiang
- Steve Eleky
- Popov und Shcherbak
- Familie Knie Pferdekarussell
- Kolyhalov
- Patrick Brumbach
- Fratellli Errani
- Über den Wolken
- René Casselly


Daar begrijpen ze het dus wel: mèt de olifanten van de familie Casselly, de Pas de Deux te paard van Merrylu Casselly en Joseph Richter (beide acts vorige winter te zien in Parijs) en de paarden van de familie Knie uit Zwitserland. Te midden van andere top-acts.
Ach, lag Stuttgart maar wat dichterbij.....


Laatst gewijzigd door Didier op wo sep 09, 2015 4:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 4:33 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Joseph Richter was volgensmij niet in Parijs. En dat programma in Stuttgart is natuurlijk ongelofelijk! Met wilde dieren, een topclown en heel veel prachtige circusacts. Dat er zo weinig officieel bekend is vind ik ook jammer. Ik wilde het Henk vam der Meijden woensdag in het De La Mar og vragen (ik zat zelfs één plek achter hem) maar hij had gewoon geen tijd, de hele tijd nog dingen bespreken voor de officiele premiere enzo

En Akkerman, Housh ma Housh was wel eens in Stuttgart en heeft volgens mij hele leuke acts. Maar ik zou het dom vinden om hem te contracteren, hij is voor veel mensen (vooral kinderen) best eng
En verder denk ik nog aan Trio José Michel, Trio Evuquee en Rob Torres, niet echt Carré gehalte maar toch....

En dan nog een verduidelijking voor Stuttgart: het nummer Über den Wolken is het volgens mij prachtige Russische Schommel nummer van de Groep Skokov, een nummer dat bekroond werd tot beste act van het jaar in Rusland en geheel uit vrouwen bestaad!

Daarnaast ontbreken:

En luchtnummer (Russische Schommel met trapeze) uit Noordkorea en de diabolo grils van de Peking Groep (Gouden Clown 2013)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 24, 2015 11:18 pm
Berichten: 37
Jose Michel Clowns inderdaad een goede optie echter zijn zij naar mijn weten in duitsland te zien. Heb ze afgelopen jaar gezien in Ahoy en vond ze daar wel tegenvallen. Rob Torres zou inderdaad wel een goede optie zijn.

Buiten de Richters gok ik dat er dit jaar helemaal geen dierennummers te zien zijn in carre. Al jaren geen kozakkengroepen meer gezien in carre en alle klein dierennummers zijn vrijwel bezet met de kerst. Ook goede kamelennummers ( Marek Jama ) Zullen we niet zo snel in carre zien.

Hoop niet dat het een downgrade programma wordt.........


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 5:04 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Misschien Rosi Hochegger? Ik vond de Michels juist top!
En een slecht programma? In ieder geval

De Richters
Luchtnummer uit Noord-Korea
Pas de deux uit Noord-Korea
Troupe Tjianin met Icarische spelen
Anastasia Makeeva

Zowiezo topnummers!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Joseph Richter was volgens mij niet in Parijs.


Ja hoor, wijsneusje, je hebt gelijk! Want de jongeliefden klaagden toen nog dat ze zo ver uit elkaar zaten.
Geen idee of ze inmiddels al getrouwd zijn, kan het op de site van het circus niet vinden....
Zag wel dat ze er een jong girafje bij hebben.
Denk sterk over emigreren, ook al zijn buitenlanders niet echt welkom in dat land.
Maar misschien met hulp van Dion Graus......

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op wo sep 09, 2015 5:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.