Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 4:42 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook de site van dit wintercircus is inmiddels actief:

http://wintercircusutrecht.webpress.nl/


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 7:23 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Geweldig , sowieso vanwege de goede clown die aanwezig is!
ik ben erbij!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2015 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Heb ik wat gemist, of is het voor de eerste keer dat dit circus zich afspeelt IN de jaarbeurs in plaats van in een tent op het parkeerterrein? In Hal 12 om precies te zijn, en dat is tegenover het parkeerterrein waar ze eerder stonden, maar dan aan de andere kant van het water.
Maar een klein stukkie, dus ideaal parkeren op het voormalige speelveld!
Waardoor dus nu alle Hillenaar-Circussen zich indoor afspelen, met uitzondering van Den Haag.

Daar komt de tent als gebruikelijk op het Malieveld, en dat zal wel zo blijven ook.
Want door historische oorzaken beschikt de Hofstad vreemd genoeg niet over een geschikt tentoonstellingscomplex. Niets tentoon te stellen kennelijk, of het moet in tijdelijke accommodaties op dat Malieveld.
Ooit had men daar het dierentuingebouw, of kortweg de dierentuin, het restant van wat ooit inderdaad een dierentuin was. Maar gesloopt omdat daar het Provinciehuis moest verrijzen.
Lange tijd moesten de Hagenezen het doen met de Houtrusthallen -op de grens van Scheveningen- wat tentoonstellingen en dergelijke betreft.
Met legendarische popconcerten in de jaren '60, veelal op zondagmiddag.
Bestond van 1937 tot 2000.
Was daarvoor een sportpark en nu weer.

Afbeelding
De dierentuin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2015 2:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het volledige programma stond hier nog niet, maar is absoluut de moeite waard!

- Freestyle - vliegende motoren
- Herkules - sterke man
- Celine Morena - aerial rope
- Louis en Ilona Knie Jr. - paarden
- Ivan Radev - tempojonglage
- Francesco Beeloo - clown
- Trio Etc - slangenmeisjes
- Kenia Boys - acrobatiek
- De Lagroni's - comedy
- Dunking Devils - basketbalshow
- Alexandra Knie - koeiendressuur


Afbeelding
Herkules, de Strongman, laat graag over zich heenrijden en vangt kanonskogels of het niks is! Vertoonde zijn kunsten jarenlang bij het grootste circus van Amerika, en tegenwoordig bij het Hongaarse Staatscircus.

Afbeelding
Zo'n basketbaldemonstratie ging in het verleden wel eens zelfstandig op tournee als een soort circusshow. Nu te zien in een zeer veelzijdig en smaakmakend programma in Utrecht!

Afbeelding
Freestyle is wel iets anders dan rondjes rijden in een globe! Dat is het voordeel van de verplaatsing naar een hal (en er zijn er veel meer....): nu kunnen er enorme springschansen worden opgebouwd waardoor de coureurs meer tijd en ruimte krijgen hun stunts te laten zien!

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2015 10:08 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Héél erg jammer dat het naar binnen verplaatst is, een groot gedeelte van de knusse sfeer die in een tent hangt is helemaal weg. Een zielige artiesteningang , donker lichtplan en een grote hal zonder verdere aankleding met een tribune in het midden.

Programma is wel goed, Goede clownerie, Goede jongleur , de motor die door de lucht vliegen was een nummer waar iedereen op het puntje van de stoel zat , prachtig paardennummer.... minpuntje.... de Kenia Boys & Girls


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2015 2:30 pm 
MartijnH schreef:
Héél erg jammer dat het naar binnen verplaatst is, een groot gedeelte van de knusse sfeer die in een tent hangt is helemaal weg. Een zielige artiesteningang , donker lichtplan en een grote hal zonder verdere aankleding met een tribune in het midden.


Imo gaat er dan ook niks boven een kerstcircus in tenten, want dat totale plaatje met de kerst aankleding en kerstsfeer
kun je nooit in een hal bereiken, en dacht ik dan ook dat Hillenaar daar z'n succes aan te danken had in het verleden,
en pleegt hij toch wel een beetje "verraad" door alles in hallen te verplaatsen, en dat is jammer! Maar goed, alles draait
om geld, dus zal het wel voordeliger zijn in een hal, en de mensen komen toch wel naar het schijnt, maar het blijft doodzonde.
Ik vond kerstcircus dordrecht dan ook het mooiste kerstcircus dat we ooit hadden, want er was op CHR na toch geen 2e die zo uitpakte
met kerst aankleding en sfeer en gezelligheid, en dergelijke kerstcircussen zullen we dan ook niet snel meer tegenkomen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2015 6:34 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Maastricht laat daarentegen zien hoe het ook kan, daar heb ik vorig jaar geen tent gemist.... je dacht even binnen te zitten in een Bouglione-Zaak


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 4:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het blijft inderdaad allemaal maar zeer betrekkelijk. Tenslotte zit je in Carré ook niet in een tent en heb ik in Rotterdam diezelfde tent nog nooit gemist!
Evenmin als bij Martin Hanson of gisteren bij het Chinees Nationaal Circus in het uitstekende theater van Steenwijk!
Heerlijk in het rode pluche en van alle gemakken en comfort voorzien.
En ooit ook wel eens versteend van de kou in een circustent waarvan beloofd was dat die uitstekend verwarmd zou zijn!
Of te warm, dat kan ook nog, alleen op dit moment niet meer. CHR had daar een handje van in Haarlem....

