Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 4:29 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Hmmmm, leuk dat je mij wijsneusje noemt, soms denk ik zo ook wel bij iemand anders.... :D
Kan die bovenstaande act ook niet mee, of wordt die bij pas de deux bedoelt


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nee hoor, pas de deux is de act van Joseph en Marrylu op een of meer paarden.
Wat zij eerder deed met haar Deense verkering en bijvoorbeeld ook het Duo Stipka vorig jaar bij Belly Wien.
Denk op twee, uitgaande van de Hongaarse post.

Kan zo snel geen foto vinden, wel een samenvatting van het programma van dit jaar:

https://vimeo.com/124608010

En de fantjes doen het nog steeds heel braaf, zowel binnen als buiten de tent:

Afbeelding

Want geen speelplaats zonder grote parade! En hele series van het badderen in het Balatonmeer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ha, en het laatste nieuws op de facebooksite van het circus: beelden van een Hongaarse cameravrouw die vluchtelingen op de vlucht voor de politie of grenswachten slaat en pootje haakt:

https://www.facebook.com/ajplusenglish/ ... cation=ufi

En zo is de circus-cirkel weer eens rond!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 6:22 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik heb dat filmpje ook al meerdere malen gezien, het was zo maar een idee
Maar laten we niet te ver van het onderwerp afdwalen.... :)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 7:25 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
joop schreef:
Ja Salto Vitale heeft een kerstcircus in Osnabrük en Good Times in het Tempodrom Berlijn.


Nee Joop , dit jaar :

Good Times in Osnabruck
Salto Vitale in Zuid-Duitsland
een speciale Roncalli Productie in Tempodrom (o.a. Nicol Nicols erbij)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 11:00 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Je hebt volkomen gelijk.

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: do sep 10, 2015 9:06 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 24, 2015 11:18 pm
Berichten: 37
Ziet er dus naar uit dat het weer veel chinese groepen zijn! Mis nog en springplanknummer en een extra dierennummer...Het is trouwens erg lang geleden dat er buiten de standaard top 3 ( Larible, Nock, Fumagalli ) een andere clown in carre heef gestaan..... Weet iemand nog wie de laatste clown is geweest die niet in deze top 3 zat ?? ik gok less Rossyan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2015 3:26 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Volgens inderdaad Less Rossyan Akkerman.

En er komen inderdaad veel Chinezen (volgensmij 26!) En verder is er ook naar je wensen geluisterd! Twee extra dierennummers en een springplanknummer, en de 'clowns' weten we nu ook, volgensmij zijn ze best leuk
https://carre.nl/nieuwsitem/wkc2015indeverkoop

Florian en Edith Richter - paardenvrijheid
Rossi Hochegger - honden
Black and White Fantasy - equilibristen
Flying Girls - vliegende trapeze
Chin Sol Jin & Pak Song Hui - pas de deux met sabelbalance
Florian en Edith Richter - dubbele Hongaarse Post
Rossi Hochegger - bedpaard
Starbugs - komieken
Baskultoo - Koreaanse springplank
Anastasia Makeeva - luchtact
Tianjin Troupe - Icarische spelen

Wel een vraag, Black and White Fantasy zou ook in Heilbron te zien zijn! Maar in de Piste van Februari stond ook al dat ze naar Carré zouden komen. En ze staan nog steeds in Heilbron op het programmahttp://www.weihnachtscircus.com/programm.html


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2015 8:28 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 24, 2015 11:18 pm
Berichten: 37
Hmm! Ben al vele jaren trouwe bezoeker en fan van carre maar moet je eerlijk zeggen dat dit programma mij vies tegen valt. Geen bijzondere dierennummers, een clownsact die je eigenlijk niet eens clowns kunt noemen en totaal niet carre waardig zijn, doe daar nog een halve Chinese menukaart bij en je hebt het programma van het kerstcircus Carre compleet.....

In dit geval had ik 10x liever een Rob Torres, Less Rosyann of andere echte clown gezien dan deze 3 breakdancers die fungeren als clowns... Kan me haast niet voorstellen dat hier geen repriseclown naast komt!

De familie richter met wederom dezelfde nummers als ieder jaar.... De tijian troupe is al in carre geweest en de Chinese vliegende trapeze is het zelfde als vorig jaar alleen vliegen er nu geen mannen maar alleen vrouwen door de lucht.........

Ik denk dat stardust een hele flinke kluif gaat krijgen om een goede kaartverkoop te draaien... Het is dat carre circus nostalgie uitstraalt anders had ik dit jaar graag mijn voorkeur gegeven aan het kerstcircus in de RAI!

Graag jullie mening en visie......!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 6:55 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Het icariërs nummer van Shandong was al weer in 2010, de Noord-Koreaanen verzinnen vaak ook nieuwe nummers en ik vind dat je acts als Rosi Hochegger en vooral Black and White Fantasy echt te kort doen, of die Pas de deux uit Noord-Korea, volgensmij is die echt ongelofelijk. De Richters zouden met nieuwe nummers komen, een dubbelle Hongaarse Post bijvoorbeeld

Je kritiek over de clowns snap ik wel, maar ik denk dat deze komieken bij de meeste mensen toch succes hebben, dat was bij heel veel circussen in ieder geval wel zo. Ik hoop ook nog op een goede repriseclown maar denk dat Scott en Muriel er nog bij komen. Samen met het bedpaardnummer heb je dan genoeg komische nummers.

