Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 7:33 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 10, 2015 4:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Na het succes van vorig jaar komt er een tweede versie van het Kerst- en Wintercircus op het Brabantpark in Etten-Leur.
Dat wordt gemeld op de facebooksite van Belly Wien:

Kerstmis en het kerstcircus .. het duurt nog even! Toch zijn de voorbereidingen voor het 2e kerstcircus Etten-Leur al in volle gang. Spreekstalmeester Kevin van Geet neemt de gehele 2e productie op zijn rekening, met ondersteuning van het prachtige materiaal van Belly Wien. De voorverkoop is gestart: nu met 25% vroegboekkorting !!!

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 0673149190

Later horen we ongetwijfeld meer over het programma.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2015 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat is snel, daar is het programma al, voor zover dat op dit moment bekend is. Kan dus nog worden uitgebreid!
Maar ook dit mag er al zijn!

Openingstableau (internationaal) met alle artiesten en live zang
Angelo (Duitsland) met Friese hengsten en minipony's
Mandy Scholl (Zweden) met luchtacrobatiek in de doeken
Desiré Chaves (Portugal) - Handstandequilibre
Sandro Frank Jr. (Duitsland) - Gestapelde stoelenbalans
Angelo (Duitsland) - Hondenrevue
Aron Zinnecker (Duitsland) - Tempojonglage
Angelo en Kevin (Portugal) - Clownerie en komische intermezzo's
Gebroeders Frank (Duitsland) - Jockeyrijden, acrobatiek op de rug van een ronddravend paard
Sandro Frank (Duitsland) - Parade met witte kamelen en exotische runderen
Chaves Sisters (Portugal) - Areal straps (luchtacrobatiek)
Grande Finale (Internationaal) met alle artiesten, zang en trompet

Kevin van Geet (Nederland) - Producent en spreekstalmeester
Mandy Scholl (Zweden) - Live zang


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2015 11:33 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Kevin van Geet introduceert het "nieuwe" circus én zichzelf in BN-De Stem

http://www.bndestem.nl/regio/etten-leur ... -1.5272021

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2015 9:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
We hebben een website
http://kerstcircus-ettenleur.nl/

en data


Bijlagen:
data_etten-leur.jpg
data_etten-leur.jpg [ 110.21 KiB | 7103 keer bekeken ]

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....
Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2015 3:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De laatste twee data zijn fout: het is zaterdag 2 en zondag 3 januari!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2015 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Dankje voor de oplettendheid Didier!
Krijg je als je iets van vorig jaar gaat aanpassen en na urenlang naar hetzelfde scherm te hebben gestaard, zie je je eigen fouten niet meer!
Wordt aangepast...

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2015 7:50 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
De internetbode was bij de première. Men vond het allemaal het aanzien waard....

Afbeelding

Citeer:
Uitnodigende lichtjes op de grote tenten aan het Brabantpark en dat speciale sfeertje van spanning en sensatie. Het was een mooie start van een echte ouderwetse circusavond in Etten-Leur. Lekker warme tent, hapjes, drankjes en een draaimolen voor de kleintjes en in de grote tent de piste. Hooggeëerd publiek, wij stellen u voor: Kerstcircus Etten-Leur.
Organisator Kevin van Geet was de spreekstalmeester van deze avond, maar eerst opende wethouder Jan van Hal het gala. De gemeente heeft zijn medewerking verleend en dankzij de door het circus ter beschikking gestelde vrijkaarten een heleboel mensen en vooral kinderen blij gemaakt. Het publiek had er duidelijk zin en de show was wervelend. Jongleren, een tissue act hoog in de lucht, hondjes, paarden groot en klein en natuurlijk de clowns die vooral bij de kinderen lachsalvo’s veroorzaakten. Vier indrukwekkend grote kamelen denderden door de piste en in de pauze was het voor de kinderen, lekker zittend tussen de bulten, een rondje rijden op hun ruggen. Zinderende slotact was van het duo Segura uit Cuba die onder een gezellig muziekje stonden te swingen bovenop de draad die zich in de nok van het circus bevond. Op de spannende momenten natuurlijk doodse stilte.


http://internetbode.nl/etten-leur/kerst ... ala-premer

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 7:55 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Kerstcircus 1 : Etten-Leur

In Etten-Leur is alles zoals een kerstcircus hoort te zijn, een prachtige ontvangst , een nog prachtigere foyertent met draaimolen en echte kerstsfeer en een even zo mooi programma.

