Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 11:37 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Cirque d'Hiver Roermond 2015
BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2015 9:16 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 27, 2008 2:58 pm
Berichten: 86
Locatie: Swalmen
Van 25 t/m 28 december vindt in Theaterhotel de Oranjerie te Roermond de 33e editie van het Cirque d'Hiver plaats. Op http://www.cirque-dhiver.nl staat het programma tot nu toe. Ook kun je daar kaarten bestellen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2015 3:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Met een meer dan uitstekend programma! Ook al komen sommigen een paar keer terug, het niveau is hoog!
Alleen jammer dat het maar vier dagen is, vaak wat moeilijk plannen.....
(Bovenstaand is een gifje, dus even geduld en de meeste artiesten komen voorbij...... Nog mooier en groter door er even op te klikken!)

Humoristische horrorshow, dat wordt dus lachen onder het huiveren.......

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2015 3:32 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Inderdaad, mooie show lijkt me. Vooral veel humor zo te zien. De Holmikers zijn volgens mij ook nog acrobaten, ze waren dacht ik ook ooit in Carré te zien.

Bijzonder jammer dat Roermond best ver ligt als je in het westen woont.....
(Ja, ik weet dat het met het OV best goed te bereiken is, maar je moet keuzes maken hé.....?)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2015 3:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wou ik dat net uit gaan leggen -op loopafstand van het station!- weet je het zelf al! En wat ik schreef: jammer dat het zo kort duurt.

Dat van die acrobatiek klopt ook, je ziet de dikke valkussens al liggen!

Afbeelding

En de tekst op de site die dat bevestigd:

De Holmikers uit de Zwitserse Alpen brengen een humoristische horrorshow. Met risicovolle acrobatiek en bijzonder verrassende effecten.

Filmpje van hun deelname aan Das Super Talent, de Duitse versie van ...... Got Talent. Germany Got Talent als het ware.... Van afgelopen september.
http://www.rtl.de/cms/das-supertalent-2 ... 56711.html
Start soms wat moeilijk, lukt beter met het startpijltje linksonder dan in het midden.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2015 8:30 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 27, 2008 2:58 pm
Berichten: 86
Locatie: Swalmen
Het zou zonde zijn als mensen hier niet van zouden kunnen profiteren. Met dank aan Didier!

Didier schreef:
Wil je naar het Cirque d'Hiver in Roermond dan bestaat een soortgelijke aanbieding, alleen EXCLUSIEF de circusvoorstelling!
De aanbieding heet Feestelijk Outletshoppen in Roermond.
Kosten slechts € 18,- (2e klas) of € 26,50 (1e klas) ongeacht de reisafstand.
Prijs is inclusief een exclusieve goodiebag en diverse kortingen en zelfs gratis koffie!
Let wel: hier gaat het dus uitsluitend om de treinreis en dient u zelf de circuskaarten afzonderlijk te regelen!
Zie voor alle voorwaarden: https://www.spoordeelwinkel.nl/product/roermond


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2015 6:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Te koop t/m 3 januari en tot en met die dag te gebruiken.
Maar dan is het circus daar al lang afgelopen.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2015 7:45 pm 
Didier schreef:
Te koop t/m 3 januari en tot en met die dag te gebruiken.
Maar dan is het circus daar al lang afgelopen.....


Ik dacht dat dergelijke acties alleen tussen de spoorwegen en hillenaar gehouden werden, maar
ik begrijp nu dat het dus voor tal van evenementen is.
Ik vraag mij dan ook af waarom de andere kerstcircussen niet hetzelfde doen, want als het bij
hillenaar voor grote bezoekersaantallen zorgt, dan zou de rest daar ook mooi een graantje
of 2 van mee kunnen pikken. Of heeft Hillenaar nog een andere soort van succesformule
waarmee hij z'n tenten zo gruwelijk vult?
En petje af hoor, want 4 circussen in, wat is het? 5 jaar tijd of zo? Dat is naast cirque de soleil
nog geen andere circussen gelukt, en dat vind ik dan ook een topprestatie, en dan ook nog
eens van iemand die niet uit het circus stamt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 04, 2015 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Het zou zonde zijn als mensen hier niet van zouden kunnen profiteren.

