Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 7:18 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2015 9:29 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
De website is in de lucht.
http://www.kerstcircus.nl

Er wordt beloofd het programma op 30 september bekend te maken..


za 19 dec 2015 11:30 & 15:00

zo 20 dec 2015 11:30 & 15:00

ma 21 dec 2015 11:30 & 15:00

di 22 dec 2015 11:30 & 15:00

wo 23 dec 2015 11:30 & 15:00

do 24 dec 2015 10:30 & 14:00

vr 25 dec 2015 14:00

za 26 dec 2015 11:30 & 15:00

zo 27 dec 2015 11:30

ma 28 dec 2015 11:30 & 15:00

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2015
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2015 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, ik kreeg ook een mail, twee keer al zelfs. Als vaste bezoeker kun je 'profiteren' van een vroegboekmogelijkheid.
Met extra korting, omdat er van het programma nog helemaal NIETS bekend is? Niks, hoor, tegen de normale prijzen!
Niet dat ik twijfel aan Ahoy, dat is tot dusver altijd prima voor elkaar gekomen. Maar ik vind het toch prettiger vooraf te weten wat me te wachten staat!
En uitgerekend de dag dat de vroegboekmogelijkheid sluit worden de eerste acts bekendgemaakt! Dat kan geen toeval zijn!
Dan vast nog niet het hele programma in één keer, het gaat daar altijd in etappes....

Wat ik mis is de première op vrijdag, in het verleden de enige avondvoorstelling!
Maar misschien komt die er nog wel bij....
Opvallend en niet geweldig is dat op de site van Ticketmaster, waarnaar je doorverwezen wordt indien je wilt reserveren, de aanvangstijden op de openingspagina ontbreken!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2015
BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2015 12:15 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5416
Locatie: Belgie
Misschien komt er nog wel een première,
Maar zal deze voorstelling enkel voor genodigden doorgaan.
En dus niet kenbaar gemaakt worden voor het grote publiek.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2015
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2015 3:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De eerste nieuwsbrief is verschenen en de eerste artiesten zijn bekendgemaakt:


SENSATIONELE WAAGHALZERIJ BIJ 45e EDITIE KERSTCIRCUS AHOY
Maar liefst 6 motorrijders in de Split Globe of Death