Wat kleine schoonheidsfoutjes nog op de tweede speeldag, maar dat hoort erbij. Het programma bestond uit de Dieren van Circus Europa Frank , allemaal prachtige en goed verzorgde dieren die ook een mega staltent tot beschikking hadden. Zangeres Mandy Scholl zong tijdens opening en slot en liet ook een wervelende act aan de doeken zien.... ze ging snel, soms misschien iets te snel!

Clownerie van Clown Angelo die muzikaal was , met een gevaarlijk roofdier binnenkwam , een orkest vormde met publiek en samen met zoon kevin borden liet draaien. De dochters blonken uit in een Hoola-Hoop nummer en handstandact.

Sensationeel en een goed slotnummer was het duo Segura, ik zag het eerder bij Samuel Pauwels in Brussel maar kwam in Etten Leur beter tot zijn recht!

Kevin je hebt een productie waar je meer dan trots op mag zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle foto's op : https://www.facebook.com/media/set/?set ... 184&type=3


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 22, 2015 11:56 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5417
Locatie: Belgie
Mooi gedaan daar in Etten-Leur!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooie foto's van een goed verzorgd circus! Niet vergeten om ze allemaal te bekijken!

Deze hadden we ook nog niet gezien:

Afbeelding

En wat een schattig stel daar bij de ingang:

Afbeelding

Nu er in Wichmond geen megastal mag komen hebben ze hun werkterrein kennelijk verlegd......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2015 9:48 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
De ondernemerszin van Kevin van Geet trekt aandacht

https://www.deondernemer.nl/weblogs/item/circus-lef/

Weliswaar met een niet-actuele foto, en verder waarschijnlijk ook niet helemaal feitelijk juist. Ik wist niet dat Kevin verantwoordelijk is voor de digitale vergunningaanvragen... misschien wordt bedoeld dat hij papieren formulieren heeft ingescand??

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 2:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De tekst:


24 dec 2015, 14:13

Der Clown ist tot, en toch begint hij een circus

door Marieke van Dijk

Wow wat knap, wat een lef! Dit waren de eerste gedachten toen ik in ons lokale blaadje, de PC55, het verhaal las over Kevin van Geet uit Hapert. Wat heeft deze 22-jarige net afgestudeerde student van de HAS gedaan?

Kevin organiseert van 19 december tot en met 3 januari een groots kerstcircus in Etten-Leur, helemaal in eigen beheer. Hij weet dat het een groot risico is, maar heeft er alle vertrouwen in dat het een succes wordt, zoals een echte ondernemer betaamd. Hij heeft een terrein gevonden waar drie grote tenten kunnen staan. Een grote tent waar de voorstelling plaatsvindt en achthonderd mensen kunnen zitten. Er is een foyertent met een carrousel, een poffertjeskraam, en andere eetgelegenheden en een dierentent waar mensen dichtbij de dieren kunnen komen. Hij wil de mensen de luxe van een theater met de sfeer van een circus bieden.

Kevin wil het circus voortzetten in Nederland. Het circus sterft volgens velen immers uit. Geen wilde dieren meer. Geen Circus Rens. Der Clown ist tot. Het circus heeft toekomst, volgens Kevin.

Misschien niet op de traditionele manier, maar wel door samenwerkingen aan te gaan. Kevin zorgt voor innovatie en opschudding in de traditionele circusbranche. Niet alleen qua businessmodel, maar ook op organisatorisch gebied. Hij heeft bijvoorbeeld de aanvragen voor vergunningen voor standplaatsen gedigitaliseerd, zodat dit proces veel minder tijd kost.