Alleen begrijpt Gert-Jan vast wel dat hij vanuit Swalmen goedkoper uit is door normaal in en uit te checken!

Voor alle duidelijkheid: de aanbieding naar Roermond -die nog steeds bestaat- heeft niets te maken met Cirque d'Hiver!
Maar is een dagtocht op zich. Wel te combineren met een bezoek aan de circusvoorstelling.
De Wintercircussen van Hillenaar zijn nu verdwenen. Dat is jammer, maar hieronder volgen wat alternatieven voor wie daar nog steeds graag naar toe wil.
Het is niet zo dat alleen Hillenaar dit soort 'aanbiedingen' in combinatie met de NS organiseerde. Dit jaar waren het er overigens maar drie, Den Haag deed niet mee.
Vorig jaar was er ook een complete dagtocht naar het Limburgs Kerstcircus in Sittard.
Ieder (ander) circus zal hier niet zo snel voor in aanmerking komen. Hillenaar is een uitermate professionele organisatie die bovendien met een erkend reclamebureau werkt.
Dat kun je van alle circussen nog lang niet zeggen!
Dat Hillenaar niet uit de circuswereld stamt hoeft geen nadeel te zijn. Een gezonde ondernemerskijk op het circus kan helemaal geen kwaad!
Daar zijn meer voorbeelden van.
Zo is circus voor Henk van der Meijden ook (maar) een uit de hand gelopen hobby, is het genoemde Cirque du Soleil als miljardenonderneming in feite volledig buiten het bestaande circus om ontstaan
en stond het wiegje van bijvoorbeeld de succesvolle directeur van Zirkus Charles Knie ook niet in een woonwagen....
Zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken.


Terug naar de Spoordeelwinkel

De nieuwe uitjes staan inmiddels op de site van http://www.spoordeelwinkel.nl/alle-uitj ... type=tiles

Daar gaan we, voor zover toepasbaar bij een kerstcircusbezoek.

DAGJE AMSTERDAM
Te koop en te gebruiken t/m 31 januari 2016. Kost 2e klasse € 21,- en 1e klasse € 28,50.
Vanaf ieder station in ons land naar de hoofdstad. Inclusief koffie (naar wens) en warme apfelstrudel in de Brasserie van het roemruchte Victoria Hotel, zo goed als recht tegenover het Centraal station.
Bij de open haard, ik weet er de weg! Vorig jaar twee keer gebruik gemaakt van deze aanbieding, zowel naar Zanzara als naar Carré. Om maar een paar uitersten te noemen....
Viel op Nieuwjaarsdag met m'n neus in de boter want mocht aanschuiven bij een olieballenbuffet. Gelukkig was ik m'n lijn al langere tijd kwijt!
Ha, en dit hotel staat extra in the picture vanwege de binnenkort te verschijnen film Publieke Werken. Daarin spelen twee kleinere huisjes, waar het hotel omheen is gebouwd, een belangrijke rol.
En die huisjes...staan er nog steeds! Nog steeds niet verkocht, hoewel het hotel nog steeds belangstelling heeft!

DAGJE MAGISCH MAASTRICHT
Te koop en te gebruiken t/m 3 januari 2016. Kost 2e klasse € 20,- en 1e klasse € 27,50.
Ook dus vanaf ieder station, maar dat geldt voor alle dagtochten. Inclusief koffie en gebak - naast het station. Op bepaalde dagen op de terugreis muzikaal vermaak in de trein tot Eindhoven.
Behalve dat Maastricht nu nog meer de moeite waard is dan normaal vanwege de schaatsbaan en de Kerstmarkt dus ook te gebruiken om naar het Wintercircus te gaan!
Alleen staat het MECC wel naast Station Randwyck.
Stel: je wilt vanuit Groningen naar het Wintercircus. Dan is het zelfs met z'n drieën op deze manier nog goedkoper per trein dan met de auto! En niet uitsluitend voor Volkswagen-bezitters!