Van 19 t/m 28 december aanstaande viert Kerstcircus Ahoy haar 45-jarig bestaan. Het programma belooft opnieuw één aaneenschakeling van hoogtepunten. Van adembenemende acrobatiek in de piste en fascinerende ‘Zopfhang’ (aan eigen haar door de lucht zweven) tot aan levensgevaarlijke motorstunts in een stalen bol. Maar ook kostelijke acts van Hongaarse clowns en innemende ‘dierallerlei’ met geiten, honden, poezen, ezels en zelfs kippen. De kaartverkoop start op woensdag 30 september a.s. om 10.00 uur.
Op dit moment zijn nog niet alle acts definitief vastgelegd, de organisatie verwacht dit binnen enkele weken rond te hebben en licht alvast een tipje van de sluier op:
Split Globe of Death
Afbeelding
Het is en blijft één van ’s werelds meest spectaculaire acts die in circussen opgevoerd wordt: de Globe of Death. Een sensationele stunt, waarvoor de organisatie speciaal voor deze feestelijke editie van Kerstcircus Ahoy het Braziliaanse stuntrijdersteam van Daniel Diorio heeft gecontracteerd. De act begint met 2 motorrijders die op hoge snelheid door een speciaal ontworpen metalen bol met een diameter van 4 meter razen. Met stalen zenuwen verhogen zij hun snelheid naar meer dan 50 km per uur en maken omgekeerde lussen. Terwijl het publiek ademloos toekijkt, voegen zich nog vier waaghalzen in de kooi en zo kruisen in totaal 6 stuntrijders elkaars pad. Met uiterste precisie maken de rijders gelijktijdig omgekeerde loops en vertrouwen blindelings op hun reflexen en split second timing. Of dat nog niet genoeg is, zal de Globe uiteindelijk in twee delen splijten.
Aan de haren in de nok
Afbeelding
‘Zopfhang’ staat voor het aan eigen haar door de lucht zweven. Deze vorm van acrobatiek komt oorspronkelijk uit China en bestaat al 2000 jaar. Het Cubaanse Duo Capilar heeft de ‘Zopfhang’ tot hogere kunst verheven. De twee beeldschone dames zwieren aan hun vlechten over de duizenden bezoekers in het Ahoy Theater, waarbij de 21-jarige Jenny Montero Arencibia haar collega Yanisley Sanchez Honojosa (25) zelfs aan haar eigen pikzwarte haar zal laten hangen. Een fantastische act die nog maar zelden in Europese circussen te zien is geweest. Rechtstreeks afkomstig uit het Cubaanse Nationale Circus uit Havanna.
Komisch en hartverwarmend
Afbeelding
Springende Dalmatiërs, balancerende herdershonden, blèrende geiten, klimmende katten, ezels die hilarisch balken en kippen die eieren leggen op commando. Een zeldzaam komische act van Johnny Fischer uit Duitsland, waarbij in totaal 15 huisdieren met elkaar de harten van het publiek zullen weten te stelen. Wat de twee viervoeters gemeen hebben? De lol tijdens hun spielerei in de piste van Kerstcircus Ahoy! Klassiek circus op z’n best.
Voorstellingen en tickets
Showdata: 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 en 28 december.
Beschikbare plaatsen:
Loge plaatsen - (worden steevast als eerste verkocht, op=op).
Gold Seats - (direct achter de loges met frontzicht op piste) - Gezien de grote vraag naar deze luxe zitplaatsen zijn er dit jaar meer beschikbaar!
Tribuneplaatsen - 1e rang plaatsen.
Kijk voor aanvangstijden en prijzen op http://www.kerstcircus.nl
De kaartverkoop start op woensdag 30 september om 10.00 uur via http://www.ticketmaster.nl


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2015
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2015 10:02 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
de clowns van dit jaar zijn de Rastelli Clowns bekend van circus renaissance


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2015
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 5:32 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Galina & Sonny Hayes magic comedy act


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2015
BerichtGeplaatst: do okt 22, 2015 5:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En nog meer acts zijn bekend:

Vertederende pony’s – Anton Frank

Wat is een circus zonder paarden en wie paarden zegt, zegt Anton Frank! De sympathieke Duitser was al eerder met zijn indrukwekkende viervoeters te bewonderen in Ahoy, maar dit jaar houdt hij het figuurlijk klein. Frank komt namelijk met louter pony’s naar Rotterdam. Een vertederende act, waarbij de kleintjes qua techniek en sierlijkheid, zeker niet onderdoen voor de Friese paarden waarmee Anton Frank normaliter werkt. De pony’s draven, maken mooie dressuur-formaties en kunnen zelfs over de rand van de piste lopen.
Afbeelding

Non-stop trampoline – Yuri Nikitin

Bij het zien van deze act wil je bijna mee jumpen! Oekraïner Yuri Nikitin, Olympisch kampioen trampolinespringen van Athene 2004 stelde na zijn topsportcarrière met vijf collega’s een schitterend non-stop trampoline nummer samen. De topatleten laten zich vanaf een hekwerk vallen op twee trampolines en veren ook weer feilloos terug op het raamwerk. Het zestal springt kruislings, boven, onder en met elkaar van trampoline naar trampoline. Een toonbeeld van discipline en vakmanschap.
Afbeelding

Muzikale clowns – The Rastellis

Ze behoren tot de oudste clownsgeslachten. Al meer dan 70 jaar maken ze het publiek aan het lachen bij ’s werelds meest prestigieuze circussen: The Rastellis. De telgen van de befaamde Italiaans/Hongaarse clownsdynastie hebben echt de lach aan hun kont hangen en zijn daarnaast ook nog eens bijzonder muzikaal. Dat wordt dus schuddebuiken als er van alles fout loopt met hun zeer divers muziekinstrumentarium.
Afbeelding