Toen ik dit allemaal las, wilde ik de jonge ondernemer een podium geven vanwege zijn lef en bereidheid om risico´s te nemen. Deze jonge ondernemer wil je toch gewoon succesvol laten zijn?

Vandaar mijn promopraatje op dit platform voor het Kerstcircus Etten-Leur.




Mooi stukje!
Inderdaad met een actiefoto uit Carré.
Zie het probleem van Heuvels niet zo, digitaliseren is in de eerste plaats 'iets omzetten in een computerbestand'. En dat deed hij dus kennelijk.
Enige foutje dat ik zo zie is Rens met een s. Kan ook nog een vingerwijzing zijn naar die Rens die het circus wel even dacht over te nemen.....
Maar dat denk ik niet serieus....

Nou en dan kijken we ook even op de site van PC55, waar Marieke het nieuws vond. Een uitgebreider artikel met de volgende tekst en wel een actuele foto van een in Etten-Leur optredende artieste:

Er zit toekomst in het circus - Kevin van Geet uit Hapert organiseert een groots kerstcircus


Wat hoort er nog meer bij de traditie van Kerstmis behalve de kerstboom en chocolade kransjes? Precies, een bezoek aan het circus. De sfeer, de beleving, de verwondering en het amusement passen helemaal in de kersttijd. De Hapertse Kevin van Geet organiseert een groots kerstcircus in Etten-Leur. Oké, dat is veertig minuutjes rijden met de auto maar dan ziet u wel de meest spectaculaire acts van de wereld.

Circusbloed
Enkele jaren geleden maakte u in deze krant al kennis met Kevin. Hij stond toen met het circus van zijn opa in Eersel. Het circusbloed stroomt nog altijd door zijn aderen want er gaat geen dag voorbij zonder dat Kevin bezig is met de piste en de artiesten. Hij is inmiddels tweeëntwintig jaar en deed ‘ondertussen’ ook nog even de HAS waar hij kort geleden afstudeerde aan de richting Tuin- en Landschapsmanagement. Maar werken in die sector gaat het voorlopig niet worden voor Kevin want hij wil het circus voortzetten in Nederland. Overigens is hij niet bang om over de landsgrenzen heen te kijken en dus staat hij in februari in Duitsland als spreekstalmeester in de piste.

Digitalisering
Nadat Kevin een poosje met een act in het circus stond, richt hij zich tegenwoordig meer op de administratieve en organisatorische kant van het circusleven. "Voor Circus Belly Wien doe ik de complete administratie. Ik ben ze de moderne tijd aan het binnenslepen. Voor elke standplaats moeten talloze vergunningen aangevraagd worden, al sta je ergens maar één dag. Ik ben nu bijna klaar met de digitalisering van de aanvragen. Op die manier kan ik de gemeenten een inlogcode sturen waarna ze alle benodigde stukken digitaal in kunnen zien en kunnen beoordelen. Scheelt toch elke keer weer een pak papier. Voor mij is het nu even veel werk maar straks wordt het allemaal een stuk eenvoudiger. Die vergunningen komen iedere keer terug en nu maak ik het mezelf makkelijker."

Woordvoerder

Kevin was de laatste tijd met enige regelmaat op radio en tv vanwege de discussie over het verbod op wilde dieren in het circus. "Ik werd gevraagd namens Belly Wien maar ik sprak namens alle circussen en werd daarmee een beetje gebombardeerd tot woordvoerder. Geen probleem want ik wist precies wat ik wilde zeggen. Helaas is het verbod er toch gekomen en daar moeten we nu mee verder. Het is alleen zo jammer dat mensen nu denken dat er helemaal geen dieren meer in het circus zijn en dat is niet zo. Paarden, honden, geiten, kamelen: alles is nog te zien; alleen de olifanten, leeuwen en tijgers zijn weg. Nou, ze zijn natuurlijk niet weg, ze treden alleen niet meer op in Nederland. Die acts zijn verhuisd naar het buitenland waar de regelgeving anders is."