DAGJE DEN HAAG
Te koop en te gebruiken t/m 31 januari 2016. Kost 2e klasse € 22,- en 1e klasse € 29,50.
Vanaf ieder station, en dus heel geschikt voor het Wintercircus in Den Haag, want dat staat op het Malieveld, in feite pal voor de deur van Den Haag Centraal.
Inclusief koffie en taart (zo heet daar gebak...) bij Anna's Deli in New Babylon, en dat is pal naast Den Haag CS. Met ook nog een goodiebag.

DAGRETOUR + KOFFIE
Te koop t/m 3 januari en te gebruiken t/m 31 januari 2016. Kost 2e klasse € 21,- en 1e klasse € 28,50.
Vanaf ieder station in Nederland heen en weer naar een station van keuze. Dus naar ieder gewenst station in ons land. Is geen dagkaart, zoals vroeger bestond, het keuzestation moet je wel tevoren opgeven.
Inclusief koffie en iets lekkers bij Délifrance.
Hiermee kun je dus naar ieder Kerstcircus in ons land. Want die staan eigenlijk altijd op beperkte afstand van het station. Van Emmen tot Goes, van Maastricht tot Heiloo en van Leeuwarden tot Etten-Leur!
En die ik dan oversla zoals Arnhem, Nijmegen, Tilburg, Utrecht, Sittard, Eindhoven, Roermond, Dordrecht, Enschede, Apeldoorn en Amsterdam.
Dan heb ik het nog niet eens over circusvoorstellingen in de theaters....

TIENERTOUR
Geldig van 19 december t/m 3 januari. Tot die datum te koop, zo lang de voorraad strekt. Kost 2e klasse € 33,-.
Voor die prijs mogen dus personen van 12 t/m 18 jaar drie dagen -hoeft niet aansluitend te zijn- onbeperkt reizen.
Met een bon voor een voordelige snack bij Smullers.

DAGTOCHT WINTER SLAGHAREN
Te koop en geldig t/m 3 januari 2016. Kost 2e klasse € 31,-, 1e klasse € 38,50, kinderen van 4 t/m 11 jaar € 17,-.
Treinreis vanaf ieder station in ons land naar Hardenberg, Coevorden of Hoogeveen en aansluitend busvervoer naar het attractiepark. Inclusief entree!
Met de wervelende On Ice Show in het American Circus Theater en iedere avond de fameuze magische winterparade (zie onder), afgesloten met vuurwerk.
Een beetje buitenbeentje, want niet echt alleen maar circus. Maar wel een leuk uitstapje!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
-Aqua Mexicana niet bij de prijs inbegrepen!-

Nadere inlichtingen over het park op: http://www.slagharen.com/nl/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 12:25 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 27, 2008 2:58 pm
Berichten: 86
Locatie: Swalmen
Een indruk van de voorstelling:
https://www.facebook.com/Circusroermond/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 2:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooie foto's! Rechtstreeks naar het album: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 780&type=3
Een schitterende reportage van maar liefst 182 foto's! Van wat gerust één van de mooiste voorstellingen van deze periode genoemd mag worden!

Tevens op de site een leuke afscheidsfoto en de beste wensen:

Afbeelding

We kijken terug op prachtige voorstellingen met een enthousiast en dankbaar publiek.
Het Cirque d'Hiver Roermond heeft veel mooie reacties ontvangen op de show van 2015, iedereen hartelijk dank daarvoor.
Wij hopen u in 2016 tijdens de kerstdagen opnieuw te mogen begroeten in Theaterhotel De Oranjerie.
Ondertussen wensen wij u en de uwen een mooie jaarwisselingen en al het goede voor 2016.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.