Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:20 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 14, 2015 11:21 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik ben bezig alle circussen netjes op een rijtje te krijgen
Dit is de link:
http://www.circuswereld.nl/kerstagenda/

laat me a.u.b. weten als er foutjes in staan of als je toevoegingen hebt.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 14, 2015 2:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een paar kleine dingetjes.
Over de VP. Tilburg is daar nog niet actief, terwijl de site hier al wel vermeld stond: http://tilburgskerstcircus.nl/
Heiloo schrijf je met twee o's, en misschien is het wel aardig daar ook Alkmaar bij te vermelden. Het circus staat op de grens....
Nijmegen mis ik nog, maar komt er zeker.
Wintercircus Martin Hanson ontbreekt ook nog.

Wat België betreft waren er hier al meldingen van onder meer Ronaldo in Mechelen en Boxtalino in Boom.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2015 2:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog netter op een rijtje vindt u zo goed als alle kerst- of wintercircussen in ons land op http://www.circusagenda.info/Gsp/akt_03_t.php
Ietsje handiger wanneer u plannen maakt. Want achter de naam van ieder circus staat een tent(je). Wanneer u daarop klikt krijgt u de site van het betreffende circus.
Veel plezier vooraf!

Dit is overigens de pagina 'Nederland' van www.circusagenda.info
Elders vindt u ook de gegevens van Duitsland en Zwitserland.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 12:27 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Naast elkaar in wat de grootste stad van Nederland moet gaan worden; onze eigen 'twin cities' Arnhem-Nijmegen.
En dus ook gezellig naast elkaar in deze AH supermarkt, op zo'n 32 km van de Rijnhal en 33 km van het tentencomplex op de Goffert.

Afbeelding

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 4:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat klinkt zo goed als in het midden!
Leuk hoor!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 4:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Dat klinkt zo goed als in het midden!
Leuk hoor!

Om precies te zijn in Wageningen dus.. :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 5:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, dan rijdt ie van de Stadsbrink naar de Rijnhal wel een stukje om! Ik doe het in 21.8 km!
Goffertweide klopt beter, 31.1 km.
Dacht eerst al dat er iets niet klopte, want beide steden liggen maar een kilometer of 15 uit elkaar. Nog secuurder: de circustenten staan ruim 18 km van elkaar verwijderd.

Maar het blijft leuk, die twee posters!
En daar ging het om!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 8:13 pm 
Didier schreef:
Dacht eerst al dat er iets niet klopte, want beide steden liggen maar een kilometer of 15 uit elkaar. Nog secuurder: de circustenten staan ruim 18 km van elkaar verwijderd.



Nog secuurder: 15.975 meter. Dit kan enkele tientallen meters afwijken ivm waar de tent precies in het park in Nijmegen staat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2015 8:57 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Didier schreef:
Nou, dan rijdt ie van de Stadsbrink naar de Rijnhal wel een stukje om! Ik doe het in 21.8 km!
Goffertweide klopt beter, 31.1 km.
Dacht eerst al dat er iets niet klopte, want beide steden liggen maar een kilometer of 15 uit elkaar. Nog secuurder: de circustenten staan ruim 18 km van elkaar verwijderd.

Maar het blijft leuk, die twee posters!
En daar ging het om!


Dat dacht ik al, dat jouw herberekening zou komen :D
Maar als je een eigen auto hebt, rij je véél sneller via de A50 en A15 naar de Rijnhal vanuit Wageningen, dan via Oosterbeek, en daarmee kloppen mijn kilometers (bron: viamichelin.nl)
Oosterbeek heeft verkeerslichten, verkeersremmende maatregelen, rotondes, invoegende trolleybussen, met een beetje pech een markt midden in het dorp, en een opvallend grote rollator-populatie, en die mensen steken héél erg langzaam over...

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Tijger heeft uiteraard helemaal gelijk. Maar soms is het gewoon leuker om binnendoor te rijden en zeker altijd korter.
Want zelfs in het vermaledijde Oosterbeek ruikt het soms naar paarden en zaagsel!

(Zoals ik ondervond op zondag 1 november tijdens mijn zonovergoten bezoek aan Circus Freiwald ter plaatse! Terwijl een groot deel van ons land de gehele dag niet uit de mist kwam!
Iets minder de geur van paarden, want de vloerbedekking van het terrein -een soort van gladde kinderkopjes- zorgde er voor dat diverse nummers niet risicoloos konden worden uitgevoerd en dus waren geschrapt. Tot leedwezen van de familie Freiwald!
Want hoe dik men de laag in de piste ook maakte, de dieren bleven uitglijden. En beenbreuken zit natuurlijk niemand op te wachten!
Maar vooraf langdurig bij Buba in haar tent geweest (en bijgevoerd...) dat maakte uiteraard alles goed!
Hield het verre van droog tijdens haar optreden op film, zat gelukkig ver achteraan op de tribune....
Dat bracht later nogmaals geluk tijdens de spaghetti gooi- en smijtpartij! Gatverdarrie, wat goor! In de wetenschap dat popcornsmijterij mij al te ver gaat!
Maar verder: zeer genoten van een erg leuke voorstelling!)


Citeer:
Nog secuurder: 15.975 meter. Dit kan enkele tientallen meters afwijken ivm waar de tent precies in het park in Nijmegen staat.


Nee hoor, niks secuurder. Want ik schreef ruim 18 km en het is en blijft, afhankelijk van de weg die je neemt, op de kop af 19,2 of 20,6 km.
En het verschil is daarmee meer dan enkele tientallen meters. Die je nu kruipend door het stof mag gaan afleggen.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 5:22 pm 
Didier schreef:

Nee hoor, niks secuurder. Want ik schreef ruim 18 km en het is en blijft, afhankelijk van de weg die je neemt, op de kop af 19,2 of 20,6 km.
En het verschil is daarmee meer dan enkele tientallen meters. Die je nu kruipend door het stof mag gaan afleggen.....


Mijn berekening is hemelsbreed genomen, dus niet via wegen. :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 5:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Niet iedereen kan zich het reizen per helikopter of superdrone permitteren....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2015 6:28 pm 
Didier schreef:
Niet iedereen kan zich het reizen per helikopter of superdrone permitteren....


"Nog secuurder: de circustenten staan ruim 18 km van elkaar verwijderd."
En daar staat niet bij of dat over de weg of door de lucht is, dus over de weg klopt jou berekening en door de lucht de mijne.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.