Groots kerstcircus
Kevin neemt een enorm risico om helemaal in eigen beheer een kerstcircus op te zetten. Hij heeft er echter alle vertrouwen in dat het een succes wordt. "Ik weet dat mensen nog altijd graag een circus bezoeken. Ik heb dan ook alles uit de kast getrokken om van dit kerstcircus een denderend succes te maken. Er zijn acts hoog in de lucht, krachtacrobatiek, clowns en dieren; alle ingrediënten zijn aanwezig voor een prachtige voorstelling. De artiesten komen uit Zweden, Duitsland, Cuba en Portugal en één ding is zeker; ze zijn allemaal steengoed in hun vak. De opening wordt spectaculair en heel verrassend.

Luxe circustenten
We hebben een groot terrein in Etten-Leur gevonden waar de drie grote tenten kunnen staan die ik voor ogen heb. Een grote tent waar de voorstelling in plaatsvindt en waar ruim achthonderd mensen kunnen zitten. Een foyertent met een carrousel, een poffertjeskraam en nog veel meer eet- en drinkgelegenheden en een grote dierentent waarin de mensen dichtbij de dieren kunnen komen. Zelfs de toiletwagen is verwarmd. Eigenlijk hebben we alle luxe van een theater maar wel precies de sfeer van een circustent, exact zoals ik het wil hebben."

Lezersactie

Het circus is er van 19 december tot en met 3 januari en op alle dagen zijn er meerdere shows. Wie zeker wil zijn van een plaatsje, kan nu al tickets reserveren op www.kerstcircus-ettenleur.nl. Lezers van deze krant kunnen een mooie korting krijgen; wie dit artikel meeneemt naar de kassa krijgt het bij aankoop van vier kaartjes, één kaartje gratis. Reserveer drie tickets via de site en mail naar events@kerstcircus-ettenleur.nl om het vierde kaartje ook te reserveren. Kevin: "Er zijn ook diverse arrangementen mogelijk; een ticket voor het circus in combinatie met een lekker pannenkoek en een drankje bij Het Regiment in Etten-Leur. Of wat te denken van een VIP-arrangement? Voor vijf euro extra wordt je met het gezelschap per limousine gehaald en gebracht van de circuslocatie naar Het Regiment." Feestelijker kan het bijna niet worden.

Toekomst in het circus

Kevin ziet het kerstcircus vol vertrouwen tegemoet en heeft de blik alweer verder op de toekomst gericht. "Of het traditionele circus nog een lang leven beschoren is, weet ik niet", zegt hij. "Het kost zoveel geld en mankracht om steeds maar een paar dagen met een circus neer te strijken. Maar ik zie wel mogelijkheden om samenwerking aan te gaan met verschillende partijen.

Als de tent er toch staat, kunnen er op de momenten dat er geen voorstelling is, andere activiteiten georganiseerd worden in de tent. Ik sta wat dat betreft overal voor open en ga me helemaal inzetten voor een toekomstbestendig circus."

www.kerstcircus-ettenleur.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 3:12 pm 
Wat een lef, want een kerstcircus organiseren kost klauwen met geld, en moet je dan ook op voorhand een dikke knip hebben
om alle voorbereidingen te betalen als vergunningen, stageld, stroom en wateraansluiting, reclameposters en borden,
geld voor advertenties, aanreis vd artiesten, geld voor kerst aankleding, kachels, diesel voor de kachels en aggregaat,
en misselijk wat ik allemaal vergeet, dus petje af voor deze jongeman.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Denk niet dat hij die klauwen met geld had, en dat is nu juist zijn sterkste kant!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 5:36 pm 
Didier schreef:
Denk niet dat hij die klauwen met geld had, en dat is nu juist zijn sterkste kant!


Een kachel en aggregaat loopt niet op pis, dus zullen die op voorhand toch gevuld moeten worden.
En kachels zul je moeten huren, en dan betaal je borg, en vergunningen kosten ook geld
dus die zul je ook op voorhand moeten betalen, hetzelfde voor reclamemateriaal,
kerst aankleding, artiesten die hun reiskosten meteen willen vangen, en ga zo maar door en door,
dus denken heeft geen zin, want je ontkomt niet aan die aanloop kosten.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.