Maar Less Rossyan of Rob Torres lijken me top erbij

En dit is mijn mening hé?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 9:10 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 24, 2015 11:18 pm
Berichten: 37
Oke.. Rosi Hochegger zal vast met aardige nummers komen maar laten we realistisch zijn! De afgelopen jaren stonden er stuk voor stuk topnummers en ik vind dit programma nou niet de overhand hebben in topnummers. Ieder jaar sprong carre er toch echt bovenuit qua kerstcircussen in Nederland. Nu wordt de concurrentie wel moordend aangezien de RAI een aantal verassende namen heeft staan!

Acts die ik toch echt in dit programma mis zijn:

- Kamelen / exotentableau ( met dieren die nog wel mogen! )
- Goede topjongleur!
- Russische bar
- Perche act

Het is voor mij gewoon allemaal teveel van het zelfde!

Oke ik ben misschien te kritisch maar het niveau zakt gewoon weg wat ik erg zonde vind voor dit top circus...

Welke repriseclown zou goed bij dit programma passen ? De bekendste zijn al gepubliceerd bij andere circussen en aangezien ik hier nog geen act voor kids bij zie denk ik dat dit toch echt een type clown clown moet zijn.... Laat het alsjeblieft niet bon bon & Tina zijn of Versace!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 10:16 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Starburgs is wel een type comedy waar je van houdt of écht niet van houdt.
Ik kan het wel waarderen, al is het wel als je ze al 2 of 3x gezien hebt dat het van hetzelfde is.

Ben benieuwd hoe dit in carré een plekje krijgt en of ze misschien wat vernieuwende dingen voor Carré maken.... zou leuk zijn!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 11:40 am 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Jammer dat er zoveel Chineesachtige acts (tot nu toe) op het programma staan. Hoewel die acts altijd vol zitten met ongelofelijk knappe dingen, vind ik het altijd wat van hetzelfde. Misschien komt dat ook door de muziek die deze artiesten op band meenemen.
Daarnaast zijn de dierennummers van Richter en Hochegger prima dacht ik zo! Netjes, verzorgd en daarnaast gewoon mooie en leuke acts. In een tijd dat er geen wilde dieren meer mogen optreden en er vorig jaar al papegaaien te zien waren, lijkt me dit het beste wat je kunt krijgen.
Echter vind ik het erg jammer dat 'veel van hetzelfde' (de Chinezen) i.c.m. weinig afwisseling (geen leuke clowns) en uitdaging (standaard luchtact) ervoor zorgt dat ik er sterk over twijfel om met mijn kinderen naar Carré te gaan. Terwijl ik de afgelopen 15 jaar een vaste bezoeker was!
In vergelijking met wat er in Stuttgart staat, is dit wel echt een beetje een domper.
Daarnaast weet ik niet of het circus in de RAI een optie is. Daar zie ik op de site namelijk nog maar vier acts staan...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 12:08 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 24, 2015 11:18 pm
Berichten: 37
Warren weetje wat het probleem is... Het lijkt wel of carre een nieuwe doelgroep wil gaan aanspreken. De afgelopen jaren is het chinese gehalte steeds hoger en worden de clowns om het jaar herhaalt! Normaliter vind ik dit met een fumagalli,David Larible of Bello Nock geen enkel probleem maar om nu een starbugs neer te zetten vind ik wel erg gewaagd en niet passend!

Daarnaast ben ik het qua dierennummers zeker met je eens, echter denk ik dat er toch wel meer is dan een duo package van Rosi Hochegger ( Honden & Paard ) Ik snap dat stardust financieel een voordeel heeft door in 1x 2 acts te halen maar naar mijn inziens is er toch wel wat beters te krijgen. Ik zie dan toch veel liever een Troupe Ekk ( Kozakken ) of een Marek Jama met kamelen naar carré komen!

Wat zou het leuk zijn om intern te horen waarop ze deze keuzes basseren, want ik heb meerdere malen zakelijk contact gehad met Stardust en uit interesse gevraagd wie er dit jaar de clownerie zou gaan doen en er is meerdere malen bevestigd dat Fumagalli in carre zou staan. Het zou mij niks verbazen als er intern iets is gebeurd waardoor hij nu niet voor Carre heeft gekozen!

We wachten af.............


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 12:42 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Grootste probleem zal toch wel zijn de geringe ruimte voor de dieren achter carré, een paard is gewend de hele dag in de stal te staan en of dat nu in de kelder van carré is of in een staltent maakt niet uit. een kameel heeft toch wel wat beweging nodig door een buitenruimte te hebben en laat die er nu net niet veel zijn achter carré. De spoeling dieren is door het verbod ook een stukje kleiner geworden, eerst had je nog eens zeeleeuwen kunnen programmeren wat nu ook niet meer gaat...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wereld kerstcircus Carre
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 12:56 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 24, 2015 11:18 pm
Berichten: 37
Welke dierennummers hebben volgens jullie nu nog potentieel in Carre ?

Nemayca Bauer met haar kleindieren was vorig jaar wel een mooie act in Ahoy!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.