Ook in Utrecht is er nu een tientjesdag, weliswaar maar voor één voorstelling, op de laatste dag, zondag 3 januari om 16.00 uur.
Via de reguliere site van het circus, zie het eerste bericht.

Voor alle wintercircussen (van Hillenaar, uitgezonderd Maastricht) zijn er speciale aanbiedingen, volgens mij voor de halve prijs (plus € 4,95 administratiekosten) te vinden op:
http://www.actievandedag.nl/actie-aanbi ... GwodPbMD9A


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 6:01 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik vind ook dat een tent veeel meer sfeer heeft dan een hal, dat geldt ook voor Ahoy. Je merkt het toch altijd. Carré is daarmee niet te vergelijken. Dat geldt lijkt mij ook voor het cirque d'hiver of Krone in München. Daar hoort het circus thuis: het zijn circusgebouwen.

Hanson enzo zijn dan ook theater voorstellingen, in (heel erg veel) circusstijl.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 6:21 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Nik Boris schreef:
Ik vind ook dat een tent veeel meer sfeer heeft dan een hal, dat geldt ook voor Ahoy. Je merkt het toch altijd. Carré is daarmee niet te vergelijken. Dat geldt lijkt mij ook voor het cirque d'hiver of Krone in München. Daar hoort het circus thuis: het zijn circusgebouwen.

Hanson enzo zijn dan ook theater voorstellingen, in (heel erg veel) circusstijl.
in een tent is de sfeer ook niet altijd top ben deze week in den haag geweest en was een grote sfeerloze tent voortent waar 0.0 kwa kerst sfeer te vinden was dan ga ik liever naar ahoy was de sfeer top was deze week en veel publiek


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 9:59 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5363
Locatie: Belgie
Didier schreef:
Gisteren bij het Chinees Nationaal Circus in het uitstekende theater van Steenwijk!


Dat vraagt om een recensie denk ik: viewtopic.php?f=79&t=6211 ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 11:10 am 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Gisteren naar Wintercircus Utrecht geweest, vol verwachting gezien de geweldige show van vorig jaar.
Bij binnenkomst maakte teleurstelling zich van ons (M + V + 2 kids) meester: saaie, sfeerloze, kale hal!
Vrijwel niets aan versiering/decoratie/kerstsfeer gedaan, enige hoogtepunten waren de draaimolen en de werkelijk schitterende buffetwagen. Lange rij richting tribune, wederom kale bedoening - geen toeganspoort of iets dergelijks wat een verschil met vorig jaar!
De tribune staat midden in de hal opgesteld, eenmaal zittend kijk je er rondom overheen tegen de dakspanten aan - circussfeer is werkelijk helemaal nul komma nul.
Maar dan: de show begint..... Licht en geluid zijn 100% in orde (met uitzondering van de holle galm van de enorme hal) en de voorstelling is naar mijn mening (ik ben geen kenner, wél liefhebber en bezoek 4 á 5 circussen per jaar) van een zeer hoog niveau.
De clown is letterlijk schitterend, de koeien gemoedelijk en gezellig, trapeze spannend, sterke man indrukwekkend, limbodansers vrolijk - niet één act die verveelt.
Maar dan, de pauze... Terug naar de foyer, wat een ongezellige boel toch.
Ik ging naar het circusbuffet voor popcorn, mijn vrouw in de andere rij voor drinken. Bij het buffet werden we echt supersnel geholpen maar de drankjes duurde een eeuwigheid!
Toen het tweede gedeelte begon stonden er nóg mensen in de rij te wachten, dit kan echt niet.
Hier werd het verschil tussen de circus werkwijze en die van de Jaarbeurs pijnlijk duidelijk.
Tweede gedeelte van de voorstelling deed niets onder voor het eerste: basketball act was top, tweede maal limbo groep, ballen jongleur heel knap, paarden sfeervol en met veel grandeur en als uitsmijter de vliegende motoren! Wat een spektakel, deze vliegen letterlijk door de piste!!
Conclusie: de show staat als een huis maar circus HOORT volgens mij (en mijn gezin, én de mensen om mij heen die ik erover gesproken heb) in een tent


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 11:27 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5363
Locatie: Belgie
Misschien een dom idee, maar zou het niet beter zijn om een circustent in de hal op te stellen?
Anderen hebben het al gedaan, circus Bavaria, Wiener Circus,....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 11:41 am 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Maar wat schiet dat op?? Zet de tent dan gewoon buiten neer, net zoals voorgaande jaren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Wintercircus Utrecht 2015
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 11:54 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5363
Locatie: Belgie
liefhebber schreef:
Maar wat schiet dat op?? Zet de tent dan gewoon buiten neer, net zoals voorgaande jaren


Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn,
dit zou wel al kunnen schelen in de stookkosten?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.