Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 9:01 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 12:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Buiten neemt de tent een heel stel parkeerplekken in beslag. En je weet nooit van te voren wat voor weer men gaat krijgen.
In de hal een tent neerzetten kost moeite en geld. Pennen in de vloer slaan zal lastig zijn, en vrachtwagens rond de tent is niet echt sfeervol.

Maar de circussen moeten er wel wat voor over hebben om sfeer te creëren, én kerstsfeer. En niet uitsluitend naar het gewin kijken.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 12:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Mee eens! En je moet waarmaken wat je presenteert.....
Ik had geboekt via de ANWB en daar staat letterlijk:

" Ambiance is belangrijk en daarom zijn alle locaties volledig in kerstsfeer gedecoreerd. Veel pluche, klatergoud, tapijt en honderden kerstbomen maken samen met ruim veertig artiesten in elke stad de beleving compleet. "

In Utrecht lag géén tapijt (vorig jaar in de tent wél!), pluche en klatergoud heb ik amper tot niet gezien en die honderden kerstbomen waren er hooguit vier!!!
Nogmaals de show was prima maar eromheen was eigenlijk een aanfluiting.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 1:23 pm 
heuvels schreef:
Buiten neemt de tent een heel stel parkeerplekken in beslag. En je weet nooit van te voren wat voor weer men gaat krijgen.
In de hal een tent neerzetten kost moeite en geld. Pennen in de vloer slaan zal lastig zijn, en vrachtwagens rond de tent is niet echt sfeervol.

Maar de circussen moeten er wel wat voor over hebben om sfeer te creëren, én kerstsfeer. En niet uitsluitend naar het gewin kijken.


Dit is dus het 2e kerstcircus van Hillenaar waar de kerstsfeer dus ver te zoeken is. Gaat het soms de aldi der kerstcircussen worden
waar sfeer het onderspit moet delven voor goedkopere prijzen? En als het dan nog goedkope prijzen waren , maar de duurste prijzen
zijn toch even 49 euro voor een loge kaartje, dus niet bepaald goedkoop te noemen, en zover ik begrijp, zijn er alleen
kortingacties die geldig zijn op de zij en achter tribune. Zou Hillenaar dan soms een beetje teveel circus op z'n vork genomen hebben?
Want het ziet er naar uit dat meer Hillenaar circussen dus ten koste van de kwaliteit gaat als ik de reacties zo eens lees.
En heeft iemand al de circussen in maastricht en amsterdam bekeken?

Verder lees ik over een tent in de hal te zetten, maar dan moet er een tent gehuurd worden die dan in een gehuurde hal moet
staan, en dat zijn dus dubbele kosten, en dat is begrijpelijker wijze een te dure grap als je zelf geen tent(en) bezit.
Mogelijk zou het wel zijn, want dan koop je gewoon een zooitje gebruikte watertanks van 1000 liter die je om de tent zet
en daar aan vast knoopt, alleen zijn zaken als een draadnummer of trapeze geen optie, want die kunnen dan nergens
hun materiaal aan verankeren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 3:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Circusboy schreef:
Didier schreef:
Gisteren bij het Chinees Nationaal Circus in het uitstekende theater van Steenwijk!


Dat vraagt om een recensie denk ik: viewtopic.php?f=79&t=6211 ;)


En Gij, Brutus?!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Amsterdam is heel leuk gedaan! Oké, je merkt dat het een hal is maar de foyer is echt heel ontspannen en mooi. Een recensie volgt nog


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 4:53 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5435
Locatie: Belgie
Didier schreef:
Circusboy schreef:
Didier schreef:
Gisteren bij het Chinees Nationaal Circus in het uitstekende theater van Steenwijk!


Dat vraagt om een recensie denk ik: viewtopic.php?f=79&t=6211 ;)


En Gij, Brutus?!


Ik ben er niet geweest, en jij blijkbaar wel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 6:45 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Je kan door middel van doeken ook een soort tent creëren, In Utrecht ging men van een sfeervolle circustent naar een kale hal.
Amsterdam zag ik wat foto's van en dat zag er aardig uit , Maastricht is hét paradepaardje naar mijn mening. Gisteren geweest en ik dacht even in Frankrijk in een Bouglione-zaak te zitten, je denkt daar niet meteen van: ik zit in een hal!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 2:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het verschil zit hem er wellicht in dat Maastricht een coproductie is van Hillenaar en het MECC. Die laatste zorgt dus wel voor een sfeervolle aankleding, terwijl het de RAI en de Jaarbeurs worst zal wezen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 2:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Ik ben er niet geweest, en jij blijkbaar wel.


Dat spijt me, vooral voor jou!
Dacht echt ooit gelezen te hebben dat je al kaarten had voor Hasselt! Maar dat zal wel in een droom geweest zijn......
Tijdens de voorstelling wel een paar keer gedacht: wat leuk dat onze Belgische vriend dit morgen te zien krijgt!
Nou, jammer dan!
Heb op dit moment onvoldoende tijd maar kom er wellicht in het nieuwe jaar bij het betreffende onderwerp nog even op terug!

Prettige wisseling en tot dan!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 2:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zoals hij schreef ging Martijn ook hier kijken!
Het fotografische verslag vindt u op zijn site: https://www.facebook.com/mhfotograaf/ph ... =3&theater

Een voorproefje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 2:36 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Het verschil zit hem denk ik in het doel: of je de grootste (producent) wilt zijn of dat je alle focus legt op de beste te zijn.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 2:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, zie bijvoorbeeld Carré!
En dat is evenmin een soloproject, denk maar aan Stuttgart!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 2:58 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Carré trekt wel massa's mensen maar is nog niet zo groots als Stuttgart, dan is aankleding natuurlijk makkelijker maar het wordt inderdaad gedaan door de vast Carre-medewerkers denk ik.

Stuttgart is een ander verhaal maar draait natuurlijk wel twee weken langer dan de meeste nederlandse kerst/wintercircussen. Ik ben er helaas nog nooit geweest maar het schijnt (ook de aankleding) schitterend te zijn!
Ik weet niet of dat alleen door Stardust geproduceerd is of ook met Interpresario of een andere producent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het ging in de laatste reacties niet meer om de aankleding op zich, maar om de vraag of je als producent de grootste òf de beste wilt zijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5435
Locatie: Belgie
Didier schreef:
Citeer:
Ik ben er niet geweest, en jij blijkbaar wel.


Dat spijt me, vooral voor jou!
Dacht echt ooit gelezen te hebben dat je al kaarten had voor Hasselt! Maar dat zal wel in een droom geweest zijn......
Tijdens de voorstelling wel een paar keer gedacht: wat leuk dat onze Belgische vriend dit morgen te zien krijgt!
Nou, jammer dan!
Heb op dit moment onvoldoende tijd maar kom er wellicht in het nieuwe jaar bij het betreffende onderwerp nog even op terug!

Prettige wisseling en tot dan!


Had m'n ticket reeds voor Knee Deep in februari te Beveren.
Daarmee misschien de verwarring....
In Hasselt zag ik vorig eindejaar wel de Peking Acrobats.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.