The Dream Team - Comedy - Galina & Sonny Hayes

In de theaterwereld staan ze bekend als The Dream Team: Galina & Sonny Hayes. Sinds 1997 getrouwd en sinds 1999 treden ze samen op als Comedian duo. Volledig in de voetsporen van een van de beste comedians ooit: Tommy Cooper. Een voor circusbegrippen vreemde eend in de bijt, maar dat maakt de komst van dit duo naar Ahoy juist zo uniek. De Britten zullen met vijf korte, snelle nummers het publiek doen schaterlachen maar ook verrassen met hun meest magische goocheltrucs.
Afbeelding

(En nu maar hopen dat de fotootjes er wat langer bij blijven staan....)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2015
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2015 2:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Opnieuw zijn twee acts aan het programma toegevoegd. Een Chinese balance-act -of zo u wilt grondacrobatiek- en een tamelijk opvallende: de 25-jarige Italiaans/Duitse Kelly Huesca (die in het verleden furore maakte als jongleuse) met een magische zandact. Daarmee was ze eerder onder meer te zien in een variété-show van Roncalli.
We zijn benieuwd....

Zelf meldt de organisatie over beide acts:

Unieke grondacrobatiek - Xinjiang Truppe

Sinds jaar en dag reizen vele circusdirecties af naar Rotterdam om hier artiesten te contracteren. Het is haast voorspelbaar dat de balance-act van Xinjiang Truppe uit China met een contract op zak weer uit Rotterdam afreist. De groep bestaat uit tien beeldschone dames – allen gekleed in gracieus wit - die grondacrobatiek tot een ware kunstvorm verheffen. Op sierlijke dansbewegingen vormt de Xinjiang Truppe een metershoge piramide en toont zij een verbluffende ladderact. Een van de meest aparte shows die er wereldwijd in de acrobatiek te zien is.
Afbeelding

Betoverend zand - Kelly Huesca

Een primeur van wereldklasse: de ‘Sand Animation’ van de 25-jarige kunstenares Kelly Huesca! Met haar magnifieke zandtekeningen lijkt de knappe Italiaanse met zand te kunnen tóveren. In razendsnel tempo creëert zij op een zandplaat de meest prachtige taferelen en beeltenissen die via een mega videoscherm worden geprojecteerd. Onder begeleiding van een schitterende soundtrack vormt de act een ware Christmas Special, die zowel qua gevoel als schoonheid helemaal in de voorstelling past.
Afbeelding

Om een indruk te krijgen van de Christmas Special: https://vimeo.com/82654740
en wat ze kan wanneer het niet bijna Kerst zou zijn: https://vimeo.com/80639736


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy 2015
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 3:30 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Duo Artemiev

Ze zweven aan elkaars handen en voeten, soms met één arm of slechts aan één been: Duo Artemiev. Het echtpaar Alexey en Victoriya hebben een klassiek airvoltige nummer, waarbij zij aan dezelfde trapeze hangen en beiden totaal verschillende hoogstaande stijloefeningen uitvoeren. Angstaanjagend, gracieus en adembenemend tegelijk zoals een hoogtenummer van internationaal niveau moet zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2015 2:31 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Grandioze hogeschool dressuur

Yuri Volodchenkov
Het optreden behoort tot de beste hogeschoolacts in de circuswereld en wordt uitgevoerd door niemand minder dan de befaamde Yuri Volodchenkov. De 41-jarige Rus en zijn paard zijn door jarenlange training een twee-eenheid in de piste geworden. Volodchenkov zit zonder teugels in het zadel en laat, dus zonder met zijn handen te kunnen sturen, zijn paard steigeren, draven en veelvuldig om de as draaien. Volodchenkov is een uitstekend ruiter én showartiest, die door slechts de knieën en hakken te gebruiken zijn paard dirigeert. Het hoogtepunt van de act is als er met ogenschijnlijk speels gemak touwtje wordt gesprongen. Een grandioos spektakelstuk, waarbij het vertrouwen tussen ruiter en paard iedere keer weer op de proef wordt gesteld. De act wordt opgeluisterd door prachtige, traditionele Russische muziek en verleidelijke dans van Volodchenkovs echtgenote in de piste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2015 11:01 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Zaterdagmiddag 19 december de tweede voorstelling van het Kerstcircus Ahoy bezocht. Ondanks een aantal uitstekende nummers viel het mij toch tegen. Met name het tempo van de voorstelling lag erg laag en ik vond de kwaliteit van de acts nogal wisselde. Ook de spreekstalmeester beviel mij wederom niet. Blijf het ongelooflijk vinden dat men geen gebruik meer maakt van Maurice Veldkamp.
De voorstelling werd geopend door Kelly Huesca. Zij maakt in zand een tekening die geprojecteerd wordt naast het gordijn van de gardine. Je kijkt dus acht minuten naar een mevrouw die in zand wat zit te tekenen maar veel meer is er niet te beleven. Als je wilt bevestigen dat circus saai is, wat ik overigens niet vind, moet je deze dame laten optreden.
Hoogtepunten waren er echter ook. Voor mij was het trampolinenummer van Yuri Nikitin een absoluut hoogtepunt. Van twee kanten halen de zes acrobaten allerlei capriolen uit. Ander topnnummer vond ik The Rastelli's. Een aantal jaren geleden nog bij het Renaissance van Alberto Althoff en nu in Ahoy zorgden zij opnieuw voor lachsalvo's.
Herbert Fischer en zijn boerderijdieren zagen wij in het verleden regelmatig bij Herman Renz en bevielen mij ook nu niet zo. Het ponynummer van Anton Frank was aardig maar zeker geen topnummer. De hogeschool van Yuri Volondchenkov viel mij ook ietwat tegen. Dat maakt dus ik met name over het dierengedeelte was minder enthousiast was dan andere jaren. Uit China zagen wij nog de Xinjiang Troupe met grondacrobatiek. Uiteraard een prima nummer waarbij mij alleen opviel dat de dames veel minder fleurig gekleed waren dan de Chinezen en Noord Koreanen die ik vrijdag in Carré zag.
Verder nog een prima nummer met twee Cubaanse dames die zich aan hun haren omhoog lieten slepen, moderne clownerie die voor een glimlach wist te zorgen en het bekende Motorglobe nummer van The Dioros uit Brazilië.
Toch viel het tegen wat ik al aangaf lag het tempo erg laag en ondanks mijn dure plaatsen zit je in Ahoy toch een behoorlijk eind van de piste af. Dit weet je maar andere jaren was dat toch minder storend. Belangrijkste is in mijn ogen dat het programma vrij onevenwichtig is samengesteld en dierennummers van topniveau in tegenstelling tot andere jaren ontbraken. Echt storend was dat er nergens een programmaboekje te krijgen was. Dat heb ik in Ahoy nog niet eerder meegemaakt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 5:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hoe gaan we dat doen volgend jaar, Maurice Veldkamp zowel in Carré als in Ahoy? En misschien liefst nog op een paar plaatsen meer......?!
Jammer dat er maar één van bestaat, dat klopt. En die rust bovendien ook nog eens uit van een druk zomerseizoen...
Welverdiend, maar volgens kenners dus onterecht!
Zijn de lijnen intussen geopend?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 6:32 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
dat maurice veldkamp geen spreekstalmeester is blijft toch een groot gemis ben vandaag wezen kijken leuke voorstelling de opening na dan waren 3 lange minuten de dierennummers waren een heel stuk minder dan ik gewend bent snap overigens ook niet waarom de rasteli's zo vroeg in het programma komen maar blijft toch een van de hoogte punten van de voorstelling over het algemeen een goed programma maar niet zo goed als voorgaande jaren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2015 5:26 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
hier nog wat foto's van gisteren verwacht niet veel van de kwaliteit van de foto's zijn met mijn telefoon gemaakt

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 716&type=3


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 2:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Toch wel een leuke impressie!
Tja, en we waren verwend natuurlijk in Rotterdam wat de dieren betreft.....
Toch nog een vraagje. Zie bij die boerderijdieren ergens een motor met zijspan staan maar in de beelden helaas geen ontknoping!
Wie mocht(en) er in de bak?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.